/spanien/barcelona/forum/11280.aspx/spanien/barcelona/forum/11280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-08-07 16:55
Jasså istället för vem? Och hur kan han göra oss bättre än vad vi redan är? Säg något han kan bidra med som vi inte redan har ? Och svara inte bredd i truppen.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 16:54
Att två små tekniska lirare som Nani och Young vänder på matchen för United säger väl rätt mycket hur bra stora träben som Barry är egentligen. In med AGuero om du vill vinna nu Mancini!
Barcelona Gabriel
2011-08-07 16:52
comprende

Silva kan spela som både central/offensiv mittfältare och som ytteranfallare. Han får utan några som helst problem plats.
Barcelona comprende
2011-08-07 16:49
Vart fan ska silva få plats ? Herregud
Barcelona MC21
2011-08-07 16:46
Haha, Mancini, tar ut Balotelli och tar in Barry. Nej, jag vet inte vad han menar med det.
Barcelona Rambla~
2011-08-07 16:46
Vilket mål, sjukt snygga kombinationer.

Haha, plastbygget utspelade. :P
Barcelona Mujje
2011-08-07 16:45
Herre, vad passivt försvarsspel...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 16:45
Vilket jäävla mål av United!
Barcelona MC21
2011-08-07 16:43
2-1. Det är Mancinis fel, när City leder så ska han spela mer defensivt än vad han redan gör för att "säkra" spelet.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 16:39
Tvingades missa första halvlek av Manchesterderbyt. Hoppas Aguero kommer in så kommer han och Silva ha lekstuga bland trähjärnorna.
Barcelona Gabriel
2011-08-07 16:32
Guardiola, skit i Fabregas och lägg krutet på Silva. Inte för att jag tror att det blir en lättare värvning, men testa och se vad som händer i alla fall. Just nu slösar vi tid och energi på Fabregas utan att ens consider other options. Screw that!
Atlético addeh
2011-08-07 16:31
Frodo

Exakt. United måste ha stort tålamod men de Gea själv måste även ha ett bra psyke för att han till slut ska lyckas. Pressen är stor på honom.
Barcelona Frodo
2011-08-07 16:28
addeh

De Gea var inte top 5 målvakter i la liga förra säsongen. Hans talang och potential är enorm men han gjorde nog flest tabbar av alla målvakter förra säsongen. Han borde ha väntat med sin stora flytt ytterligare 2-3 säsonger. United måste ha stort tålamod med honom om de vill att han ska lyckas.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-07 16:27
Helt orättvist resultat. City har varit dåliga faktiskt, syns tydligt att man saknar Tevez
Atlético addeh
2011-08-07 16:19
Vilket mål? Det är snarare en stor tabbe av de Gea.

Jag tycker inte de Gea var ens i närheten av bland de bästa målvakterna i La Liga förra säsongen så när han kritade på för United kände jag direkt att han kommer få det tufft. Detta spädde ju bara på den känslan.
Hutch
2011-08-07 16:17
De Gea ska ta skottet från Dzeko där. Han ser djävligt besviken ut. United har nu ett berg att bestiga. City är tamigfan på riktigt.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-07 16:15
Fan synd om de gea ju haha
Barcelona Siempre Barça
2011-08-07 16:13
fan va skönt city och dzeko
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-07 16:13
Damn vilket mål av Dzeko!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-07 16:09
Fyfan, Silva är som en maskin bland en massa schimpanser. Hans spelförståelse i träbensligan PL är helt överlägset.

Och vi köpte Villa istället för Silva because....?
Barcelona MC21
2011-08-07 16:06
1-0 City, Lescott. Fantastisk frispark av Silva.
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-07 16:05
Härligt City målar, hoppas de håller. :)
Barcelona MC21
2011-08-07 15:56
United spelar bättre utan tvekan. City spelar inte bra, dem måste höja sig. Silva kan inte göra någonting då han spelar med traktorer som Lescott och otekniska spelare som Milner. När man dessutom har ett defensivt tänk som Mancini så blir det inte bättre. Trots detta var han riktigt bra förra säsongen, visar bara hans kvalité.

Bra passning av Silva nu, han börjar komma igång.
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-07 15:53
Tycker verkligen synd om Silva. Han ska spela i ett bollförande lag.
Barcelona albanian4lifebarca
2011-08-07 15:39
Här är en riktig bra steam på TV 10 för dom som inte har den.. Manchester United Vs Manchester City...!!

http://tenaar.blogspot.com/2011/08/watch-manchester-united-vs-manchester.html
2011-08-07 15:38
Juste. Visca Keita.
2011-08-07 15:38
Grejen är ju att Barcelona brukar höja sig när det gäller. När det är mindre viktiga matcher så kan de flesta se ointresserade och passiva ut, men när laget vet att det gäller då höjer de sig ordentligt. Jag tror att vi tar ligan om vi får Cesc, bara för att vi får den bredden som behövs och kan rotera ordentligt.

CL hänger nog mellan Barcelona, Chelsea, Real Madrid och Man U. Barcelona tar den.
Atlético addeh
2011-08-07 15:26
Cigge

Jag tror som du är inne på att spelarna skärper till sig när det väl blir allvar, men att man nu i sådana här träningsmatcher, inte riktigt känner högsta motivation, vilket enligt mig är helt förståeligt. Jag tror även Copa América-spelarnas anslutning till truppen kommer höja motivationen ytterligare.

---

Stor match på Wembley nu, United mot City. Svårtippad match, men jag håller ändå de himmelsblå som knappa favoriter. Man har ett ess i form av Agüero på bänken samtidigt som United har ett väldigt oprövat kort i de Gea i mål.
Cigge
2011-08-07 15:21
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jag håller med dig angående Napoli.

Napoli kommer inte att vara samma underdog som under den gångna säsongen, men det ska de heller inte vara. Med spelare som Cavani, Hamsik, Lavezzi och Inler så ska de vara med i den yppersta toppen. Jag kommer i alla fall hålla ett litet finger för att Napoli ror hem Serie A. För övrigt är det underbart att det endast finns tre platser till CL för lagen i Serie A numera.
Cigge
2011-08-07 15:17
Såg att det var någon som trodde på PSG i franska ligan. Hur många gånger har ett ihopköpt lag lyckats med en gång? Jag skulle i det närmaste bli förvånad om PSG tar hem ligan. Lille, Lyon, Bordeaux och Marseille kommer vara med och göra upp om det.
_____

För övrigt ser jag att ni inte direkt är nöjda med er försäsong. Kan det finnas en mättnadskänsla, eller är spelarna så pass självsäkra att de skärper till sig när det börjar bli allvar? Copa America-deltagarna som inte har funnits tillgängliga kan säkert förändra spelet och resultaten, men är ni verkligen optimalt förberedda för en lång säsong med spel i diverse sammanhang?
Annons: