/spanien/barcelona/forum/11283.aspx/spanien/barcelona/forum/11283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-04 15:40
Jag var vaken ända till 4 igår bara för att se mitt älskade Barca, vad ser jag då torsk med 1-4 mot ett lag som Chivas. Jag hade förväntat mig mål och bättre spel från vårt lag, men icke sa nicke.

Ni såg ju själva igår när Villa kunde ha släppt bollen till Keita istället för att ta den och skjuta. Så målsugen är han. Det jag undrar varför är han inte så målsugen när vi möter Real. Jag är så j*vla besviken att vara vaken så sent och sen får vi 4 mål i oss.
Barcelona Myrran
2011-08-04 15:36
Shanghai

Hitta olikheten, tack :)

Casillas;
Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo;
Xabi Alonso, Khedira;
Ronaldo, Özil, Callejón;
Benzema.

Pinto,
Dos Santos, Pique, Fontàs, Abidal,
Keita, Thiago, Xavi,
Carmona, Cuenca, Villa
Barcelona messi & alexis
2011-08-04 15:35
Han är madrid supporter bana honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona comprende
2011-08-04 15:32
Shanghai - 2 maj 2009

Jag har vart emot dödsstraff tills nu, men du förtjänar ta mig fan det. Helt jävla vilsen är du i din lilla bubbla som du kallar för liv. Och ja det är personligt mot dig din dumma fan.

Vi ska inte stoppa någon, utan det är Europa som ska försöka stoppa oss blåsta jävel. Har du ens koll på med vad för lag vi ställer upp, har du koll på att det är träningsmatcher. Har du koll på att Real ställer upp med ordinarie elva varje match ( undantag några spelare ).
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 15:22
Shanghai - 2 maj 2009

Du är inte seriös hoppas jag?

Japp du har rätt, det är stor skillnad mellan Barca och Real, då Barca är bra mycket bättre.

Visst jag var också besviken över vår match igår, men sluta jämför med Reals matcher.

För det första mötte dem ett Kinesiskt lag, för det andra har Real i princip spelat med ordinarie lag under deras försäosng, hur mycket tror du Barca hade vunnit mot Chivas om vi spelat med ordinarie lag?

Seriöst tänk innan du kommenterar...

Inget kan stoppa Real när dem kontrar? Konstigt att vi inte hade några problem med det sist då?

Hur vi ska ställa upp?

Blir väl Alves-Pique-Abidal-Adriano kan jag tänka mig.

Barca är som sagt klasser bättre än Real, så att du skriver sånt där trams är bara löjligt...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-04 15:21
Shanghai, 7-1? Real spelade också mot Chivas för någon dag sedan och dom vann med 3-0..
Real Madrid Ultra Madridista
2011-08-04 15:20
Shanghai - 2 maj 2009

Hade det funnits en gilla knapp hade jag tryckt på din nu =)

Ok seriöst nu då. Jag tror inte vi slår er så lätt som du får det att låta.
Ni kan ju knappast ha tappat allt spel ni hade förra året? El?
Barcelona Deulofeu
2011-08-04 15:18
Ser verkligen fram emot nya truppen Del Bosque tar ut tänk er om Både Botia och Thiago får plats! Kanske tom Muniain en spelare jag gillar stark.

Bara vi klara oss detta året kommer vi förhoppningsvis ha la ligas längsta mest talangfulla mittbackspar nästa år och även landslaget backpar i Botia och Pique mums ; )
Barcelona Deulofeu
2011-08-04 15:16
Tycker också det är synd med Andrada.VI borde verkligen ha en stortalang i målet som kommer ta över efter Valdes om kanske 5 år eller vad vet jag.Tycker målvakten ska vara ung och lång varför inte bara köpa hem den mest talangfulla 17-18 åringen i världen till la masia och göra honom till uttalad första målis i b-laget.Han kan spela cupmatcher ibland i a-laget och vi skulle slippa se Pinto mer.Det skulle inte göra något om vi hittade en spanjor men det verkar som Real har patent på målvakter.De har ju i alla årskullar.

Tycker att under u-17 ska scouterna vara som mest aktiva kolla i ungdomsleden vilka positioner vi är dåliga på och köp in tex på u-17 vänsterbackar någon av dem borde lyckas.

Vi har just nu en otrolig chans att ha en ganska smal trupp i a-laget få ned lönekostnader och en sjuk sammanhållning för de flesta får spela alla är nöjda och glada.När det blir skador och avstängningar plockar vi upp en riktigt talangfull spelare som ersätter en eller ett par matcher.Eftersom vi spelar i andra divisoinen kan spelarna spela hur mycket som helst med a-laget.Måste kännas grymt inspirerande för ungdomarna när de känner att de är så nära.Detta borde leda till att vi kan få hem de allra största talangerna och sedan smidigt skola in dem i vårt system och i visa fall tidigt kasta in dem i hetluften.Helt perfekt om du frågar mig.Jag ser en målvakt och en striker som absolut högsta prioritet.Skulle gärna se Dongou i b-laget men han är nog lite ung.Tottenham värvade ju en spelare som blev skyttekung i u-17 han skulle tex ha passat perfekt.Stor tung striker en plan b till a-laget om ett par år när han vuxit in i kostymen.

Men som sagt en riktigt bra målvakt till b-laget som kan vara tredje eller andra målis redan nu prio.Mino samt Oier är helt ok men inga ersättare till Valdes de är dessutom födda 89 och kommer vara för gamla när Valdes slutar.Man vill ju tajma in det så det kommer en målvakt med lite rutin från b-laget och är runt 20 som tar över efter Valdes och blir den nya Valdes utan tabbar( som han gjorde i 20-årsåldern)
Barcelona NoGo™
2011-08-04 15:13
Oj 1-4 förlust :o, ingen ide att ladda ner matchen då hehe. Men var det så bedrövligt som resultatet säger eller? Sen vilket lag ställde vi upp med och vilka kom in?
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-04 15:12
Vi förlora med 1-4 och Real vinner med 7-1. Snacka om stor skillnad mellan dessa lag. Och kom inte säg till mig dom möte ett kinesiskt lag, va möte vi då ?

Oroar mig mycket på vårt sega försvarsspel och hatar när Real spelar på kontringar då är dom fan i mig bäst i världen på det. Ingen kan stoppa dom då det finns snabba spelare på kanterna. Så vad ska Pep göra för att stoppa vita maskinerna ?

Spela med Busquets som back ?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-04 15:07
Vem är Ludde?
Real Madrid Ultra Madridista
2011-08-04 15:05
GerardPiqué3

Fan va du gillar Mou Ludde.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-04 15:02
Hur gick det för Bojan igår
AndreD - Gago = King of the World
2011-08-04 14:53
Damn vilka sjuka mål Marco Fabian gjorde igår.

Is he nuts? No he's INSANE
Barcelona Greenwood
2011-08-04 14:28
Tydligen så är Cesc i bättre form nu, skademässigt då. Får se om han spelar mot Benfica på lördag. Gör han inte det så lär ju det vara en ganska stark indikator på att han är på väg bort.
Barcelona Mascherano
2011-08-04 14:15
Det går sjukt segt med Fabregas. Hoppas han inte kommer. Fan vad bra!!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 14:14
barca111

Cesc är ju fortafarande under kontrakt med Arsenal därför måste han ju såklart träna. Dessutom bara bra att han tränar lite, hade varit ganska illa om han kommer till oss utan att ha tränat något under försäsongen.

The remaining issue regarding the transfer of Arsenal midfielder Cesc are the variables and the conditions for those to be fulfilled. [rac1]

RAC1 raproterade det där för ett par timmar sen som sagt, dem har haft rätt i det mesta gällande värvningar denna sommar.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-04 14:05
barca111

Vad ska han annars göra? Fika?
Barcelona Rambla~
2011-08-04 14:02
Muniesta borta i 3v. Stackare, han var tydligen inte så fit som alla verkar ha fått för sig.
Barcelona barca111
2011-08-04 13:57
Hur tolkar ni att Fabregas tränar med arsenal igen?
Barcelona Rambla~
2011-08-04 13:57
1,70

Avskriven? Tydligen inte enligt honom själv om man ska tro på den intervjun som gjordes nyligen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-04 13:55
andrada är avskriven nu, dessvärre..
Thiago en mi corazón!
2011-08-04 13:49
Hutch

Man kan ju inte klandra honom för minst 3 av målen Barca släppte in igår.
Däremot var försvaret bedrövligt.

Rambla

Var inte han nära för att skriva på? Fattades ett par detaljer vad jag hade hört , rätta mig om jag har fel.
Barcelona Rambla~
2011-08-04 13:48
Har fortfarande inte gett upp hoppet om den här målvakten.
Barcelona nemo
2011-08-04 13:47
Rambla

Enligt rac1 är klubbarna inne på de sista detaljerna, variablerna.

The remaining issue regarding the transfer of Arsenal midfielder Cesc are the variables and the conditions for those to be fulfilled. [rac1]
7 hours ago
Hutch
2011-08-04 13:31
Pinto slutar aldrig att förbluffa mig. Igår stod han för en bedrövlig insats, hans reflexer vilket är ett av målvaktens viktigaste attribut är i likhet med sengångarens. Jag uppskattar hans uppfriskande personlighet och attityd men bara för att han agerar någon slags Charlie Chaplin i omklädningsrummet förtjänar han inte att vara reservmålvakt i Barcelona, det är inget dugligt argument. Han håller inte måttet och jag ser faktiskt hellre Oier eller Mino vakta buren efter Valdes. Sen så ser han ut att skita på sig varenda gång han blir pressad.
Barcelona Rambla~
2011-08-04 13:22
Vi klarar ju inte ens av att köpa Cesc som det verkar. :P

Seriöst, kom med ett jävla slutbud någon gång. Det pratas om ett nytt bud men det kommer ju aldrig. Vad fan väntar de på? Alltid samma visa, en massa snack men ingen verkstad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-04 13:17
har en obehaglig känsla av att Romeu har gjort sin sista match för barca... Och nu har vi alltså sålt romeu, jeffren och snart troligen milito. Vi kan inte bara köpa cesc i sommar. Det finns inte...
Barcelona Smogen
2011-08-04 13:08
Med tanke på vad vi får för Romeu och vad han kostar att köpa tillbaka så känns det plötsligt som en riktigt usel affär.

Samma gäller ju Jeffren där det sägs att Barca får något över 3€ för. Knappast en imponerande siffra. Fast det är klart, det är ju mycket bättre än Milito affären.
Annons: