/spanien/barcelona/forum/11274.aspx/spanien/barcelona/forum/11274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-05 17:24
Rambla

Var hörde du detta? Saftigt rykte!
Barcelona Rambla~
2011-08-05 17:19
barca111

Jag kan bara instämma med ditt senaste inlägg.

Förresten så hörde jag idag att Wenger och Nasri hade ett "major bust up" på planet under Asien-turnén i förra veckan. Enligt vittnesuppgifter så stod de och skrek på varandra på franska. Nasri vill tydligen inte stanna i Arsenal och försöker övertala Wenger att låta honom gå. Jag misstänker att Wenger i slutändan kommer låta Nasri lämna, för annars sticker han utan ersättning nästa sommar eftersom han vägrar att förnya sitt kontrakt som går ut då. Detta lär ju knappast hjälpa Barca i sin jakt på Cesc misstänker jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-05 17:17
" Man vet inte vad man ska tro på, därför är det vettigare att vänta på officiella uttalanden istället." Var det ett argument mot Rambla? :P

För övrigt är Fabregas skadad ändå eller? Samma anledning som han inte är uttagen till det spanska landslaget för...
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-05 17:15
Frodo

Negredo.. hahhaha fyfan vad skämmigt av VDB. Likaså Albiol som knappt fått spela under hela säsongen, finns två lirare i Victor Ruiz och Botiá som är mycket mer välförtjänta av den platsen.
Barcelona barca111
2011-08-05 17:14
Rambla~

Jag håller med dig om att sports trovärdighets halt är väldigt låg, men alla tidningar rapporterar om olika saker. Man vet inte vad man ska tro på, därför är det vettigare att vänta på officiella uttalanden istället.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-05 17:11
Håller med Rambla, SPORT är ju 95% bullshit och dessutom har dom ju dille på Cesc så alla nyheter vinklas på det sättet.

Har förresten Arsenal bekräftat att Cesc inte följer med?
Barcelona Rambla~
2011-08-05 17:08
barca111

Jaha, enligt Sport? Vad vet Sport? Hur ofta har de inte fel i sina aningar? Vad vet de om vad Wenger planerar och slutligen bestämmer sig för? Han kanske ändrade sig, vad vet jag.
Barcelona barca111
2011-08-05 17:06
ni säger att det spelar ingen roll om fabregas inte deltar i träningsmatchen mot benfica, men enligt sport var det planerat att Fabregas skulle göra det, det måste betyda något?
Barcelona Smogen
2011-08-05 17:06
Det enda jag vet med 100% säkerhet angående Cesc affären är att jag är förbannat jävligt trött på den.

Det är dags för Barcelona att erbjuda Arsenal 40€ miljoner, tackar dom ja, så kul för Pep o övriga som vill se honom i Barca,tackar Arsenal nej, så vore det skönt om alla gick ut och sa något i stil med "nu håller vi käft angående Fabregas till nästa silly seaon, han stannar i Arsenal till dess"...
Barcelona Rambla~
2011-08-05 17:03
Tw Marcos Malaquias (agent Keirrison): "Confirmed, Keirrison travels on Saturday to Barcelona, my brother Naor will accompany him."

Då kanske han får chansen att träna lite på tu man hand med Messi, som är tillbaka i staden. :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-05 17:02
Vilken jälva röra det är gällande Cesc...

BBC säger att Barca och Arsenal ska träffas och försöka komma överens

Sky Sport säger att Arsenal tackat nej till vårt senaste bud

Sport säger nu att Cesc inte kommer åka med Arsenal till Portugal.

Störande...

Jag hoppas personligen att Cesc kommer.
Barcelona DM1982
2011-08-05 17:01
Tror inte att det spelar någon roll om Fabregas åker till Portugal eller gör något annat. Problemet är att Arsenal vill ha en viss summa som Rosell inte kommer ge. För att det ska hända något så måste Fabregas sätta tung press på Arsenal och det verkar som om han inte har gjort det innan och kommer nog inte göra det.

Om nu Rosell skulle slänga upp en massa pengar för Fabregas så kommer han framstå i dålig dager, han skulle ju vara ekonomen som skulle sanera ekonomin.
Barcelona Rambla~
2011-08-05 16:59
Jag skulle personligen inte lita på något Sport rapporterar om. De har säkert smugglat in Cesc på något sätt. :P

Förresten, vad spelar det för roll om han spelar en träningsmatch eller inte? Det är upp till Barca att höja sitt bud om de verkligen vill ha honom. Om han spelar mot Benfica förändrar ingenting.
Barcelona barca111
2011-08-05 16:56
Enligt artikeln från sport så var det planerad att Fabregas skulle resa till Portugal, men nu säger flera källor att han inte dykt upp.
Barcelona Rambla~
2011-08-05 16:52
Xavi6overmars

Vi vet att du är ett litet troll. Fortsätt du bara om det nu är så förbannat kul att tramsa på forum.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-05 16:52
Han är fortfarande skadad.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-05 16:51
Där.
Barcelona Smogen
2011-08-05 16:50
barca111

Var har du läst/hört det någonstans?
Barcelona barca111
2011-08-05 16:47
Fabregas reser inte till Portugal för att spela mot Benfica!
Real Madrid Xavi6overmars
2011-08-05 16:45
Rambla

Tänk efter Cesc är mycket sämre än Davids, o senast davids var här han var ju jätte bra ..
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-05 16:39
Rambla

Arsenal fansen visar sin klass återigen.
Barcelona Rambla~
2011-08-05 16:35
Jag tycker inte att du ska röka på så tidigt på dagen.
Real Madrid Xavi6overmars
2011-08-05 16:31
Tycker inte vi ska hämta Cesc tycker vi borde hämta in Davids där då han är bättre o mer erfaren, många kanske säger åldern om Davids då, men för mig är han perfekt mycket bättre än Lilla Cesc! eller vad tycker ni ? :)

Barca (L)
Barcelona Rambla~
2011-08-05 16:25
Haha, dessa nötter.
Barcelona Trippeln
2011-08-05 16:13
Hela Barca består av ett gäng filmande äckliga och fuskande idioter. Det är ett lag utan heder eller moral. Ett lag som inte har respekt någon annanstans förutom i det lilla förtrollande Katalonien.

Uefalona!
Atlético addeh
2011-08-05 16:11
H.Alavi

Det enda som jag ser kan sätta stopp för att Thiago inte skulle bli uttagen i EM-truppen är en värvning av Fábregas, vilket gör hans speltid sjunker rejält.

Frodo

Det är helt vansinnigt att både Arbeloa och Albiol är uttagna. Spanien tar sig till EM ändå, det är knappast så att man måste behålla exakt samma spelartrupp. När ska spelare som Botía, Dídac & Monreal få chansen? Inte ens när Capdevila petas plockar Del Bosque ut någon ny vänsterback.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-05 16:10
Jag tycker det känns ganska givet att det blir antingen Cesc som värvas, eller ingen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 15:56
Ska bli väldigt intressant att se hur Pep resonerar om man nu inte värvas Cesc.

En teori bara:

Det skulle faktiskt kunna vara så att Pep inte vill prata om ev andra förvärv innan Cesc är klar för att inte priset på denne ska stiga mer än nödvändigt. I själva verkat kanske man visst planerar att köpa en back, men man vill avvakta tills Cesc-sagan är slut och se om det finns pengar över.
Procentuellt chans att detta är hur Pep tänker? 1%. Men möjligheten finns.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-08-05 15:55
Barcelona har drygt 10 dagar på sig att avsluta affären som jag ser det. Skulle Fabregas spela CL med Arsenal har han ingenting i Barcelona att göra. Inte pröjsar klubben över 350miljoner kronor för en spelare som enbart kan spela spansk fotboll.

Kan Milito och Jeffrens övergångar vara något som hjälper Cesc-affären?

-----

Kul med Thiago i spanska landslaget! Övertygad om att han kommer, om inget oväntat sker, få mycket speltid i EM 2012.
Barcelona Frodo
2011-08-05 15:52
Kul att Thiago blivit uttagen till världens bästa landslag på positionerna som är starkast. Det visar bara på vilken enorm talang han besitter. Vad lirare som Negredo, Arbeloa och Albiol gör där är oförståeligt.

Vad gäller Cesc har jag alltid sagt att jag inte vill ha honom till Barcelona. Men han är viktig för Pep och dessutom har vi slösat tid ytterligare ett helt transferfönster vilket är de negativa konsekvenserna om han inte kommer.
Annons: