/spanien/barcelona/forum/11281.aspx/spanien/barcelona/forum/11281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:53
Haha, Chivas-spelarna kunde gå i döden för en vinst kändes det som. Snacka om att vara taggade. :P
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:53
barca111

Hinner dem till catalonia cup då?? vi MÅSTE ha en tränings match med hela laget och med Alexis framför allt!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-04 04:52
Vad gäller ungdomarnas insats ska man inte dra alltför stora växlar av den här matchen. Att kastas in i hetluften när laget är osynkat mot ett taggat lag är inte det lättaste. Espinosa imponerade på mig. Hans touch, vision och passningsspel är lovande för framtiden. Han var mognare än de andra som spelade utan tålamod.

Återigen min kära.
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:52
Såg liksom flera misslyckade bollar mot bl.a Abidal idag .. :/
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:51
Frodo

Vad jag hatar mest med Pinto är hans dåliga kross bollar jag menar när ett lag sätter högpress på oss utelämnar dem oftast våra ytterbackar, ett exempel till det är Pedros 1-0 mål i CL i våran hemmaplan tror jag det var mot Real Madrid.

Aldrig att Pinto hade lagt en sån fin boll mot Dani Alves kolla länktipset för källa.
Hittade tyvärr ingen bättre video :/
Barcelona barca111
2011-08-04 04:51
Enligt Sport har wenger meddelat arsenals förhandlare att på skynda försäljningen av fabregas, då han har insett att han vill spela för barcelona
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:49
Blaugrana91

Försäsongen är till att få spelarna fit och att tjäna in lite pengar. Resultaten skiter nog de flesta i även om det självklart alltid är roligare att vinna matcher. Vi kan inte kasta hela laget pga en skitmatch. Istället kan man vara irriterad över att Barca är det lag som sätter igång försäsongen senast av alla klubbar i Europa av vad jag kan komma på. Alla spelarna är ju inte ens fullt tränade ännu. Flera viktiga nyckelspelarna är ju inte ens här. Xavis första minuter var idag tex. Puyol har ännu inte spelat.

Jag försöker inte hitta bortförklaringar, idag förtjänade man knappast att vinna efter den sura andra halvleken. Precis som Frodo är inne på så var det mycket som kändes osynkat idag. En av det viktigasteär faktiskt pivote-rollen. Den klarar Keite helt enkelt inte av.
Barcelona barca111
2011-08-04 04:48
Messi_1011

8 augusti
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:47
När Kommer våra sydamerikaner tillbaka från vilan?
Barcelona Frodo
2011-08-04 04:45
Keita är brutalt dålig som pivote. Hela spelet och systemet faller ihop med honom på den positionen. Pinto är som vi alla vet kass. Det som oroar mig med honom är inte att han aldrig räddar några skott utan snarare det faktum att han knappt reagerar på de överhuvudtaget. Ta en titt på målen så ser ni att han inte ens reagerar. Visst är det bra att ha en kille som höjer moralen i truppen men en viss kvalitet måste man ha.

Vad gäller ungdomarnas insats ska man inte dra alltför stora växlar av den här matchen. Att kastas in i hetluften när laget är osynkat mot ett taggat lag är inte det lättaste. Espinosa imponerade på mig. Hans touch, vision och passningsspel är lovande för framtiden. Han var mognare än de andra som spelade utan tålamod.
Spanien Osito
2011-08-04 04:41
barca111: Helt klart! Jag rankar Fierro som än större talang än Erik Torres av det lilla jag har sett av Fierro!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 04:41
Jaha där var det slut, Chivas vinner med 4-1 och det var dem helt klart värda att få göra!

Dock var Barca överlägset bäst i första och borde ha haft minst 4-0 i paus, dessvärre verkar man ha stora problem att få in bollenjävlen i mål, är det inte ribban som man träffar 3 gånger så missar man skott som ett dagisbarn skulle satt....
Jag vet jag låter bitter och det är ju trots allt bara en försäsongsmatch där vi spelar med väldigt många ungdommar, men ändå, vill man ens vinna? Försöker man ens vinna? Tycker svaret är nej på båda dem frågorna.

Nej den här försäsongen har inte varit så speciellt kul, den enda som verkligen har imponerat är Thiago.

Äsch jag låter som sagt säkert skitbitter, men även om det är så att vi spelar med många ungdomar och man därför inte ska förvänta sig allt för mycket av dem så tycker jag ändå att man allafall kan visa lite bättre inställning i matcherna.

Aja nu måste man sova...Kanske man borde gjort redan från början, istället för att se den här matchen?
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:40
Det lustiga är ju att Barca borde haft minst 3-0 i halvlek, så överlägsna var de i första halvlek. Vad hände sen? Visst, Pep byter ju ut halva laget i paus som vanligt men det har ju funkat tidigare under försäsongen. Tydligen inte idag.
Barcelona barca111
2011-08-04 04:40
Carlos fierro vilklen talang, han är född 1994 och blev utsedd till bästa spelaren i u17 vm
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:39
hahahah så du kunde inte bara ha svarat nej, tröjorna är gjorda av pantade flaskor och föresten så visste du inte ens det även om jag hade frågat om det var gjort av pantade flaskor så hade du skrattat & kallat mig troll osv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-04 04:37
Rambla~

Guardiola lär nog inte vara kvar nästa säsong tyvärr..

Säger inte detta pga dagens match. :P utan för hur spekulationerna sett ut under förra säsongen ofc.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-08-04 04:36
Messi_1011

Ja det är pantade flaskor. Precis som din hjärna är, pantad. Längre ner frågade du om Barcelonas tröjor var gjorda av pantburkar och jag svarade nej. Vilket är svaret. De är inte gjorda av PANTBURKAR.
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:34
Manita-Barcelona > Real Madrid

läste du inte mitt nästa inlägg kl 04:12 så kan du gå och göra det gubben.
Barcelona Rambla~
Detta kanske lär Pep att inte köra en försäsong med nästan bara B-lagspelare. Visst är det kul att se talanger men någon jälva balans bordet väl ändå vara?
Spanien Osito
Hur i hela fridens namn lyckades Marco Fabian få stå omarkerad och måtta biccan?
Barcelona barca111
2011-08-04 04:33
Kan någon svara på den här frågan? är Pedro på semester fortfarande? Om han forsätter så här kommer sanchez peta sönder honom alla dagar i veckan
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:33
Manita-Barcelona > Real Madrid

Gubben recycled plastic bottles = återvunna plastflaskor
Alltså har dem blivit pantade... alltså pant flaskor
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-04 04:32
När vi förlorar med bästa laget så kan man bli arg, detta är en träningsmatch med en elva av 3 startspelare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:31
Raul Bravo- True Legend!

Och ja mina föräldrar är syskon vadå då?
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-08-04 04:30
Gonzalez_Barca

Står plastic bottles. Inte pantburkar :)

Messi_1011

Jadu, jag har inte mycket att säga till dig. Du ville ju ha Kaka på mittfältet, Ronaldo på kanten osv. Har inte mycket att säga till dig som sagt. Troll..
Barcelona Rambla~
USA-turnén är ju knappast någon höjdare så här långt.
Barcelona Messi_1011
Manita-Barcelona > Real Madrid & Raul Bravo- True Legend!

Inget att säga nu va??
Barcelona Canaletes
2011-08-04 04:29
slutet på en era...
Barcelona Gabriel
Ok, 3-1 var dåligt men inget jag hade brytt mig nämnvärt om. Däremot 4-1 är för fan bara pinsamt. Att släppa in ett mål på en hörna i det sista som händer är inget acceptabelt.

Träningsmatch förvisso och jag skiter i förlust eller vinst men 4-1 är för att skämmas.

Fram med piskan och whop some asses!
Barcelona Rambla~
Chivas känner sig nog som världsmästare nu. :P
Annons: