/spanien/barcelona/forum/11285.aspx/spanien/barcelona/forum/11285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-05 13:09
Kul för Thiago att bli uttagen. Även om han inte binds till Spanien vid spel är detta ett bevis på att man tror på honom.
Raul Bravo- True Legend!
2011-08-05 13:08
Udine har ju tappat 3 st fantastiska spelare, Sanchez, Inler och Zapata (väldigt bra värvning av Villareall i mitt tycke). Hade dessa 3 varit kvar hade dom förmodligen kunnat slå ut Arsenal. Nu blir det dock lite svårare, men inte omöjligt för dom att skrälla

Arsenal har ju flera spelare som vill lämna, Nasri, Fabregas, m.fl. Blir svårt för omotiverade spelare att prestera när dom vill lämna detta sjunkande skepp
Barcelona Myrran
2011-08-05 13:01
Andreas:

Del Bosque: "Fabregas is training, hasnt played any match, and seeing the crowd of competition that he has we've decided not to bring him"
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-05 12:58
Andreas

Läste någonstans att Dynamo hamnade precis under Atletic Bilbao i klubbrankingen så det ska nog mer till än lite tur för att dom ska ta sig vidare över två matcher :P
Barcelona comprende
2011-08-05 12:57
När blir spelarnas tröjnummer klara ? ( officiella )

Malmö är chanslösa, speciellt borta mötet !

Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-05 12:57
Ingen CESC? Är det sant, vad är det jag läser? :)

Dags och KORKA champagnen! :D
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-05 12:56
Arsenal chief executive Ivan Gazidis will today meet Barcelona officials over the future of Arsenal midfielder Cesc Fabregas. [bbc]

Haha och det fortsätter.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-05 12:55
Arsenal - Udinese, haha.. precis det jag hade hoppats på.

Udinese kan absolut skrälla, visst chansen är liten men den finns där.
Överkomlig lottning för MFF, blir inte lätt men det går med lite tur.
Barcelona Myrran
2011-08-05 12:46
Thiago uppkallad för Spaniens a-lag för första gången för matchen mot Italien tillsammans med:

Spain squad for the friendly against Italy (10th August):
Goalkeepers: Iker Casillas, Pepe Reina, Víctor Valdés.
Defenders: Andoni Iraola, Sergio Ramos, Álvaro Arbeloa, Gerard Piqué, Raúl Albiol.
Midfielders: Sergio Busquets, Xabi Alonso, Javi Martínez, Santi Cazorla, David Silva, Andrés Iniesta, Xavi Hernández, Thiago Alcántara
Forwards: Fernando Torres, Álvaro Negredo, Juan Mata, Fernando Llorente, David Villa y Pedro Rodríguez.
Atlético addeh
2011-08-05 12:40
Villarreal fick drömlottning om ställs mot Odense. Där ska man bara gå vidare.

Arsenal är solklara favoriter mot Udinese som tappat väldigt mycket. Men, de har fortfarande Di Natale i laget och då bör ingen Gunner känna sig säker.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-05 12:37
Malmö får alltså möta Dinamo Zagreb i CL. Svår match för skåningarna!

Arsenal lottades mot Udinese...synd att inte den matchen spelades förra året. Nu lär Arsenal vinna ganska enkelt med tanke på att Udine tappat Zapata, Sanchez och Inler. Hyfsat bra match ändå!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-05 12:37
Fan vad skönt att Arsenal tackade nej igen. För det första så är Cesc inte värd så mycket pengar och för det andra han skulle ju han endå bara sitta på bänken, varför ska vi betala så mycket för en spelare som ska sitta på bänken , räcker det inte med Zlatan? Han får gärna ruttna i Arsenal med junioererna och stå för sina val. Jag förstår verkligen inte varför lednigen är så desperata efter honom, hela världen vet att vi INTE behöver honom. Nu har man förstört två somrar irad på grund av pajasen, jag hoppas av hela mitt hjärta att han aldrig får bära Barcas tröja och jag skulle inte byta 3 sånna som Cesc mot Thiagos lilltå.
Rogge
2011-08-05 12:33
Det har du rätt i.
2011-08-05 12:31
Rogge

Nej, inget är klart än.
Barcelona Greenwood
2011-08-05 12:29
Det är lika "ruttet" av Arsenal att försöka få så bra betalt som möjligt för Cesc som det är "ruttet" av Barca att försöka förhandla fram ett så lågt pris som möjligt.
Barcelona comprende
2011-08-05 12:29
Varför inte jävlas med Arsenal, och gå efter Nasri nu ( som jag anser är en bättre spelare än cesc ). Kan användas både centralt och ute på kanterna, samt så har han ett utgående kontrakt så man lär kunna få honom billigt ! Och spendera resten på T.Silva

Det är roligt att Sanchez visar mer hjärta för klubben, som gjorde klart för sig vart han skulle gå oavsett pris och pengar !
Barcelona petersays
2011-08-05 12:26
"Hoppas vi slipper höra om honom på ett par år nu för att sedan hämta hem honom när han är 27 och har 1-2 år kvar på kontraktet. "

Smidig som han är så kommer han väl förnya kontraktet innan dess.

"Det är rätt så avskyvärt att Arsenal inte släpper Cesc om han vill verkligen vill dra. "

Tycker inte heller det är så avskyvärt. Det är fotboll. Hade Cesc verkligen velat bort hade tänkt sig för innan han slrev på ett så långt kontrakt. Vill Barcelona ha honom så är det väl bara att betala vad som begärs. Cesc har ju heller inte gått ut offentligt och varit rättfram med att han vill lämna. Känns som han spelar lite dubbelspel.
Rogge
2011-08-05 12:23
Hade Cesc sagt rakt ut till Wenger att han inte vill stanna, så hade Wenger naturligtvis släppt honom. Ingen vill ju ha en omotiverad spelare. Nu har väl det inte hänt och Cesc stannar. Förstår dock din bitterhet, Hetfield. Enligt dina inlägg så har det ju varit riktigt nära ett bra tag.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-05 12:20
Fan vad bra, Arsenal möter Udinese i Cl-kvalet. Hoppas Arsenal förlorar rejält fast än att dom bör slå Udinese som tappat Sanchez. Men men... man vet aldrig!

Sen så håller man ju självklart tummarna för Malmö som fick Dinamo Zagreb, en inte alltför svår uppgift.
2011-08-05 11:46
Jag tycker bara att det är riktigt ruttet av en klubb att inte göra sitt bästa för att sälja en spelare som vill bort. Om Messi skulle säga att han vill dra en dag, då vill jag inte att klubben jiddrar och håller kvar honom. Jag förstår inte ens meningen med att ha spelare som inte ens vill spela för klubben.

Visst ska Arsenal försöka få så mycket pengar det går, men samtidigt så måste man lyssna på spelarens vilja och göra sitt bästa för att det ska ske.
Real Madrid Sherminator
2011-08-05 11:45
Grena Catalana Jag tycker att han kunde ha blivit behandlat lite bättre. Detta är inte första gången det händer. Att han var skadad hela tiden helt enkelt otur. På båda parter. Hade inte Milito varit skadad så ofta tror jag lätt att han skulle konkurrera om startplats. Åtminstone spela där bak istället för masken eller busi. Sen ang. lönen, den måste dom betala ändå. Om dom bryter kontraktet så måste dom betala pengarna som kompensation. Då anser jag att han lika gärna kunde stannat året ut eller förhandlat ett nytt kontrakt. Katalano Jag tycker att han presterat bra dem få gånger han har fått spela. Visst skador och sånt. Så du tycker inte t.ex. Keirrison, Henrique och Caceres blivit illa behandlade? Inte ens fått chansen att visa upp sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-05 11:42
Barca666, förlåt men fyfaan va långa meningar haha går ju knappt o läsa.. Sätt kommatecken och punkt då och då, bara ett litet tips :-)
Barcelona Barca 666
2011-08-05 11:38
Hetfield,

Arsenal gör helt rätt för sin egen klubb o jag ser inga fel med att de inte släpper honom....De har väl rätt att kräva en högre summa för sin bästa spelare just nu!!!

Hade Arsenal själva t ex varit intresserade av att köpa Iniesta hade nog inte Barca accpeterad mkt lägre än han utköpklausul dvs om kontraktet e värt 100 miljoner hade Iniesta fått gå för cöver 70 miljoner o Iniesta är 1-2 år äldre!!

Med detta sagt så betyder d inte att Arsenal i sin tur sköter allt snygg...de har lagt ett bud på en Everton back 10 miljoner i vintras Everton har sagt 18 nu under sommaren verkar d som ett nytt bud gick från Arsenal på ca 12 miljoner så Arsenal gör samma sak de förhandlar till sig bättre priser o detta är fair alla måste se till sin egen klubbs bästa.

Sen tycker jag Xavi borde aldrig uttalad sig om Cesc....visst han kunda ha sagt vi skulle välkommna honom men inte säga det som Cesc sa i privat till honom om att han inte trivs...Cesc borde själv ha uttalad sig om va han vill göra tystnaden intyder väl på att om han kan flytta till Barca gör han d lr så kommer han snart o säga jag stannar o älskar Arsenal då klubben nekad Barcas bud dvs gör inte som Tevez osv vilket e rätt även om han vill till sina vänner i Barca...sen är frågan Arsenal bör ställa sig vill man ha kvar en spelare där tränaren har själv gått ut o sagt att han är delad mellan 2 klubbar jag skulle inte vilja kvar Villa t ex om han ville till Valnecia men det är smak sak för Villa skulle då aldrig ge 150% för Barca!!!
Barcelona Katalano
2011-08-05 11:34
¡Barca! - Crèma Catalana

Ja det var ju Milito som önskade bli släppt på fri transfer.

Sherminator

Jag håller inte alls med. Tycker inte att spelarna blir illa behandlade över huvudtaget, utan de som inte presterar blir sålda. Det är så en klubb ska drivas. Annars är det omöjligt att ligga i toppen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-05 11:31
Sherminator, menar du allvar? Tycker du verkligen det vore bättre för både milito och oss om han stannade? Han fick ju knappt med speltid (helt rätt), och satt på en saftig lön.. Både han och Barca blev nog nöjda med en försäljning..
Real Madrid Sherminator
2011-08-05 11:26
Börjar bli riktigt trött på ledningen. Gång efter gång behandlas spelare som djur, som avskyvärda människor. Gång efter gång försvinner spelare som gjort så mycket för klubben. Även om jag älskar klubben av hela mitt hjärta, så är detta äckligt. Det måste sluta. Det är som på FM. När man inte ville ha någon så gjorde man allt för att bli av med honom, sätter " ej behövd" status och rear ut spelare för 10 miljoner. Lite skärpning! Vill dock säga; Tack Milito för allt. Lycka till, och må din säsong vara skadefri!
Real Madrid Sherminator
2011-08-05 11:25
Börjar bli riktigt trött på ledningen. Gång efter gång behandlas spelare som djur, som avskyvärda människor. Gång efter gång försvinner spelare som gjort så mycket för klubben. Även om jag älskar klubben av hela mitt hjärta, så är detta äckligt. Det måste sluta. Det är som på FM. När man inte ville ha någon så gjorde man allt för att bli av med honom, sätter " ej behövd" status och rear ut spelare för 10 miljoner. Lite skärpning! Vill dock säga; Tack Milito för allt. Lycka till, och må din säsong vara skadefri!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 11:22
nja,jag vet inte om jag det är tycker helt ok som truppen ser ut idag. Däremot äre helt ok om cesc inte kommer
Barcelona Barca 666
2011-08-05 11:22
älskabarcelona,

Inga problem med att skriva!!! Jag fullt medveten om att de flesta av våra spelare kan spela på flera positioner men detta betyder inte att vi ändå inte har behov av andra värvningar. Adriano t ex kan spela på vänster o höger men eftersom vi inte har någon bakom D. Alves så tycker jag han borde vara backup till honom!!!!

Jag är helt ärligt orolig över att backlinjen ser tunt ut med tanke på hur bra andra lag värvat denna säsong..kolla bara på Real de kommer vara starkare i år samt mindre känsliga för avstängningar o skador än oss då de har en mkt bredare trupp...vi behöver inte ha sån bredd då vi har mkt bättre talanger som kan spela på olika positioner men lite oroloig över vår bredd men om vi får ha vår första 11a skade fritt större delen av säsongen så inga problem men sånt kan vi aldrig veta så bättre o ha back up än inte ha !!!!
Barcelona Katalano
2011-08-05 11:21
Hetfield - Sanchez is the next star

Håller inte med. Inte ett dugg avskyvärt faktiskt. Dels så har han nog inte något emot att stanna även om han helst går till Barca.

Men killen är en proffessionell fotbollsspelare. Man kan inte bara släppa spelare till bud man inte tycker är i rätt klass bara för att spelaren vill lämna. I så fall borde han ha skrivit på ett kontrakt på färre år.
Annons: