/spanien/barcelona/forum/11304.aspx/spanien/barcelona/forum/11304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 18:06
Silva21

Källan är [@guillembalague ser], är det möjligen någon person som jobbar på radiokanalen Cadena Ser?
Isåfall känns det ganska trovärdigt.

Lägg till att RAC1 rapporterade detta tidigare idag:

The remaining issue regarding the transfer of Arsenal midfielder Cesc are the variables and the conditions for those to be fulfilled. [rac1]

Dem två enligt mig mest trovärdiga medierna när det kommer till värvningar, vi får se om dem har rätt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-04 18:04
Jeffrens officiella adjö publicerat på fcbarcelona.cat.

Han gör en Bojan och skriver: "Visca Barca y visca Sporting Cluebe de Portugal".

edit: Kanske något för Red att publicera?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-04 18:03
Haha, vi har sämre försvar än Real och vi har sämre anfall än Real, men vi är ändå bättre som lag. Snyggt försök att vara ödmjuk.
Thiago en mi corazón!
2011-08-04 17:59
Silva21

Enligt barcastuff på twitter. Hoppas att det stämmer och att det blir klart.
Barcelona Silva21
2011-08-04 17:57
Hetfield

Källa? Man har hört det där ett par gånger nu...
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-04 17:55
Arsenal's board of directors will today meet to discuss Barcelona's last offer for midfielder Cesc Fabregas.

Spännande. Det kan avgöras idag. Jag tror att Cesc blir klar snart, Wenger vill nog hinna spendera pengarna han får för Cesc.
Spanien Osito
2011-08-04 17:55
VizzlA^^ "Gracies Equip": Marco Fabian de la Mora, en av mina favoritspelare! Riktigt härlig spelare. Det förvånar mig att inte fler mexar lirar i Europeiska ligan.

En ung back vid namn Briseno som även han är från mexiko ryktas till er och real madrid.
Real Madrid Realvirre
2011-08-04 17:49
Alla tycker vi väl olika. Skulle varit extremt tråkigt om alla tyckte likadant. Att ni förlorade med 4-1 säger mig inte mycket eftersom ni brukar ha tendens att alltid prestera då det gäller. Att vi ställer upp med så bra lag mot Chivas och andra lag beror ju just på att vi har i princip alla våra spelare tillgängliga. Ni hade säkert gjort likadant ifall ni hade fullt manskap men vad vet jag.

Angående jämföra olika lagdelar bör jag nog vara tyst. Det är lätt hänt som supporter till ett lag att glasögonen kommer fram. Kan iaf säga att vi har helt fantastiska lag både två.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-08-04 17:49
verkar ha lite skills den där marco fabián.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-08-04 17:43
skillnaden mellan puertan och Les Rambles är som att jämföra Slytherin med gryffindor.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 17:25
KunLosBlancoAgüero

Haha där kom den kommentaren...

"Barcas försvar är inte så bra eftersom dem aldrig behöver göra så mycket"

Alla vet väl hur hela denna lilla "ramsan" går?

"Valdes är inte så speciellt bra eftersom Barcas försvar är bra, han behöver ju aldrig ta några skott,

Barcas försvar är inte bra eftersom dem aldrig behöver göra något under matcherna.

Mittfältet är inte direkt bra, Xavi och Iniesta är överskattade, anledningen till att Barca vinner är för att deras anfallare gör massa mål.

Barcas anfall är dåligt, Messi är överskattad, han är bara bra eftersom att Xavi och Inesta ger han grymma passningar"

Detta taget från ramsan "I huvudet på en Barcahatare" :)

Ärligt du säger att Reals försvar är starkare, vad grundar du det på?

Jämför man spelare för spelare så är Dani Alves bättre än Ramos, Pique är ljusår bättre än Pepe, Puyol är då han är skadefri bättre än Carvalho, även Abidal som ofta spelar mittback anser jag är bättre än Carvalho och Pepe. Sen VB positionen där tycker jag att Abidal är bättre defensvit om man jämför med Marcelo och Coentrao, dock är dem två sistnämnda bättre offensvit.

Barcas försvar är bättre, sen om man nu går efter din logik gällande anfallet att Real gjorde fler mål och därför skulle vara bättre , så borde ju Barcas försvar då vara mycket bättre än Reals eftersom vi släppte in betydligt färre mål än er. Inte sant?

Sanningen är dock att Barcas anfall är bättre än Reals, visst Real gjorde fler mål, men vad som är värt att notera är att Barca länge låg en bra bit före Real i antal gjorda mål, sen när säsongen i princip nästan var slut, dvs dem flesta lagen redan hade sina placeringar klara och inte hade så mycket mer att spela för då gick Real plötsligt om Barca i antal gjorda mål. Så det säger mig inte ett skit.

Föresten gällande ditt namn, du vet att Kun gått till City va? :)
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-04 17:20
OT

På tal om Barca och Real under Copa del Rey finalen så såg jag matchen med mina vänner sen minns jag inte riktigt om det blev hörna eller nåt för Barca. Carvalho bröt bollen och sen visa kamermannen hur han sprang, jag och mina vänner började garva ihjäl oss. :D

Länktips (dock är klippet inte från El Clasico, men ni kan se hur jag menar)
Barcelona comprende
2011-08-04 17:16
Hahahah folk blir bara dummare och dummare
Barcelona Katalano
2011-08-04 17:12
Hetfield - Sanchez is the next star

Haha du fick mig att skratta irl där!
2011-08-04 17:12
Hehe, med sådan logik så blir man moderator i puertan.

Zing!
Barcelona Frodo
2011-08-04 17:10
KunLosBlancoAgüero

Så Real har ett bättre anfall för att de gjorde fler mål i ligan? Men Barca har inte bättre försvar trots att de släppte in mindre? Bra logik! Den sortens idioti tar en säkert långt inne på puertan men här funkar inte så otroligt korkade argument.
Spanien Osito
2011-08-04 17:08
Av dom båda matcherna så imponerade ialla fall Barcelona mer på mig än vad Real Madrid gjorde. Och det säger jag ur Guadalajara-ögon, dvs att dom mexikanska lagen oftast går före för mig.

Arellano&CO spelade rätt så aggresivt i båda matcherna. Den allra största skillnaden var väl att Barcelona missade ruskigt mycket chanser? Om det va nån den här matchen hade stort värde för så var det U-17 spelarna som Chivas kastade in och kanske även Jesus Sanchez som slåss om att ta en startplats.
Barcelona Katalano
2011-08-04 17:07
Blaugrana91

Riktigt så enkelt är det inte.

Jag anser att Barca har snäppet bättre försvar än Real.

Mittfältet är som du nämner inget att snacka om.

Anfallet tycker jag är absolut likvärdigt.

Jag jämför nu endast vad jag anser vara startuppställningar.

I och med att Real spelar mycket på kontringar och utnyttjar sin snabbhet på anfallarna så tar de ut lite av skillnaden på mittfältet.

Största anledningen till att jag tror Barcelona har övertaget är att vårt possesionspel gör Realspelarna irriterade på att inte få röra bollen tillräckligt mycket vilket sänker deras lagmoral väsentligt. Kolla bara Ronaldo i våras.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-04 17:05
Bob Wilson says Barca offer 'no way near good enough' & Cesc will have to stay. Says signed long term contract & 'must get on and do job'

Från nån twitter jag aldrig sett förr ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 17:03
S. Bernabeu

Dem spelare du skriver upp där kommer från Reals A-lag, samtliga är bänkspelare med andra ord.

Barca har spelat med spelare från Barca B och ännu lägre ner, så den jämföreslen går inet att göra.

Hade Barca spelat med många av sina A-lagsreserver hade en startelva kunnat se ut så här:

Pinto
Adriano-Abidal-Fontas-Maxwell
Thiago-Mascherano-Cesc/Keita
Sanchez-Messi-Afellay

Någit i den stilen.

Sen ska du väl inte säga något om Barcas skulder, Barca har sänkt sina skulder med €70 MIljoner och dem ligger nu på €363 Miljoner.
Real sägs ha €660 Miljoner i skulder...

"Madrid lånar pengar för att köpa spelare och betalar tillbaks, Barcelona lånar till att betala löner och betalar tillbaks."

Ursäkta men du får det att låta som om Barca ofta tar lån för att betala löner...detta hände en gång förra året och man tog då en checkkredit. Detta gjorde man dels för att pengarna från TV-avatlen inte kommit.
Real tar i princip lån varje år för att kunna köpa spelare...

Real betalar tillbaka? Är du säker på det? Har läst artiklar om att banken som Real lånade någon miljard ifrån i samband med CR och Kaka köpet inte fått tillbaka sina pengar från Real. Den banken ska även vara på väg att gå i konkurs och eftersom Real inte betalat tillbaka så kan desa spelare komma att ägas av banken. Ingen aning om det stämmer men läste det för ett tag sen...
Hutch
2011-08-04 17:01
KunLosBlancoAguero

Du tar upp att ni producerade fler mål än oss i ligan och att erat anfall därför är bättre. Logiken brister. Enligt dig har Real starkare försvar men släppte in fler mål än Barcelona som hade ett svagare.

Inte snäppet, Barcelona är rätt mycket bättre än Madrid.
Barcelona barca111
2011-08-04 16:56
S. Bernabeu

Hur många ungdomsspelare använde real i sina matcher, då barca använde ungdomar som utgjorde minst 2/3 av laget minst en halvlek per match. Där har vi den stora skillnaden mellan barca och real under försäsongen, trots detta lyckats barca hålla en jämn nivå över matchen förutom den sista mot chivas.
Barcelona nemo
2011-08-04 16:54
Sami

Svårare att sälja en spelare som är skadad.
KunLosBlancoAgüero
2011-08-04 16:53
Blaugrana91

Inte en chans att Barcas försvar är starkare än Reals. Barcas försvar behöver jobba kanske 30% i deras matcher då ni har bollen i 70. Reals försvar är utan tvekan bättre än Barcas.

Håller inte alls med om att Barcas anfall är bättre än Reals heller, ja menar vi gjorde trots allt mer mål än vad Barca gjorde i ligan så det förklarar ganska mycket.

Men det jag accepterar är att Barca är bättre - snäppet - bättre än Real just nu i helhet dock så betyder det verkligen inte att Barca har större chans att vinna Supercupen. 50/50
,Sami
2011-08-04 16:51
Zubizarreta (sports director): "Hleb continues to recover in Munich from a knee injury. We're looking for a club he can join on loan." [fcb]

Vad då on loan? Varför inte bara sälja han?
Barcelona messi & alexis
2011-08-04 16:50
En förlust är bara en förlust man måste lära sig förlora för att lära sig vinna. Något real är inte så bra på. Man behöver inte vara paranoid över att madrid har haft en bättre försäsong. Det är bara positivt för de. Vi kommer att komma igång det är ingen ingenfara. Glöm inte att det är real som vill komma ikapp oss och vinna. Barcas 11 mot reals 11 i en viktig match kommer inte sluta 4- 1. Då borde united vunnit oss i finalen.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid S. Bernabeu
2011-08-04 16:48
Myrran

Inte för att hoppa in i diskussionen och diskutera vilket lag som är bäst baserat på tränings matcher, mot Chivas hade Madrid lika många ordinarie spelare som Barcelona.

Adan
Varvane Arbeloa Marcelo Carvalho
Contrao Callejon Kaka Özil
Ronaldo Benzema

Sedan att det är skillnad på Madrids "oordinarie" och Barcelonas, ja det är en annan fråga. Sen att folk fortfarande talar om pengar, jämför skulderna. Madrid lånar pengar för att köpa spelare och betalar tillbaks, Barcelona lånar till att betala löner och betalar tillbaks. Samma skit.
2011-08-04 16:47
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 16:44
Katalano

Jo jag tycker att Barca är ett par klasser bättre än Real ja, med det sagt är absolut inte Real ett dåligt lag.

Att jag anser att vi är ett bättre lag grundar jag på dels att vi är ett som du säger mer samspelt lag, dessutom är vi också mer stabila.

Real har dem senaste åren varit ojämna, kan spela grymt i en match men vara totalt usla i en annan. Barca är oftast mer stabila.

Ska man jämföra lagen så tycker jag också att vi är bättre för varje lagdel.

Vårt försvar är bättre, men det är den lagdel som är jämnast ändå.
Valdes
Alves-Pique-Puyol/Abidal-Abidal/Adriano

Anser jag är bättre än Reals
Casillas;
Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo;

Mittfältet tror jag inte ens att man behöver diskutera:

Xavi-Busquets-Iniesta, lägg till att Cesc kanske kommer, vi har Thiago, Mascherano samt Keita. Det är isåfall en helt löjligt bra mittfältstrupp.

Anfallet anser jag också är bättre än Reals,

Pedro-Messi-Villa, lägg till att utöver dessa tre finns spelare som Sanchez och Afellay tillgängliga, dessutom kan även Iniesta användas mer i anfallet om Cesc kommer.

Så som sagt jag tycker helt klart att jag kan säga att vi är några klasser bättre än Real.

Bara det faktum att Real inte kan spela offensivt mot oss utan att åka på storstryk säger väl en hel del, dem kan inte matcha våra offensiva "krafter" så dem måste liksom sämre lag vi möter spela defensvit för att ha någon chans.

Som sagt det säger en hel del. Det är allafal min åsikt.
ala.RAMBO
2011-08-04 16:40
Lölig nivå på detta forum verkar det som. Trodde det fördes en diskussion här.
Annons: