/spanien/barcelona/forum/11299.aspx/spanien/barcelona/forum/11299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-03 12:38
Hur tröga är de egentligen på Milan-forumet? De tror verkligen att Cesc kommer skriva på för Milan. Han vill ju bara till Barca, köper inte Barca honom så stannar han självklart i Arsenal.. Man får väl drömma i guess
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-08-03 12:28
Messi har ju både tränat på egen hand och spelat lite plojmatcher. Med tanke på hans ständiga motivation tror jag inte vi bör vara särskilt oroliga för hans medverkan i Supercupen. Frågan är dock om Pep verkligen vågar spela med Messi från start i första matchen? Om inte, vem går då in i argentinarens ställe?
Barcelona Rambla~
2011-08-03 12:25
Nu är Wenger i farten igen och försöker plundra unga talanger i Spanien. Den här gången är det dock inte La Masia utan det är Castilla-talangen Jose Rodríguez. Det ska bli intressant och se om han tänker betala för sig den här gången. :P
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-03 12:18
Messi och Sanchez har tränat under semestern. Messi har tränat upp sin fysik återigen och Alexis Sanchez som ville skippa sin semester blev tillsagd av Pep att ta ledigt. Alexis har tränat i Chile under sin semester.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-03 12:09
Är det bara jag som är så orolig inför supercupen? Liksom Messi, Alves och Sanchez har inte ens börjat träna med laget (de återvänder väl idag?) och ska inte ens spela någon träningsmatch enligt tidingarna , blir ju jobbigt om 10 dagar när ingen av de har haft en match i sig. Sen undrar jag vad problemet med Xavi och Puyol är? För varje dag som går så får man läsa att de blir bättre och tränar med resten av truppen och endå spelar ingen av de matcherna..
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-03 11:06
B defender Marc Muniesa got the medical green light yesterday. He's available for the friendly against Chivas in Miami.

Härligt! Jag vill se Muniesa.
Barcelona Canaletes
2011-08-03 04:11
Delfiner med Barca. En gör mål på Valdés
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-03 03:19
1.70-ligan

Tror Keirri kommer gå tillbaks till Brasilien snart.
Barcelona Barca4eva
2011-08-03 01:46
barca111, brukar inte vilja diskutera Cesc-skiten men missnöjd är han nog inte.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-03 01:26
Jag undrar hur guardiola tänker ställa upp om fabre anländer det blir jävligt knepigt minst sagt...
Barcelona barca111
2011-08-03 01:02
Om jag har rätt för mig kommer Cesc gate redas ut tills på fredag. då arsenal har gett barca en deadline?
Barcelona barca111
2011-08-03 00:55
,Sami

Jag tror faktiskt att dem tar det eftersom Fabregas vill flytta hem. då han har haft tålamod i tre år Nu. Det är dags att hans vilja går igenom vilket är att flytta hem till Barcelona. Dessutom tror jag inte Arsenal vill ha kvar en spelare som är missnöjd.
Barcelona Mujje
2011-08-03 00:52
@Rambla tackar! @Barca111 35 miljoner € blir ca 40 mille i £ (en pund ger 1,14 euro). Rimligt pris. Jag vill iallafall att hela soppan ska få sitt slut snart. Men samtidigt kommer man att sakna det lite. Den ständiga hysterin kring "den förlorade sonen".
Barcelona Blaugrana91
2011-08-03 00:51
barca111

Nu är inte jag så bra på att räkna om olika valutor, men borde inte 35 Miljoner pund bli något i närheten av det som Radio Marca rapporterade idag, €42 MIljoner. Eller jag kanske har fel?
,Sami
2011-08-03 00:50
Radio Marca rapporterade om tidigare idag, €37 Miljoner+€5 Miljoner, totalt €42 MIljoner tror ni Arsenal tar erbjudandet?
,Sami
2011-08-03 00:40
Barcelona’s final offer for Fabregas is expected to be worth £35 million, which would include around £5 million of potential add-ons. It is understood that Fabregas is prepared to accept around £5 million less in his salary over the duration of the contract, a concession that would encourage Barcelona to raise their bid.
Barcelona barca111
2011-08-03 00:32
The Times rapporterar om att Barcas sista bud på fabregas ligger på 35 miljoner pund inklusive 5 miljoner framtida bonusar. Vad tycker ni? vad blir priset om det ska omvandlas till euro?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-02 23:32
Fan, är Deloufeu med i a-truppen redan detta året under försäsongen? Imponerande skit.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 23:16
Mazinho (father Thiago): "We had a check from Chelsea to buy out Thiago's contract, but we never considered to leave Barça." [la sexta]

Jaha. Trevligare uttalande än det som pluppade ur hans mun igår
Barcelona Rambla~
2011-08-02 22:57
barca111

Vad jag har förstått så är de två redan framme och har deltagit i kvällens träning med laget. Se senaste artikel från barcared.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 22:57
DM1982

Keirrisons agent twittrade ju igår om detta och lät rätt så nöjd och uppspelt. Han utelämnade inga detaljer men som sagt, han lät nöjd. Jag tror inte K9 nobbar detta.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 22:53
Jag är inne på Mijitos linje. Tror också han är tänkt för B-laget. Allt pekar på det - Aurajovärvningen misslyckades, Soriano kanske flyttas upp, man har tom sagt att man vill ha dit en nr 9. Det får man i Keirrison och barca slipper ta några pengar ifrån sin transferbudget.

Kommer jubla om han lyckas ta chansen samtidigt som Soriano flyttas upp. Men än så länge ska några bitar till falla på plats för att detta ska bli verklighet. Sorianos skada kan stå honom dyrt... samtidigt borde ju Pep veta vad han får om han har följt Barca B i år.
Barcelona II Barça II
2011-08-02 22:53
Rambla~
Tack för det snabba svaret. Japp då var jag helt fel ute.

Mojito - Culé (un estilo de vida)
Måste varit historiens sämsta övergång, sen så blev vi av med Lejonet också.
Barcelona DM1982
2011-08-02 22:52
Lyckas inte Keirrison spela till sig en b-lagsplats (om det nu handlar om det) så måste han var rätt så usel. Jag utgår från att enkelt fixar en plats i b-laget, hoppas han får spela i a-laget med då.

Sedan kan jag väl hålla med om att det verkar föga troligt att han skulle gå med på att spela för b-laget. Det är faktiskt rätt så pinsamt för honom antar jag, han säger nog nej.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-02 22:50
II Barca II

Pengarna vi säljer för går inte till att köpa nya spelare utan för att reparera skulderna. I alla fall vet jag att det är så med spelare som man har förlorat på, typ Zlatan. Honom köpte vi för 50 miljoner och säljer för ca 25.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-02 22:48
II Barça II

Med tanke på den jätteförlust Barca gjorde på Zlatan kommer de 24 miljonerna inte att läggas till transferbudgeten utan gå till avbetalningarna till Inter.
Däremot kan transfersummorna för Bojan (12), Jeffren (4) och, förmodligen, Romeu (5) läggas till de 45 miljoner som fanns från början eftersom man inte pyntat en euro för dessa egna talanger.
Barcelona Rambla~
2011-08-02 22:46
II Barça II

24M för Zlatan, som ska betalas vid 3 tillfällen, ett efter varje säsong. Alltså får klubben in endast 8M från den affären denna sommar.

Sanchez börjar klubben betala först i januari 2012, alltså har man inte lagt ut 1 euro denna sommar på honom.

Alltså kan du stryka din sälja/värva-lista med en gång. Den stämmer ändå inte. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-02 22:43
För mig är det rätt tydligt att det är B-laget han är tänkt för eftersom klubben tydligen misslyckats med att (till B-laget) värva Araujo och/eller Alcacar, och att de behöver en ersättare då Sorianos framtid är osäker.

Innan 31/8 måste K9 därför visa att han kan prestera så att klubben ff kan ta beslut kring Soriano, dvs om han ska flyttas upp (och få ett A-lagskontrakt), lånas ut eller stanna kvar i B-laget. Detta trots att han är skadad.

En riktig soppa detta, minst sagt.
Barcelona Rambla~
2011-08-02 22:43
Det där är ju twitter. Det går aldrig att veta på förhand hur trovärdiga uppgifterna är och framför allt hur pass korrekt översättning det är.

Vad jag vet är att han har ett A-kontrakt. Det skulle fövåna mig mycket om han skulle gå med på att ändra det till ett B-kontrakt. Det finns bara inte. Stämmer tidigare uppgifter får han ju inte spela med Barcelona B ändå med sitt nuvarande A-kontrakt.
Barcelona II Barça II
2011-08-02 22:42
Kom och tänka på en sak idag. Vi har sålt för mer än vad vi har köpt, alltså när det gäller pengar. Hade glömt bort att Zlatan bara var utlånad till Milan, det är väll i år de köper han för 27(?) miljoner? Isåfall har vi sålt för cirka 40m och köpt in för ca 30m? Vilket isåffal skulle innebära att vi har 60miljoner kvar att handla för? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Annons: