/spanien/barcelona/forum/11282.aspx/spanien/barcelona/forum/11282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-05 23:13
Fattar inte varför alla gråter efter en vänsterback när vi redan har Abidal, Adriano och Maxwell. Var tacksamma att vi har 3 vänsterbackar av världsklass, sen sitter några här inne och gråter dom vill ha en ny vänsterback, man blir så f**king lack när man läser alla dessa komiska kommentarer.

Det är liksom att ha tre bilar och man vill ha en till, va tacksamma, snälla.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 23:09
Fontas och Thiago fanns ju tillgängliga även förra säsongen, så jag räknar inte dem på samma sätt, även om jag är jätteglad för deras uppflyttning
Barcelona Blaugrana91
2011-08-05 23:08
Frodo

Jo det är samma antal, men man har ändå höjt kvalitén enligt mig.
Om Cesc kommer har man allafall breddat till mittfältet.
Barcelona Frodo
2011-08-05 23:05
Blaugrana91

Ok, om du räknar med Thiago och Fontas som värvningar så är truppen fortfarande inte breddad. Det är samma antal. Just nu stirrar man sig blind på en spelare som kanske inte ens kommer. Man måste ju ifrågasätta planeringen av värvningarna då en vänsterback borde ha varit prio enligt mig.
Barcelona Barca4eva
2011-08-05 23:00
Hetfield Precis vad jag är inne på.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-05 22:57
Jag är också en av dem som är för en värvning av Cesc.
Det finns plats för både Cesc och Thiago. Lite bredd är alltid bra.
Cesc är en värvning för framtiden, precis som Thiago.

Som sagt tror ni Pep skulle vara så galen att få Cesc om han inte hade haft en plan för honom?

Frodo

Nja hittils har vi ju värvat, Sanchez, Thiago och Fontas. Och sålt Milito, Jeffren, Bojan, vi har gjort oss av med spelare som inte riktigt höll måttet och ersatt med mycket bättre spelare enligt mig.

Det enda som fattas är Cesc enligt mig. Ännu en försvarare hade gjort det hela ännu bättre, men jag tycker det ser bra ut trots allt.

Thiago en mi corazón!
2011-08-05 22:55
Hetfield

Co-sign.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-05 22:45
Jag förstår inte varför vissa har ett personligt agg mot Cesc. Om Guardiola anser att Cesc behövs så har han säkert en plan, tror knappast att han har dreglat efter Cesc i 3 år bara för att han är en trevlig grabb. Vare sig ni vill erkänna det eller inte, men att ha Cesc som rotationsspelare och backup till en Xavi som säkerligen kommer att bli skadad under säsongen är bara en suck av lättnad för mig. Det känns mer som att "låt oss hata Cesc bara för att hata".

Ja, nu kommer Thiagos fanboys att attackera mig med "vadå, Thiago är redo, han är bäzt", men nej. Han är inte redo för att ta över varken Xavi eller Iniesta än, han behöver erfarenhet. Erfarenhet som ska komma sakta men säkert genom spel i t.ex: CdR och lite inhopp här och där (som t.ex: Iniesta). Cesc är där och skulle ge lugn och ro till laget, båda kvalitetsmässigt och en moralisk upplyftning. Jag föredrar kvalitet istället för kvanitet i laget, hellre få bra spelare än många mediokra spelare. Men det är vad jag tycker.

Jeffren och Bojan är mer än Sanchez i antal, men ingen av de bidrog med särskilt mycket. Cesc och Sanchez som rotationsspelare går nog lagets bänk från en rätt så medioker bänk till världens bästa bänk.

Mascherano, Afellay, Cesc, Sanchez osv. är spelare som skulle starta i de flesta lagen, att ha en sådan bänk är bara fantastiskt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 22:44
Frodo

Eller hur! Är helt oförstående. Hur tänker Pep och co?
Barcelona Frodo
2011-08-05 22:38
Man borde göra sig av med Maxwell och skaffa en vänsterback av klass. Vi har slösat flera somrar på killen utan cojones. Vi har alltså bara förstärkt med Alexis samtidigt som vi tappat Bojan, Jeffren och Milito. Knappast så att truppen blivit bredare trots att vi har fler matcher kommande säsong?

Barcelona Barca4eva
2011-08-05 22:37
Om Pep känner att Cesc behövs, så ska man ju självklart försöka få hit honom. Kanske inte till vilket pris som helst, but yeah. Vi får väl se vad som händer i slutet av Augusti.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 22:34
Meningslöst är det kanske inte, men till det priset är det väldigt korkat. Som sagt, det finns fler fotbollsspelare ute på marknaden
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-05 22:27
Jag ska börja be för att Fabregas inte ska komma till Barca. Så onödigt att värva honom, totlat meningslöst.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 22:24
Jag orkar inte vänta tills måndag. Det får ta slut nu, på ett eller annat sätt :P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-05 22:19
1.70-ligan

Ja verkar så, tror knappast Barca lägger två bud på samma summa under en och samma dag. ;)

Jag anser nog ändå att vi ska höja budet och plocka hem honom en gång för alla. Jag tror det blir så också. Barca ska kontakta Arsenal igen på måndag.

Att Cesc inte följer med till Portugal är ett tecken på att han vill lämna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 22:18
addeh

Instämmer. Jag förstår inte varför man ska vara så jäkla desperata att ha hit honom. Herregud, det finns andra alternativ, och andra lagdelar! Visst, det är jättegulligt att han är katalan och vän med halva laget, men snälla...
Atlético addeh
2011-08-05 22:14
Fábregas må vara Arsenals kapten, men för de pengarna vi är villiga att lägga för honom hade de kunnat köpa två spelare som hade kunnat täppa till hans hål och dessutom inte legat i sjukstugan en tredjedel av varje säsong.

Wenger verkar dock gett sig den på att Cesc aldrig ska få gå till Barcelona, eller någon annanstans, något som jag ser som positivt. Att slösa sådana sanslösa summor på en spelare som inte behövs är direkt onödigt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 22:08
Blaugrana91

Säker? Budet barca la idag nekades alltså före det att Cesc inte åkte med till Lisabon?
Hursomhelst, höjd inte budet. Ska de vara så svåra får de väl behålla sin omotiverade kapten. Hoppas Rosell ger blanka F*n i Cesc nu och letar andra alternativ medan det fortfarande finns tid kvar.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-05 22:04
1.70-ligan

Nej det var samma bud som Sky Sport snackade om tidigare idag.
€29 Miljoner+€6 Miljoner i framtida bonusar+€3 Miljoner eftersom Cesc sänker sin lön. Totlat €38 Miljoner.

Så Barca både kan och lär nog höja budet ytterliggare.

Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 21:39
Jaha, Arsenal nekade ett bud till alltså. Vad fan är det här? Man borde definitivt kunna få Cesc för 38milj om han verkligen vill komma. Det borde Arsenal inse. Nu känns det ganska hopplöst. Skit i honom! Om det så innebär att Alexis blir vår enda värvning...
Barcelona comprende
2011-08-05 21:32
DM1982

Ja men det ska vi tacka för, att vi kan se dom gratis ! =)
Barcelona DM1982
2011-08-05 21:29
comprende

Jag syftade mer på att de inte lyckas sälja ligan bättre. Eurosport har tyska ligan i Sverige, det säger en del. Spanska och engelska ligan måste man lägga ut mycket pengar för att kunna se, tyska rullar på billiga Eurosport.
barca löver
2011-08-05 21:27
Nån som vet vad Goetze kostar ? han är ju sjukt bra !
Barcelona comprende
2011-08-05 21:25
DM1982

Underskattat? Inte med tanke på att dom har tagit en CL-plats från Italien.
Barcelona DM1982
2011-08-05 21:00
Tysk fotboll är underskattat, det är mycket bra lag och en jäkla bra publik. Känns inte som om de har lyckats sälja ligan till omvärlden riktigt, lite underligt.

Dortmund börjar ligan lika starkt som de avslutade den, det är ett mycket imponerande lag. Ska bli kul att se vad de kan göra i CL.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-05 20:48
Ouch, vilken bössa!
Vilket mål det kunde ha blivit!
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-05 20:43
Rambla~

Japp, alltid lika mäktigt med Dortmund och deras entusiastiska fans :)
Ska börja följa tysk fotboll lite mer detta år så man blir lite mer insatt.
Barcelona Rambla~
2011-08-05 20:34
Dortmund - Hamburg nu på Eurosport 2.

Nu börjar säsongen på riktigt känns det som.
Barcelona Barca4eva
2011-08-05 20:18
marre52. Undrar bara varför du "lät" så negativ.
Athletic marre52
2011-08-05 20:13
Nej, Messidinho_10 är jag inte och det kan man se på särskrivningen av solomål, sånt sysslar inte jag med.
Annons: