/spanien/barcelona/forum/11296.aspx/spanien/barcelona/forum/11296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-11 13:01
Faan typiskt Alexis borta precis när Pedro och Villa spelar som krattor.. Faan va ja längtar tills Puyol är tillbaks..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-09-11 12:58
Om ni har tråkigt så spelar Juventus-Parma nu på tv11. Man kan säga vad man vill om Pirlo, men han har en helt makalöst känslig högerfot.

De spelare dessutom med Vucinic, Krasic, Elia och Vidal på bänken. 1-0 Juventus genom Lichtensteiner.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-11 12:56
Tråkigt som fan att Alexis är borta, speciellt i åtta veckor! :(
Barcelona el Maestro!
2011-09-11 12:53
Alexis blir borta i åtta veckor. Det har bekräftats.
Synd. Men skador är en del av spelet i fotboll. Aldrig klaga som marängerna brukar göra.
Nu väntar jag bara tills Cesc blir skadad. Han har sin skadehistoria han också. Det kan bli tufft.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 12:50
Barcadinho

Jag tror nog det var svårt för domaren att se att "tacklingen" skedde utanför straffmorådet. Ronaldo har trots allt det mesta av kroppen innanför och "tacklingen" sker ju bara några decimeter utanför. Dock så måste man kunna se att Ronaldo förstärker rejält, försvararen nuddar han lite vid foten och han ramlar direkt. Domare måste förstå att det är Ronaldo och att han filmar varje gång någon andas brevid honom.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-11 12:46
Satt och kollade på youtube marängernas mål igår..
Vilket pinsamt beslut vid straffen. Jag vet inte vad som är värst, att Ronaldo kör en kvalificerad filmning eller om att fällningen sker utanför straffområdet.
Jäkla pucko domare, men det förvånar mig inte.
Jag har riktiga planer att slippa se det mesta av marängernas matcher.
Vem orkar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 12:46
Som han säger i videon så var laget ofokuserat hela matchen, Sociedad gör det väldigt dåligt defensivt i första men går sedan ut och gör en perfekt sista halvlek.

Och var inte för hårda mot Fontás. Han gjorde ingen bra match igår men han har inte gjort så många ligamatcher ännu. Man måste ge honom fler chanser. Mot Almería förra året var han liksom hela laget väldigt bra. Tycker inte man ska kolla för mycket på den här matchen, någon annan gång vi möter ett mitten/bottenlag tycker jag han bör få chansen igen. Han borde åtminstonde få starta runt 5-10 matcher i år.
Barcelona DM1982
2011-09-11 12:39
Allas har klockrena videos väldigt bra analyser kring det hela. Han har många klipp ute som är värda att titta på.

Ska bli mycket intressant att se hur matchen gestaltar sig på tisdag. Får vi se Barcelonas fina spel eller har vi kommit in i en längre svacka? Tror mer att det var något tillfälligt, en kombination av dålig fokusering och underskattning. Sedan ser det inte ut som om Fontas fixar den här nivån, en Botia hade inte suttit helt fel. Pep är grande men han har gjort en del felkalkyleringar när det gäller spelare, Fontas är nog en av dem.

För övrigt är det lite skumt att se Pirlo i Juve-tröjan.
Barcelona Dill94
2011-09-11 12:19
Grym video från allasfcb2 om gårdagens match. Verkligen sevärd :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 12:04
Även om man hade bra kontroll på matchen i första så kändes aldrig backlinjen riktigt säker. Busquets och Fontás som mittbackspar funkar inte, man kan inte ha två så långsamma i mitten. Dessutom med Keita framför. Han kämpar och gör det bästa han kan men ingen kan säga att man inte saknar Busquets där. Lägg till att man har två offensiva ytterbackar och det blir inte bra.

Dock ska inte Pep ta på sig stor del av skulden. Det har precis varit ett landslagsuppehåll och det är stormatch på tisdag, klart han roterar. Det är inställningen hos alla spelarna på planen som är felet den här matchen, man kan inte slappna av bara för att man leder med två mål. Det var därför vi inte vann.
Barcelona Abbe.
2011-09-11 11:58
Frodo

Han har antagligen glömt bort det här uttalandet.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-09-11 11:58
Frodo

Det är nog inte så smart att kolla efter vad Mourinho säger, förr eller senare lär han väl ändå ändra sig. För något år sen påstod han att de som filmar mest i PL var Ronaldo, Drogba, Torres & RVP nu är han ingen filmare. Så som han sa ''En gång Barca alltid Barca''.
Barcelona Frodo
2011-09-11 11:43
Mourinho sa efter matchen att Ronaldo inte är en filmare. Att han har fotbollsvärldens två största filmare Ronaldo och Di Maria är inget han vill kännas vid.
Barcelona Abbe.
2011-09-11 11:38
Frodo

Ja, vill inte döma ut Fontàs än, men med tanke på att han kommer få sitta på bänken en hel del och precis är uppflyttad underifrån så känns det konstigt att man inte får se mer jävlaranamma när han väl får chansen. Jag ser hellre att han överarbetar situationer på ren inspiration än att han lunkar hem vid frilägen.
Barcelona DM1982
2011-09-11 11:33
Läste Reals matchrapport nu och måste säga att det är imponerande att inte nämna den felaktiga straffen. Jag menar, hur kan man blunda för en sådan incident under matchen? Blev Ronaldo verkligen stämplad? Really?

Jesper, skäms på dig. Sedan undrar jag hur mycket Mourinho gnällde på domaren efter matchen. Ett sådant misstag av domaren kan han ju knappat låta gå obemärkt förbi, han har ju gnällt på allt annat som domarna har gjort.

Med det sagt, ska man se lite positivt på det här så är det faktiskt bättre att jaga än att jagas. Nu måste grabbarna vara taggade alla matcher, finns ingen tid att slappna av.

Valencia borta blir dock en nyckelmatch, vi har inte råd att förlora den matchen. Det blir för stort avstånd redan nu i så fall.
Barcelona Frodo
2011-09-11 11:33
Abbe.

Fontas hade liknande sekvenser under försäsongen och i Segundan förra året. Han är väldigt ofokuserad och joggar hem vid kontringar. Dessutom är han dålig på att avvärja farliga situationer. Jag gillar spelarna från canteran men jag tvivlar starkt på Fontas.

Jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta när jag såg Valdes situation. Man kan inte slappa av under matcher.

1.70-ligan

Anledningen till att många lämnar forumet efter poängtapp är nog den låga nivån. Det är jobbigt att läsa inlägg där det står att alla spelare är värdelösa och ska säljas.
Barcelona Trippeln
2011-09-11 11:26
Herregud jag hade gråtit i sömnen!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 11:16
Ja, just det. B-lagsmatchen ikväll är verkligen något att se fram emot. Stora Deportivo kommer på besök!
Det finns alltid saker att se fram emot som barcasupporter. Varenda match längtar man till, oavsett om det är B-laget eller om man så ligger sist i tabellen. Rätt sjukt hur många som "lämnar" forumet efter ett poängtapp. Visst svider det och viss vill man alltid att laget i ens hjärta ska vinna. Men orsaken till varför jag håller på Barca är fan inte alla titlar man har vunnit på senare år.
Barcelona Abbe.
2011-09-11 11:14
Frodo

Det är lite ungdomsfotboll över Fontàs aktion vid kvitteringsmålet. Han vandrar hemåt och när han ser att bollen tar i ribban så inser han att det är där nere han ska vara för att förhindra ett mål. Det är då han ökar farten - men det är för sent. Griezmann hinner före.

För övrigt fick vi se en extremt dråplig situation när La Real slår ner bollen till Valdés vid ett uppkast. Jag har nog aldrig sett Busquets springa så fort som han gjorde när han var tvungen att få sin målvakt uppmärksam på att bollen är på väg in i mål.
Barcelona Frodo
2011-09-11 11:11
Jag är tveksam till Fontas framtid i Barca. Han är långsam och saknar den mentala kapaciteten vilket är två egenskaper som behövs med tanke på hur högt vår backlinje står. Med boll är han riktigt bra men man ser honom oftast reagera någon sekund för sent trots att det borde vara tvärtom med hans avsaknad av snabbhet. Kolla på Sociedads kvitteringsmål där han lunkar hem medan Busquets gör allt för att hinna tillbaka. Har han rätt mentalitet? Jag tror mer på Bartra och Muniesa som är snabbare och har krigarinstinkten som man kan se hos Puyol.

Nu gjorde inte Pep det lätt för honom genom att starta med Busquets bredvid och Keita framför. Busquets måste starta så många matcher som möjligt som pivote. Han är ingen bra mittback och ingen kan göra hans jobb som pivote. Hela systemet blir lidande utan honom där.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-11 11:06
Trots två förlorade poäng igår kväll så måste man blicka framåt, och vad kan vara bättre än att Barca B spelar seriematch ikväll. Och dessutom stormatch mot Deportivo La Coruna, det blir ett riktigt eldprov för vårat unga lag. Ska bli intressant och se om Grimaldo får fortsatt förtroende och isåfall så lär han ju få riktigt tufft motstånd, skulle vara intressant och se hur han klarar det. Får även se om Rafinha kan göra om sin starka insats mot tuffare motstånd. Sen tycker jag inte man ska dra för stora växlar av matchen igår, men vissa frågetecken finns det. T.ex att anfallsalternativen är sämre, Alexis skadad, Villa och Pedro ur form och en Affelay som nästan verkar vara ute i frysboxen. Men ska i alla fall bli intressant ikväll och se B laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 10:49
Ja Pep får ta på sig stor del av tappet i går. Och vad händer med Fontas nu? Blir han än mer utfryst tro? Tyckte faktiskt han var stabil i första.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-11 10:34
Förstår inte varför Pep valde att spela den långsammaste backen tillsammans med Busi i mittförsvaret igår, och som grädde på moset väljer el Mister dessutom att starta Keita som pivote. Fail fail fail.
Busi ska spela med Abidal, Fontás ska spela med Piqué. I min värld.

Visst, felet låg väl snarare i att hela laget blev bekvämt redan efter en kvart och ledning med 2-0, men backlinjen blir ju liksom inte bättre för den sakens skull.
Man jobbade inte för varandra heller, särskilt inte vid 2-1 målet där Agirretxe får jogga in i straffområdet och ta position utan att någon mittfältare (eller back) kommer ner. Alves lunkar, Keita står stilla. Xavi och Thiago ser man inte ens.

Alexis skada var dubbel otur. In kommer en rätt tam Villa som bara har en stärng på sin lyra - nämligen att vika in och måtta ett, i de flesta fall, menlöst skott. Var målet mot Real undantaget som bekräftar regeln? Hoppas inte.

Man måste också ge en eloge till Sociedads innermittfält som efter 2-0 målet faktiskt tvingade fram flera misstag från annars så säkra passningsspelare.

Det fanns en kejsare i Rom som anställde en vakt vars enda uppgift var att viska i örat på kejsaren "du är dödlig", allt för att han inte skulle få hybris - trots att han hyllades av folket som en gud. Igår ropade Sociedad detta högt, rakt i ansiktet på Barcelona och Pep. Tack för varningen!

Nu tar vi vi nya tag mot Milan på tisdag!.Visca el Barca!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 08:38
Lol! Real snackar om att vi filmar men dera spelare är betydligt värre. Ronaldo har man sagt har slutat med filmningar men alla de här är ju bara på två säsonger, äcklig spelare. Di Marís är dock värst, usch. Han är till och med en skicklig filmare.

Hatar sådana där gester där man knyter näven bara för att ha fått en straff. Speciellt nu när Di María filmar till sig den, han trodde nog inte att han skulle få straff men det visade sig att han är så pass duktig att han lurade domaren.
Barcelona Gio Style
2011-09-11 05:44
Fint videoklipp :) Skönt att ha att titta på lite då och då när man har fått nog av klubben som älskar att inta offerrollen.
AndreD
2011-09-11 03:45
Nybörjarmisstag. Han är ju ingen rutinerad herre som Di Maria och C. Ronaldo :)
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-11 02:55
"Lite natthumor i länktips. Kolla Sociedad spelaren som "krockar" med domaren vid 1.31"

Hahahaha, det var kul.

Förresten, när man ser reprisen.
Varför kastade sig Messi, hade han bara försökt fortsätta springa hade han ev fått straffen!
Gah, irriterande.
AndreD
2011-09-11 02:08
Andreas V.V

Jo, men han lyckas alltid ta sig tillbaka på något sätt. Även om vi eller Real inte kommer tappa mycket poäng så avgörs INGET i andra omgången.

Lite natthumor i länktips. Kolla Sociedad spelaren som "krockar" med domaren vid 1.31 :D
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-11 01:38
AndreD

Tror dock inte Madrid kommer släppa mycket poäng heller.
Men som vanligt blir det el Clasico som avgör skulle jag tro.

Blev inte han bannad förresten?
AndreD
2011-09-11 01:36
"Namn: Messidinho_10
Sänt: 2011-09-10 19:50
ADIOS La LIga...
Real kommer aldrig släppa det här försprånget nu."

HAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAH XD Easy on the drugs dude.
Annons: