/spanien/barcelona/forum/11295.aspx/spanien/barcelona/forum/11295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-09-11 14:36
Det är en sak att ha utomstående "troll" men när man tillåter såna skribenter, härifrån, vara här..ja då, precis som Barcelonistas nämnde, undrar man vad det är för värld vi egentligen lever i. Peace!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mujje
2011-09-11 14:35
Barcelonistas & Hetfield Lugna ner er, seriöst. Inte för att vara paragrafryttare men är det en grej jag inte tål är det internbråk. Hetfield Är väl medveten om att Z menade det som hån. Men hans ord är inte lag för Guds skull! Jag ser det snarare som en komplimang. Det var hans sätt att leda gruppen på som Z kritiserade. Dvs att han filosoferade för mycket. Jag tycker å andra sidan att det är en av hans största styrkor. Z kommer från betongdjungeln Rosengård där inspirerande tal/bromance kanske inte är allra mest populärt. Mer a la Mourinho vinnarskalle stilen Z föredrar skulle jag tippa på. Med det sagt så tycker jag att filosofen är något positivt(ur en cules sätt att se på saken) Ps. Sen så ser jag inte felet med filosof som befattning annars... ;)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-11 14:32
Har ni trökigt grabbar så är det Roma - Cagliari på tv11 kl 3. Bojan Startar

Stekelenburg; Rosi, Heinze, Burdisso, Josè Angel; Perrotta, De Rossi, Pjanic; Osvaldo, Totti, Bojan.

Ska bli riktigt intressant med den där offensiva trion samt Pjanic som jag beundrar. Hoppas våran guldpojke Gago kommer in och briljerar
Barcelonistas
2011-09-11 14:31
Barca4eva

Jo för du bidrar väldigt mycket själv, haha vad är det för värld gud har skapat.

Och om du inte sett att jag har bidragit med diskussioner hör i forumet så är du fan blind.
Barcelona Hetfield
2011-09-11 14:31
Barca4eva

Du har rätt, har lyckats att ignorera i flera månader, jag var bara tvungen att lägga upp en gång för alla att "filosofen" är en förolämpning.
Barcelona Barca4eva
2011-09-11 14:29
Hetfield, det finns vissa personer som man helt enkelt ska ignorera här i forumet.

Jag nämner gärna vilka det är, döljer inget.

Messidinho_10 (värvningsfreak)
Barcelonistas (den enögde "hatern")
Trippeln (svär och hatar 24/7)

Dessa tre bidrar med absolut nada.
Barcelonistas
2011-09-11 14:28
According to Busquets, team morale "is not the best today, but we’ll react, and we’ll do that soon, and very well. Milan is another game, another competition, and we’ll go for everything". With regard to Tuesday's game, Sergio said, "With the help and support of our fans we’ll make it a great night in the Champions”.

On Barça’s next opponent, Sergio made reference to the "great players in the Italian team, especially up front. Ibrahimovic, Pato, Robinho, and Cassano are very dangerous and we’ll have to keep an eye on them”. And he ended with the warning: "We also have to watch closely the rest of the team. They are the Champions of the Italian league, and we mustn’t forget that".
Barcelona Hetfield
2011-09-11 14:27
Där har ni svaret på varför "filosofen" är en förolämpning.

Barcelonistas

Där har du ditt svar, så du kan vänligen sluta säga det.
Barcelonistas
2011-09-11 14:25
Hetfield

På vilket jävla sätt är Filosof en förolämpning? Det är snarare en komplimang för helvete.

Ditt jävla gnäll är man så trött på. Och snälla helgon förklara dig inte nu tack.
Barcelona Hetfield
2011-09-11 14:23
Barcelonistas

Om dina två hjärnceller funkade så skulle du förstå att "filosofen" är en förolämpning. Om du vill kritisera hur Pep tränar laget så gör det med bra argument, men ge fan i att förolämpa Pep som person. Han har gett allt för det här laget och lite till, ha lite respekt för honom.

Läser ändå aldrig vad du skriver så du kan fortsätta. Jag tror inte att någon annan heller läser det du skriver.

Mujje

Det var Zlatan som kallade Pep för "filosofen" när han ville håna honom.
Barcelona Mujje
2011-09-11 14:23
Hetfield Varför tycker du att "filosofen" är en förolämpning?
Barcelonistas
2011-09-11 14:19
Hetfield

Snälla kan du sluta och gnälla hela jävla tiden? Man måste kunna få kritisera vissa saker i den klubben man älskar, finns inget fel med det.

Du kan gå heja på Man C istället, när du endå slickar Agueros *** här 24/7 och gnäller över varför vi inte värva honom istället för Sanchez.
Barcelona Hetfield
2011-09-11 14:12
Den gamla damen har vaknat igen. 4-0 mot Parma och Pirlo äger matchen. Vidal är helt fantastiskt, vi kunde ha köpt killen. Han kan spela överallt.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-11 14:11
Så sjukt tydligt att grabben är ett troll.
Barcelona Hetfield
2011-09-11 14:08
Seriöst, kan folk sluta kalla Pep för filosofen? J*vla muppar. Det är en förolämpning, hur många gånger ska man behöva upprepa en sak?

Gå och heja på Man C istället.
Barcelona Rambla~
2011-09-11 14:04
Fan vad surt för Alexis. 8 veckor! Det är typ 13 matcher. Jävla bensaxtacklingar.
Barcelona Frodo
2011-09-11 13:57
La Masia de Can Planes

Jag tycker att vi borde sälja hela truppen. Vad tycker du?
Barcelona DM1982
2011-09-11 13:54
La Masia de Can Planes

Barcelona vann ligan fyra år i rad, 91-94.
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-09-11 13:51
Essienesque

Haha nej då det är ingen panik. Jag förväntar mig inte att vi vinner ligan. Gjorde inte det innan ligan startade heller. Men att ett lag i spanien vinner ligan 4år i rad har väll inte hänt så länge jag har levt(1988).

För mig känns det som det är dags för ett annat spansk lag att vinna. Om det är Fusk laget Real, Valencia eller någon annan klubb vet jag inte. Men att Barca ska vinna 4år i rad finns inte för mig.

Hoppas också filosofen startar med riktiga backpar ist för den långa dumma Busquets som inte kan nicka. Ta bort keita också snälla. Tycker man ska markera att som tränare att dom gjorde fruktansvärt dålig match och bänka dom.

Dem som ska bänkas tycker jag är, Villa, Busquets och keita. Vem som ersätter dom spelar verkligen ingen roll:)
Barcelona Essienesque
2011-09-11 13:37
La Masia de Can Planes

Haha, det har gått två omgångar.. Spara paniken tills omgång 35. Samma skit efter Hercules matchen förra året.
Barcelona FCB Més que un club
2011-09-11 13:36
Jag ser att många härinne kritiserar Keita som pivote och jag kan bara instämma. Allt för ofta sänker han tempot med sina mottag och bakåt passningar. Jag vill att ni tittar in videon och därefter ser hur sjukt viktig Busquets är som pivote. Jag låter videon och citaten prata för sig själva.
Barcelona La Masia de Can Planes
2011-09-11 13:35
DM1982

Vi kommer hamna efter med fler poäng innan el clasicon drar igång. Det är inte vårat år i ligan de här året:) Man kan inte alltid vinna titlar tyvärr.

Hade Barca fått den straffen som Real fick igår hade det ståt överallt i världsmedian. C.Ronaldo borde ha fått sitt andra gula kort därmed utvisad! Vilket hade ändrat Reals match bild.

Men som en snubbe på puertan skrev igår. "lite barca tur kan man väll ha" haha. Kommer inte ihåg när vi fick något liknande fördel tidigare.

Hoppas det blir stora förändringar på tisdag. För annars kommer vi aldrig ha någon chans. Kommer bli kul och se Zlatan mot Barcas svaga defensiva spelare. 100kg snubbe med minst bodyfat i laget kommer bli tungt. Får se vad el mister gör åt saken.

Visca Barca
Barcelona DM1982
2011-09-11 13:25
Visst ska man ge Fontas en break men när jag ser honom lunka lite lojt mot målet (vid 2-2 målet) har jag bara lust att slänga datorn rakt in i väggen. När man får chansen att spela så ska man ge 100 %, inte lunka som en gammal avdankad superstar. Kör, kör, kör tills matchen är slut.

Håller med Barcadinho här, jag får också Chyg vibbar när jag ser honom spela. Loj, seg och ser nästan ointresserad ut. Visst ska han få en ärlig chans men jag tror helt enkelt inte på honom.

Nu kommer Afellay säkert på chansen, hoppas att han kommer tillbaka bra efter sin skada.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-11 13:15
L.A.M Nr 10.

När en domare inte är säker på sin sak så bör han välja det försiktiga beslutet..
Man får t ex inte visa det röda kortet om man inte är säker på det. Då får man välja det gula. Godkänn inte ett mål på mållinjen om du inte är helt säker på att hela bollen gått in. Samma sak med straffar och andra viktiga eller avgörande beslut. Försiktighet istället för dumhet kan man väl sammanfatta det.
---

Fontas ger mig Chyg vibrationer och det gör mig lite fundersam.
Han är långsam också med sin kropp och i sina beslut. Slö på alla sätt och viss. Att ta snabbare beslut kan han träna med tiden. Det går nog. Men jag ser inte hur han kommer kunna träna sin snabbhet.
Han är för långsam för att vara en modern mittback. Det är 2000-talet idag, inte 80-talet. En mittback i dagens fotboll behöver ha en normal speed.
Fontas har inte heller den aggressiva stilen som Puyol för att kompensera sina brister.
Jag pratar inte om en dålig match/dag eller en formsvaka. Det kan alla ha. Jag pratar mer om tydliga brister.
Det gör mig alltså fundersam om hur hans utveckling i klubben kommer att se ut. Känns inte bra just nu.
Atlético addeh
2011-09-11 13:08
Även om jag inte tror det var särskilt nära alls att klubben skulle släppa Afellay till Juventus eller någon annan klubb för struntsummor så måste jag säga att det känns riktigt bra att ha honom i truppen nu. Iniesta, och även Adraino, kommer säkerligen få en del speltid som ytterforwards, men Ibi kommer få sina chanser han också.

För övrigt har Pep lärt sig att aldrig starta med Messi på bänken. Jag tror på fullaste allvar vi hade vunnit komfortabelt om La Pulga spelat från start. Han är alltid taggad.
Barcelona Sano97
2011-09-11 13:07
Fan vad synd om Alexis.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 13:04
Riktigt jävla tråkigt med Alexis. En spelare som faktiskt var i form. 8 långa veckor. Fy, vilken fruktansvärt kväll det blev igår!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-11 13:04
Ronaldo är Grym på att filma visst de är ingen bra talang men väldigt avgörande.. Alla vet att Ronaldo är en filmare seriööst de har vi vetat i åratal...
Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-11 13:01
Faan typiskt Alexis borta precis när Pedro och Villa spelar som krattor.. Faan va ja längtar tills Puyol är tillbaks..
Barcelona Hetfield
2011-09-11 12:58
Om ni har tråkigt så spelar Juventus-Parma nu på tv11. Man kan säga vad man vill om Pirlo, men han har en helt makalöst känslig högerfot.

De spelare dessutom med Vucinic, Krasic, Elia och Vidal på bänken. 1-0 Juventus genom Lichtensteiner.
Annons: