/spanien/barcelona/forum/1130.aspx/spanien/barcelona/forum/1130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2016-02-21 23:11
Vill man tro att ligan är klar så får man tro det. Vill man ha en mer ''layback'' roll så får man också ha det. Jag personligen är fortsatt ödmjuk och vill inte tänka på att ligan är klar än men sanningen är att det ser riktigt ljust ut.

Syns förövrigt hur mycket Atlético saknar Carrasco. Det där är en spelare som kan göra kaos mot ett försvar helt själv. Synd att han saknas mot Madrid nästa vecka. Hade inte tackat nej till Bailly till sommaren. Ung, utvecklingsbar, bra och en riktig krigare. Kan dessutom spela på olika positioner. Får Villarreal igång målskyttet så ser jag ett lag som kan ro hem nån titel ganska snart.
Barcelona Zyzz
2016-02-21 22:53
Någon som vet om det stämmer att Özil har feber och att han kanske inte kan spela på tisdag?
Barcelona Andreas-
2016-02-21 22:49
Enkos Handlar inte om att folk tvivlar på Barcelona. Det handlar om att folk av någon sjuk anledning vill måla upp ligatiteln som om det vore som en blixt från en klar himmel likt en eventuell PL-seger från Leicesters sida. Vi är för överlägsna för att en ligaseger verkligen ska "rädda säsongen". På Tisdag börjar vår säsong på riktigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-02-21 22:41
@Davids3:

Fegt av dig att tvivla på världens bästa lag genom tiderna. . På MSN och co som krossar allt i sin väg, som leder ligan stort, har bättre inbördes och med mindre en tredje del kvar.. Då har du för stor respekt för Madrid lagen..
Barcelona Davids3
2016-02-21 22:34
@enkos:

Ja.
Ja.
Barcelona El Tridente
2016-02-21 22:33
@Rambla~:

Orättvist vill jag inte hålla med om när Suarez bommar 4 solklara målchanser, sen lägg till några också på Messi/Neymar.

Spelmässigt inte någon bra match men skulle ha slutat med många fler mål.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:28
Nesto Samma som tidigare med skillnaden att Fiorentina tagit över den deal Porto hade tidigare. Tellos andra säsong på lån går ut i sommar. Köpoptionen kvarstår dessutom.
Flavia
2016-02-21 22:28
@Nesto:

Om jag ej minns fel, så bröt väl Barcelona kontraktet med Porto och Tello blev utlånad istället till Fiorentina under resten av säsongen. Osäker ifall om den italienska laget faktiskt har en möjligheten att köpa loss honom eller inte.
Barcelona Andreas-
2016-02-21 22:27
Haha älskar hur alla försöker prata om ligan som levande i allra högsta grad. Vad försöker ni uppnå? Vi möter Las Palmas borta o går på 20 % o vinner ändå. Kvalitetsskillnaden är på tok för stor mellan oss o övriga lag. Hade vi mött lag av Real Madrids kvalité varje match, då hade pendeln kunnat svänga. Ligatitel o cuptitel eller inte, bommar vi CL är denna säsong ett misslyckande.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:24
Vi gör en skitmatch på Gran Canaria men utökar vår ledning i ligan mot båda lagen från Madrid. Det känns nästan lite orättvist. :) Det ser onekligen bra ut, vi går in i ett tufft CL och leder ligan med 8p. Nu finns det lite marginal i ligan.
Flavia
2016-02-21 22:23
@DM1982:

Haha, där ser man :p

Kollade på matchen först när det först närmade sig vid 90 minuter och det såg faktiskt ut som att han såg ut som Soldado, iallafall från avstånd.
Barcelona Nesto
2016-02-21 22:22
Såg nyss att Tello målat för Fiorentina i bortavinsten (2-3) mot Atalanta.
Visste inte ens att han lirade i Fiorentina, hur ser hans situation ut egentligen?
Utlånad?såld med buyback?
Barcelona Vampíro
2016-02-21 22:21
Hell no, tänker inte fira ett skit. Minns den hemska våren 2007 som om det vore igår, oj vad kaxig man var i skolan. Men sen kom det där jävla Capello-spöket och vände varenda match i slutminuterna medan Barça tappade poäng på löpande band. Marquitos, Rafael Sobis, Tamudo, det är namn som jagar mig än idag. Då fick man smaka på en rejäl portion "humble pie" när Reyes av alla människor avgjorde på Bermabeu. Har lärt mig min läxa och jag ska istället njuta av Barcelona säsongen ut. Det finns mer i livet än att skryta framför Madridfans, trust me. Vampíro out!
Barcelona enkos
2016-02-21 22:20
@Flavia:

Det är en fd Atleticos spelare.
Barcelona DM1982
2016-02-21 22:19
[QUOTE=Flavia]Jävla idiot, han kunde ha passat Roberto Soldado... [/QUOTE] Soldado byttes ut för 30 minuter sedan....
Flavia
2016-02-21 22:19
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Atlético kryssade mot Villarreal, 0-0 blev slutresultatet.
Flavia
2016-02-21 22:18
Jävla idiot, han kunde ha passat sin medspelare...
Barcelona Andreas-
2016-02-21 22:17
Real har gett upp ligan o Atletico har Torres på topp när man behöver göra mål. Tappar vi detta ska alla spelare piskas å det grövsta.
Flavia
2016-02-21 22:17
Viktig brytning av Bailey på Vietto.
Barcelona ElRaval
2016-02-21 22:16
Bailly är en riktigt bra back
Flavia
2016-02-21 22:16
Bara 3 minuters förlängning mellan Atletico vs. Villarreal.

Ställningen är fortfarande 0-0
Barcelona DM1982
2016-02-21 22:14
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Rafael Sobis för Betis eller hur? :) [/QUOTE] Kan vara det, jag mår fortfarande illa bara jag tänker på det. Ligan var "säkrad" de skulle "bara" spela av sista matcherna men klantar till det. Säsongen efter var ännu större katastrof, el pasillo och 18 poäng efter Real. Det var det laget Pep fick ta över, ett så kallat dukat bord som alla experter kallar den upplagan av Barcelona.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:14
Grymt om Villarreal kan knipa en pinne i kväll, ser lovande ut. Fast nu jinxar jag väl det hela. :P
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:12
Andreas- Du får troligtvis rätt men själv väljer jag att ligga lågt. Den här klubben har en irriterande tendens att vara självdestruktiv och det brukar ofta ske när allt ser fantastiskt ut.
Barcelona enkos
2016-02-21 22:11
Fast vi har väl aldrig haft ett så bra lag som vi har nu och med så stor försprång finns inte med på kartan att vi tappar. MSN kommer aldrig tillåta att det händer.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:09
DM1982 Rafael Sobis för Betis eller hur? :)
Barcelona Himne del Barcelona
[QUOTE=Rambla~]Tror vi hade 9-10p försprång den säsongen, säsongen då Tamudo-jäveln kvitterade på Camp Nou. Har för mig det var i samma match Messi gjorde sitt berömda hands-mål. [/QUOTE] Ett trauma som jag har försökt förtränga sedan dess utan att lyckas. Så otäck känsla.
Barcelona Andreas-
Rambla~: Skillnaden mellan lagen var långt ifrån lika stor som nu. Detta kommer vi inte tappa. Ligan är klar.
Barcelona Andresito
2016-02-21 22:08
@Antintrogen:

El pasillo görs när ligan är helt vunnen. Det betyder att vi skulle behöva ha en 24 poängs-ledning till Real och en ännu större, eller lika stor ledning till resterande lag som exempelvis Atlético. Omöjligt med andra ord.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:07
Tror vi hade 9-10p försprång den säsongen, säsongen då Tamudo-jäveln kvitterade på Camp Nou. Har för mig det var i samma match Messi gjorde sitt berömda hands-mål.
Annons: