/spanien/barcelona/forum/11306.aspx/spanien/barcelona/forum/11306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2011-08-03 23:57
Frodo

Hur i h-lv-te kan Sergi Roberto sitta på bänken i U-20? Han borde vara gjuten i startelvan! Och att välja Tello före Kiko låter inte heller så värst begåvat. Vad för en pajas har U-20 som manager egentligen?
Barcelona markymaark
2011-08-03 23:41
tjena, ska dra och kolla på el classico den 17e, (sjukt billigt med biljetter tips!).
Någon som har kollar på hur de ser ut med matchdatumet verkar de vara spikat eller är de stor risk att de blir flyttat?
Barcelona Rambla~
2011-08-03 23:30
Aja, det får bli som det blir. Det är ändå inget vi kan göra för att påverka. Nu ska jag glo lite tv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 23:29
Rambla

Menade givetvis Dongou. Börjar bli trött :P
Barcelona Rambla~
2011-08-03 23:28
1.70

Etock kom inte längre än Juvenil A. Han har lämnat. Troligen för Chelsea.
Barcelona Rambla~
2011-08-03 23:27
Shanghai & 1.70

Pep kommer att använda spelare från B, men endast vid behov. Det är den bredd han talar om. Problemet är bara att detta drabbar Eusebio och Barca B. Nu är ju de till för att utveckla spelare och bistå A-laget när det är behövligt och inte till för att få sportsliga framgångar eller komma högre upp i seriesystemet. Åtminstone inte när de ligger i Segundan.

Personligen skulle jag vilja att Pep flyttar upp någon permanent men här bör han ju så klart veta bättre och framför allt ha bättre koll än vad jag har om de är redo för det. Det är därför jag skulle föredra någon värvning utifrån som är redo att gå in och ta kampen om speltid.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 23:26
Blaugrana91

Glöm inte Kiko, Deulofeu, Rafinha och kanske tom Dongou :) Men som sagt, så länge Milito är kvar och inte ersätts med en ny back är jag inte nöjd :P
Kan köpa hur man resonerar i anfallet. Vi är starkare där nu än före sommaren - även om inte Soriano flyttas upp. Och det hade väl hindrat de yngre i Barca B att få några minuter. Jag hopppas att det är anledningen till att han inte flyttas upp, att Pep tror så mycket på dessa killar.
Barcelona Frodo
2011-08-03 23:22
Bartra, Planas och Tello från Barca startar för Spanien i U20-VM. Sergi Roberto och Kiko på bänken.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-03 23:22
1.70-ligan

Jag håller med dig.

Dock kan vi ju dessvärre utesluta Soriano nu, men samtidigt så är ju vårt anfall galet bra ändå, speciellt om Cesc kommer då kan ju Inietsa användas oftare i anfallet om det behövs. :)

Messi, Villa, Pedro, Sanchez, Afellay och Iniesta.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-03 23:17
Centre-back Gabriel Milito (30), who has a contract until 2012, is close to joining Argentinian club Independiente on a free transfer [rac1]

I länktips hittar ni 5 riktigt snygga assist av Iniesta.

Härligt med Can Barca förresten. Längesen man läste något av Tamme B!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 23:16
Silva21

En liten trupp är bra, men bara till en viss gräns. Vi behöver inte göra jättestora förändringar för att jag ska bli nöjd:

UT: Jeffren, Bojan, Milito

IN: Sanchez, Cesc, Thiago, Soriano, en back (Sakho/Vertonghen vore inte fel)

Vips är truppen förbättrad rent kvalitetsmässigt genom de värvningarna man gjort. Tre ut ersätts av tre bättre in... Thiago och Fontas bidrar med ökad bredd. Detta är bannemej inte en överdrivet bred trupp utan det skulle fortfarande finnas plats för ynglingar att få några matcher då och då.

Återigen, Pep har sagt att han ville ha mer bredd. Jag förstår inte hur de tänker när de inte fixar det. Ska det vara så svårt? :(
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-03 23:10
Varför inte ta upp spelare från B laget som Muniea, Bartra, Planas, Montoya, JDS, Sergi Roberto, och framför allt Soriano. Så skulle jag vilja ha det om jag var i Barcas ledning,

Målvakter:

Valdes
Mino

Backar:

Alves
Puyol
Pique
Abidal
Adriano
Bartra
Fontas
Muniesa

Mittfält:

Xavi
Iniesta
Busquets
Thiago
Mascherano
Keita
JDS
Sergi Roberto

Anfallare:

Messi
Villa
Pedro
Sanchez
Afellay
Soriano

Vad tycker ni ?
Barcelona Silva21
2011-08-03 23:08
Det är bra med en mindre trupp, men då krävs det att de allra flesta är världsklasspelare. Lönenivån sjunker, de yngre spelarna får fler chanser etc.

Om andra lag tar efter detta, främst City och Chelea som kan gynnas rejält av detta då de har många fantastiska spelare, så kan deras lönebudget sjunka rejält. Sälj medelmåttliga spelare som Barry och Paulo Ferreira och fyll på med talanger som inte kräver lika mycket i lön. Man kan dock inte jämföra då de engelska lagen får fler skador på spelare, men har man många som bra spelare så blir det mer rotation och mindre skador.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-03 23:07
Kom nyss hem så har inte följt med vad som diskuterats under dagen, men vad jag har forstått så kommer inte Kerrison att få någon chans i Barca B och Soriano kommer inte heller att flyttas upp? Det är tråkigt att höra i båda fallen.
Jag hade verkligen velat att Soriano skulle flyttas upp till A-laget, visst han hade såklart inte fått så mycket speltid, men hade hade säkert varit nyttig att ha i laget.

Sen så är det alltså möjligt att klubben släpper Milito gratis....Väldigt störande.
Dock tror jag att OM Milito nu lämnar så kommer man nog att köpa in en ny mittback. Det tror jag faktiskt.

Gällande värvningarna i övrigt är jag väldigt nöjd,
vi har köpt Sanchez, flyttat upp Thiago och Fontas och Cesc lär väl med all säkerhet komma. Personligen tycker jag att vi skulle vara det lagt som värvat bäst om detta blir vår Silly Season.
Skulle däremot Milito lämna så bör också en mittback köpas in.
Barcelona petersays
2011-08-03 23:07
Rambla~
Jag är helt med dig i allt du sagt ikväll. In absurdum var vekrligen ordet. En liten trupp är alltid vansinnigt skadekänslig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 23:06
petersays

men i år har han uttryckligen sagt att vi behöver en bredare trupp tills nästa år. Att vi ska spela så många matcher och vill hålla en jämn, hög nivå. Det sa han för en knapp månad sen. Har han glömt det nu?
Barcelona Frodo
2011-08-03 23:06
Jag måste säga att Henrique och Keirrison har betett sig med klass och inte öppet visat någon bitterhet mot Barcelona. De är säkert rasande inombords men de beter sig inte som massiva douchebags som Hleb och Zlatan.
Barcelona petersays
2011-08-03 23:04
Jo. 22-mannatrupp nu, men både Jeffren och Milito försvinenr ju. Då är vi nere på 20-man, varav två nyss är uppflyttade från b-laget, Puyol dras med en lång och envisa skada, och Afellay fortfarande måste ses som LÅNGT från ordinarie.
Barcelona Rambla~
2011-08-03 23:04
petersays

Personligen tycker jag han är petig till absurdum på den punkten. Lite bredd skadar inte.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 23:03
Jag tror fan inte heller vi köper nån mer. Vi säljer så många spelare vi kan, så vi kan köpa Cesc :P Kvalitet är alltid bättre än kvantitet.
Barcelona petersays
2011-08-03 22:58
Pep gillar ju att ha en liten trupp, det har ju alltid varit hans mål.
Barcelona Rambla~
2011-08-03 22:56
1.70

Ingenting förvånar längre när det gäller Pep och den sportsliga ledningen med Zubi i spetsen. Vi är snart nere på 18-manna trupp ska du se. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-03 22:55
Men om Milito lämnar, tror ni verkligen inte att ledningen köper in en ersättare då? Ärligt talat. Ska vi sälja tre och köpa två i sommar?
Barcelona Rambla~
2011-08-03 22:55
Jag börjar också störa mig allt mer på Milito. Fan, kan man plocka 1-3M på honom ska man göra det. Det är knappast så att han kan trycka på att han skulle vara någon slags klubblegend och få gå gratis som tack för lång och trogen tjänst.
Barcelona petersays
2011-08-03 22:53
Förresten - för er som är trötta på aftonbladets spekulationsblogg så är Sky Sports dagliga uppdatering mycket enklare. Men dessvärre, dock naturligt nog, mycket fokus på england.
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-03 22:52
B-Guden

Har du sett Henrique i RAcing och Leverkusen ? han blev till och med uttagen till Brasiliens landslag.
Barcelona Frodo
2011-08-03 22:52
Ledningen har agerat utan klass mot vissa spelare. Jag syftar främst på Keirrison och Henrique som man bara skeppat runt som om de vore gods. Det började snett redan från början då Txiki fick för sig att värva de utan att fråga Pep. Men därefter tycker jag att man kunde ha hanterat det mycket smidigare. Sälj de så att de kan fortsätta sina karriärer någon annanstans där de kan uppfylla sina ambitioner. Det kan inte vara helt lätt att som ung komma från Brasilien och sedan bli skickad till olika länder varje säsong. Det hela känns väldigt smaklöst.

Man kan låta Milito gå gratis trots att han lyft en fet lön de senaste åren samtidigt som han mest tillbringat tid i sjukstugan. När han väl befann sig på planen var han mer eller mindre en katastrof på slutet. Som grädde på moset fick han för sig att vilja lämna mitt under brinnande säsong och skapa oro i truppen för att sedan ändra sig och vara ännu mer katastrofal. Sen har han fräckheten att vilja gå gratis trots att han har ett år kvar på kontraktet.
Barcelona Rambla~
2011-08-03 22:50
B-Guden

Du tycks ju inte ens ha fattat vad det är vi har diskuterat här.
Barcelona Barca<3
2011-08-03 22:49
något på fabregas fronten?
Barcelona Rambla~
2011-08-03 22:48
petersays

Jag kan bara instämma. Tydligen muttrade Henrique något när han väl blev klar på lånt hos Palmeieras. Typ på att det beror på Pep eller något att han inte spelat en enda match för Barca. För får man inte chansen när tom mittfältare som Busi och Mascherano går före så är det inte mycket man kan göra för att ändra Peps åsikt menade Henrique.
Annons: