/spanien/barcelona/forum/11276.aspx/spanien/barcelona/forum/11276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-10 13:54
Den närkingska älgen

Håller med, jag litar också på Mascherano. Sen att hans brytningar är hur klockrena som helst är bara en plus på kanten.

8 timmar föresten kvar. ;)
Barcelonistas
2011-12-10 13:43
Hutch

Strunta i dom tro mig man mår bättre när man inte läser deras smörja.
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-10 13:42
Messi borde starta centralt med Villa och Alexis på varsin kant, om Real grötar centralt måste han byta plats med Villa och utgå från en kant. Annars var Hetfields lista på vad sin inte får hända väldigt bra, även om jag litar på Mascheranos snabbhet. 10 timmar nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-12-10 13:37
Vilken otroligt låg nivå på Real-redaktionens artiklar. Det är tydligen roligare att göra skämtartiklar om Barcelona än att fortsätta koncentrera sig på sitt lag. Det känns väldigt skönt att man har en redaktion som inte försöker inkludera en pik mot Madrid i varje artikel man skriver. Härligt jobbat Barça-red.

Kaljic kan falla väldigt tungt inatt.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2011-12-10 13:09
Andreas V.V - "Pagar"

Jag letar.. Men hittar inte den specifika hemsidan till Avenynstället för att boka..

Det finns 2 alternativ : Göteborg och Göteborg Central.. Vilken är vilken?
Barcelona zakiz
2011-12-10 13:07
Ole-le, ola-la ser del Barça es, el millior que hi ha

Ikväll gäller det culés
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-12-10 13:04
Roja y Azul - FCB

O´Learys på avenyn? Nu var det förvisso väldigt länge sen jag var där.
Tror dom hade en storbildskärm där i alla fall, sen många små.
Har du bokat? Fördel att göra det nu isåfall.

Godnatt, vi ses sen.
2011-12-10 13:00
Ska till Olearys i Göteborg om jag går dit :)

Är det stora skärmar där eller? Eller varierar det beroende på stället?
2011-12-10 12:56
Roja y Azul - FCB

O´learys har jag sett ett antal matcher.
Dock aldrig ett el Clasico.
Varierar nog väldigt mycket, tex om du går på O´Learys i Enköping eller i Stockholm.
Hard Rock kan jag inte uttala mig om.

Själv är jag i Las Vegas och Ceasars Palace har typ 250" skärmar som lär sända matchen såg jag nu, blir nog bra..förutom att min magkänsla är kass inför matchen, tror det blir torsk.
Barcelona Barclasico
2011-12-10 12:55
haha klockan 22.00 och framåt kommer facebook BARA handla om El Clasico...
Barcelona R.E.M 10
2011-12-10 12:55
haha
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-10 12:52
Cak lyon

Haha kompetent?? Hon skrev ju inte för så jättelänge sen att pedro va katalan..

Är du lite tänd på henne kanske?
2011-12-10 12:51
Andreas V.V - "Pagar"

Har du varit i Hard rock eller Olearys och sett någon match? Om du nu gjort det kan du berätta hur det är?
2011-12-10 12:46
Barca4eva

OT men om du har Ps3 så kan vi ta några matcher om du vill ödsla lite tid ;)
2011-12-10 12:45
Godnatt, imorgon tar vi Real Madrid!

Hoppas bara man hittar nåt ställe som sänder men borde inte vara nåt problem.

Visca Barca!
2011-12-10 12:41
2 krönikor på 1 timma säger allt om Real Madrid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-10 12:37
Messi ska spela i mitten. När han var yngre så var han en kantslickare men nu är han mycket mer komplett, vilket gör att man får ut Messis fulla potential som falsk nia.

Om Alexis, Villa och Messi startar så ska det vara med de förstnämnda på kanterna. Om Cesc däremot börjar så kommer Messi på pappret vara högeranfallare men på planen ha en fri roll och ofta droppa ner för att kombinera med Xavi och Iniesta. Då får Alves dominera hela högerkanten.

Det negativa med om Cesc startar är att vi inte har en högerytter. I anfallsspelet så fungerar det när Dani fyller på men när Real Madrid har bollen behöver i en ytter som tar hemjobbet. Detta kan man lösa genom att XaviBusquets drar sig lite mer ditåt i försvarsspelet med det får ändå mig att tveka när det gäller om Cesc ska starta eller inte. För i offensiven är det absolut bästa alternativet.
Barcelona Zmaj od Bosne
2011-12-10 12:36
Kom igen nu Barca, nu ska vi vinna över fascist divorna!

Barcelona Barca4eva
2011-12-10 12:34
Coach pep- Haha, okej. Vad kan man göra fram tills matchen börjar... Ps3, kanske? :p
Coach pep-
2011-12-10 12:30
Barca4eva

Äsch, du vet hur det funkar. Först måste Barca leda med 5-0 och leka med motståndaren, sen kan man börja sjunga och hylla dom. Annars håller man käften. Precis som det går till på Camp Nou. :P
Barcelona el Maestro, vinn för Tito Vilanova!
2011-12-10 12:23
Hetfield:

"*Mascherano får inte hamna i löpdueller med deras spelare, särskilt C.Ronaldo"

Mascherano är väldig snabbare än vad många tror. Jag har sett honom springa på Camp Nou, på plan och även när han värmer upp på sidlinjen. Han är blixtsnabb. Kommer du ihåg löpduellen han hade med Rooney?
Ingen springer från Mascherano såtillvida han inte har en dålig dag.

Lycka till ikväll, grabbar och tjejer. Vi håller tummarna.
Jag ska se på matchen på en sportbar på Söder. Blir det förlust kan jag tänka mig att det blir ett par extra öl för att kunna glömma matchen illa kvickt.
Barcelona Barca4eva
2011-12-10 12:21
Coach pep- Varför inte ramsor som har med det egna laget att göra? Futbol Club Barcelona--- Olele olala---- Etc, etc.
2011-12-10 12:16
Possible line-up (vs Real Madrid): Valdes - Alves Puyol Pique Abidal - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Messi Villa #fcblive [marca]

2 ändringar i den startelvan enligt mig och det blir den ultimata. Messi Villa Sanchez istället för Alexis Messi Villa och Masken ut , Puyol in.
Coach pep-
2011-12-10 12:14
Det finns en dag jag personligen lägger "seny" åt sidan och det är idag.

Lite sköna visor ni kan skrika ut från balkongen och tagga till:

Que sii, que sii, P*ta Real Madriid! P*ta Real Madrid, P*ta Real Madrid, P*ta Real Madriiid!

Jose Mourinho! Hijo de P*ta! Jose Mourinho! Hijo de P*ta! Sal del Banquillo!

Madrid se quema! Se quema Madrid!

Florentino! Muchos milliones, Guti, Ronaldo Maricones! Donde es cojones!?

Och så avslutar ni med: Guti Guti Guti Maricon! Maricon! Maricooon!
--
(Ursäkta mitt hemska beteende, men jag pallar inte trycket)
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-12-10 12:12
tikitaka-GOOL

Frändén är en av de mest kompetenta La Liga-skribenterna. Hon har ju verkligen lyckats med att röra om känslor, då både Real-fansen och Barca-fansen hatar henne. Det visar ju faktiskt bara hur enögd man är som supporter, när minsta lilla negativa rad om ens favoritlag får en att skriva "jävla fitta". Dessutom använder hon något som kallas ironi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-10 12:05
Hetfield

Håller med. Borde vara att Keita inte ska vara med överhuvudtaget istället :). Piqué eller Mascherano måste hålla koll på Ronaldo och som du söger, ligga rätt i positionerna för att inte hamna i löpduell.

Det viktigaste är att neutralisera Xabi och vinna mittfältet. Deras striker kommer bli väldigt isolerad och deras yttrar kommer inte vara involverade i spelet lika mycket. Vinner vi mittfältet och kontroller allt som händer där är så otroligt mycket vunnet.

Sen ska Alexis starta och inte Villa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-12-10 12:00
Även om det ibland går till överdrift från speciellt marängerna så ser jag det ändå som rätt kul med de här artiklarna före ett Clasico. Man ska vara ödmjuk men kan ändå skriva lite skämtsamma artiklar om Real Madrid. Det var väl 2-0-matchen 08-09 som det var mest, det var faktiskt riktigt kul, med det här tipset i spetsen för er som kommer ihåg. Har för mig att det var den matchen i alla fall.
Barcelona Hetfield
2011-12-10 11:57
Detta får ske eller inte ske i el clasico:

* Ingen trebackslinje.

* Keita får inte spela som pivote.

* Villa måste ha en bra dag, ifall han nu spelar.

* Pique måste rycka upp sig och spela som förut.

* Mascherano får inte hamna i löpdueller med deras spelare, särskilt C.Ronaldo

* Alves måste spela mer konservativt, han får inte följa upp på kanterna som i vanliga fall, han måste ligga lågt och hjälpa till försvaret.

* Man måste få stopp på deras mittfält, låter man inte deras mittfält få bollen så är de chanslösa. Ta bort Xabi ur matchen.

* Puyol får inte bänkas, även om han inte är precis på toppform så inger han lugn och glöd till hela laget, särskilt backlinjen och Pique.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-12-10 11:53
Fan vad jag stör mig på fränden, när Zlatan spelade hos oss tokhyllade hon Barca med all ordförråd hon besatt. Efter att Zlatan stack så ser man hur hon hela tiden försöker hitta sätt att ta ifrån oss vår dominans.
I nästan varje artikel skriver hon hur snygga real spelarna är, om ronaldos frisyr osv kåta jävla f*tta!

Och nu vid seger så har real lämnat kvar Barca i bakvattnet...
Tänker hon ens på att det är bortamatch för oss?

Taggad till tusen, jag litar på Guardiola! Han om någon vet hur vi kmr hem med en ovärderlig 3 poängare!

Kom igen Barca gör oss inte besvikna, besvara vår kärlek och vi kommer älska er mer än någonsin! Låt oss tysta realfansen, (omöjligt egentligen med tanke på deras fiskminne) men de blir iaf lite mänskligare!

In pep we trust!! VISCA EL BARCA <3
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-10 11:51
Mojito Det är klart, håller med dig helt. Jag vill bara att de ska fatta hur de dag in och dag ut skämmer ut sig, de har typ skrivit 100 artiklar de senaste 2 dagarna. Men det är som du säger, mår man dåligt så skapar man något att glädjas av...de, med kaljic i spetsen, mår inte bra psykologisk. Inuti så har de blivit så pass förnedrade att de har byggt en mur full av arrogans och okunskap omkring sig...de lever i en bubbla full av lögner som de väljer att tro på för att må bra, för att få en mening med livet(haha okej sista biten är lite överdriven) Visca!
Annons: