/spanien/barcelona/forum/11309.aspx/spanien/barcelona/forum/11309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 22:34
Backlinjen är inte så tunn som ni säger. I mitten har vi alla fall fyra stycken världsklassspelare i Puyol, Piqué, Mascherano och Abidal som man litar på i alla matcher. Sen har vi även Fontàs som kan få speltid på CN i ligan och Busquets som kan spela vid nödfall.

På ytterbacken har vi Adriano, Dani Alves och Abidal vilket bör räcka långt. Sen kan även Puyol spela ytterback och även Mascherano.

Som ni ser så räknar jag inte med Maxwell och Milito men även de kan spela i typ CdR för att de andra spelarna får vila.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-01 22:33
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Enligt SPORTs citat så sa Guardiola "Vi saknar en värvning, vem det är vet ni redan om"

Små översättningsmisstag som gör stor skillnad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:31
Frodo

När har Pep nämnt 4-5 värvningar?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-01 22:28
"Vi saknar en värvning som ni alla vet om"

Sade Guardiola i dag. Är det nära?
2011-08-01 22:27
"Vi saknar en värvning som ni alla vet om"

Sade Guardiola i dag. Är det nära?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:26
Jag fattar inte heller hur Pep resonerar, men det gör jag långt ifrån alltid. Hade utan tvekan köpt en försvarare i sommar. Och på anfallssidan ser det läskigt tunt ut nu inför säsongsstarten
Barcelona Frodo
2011-08-01 22:26
Jeffren lämnar för ynka 4 miljoner euro. Vi borde skaffat ett engelskt pass åt honom och sålt honom till Liverpool för 40 miljoner euro.:P

Skämt åsido, jag gillar Jeffren men det är dags att lämna. Han har ett stort culehjärta men skador har hindrat hans utveckling. Jag hoppas att han får en lyckosam karriär i Sporting.

Rambla

Med tanke på att Pep tidigare nämnt något om 4-5 värvningar så borde han inte vara så petig. En klassförsvarare med bra fötter som kan passa in i systemet? Då får man punga ut 30 miljoner för Thiago Silva vilket inte är möjligt. Milito går inte att lita på och jag ser hellre Muniesa eller Bartra än honom om man vill ha spelskickliga mittbackar.
Atlético addeh
2011-08-01 22:24
1.70

Mata kommer inte lämna för Arsenal, det har gått alldeles för lång tid. Som du nämner höjdes hans utköpsklausul vid månadsskiftet och nu måste London-klubben även gå till Valencia om de vill förhandla, de kan inte längre gå direkt till spelaren.

Bra nyheter både för oss och för ligan. Mata stannar i Valencia, Cesc stannar i Arsneal. Allt är frid och fröjd.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 22:23
Jag fattar fortfarande inte hur Pep vågar chansa med denna backlinje ännu en säsong. Dessutom, nu ser ju anfallet lite tunnt ut även om Alexis värvats. Nu kan väl ändå Pep aldrig gå med på att släppa Afellay? Det kan vi väl ändå vara säkra på nu, eller? Han behövs verkligen nu.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:15
Det verkar vara som jag anade tidigare idag, att Arsenal inte längre kan köpa Mata pga en klausul som gör att han nu, från och med imorgon kostar 60 milj euro eller något i den stilen. Det är i alla fall något som har diskuterats flitigt på deras forum ikväll.
2011-08-01 22:12
Frodo

Glöm inte damerna som vann u17 också ;-)
Barcelona Rambla~
2011-08-01 22:11
När det gäller Botia så tror jag Pep anser att han inte håller. Han är helt enkelt inte tillräckligt bekväm med bollen och eller bra i passningspelet. Detta betyder inte att han är en dålig försvarare utan snarare att han inte uppfyller Peps krav. Då kan säkert någon argumentera att detta gäller ju även Puyol. Jo, men Puyi är en klubbikon, en Tarzan, ett lejon och lagets hjärta. Sådant är värt mer än 100 passningsskickliga mittbackar. En sådan spelare flyttar man bara inte på.

Fast då kan man ju fråga sig varför han låter Milito vara kvar? För han imponerar knappast med boll eller i sitt passningspel. Dessutom så är han numera ofta feltajmad och långsam.
Barcelona Frodo
2011-08-01 22:09
Spanien är mästare i EM, VM, U21-EM, U19-EM och Barca är europeiska mästare. Det går bra för Spanien nu. Ett guld i U20-VM den här sommaren kan utöka meriterna.
Barcelona II Barça II
2011-08-01 22:07
1.70 - ligan:

Om jag ska vara helt ärlig så såg jag inte matchen mot Man U, jag har inte sett Fontas spela alls så jag vet inte hur bra han är.

Jag kan hålla med dig angående backlinjen då Puyol ofta är skadad nuförtiden och Pep inte litar på Milito. Personligen hade jag köpt in en ny vänsterback då jag tycker att Abidal är outstanding i mittlåset. Han var det innan hans sjukdom förra året. Men Pep vet bäst :-).
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:06
Det är snarare Milito och till viss del Maxwell vi inte litar på..
Barcelona Barca4eva
2011-08-01 22:04
Och så börjar snacket igen :p Lita på ledningen och Pep.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-01 22:03
Jeffren ersättare är kiko tro jag....han tillhör b-laget men kommer spela vid behöv
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:00
"Vi borde ha köpt Botia samtidigt som vi borde ha sålt Milito och Maxwell. För tillfället verkar det som att båda stannar kvar trots att de är slut. Om inte Botia köps hem nästa sommar är något galet. "

Så jävla sant! Förstår inte riktigt, barca måste ju i början av sommaren haft tankar på att värva en försvarare. Man förde ju trots allt samtal med Sporting om Jose Angel. Om ledningen förstörde något där med Botia så förlåter jag dem aldrig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:57
II Barça II

Visst är det så. Pep får mer spelare han litar på och på så viss kan han ändå rotera mer. Sen finns det fortfarande utrymme för Deulofeu, Kiko, Rafinha och andra lirare från Barca B att få några minuter. Så det är bra!

Det är främst backlinjen som skrämmer mig. Hade jag bara litat fullt ut på Fontas hade jag kanske tyckt annorlunda. Men han har, dessvärre, inte alls övertygad under försäsongen. Hörde dock att han var ganska bra mot United?

Och för att svara på din fråga: Pep sa på presskonferensen " det fattas en värvning och vi vet alla vem det är"- alltså innebär det att Jeffren inte kommer ersättas. Då hade han lika gärna kunnat stanna kvar ju. Nästan.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 21:56
Seriöst, 3 miljoner euro (eller ca) för Botia är rena rama kaffepengar. Botia är bra mycket bättre än Chyg och kommer att bli en världsback om ett par år.

Jag är mer sugen på Botia än min lilla favorit i Chelsea som heter David Luiz.
Barcelona Frodo
2011-08-01 21:54
Vi borde ha köpt Botia samtidigt som vi borde ha sålt Milito och Maxwell. För tillfället verkar det som att båda stannar kvar trots att de är slut. Om inte Botia köps hem nästa sommar är något galet.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-01 21:53
en grej som är säker är att vi kommer njuta av såna har mål längre fram i framtiden
om allt går som den ska
Atlético addeh
2011-08-01 21:52
Hetfield

Det har du visserligen helt rätt i. Att få träna med världens bästa spelare varje dag är kanske till och med bättre än att få möta dem några gånger per säsong.

Jag tror dock Botía hade kunnat utmana om en startplats redan nu. Jag tycker han, tillsammans med Musacchio i Villarreal, var de bästa mittbackarna sett över hela förra säsongen i La Liga.
Barcelona II Barça II
2011-08-01 21:52
1,70-ligan

Värvar vi Cesc så anser jag att vi har en bredare trupp i år än förra året.

Bojan och Jeffren fick ju knappt spela förra året, i år har vi Sanchez som kan hoppa in och ändra matchbilden. Sen så misstänker jag att vi flyttar upp en till anfallare från B-laget.

Vad gäller mittfältet så är det ju inget snack om saken att det blir meR att välja på med Thiago och Cesc i laget. Då kan ju även Iniesta spela som högerforward.

Jag anser som sagt att vi får en bredare trupp ifall Cesc värvas.
Barcelona barca111
2011-08-01 21:51
Någon som kan översätta senaste presskonferensen med Pep?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:51
Hetfield har fortarande en poäng. Man hade kunnat plocka hem honom redan i år. Det är faktiskt en liten risk man tar när man låter bli och kör med den tunna backlinje vi har just nu... hoppas fortfarande att någon köps in där, eller allra helst ersätter Milito. Fast det innebär ju förmodligen ingen Botia nästa sommar.
Hur jag än vänder och vrider på det hade jag helst velat se honom köpas redan i sommar..
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 21:49
Jag tycker att Botia kommer att få en hel del erfarenhet bara genom att var en del av A-laget. Det är inte helt illa att få träna med Puyol och Pique.

Man kunde ju låta honom få spela i B-laget en hel säsong och använt honom då och då i A-laget under säsongen.

Puyol är skadebenägen, Fontas har knappt spelar några A-lagsmatcher och Abidal blir äldre och dessutom så kommer han från en operation. Det är bara Pique som är stabil för en hel säsong. Jag kommer att bli bajsnödig om Puyol eller Pique går sönder.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:49
addeh

Jo, fast de fanns tillgängliga redan förra året så jag räknar inte det riktigt på samma sätt även om det självklart är oerhört härligt att ha dem i laget :)

-----------------
Gällande Botia så är jag också besviken över att man inte köpte honom. Men jag tror, och framförallt hoppas, att det är som Westinho är inne på - att Pep tror att en säsong till i Sporting gör honom gott. Tas han hem nästa sommar är allt förlåtet :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-01 21:46
Hetfield

Eller hur!
Att köpa tillbaka Botia hade, förutom att det skapat ro när det gäller försvaret, symboliskt visat att chansen finns för spelare att kunna komma tillbaka via återköpsklausuler.
Vad ska annars spelare prestera för att få chansen? Att vara en av ligans bästa backar räcker tydligen inte.
Atlético addeh
2011-08-01 21:46
Hetfield

Är inne på samma spår som westinho, tror Pep litar på att Puyol håller och har förtroende för Fontás. Ytterligare en säsong med regelbunden speltid i Sporting Gijón kommer göra Botía väldigt gott.
Annons: