/spanien/barcelona/forum/1127.aspx/spanien/barcelona/forum/1127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-02-20 22:48
A good coach

Missade du Peps presskonferens när han berättade om anledningen till varför han bestämt sig för att lämna?

Han kände sig utbränd och upplevde att spelarna behövde en ny röst eftersom han fick allt svårare att motivera dem och ta till sig alla direktiv.

Att han sedan gav blanka fan i den (blanka) check som ledningen gav till honom för att fortsätta är en annan sak. Men de var ju aldrig där och stöttade honom när det behövdes. Han fick ta alla fighter med media och Real Madrid/Mourinho på egen hand och kände aldrig att det fanns uppbackning i dessa avseenden.
Ledningen trodde att det handlade om pengar, de visste inte hur fel de hade i den frågan och om Pep som person.

Så att säga att Pep lämnade klubben i sticket är så fel som det kan bli. Han lämnade för att klubben behövde en ny tränarröst och han själv ett sabbatsår från fotbollen.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-20 22:45
Kröjff Du har givetvis helt rätt. Det är tränarens uppgift att förbereda laget på bästa sätt inför matchen så att spelarna går ut med rätt inställning på samma sätt som det är hans jobb att förmedla hur spelarna ska uppträda i ledning. Att Barcelona sprang runt och hoppades att Las Palmas inte skulle lyckas få dit en kvittering istället för att ta kontroll över matchen har ju med taktiken att göra - och den är LE ansvarig för. Sen kan man väl i och för sig vända på det och säga att taktiken ledde fram till lägen som spelarna borde ha utnyttjat på ett bättre sätt, så det är ju såklart ett delat ansvar. Jag vill understryka att jag verkligen gillar den raka och mer direkta fotbollen Barcelona spelar numera. Men har alltid lika svårt att förstå varför Barcelona inte går för att stänga matchen och därefter gå ner i tempo och intensitet istället för att riskera onödiga poängtapp.
Barcelona Tiki-Taka
2016-02-20 22:41
Känner mig lite orolig med tunna bredden vi har uppe i anfallet, om nu någon av MSN skulle skada sig. En pedro hade behövts nu i truppen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2016-02-20 22:30
A good coach... Wow, kan knappt tro det jag läser. Man börjar ju undra om Pep faktiskt gjort något personligt mot dig... Pep lämnade oss absolut inte i sticket. Pep har aldrig på något sätt gett den bilden av att han påstår sig vara den som gjort att vi är här idag tack vare honom. Pep var inte skyldig oss någonting & har aldrig velat vara någon ny Ferguson så man visste han skulle lämna förr eller senare, därav hans korta kontrakt. Pep fick inte alltid som han ville av presidenten då Fabregas var kvar trots Peps vilja att få bort honom. "Pep gjorde mycket gott men mycket dåligt också..." Vad exakt är det som var mycket dåligt? Var tacksam för vi hade inte varit det här laget utan Pep. Pep har förmodligen gjort mer för klubbens framgångar än dom flesta av dom du nämnde ändå är det denna respekten du visar gentemot honom.
Real Madrid Arrribbbaaa
2016-02-20 22:21
Spärr för reklam.//Mod.
Barcelona Kröjff
2016-02-20 22:16
Självklart är alla framgångsrika tränare beroende av ovanligt bra spelare och dessas prestationer där ute på planen. Och precis som Barcelonistas påpekar, så syntes inte bara frånvaron av något engagemang från dom tre där längst fram, utan också att Busquets för dagen inte var med. En spelare som jag själv konsekvent har beskrivit som den mest underskattade spelaren i (om)världen. Men märk väl att jag för egen del inte alls gjorde någon jämförelse mellan Pep och Lucho. Vad jag skrev för den som också kan läsa mellan raderna om så skulle behövas, var att jag finner det mycket märkligt att många spelares dåliga inställning som framhölls härinne stup i kvarten, inte verkar vara en fråga som tränaren bör ta tag i och ställas till svars för. I alla fall inte av alla reaktionerna härinne att döma. Är det verkligen bara jag som tycker att den inställningen till tränarens roll i sammanhanget, är högst anmärkningsvärd? Vad är då dennes uppgift? Att ersätta Sergio Busquets?
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-20 22:07
Barcaholic // Hahaha jag Lucho älskare du misstar nog mig för någon annan. Respektera Lucho ja för han är vår tränare. Men skulle han lämna oss i sticket och tro att han har gjort oss det vi är ja då blir han också en fis i rymden! Pep hade rätta förutsättningar till att lyckas och var bra på att få spelare att göra sin sak. Pep hade också en president som lät han göra precis vad han ville typ, ska vi tacka Pep ja ska han tacka Barca utan stress. Skulle han lämna bara för att han ogillar den nya ledningen och även påverka spelare hell to the fuck no. Pep gjorde mycket gott men mycket dåligt också och lämna med en bitter eftersmak.. Skulle aldrig falla mig in att säga ett ont ord om Gaucho, Abi, Xavi, Puyi. Pep däremot är jag ingen vidare fantast av!!
Barcelona Reymar
2016-02-20 21:57
Barcaholic

Som sagt de finns tragiska människor härinne som spottar på Barca legendarer. Dessa 'fans' har ingen kärlek till en tränare som gett oss så många oförglömliga ögonblick. Det roliga är att dessa Lucho älskare kommer vara först att spotta på honom så fort han lämnar och kalla honom för något i stil med en "fis i galaxen".
2016-02-20 21:52
Halilovic från start ikväll, han tackar för förtroendet med en assist direkt.
Barcelona neymar JR
2016-02-20 21:50
Eftersom så många här blundar för det som sker på planen. Just nu är nr 10 på högerkanten ett av våra stora problem, han har gått och blivit en humörspelare. Inget problem med det utan problemet med det är han kan varken vilas/bänkas. Samtidigt så underkastar sig alla honom och han får ha kvar samma ansvar. Neymar bär det stora hönshuvudet, han som har vikit ner sig när kungen är tillbaka. Vi är ett lag, vi ska vara en enhet och vi alla ska jobba tillsammans. Verkligheten är inte så vacker, vi har en helt blottad kant. Vi har inget presspel då en inte gör jobbet under dessa möten med smålagen. Ja Messi är Messi och han förtjänar allt efter allt han har gjort för oss, men nja inte riktigt så. Utan vi snackar om PROFESSIONELL fotboll, där varje ny säsong är det enda som räknas tills man lägger skorna på hyllan. Ja det är Messi vi ska inte behöva hans kvalité under en match mot LAS Palmas, absolut inte däremot skall vi kräva att han sliter för laget. Det räcker med en pjäs som inte gör jobbet för att det ska bli total kalabalik. Men för att andra inte ska börja med sina misstolkningar att jag vill ha bort Messi, att neymar är min idol osv. Så fort det är dags för stormatch, då jävlar sitter allt som ett smäck och vi har en magisk Messi. Men han får betalt för matcherna mot bottenlagen med, en dålig dag visst accepteras. Loj inställning och gå fotboll ? Fuck nej! Det verkligen tär i mitt hjärta när jag får se en av fotbollens finaste/mjukaste fötter i iniesta göra grovjobbet för andra!
2016-02-20 21:38
Barcelonistas

Inte för att vara den som är den, men...

Du är ju den ende som motbevisats i denna fråga, eftersom du är den ende av de inblandade som skrikit efter Luchos avgång denna säsong medan de övriga "endast" argumenterat för att de värderar Peps spelstil och tränaregenskaper högre än Enriques.

Ibland kan det vara bättre att visa lite "seny" i stället för att kasta sten i glashus.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 21:32
Det är tack vare mittfältet som MSN kan ha den frihet som dom faktiskt har. Men nej det är ju bara MSN som gör allt... Bravo gör inget, backarna är koner, mittfältet är dåligt, en kartong hade gjort ett lika bra jobb som Lucho tydligen... folk säger att Lucho lever på MSN men sen när man vänder på myntet och säger att Pep levde på Xavi,Iniesta och Messi ja då blir det kaos i hönshuset. In Lucho Grande Enrique i trust!
Barcelona Barcaholic
2016-02-20 21:32
A good coach... Bryr du dig om Ronaldinho, Xavi, Puyol, Abidal? Eller är dom också bara en fis i rymden? Kommer du bry dig om spelare så som Messi, Iniesta, Pique, Busquets m.m den dagen dom slutar spela för Barcelona? Guardiola är en stor anledning till att vi är vart vi är idag, förstår ej hur man kan kalla sig för Barcelona supporter och samtidigt vara så otacksam som du påstår dig vara när du säger sådär om Pep. Hur mycket mer du än gillar Lucho så är det aldrig en anledning till att snacka så om en så stor Legend som Pep är för denna klubben.
Barcelona neymar JR
2016-02-20 21:20
Jisses vilka svin till fans Barcelona kan ha, som påstår sig att MSN är allt vi har. Målvakterna! Pique&alba Vår viktigaste spelare busken Iniesta & rakitic Men ja vi lirar bara med MSN och dom räddar luchos röv varje dag. Cudos keep it going! 32 matcher obesegrade, final i cupen och 6 poängs ledning. Glömde jag nämna att Messi missade 2 månader med? Neymar och Messi sög ikväll ju hur kan det vara luchos fel? Borde dom inte rädda honom som dom varje match? Vi behöver ju inte lucho vi låter tres amigos ta hand om detta. Liksom dom får ju all ära vid vinster och shower, varför inte ge dem skit när det går dåligt/förlorar?
2016-02-20 21:20
Barcelonistas// Aha det handlar om Pep fanboys hahaha. Dem gossarna är roliga. Som jag har sagt förut Pep är just nu som en fis i rymden, i could care less.. Era fanboys där ute kan skita i att svara till detta inlägg. För jag skiter i vad ni tycker om Pep !!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 21:18
Rieiro - Lucho kmr visa dom på tisdag who the fucking boss is. Längtar.

För mig är det två matcher

1 - Arsenal - Barcelona där jag vill att Barca ska vinna och dominera.
2 - att Lucho visar alla haters och får laget att spela en propaganda fotboll så dom blir motbevisade igen. Jag hoppas dessa två punkter slår in på tisdag, två flugor i en smäll på tisdag bam!
Barcelona Rieiro
2016-02-20 21:14
Jag köper att folk tycker att vi kunde kontrollerat matchen bättre etc men med tanke på hur matchen såg ut, så tog vi ändå maximalt med poäng och lika bra att skita i denna matchen och blicka framåt :) Det är trots allt INTE speciellt ofta de sett ut så här i år.
2016-02-20 21:08
@Skurhink:

Han jobbar på formen.

Tydligen var han med i någon träningsmatch som B-laget spelade samtidigt som vi spelade returmötet mot Valencia i CdR. Gjorde inget större intryck av vad jag kunnat förstå, men så var också matchen stängd för allmänheten.

och just det, "rund" är ju också en form...
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 21:02
A good coach is everything - handlar inte om att man skriver ner sin frustration utan det hela handlar om något annat. När man ser Luchos Barca spela bra så blir man så otroligt motbevisad och jag kan bara se framför mig hur det kokar i deras huvuden när dom ser att Luchos Barca spelar bra fotboll. Deras åsikter hamnar i pissoaren diren. Pep älskarna är oroliga att Lucho den store ska gå om honom i antal titlar samt rekord osv. Men sen när Luchos Barca spelar dåligt ja då är det julafton då är champagnen frame för då visar det sig att dom har haft rätt om Lucho hela tiden. Som sagt fanns ju någon som försvann efter 0-4 på Bernabeu...
Barcelona Skurhink
2016-02-20 21:01
Vad hände med Superbrassen Robert som köptes till Barca-B? Han har ingått i någon match trupp ännu? Han va tjock när han kom, är han det fortfarande?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 20:59
Reymar - Pep hade en betydligt bättre bredd i anfallet därav var det enklare att ta ut någon utav dom. När en match ligger och väger oavsett hur dålig MSN trion varit så tar man inte ut en av dom för att sätta in Munir det gör man bara inte.

Lucho har mer balls än vad Pep någonsin haft. Att komma in och implementera en lite annorlunda fotboll i Barca krävs balls tro mig. Vi alla såg vad som hände med Tata som inte hade kulorna, media slakta han.

Det här med om hur man kommer se på Barca 08-12 är en smaksak. För mig är det inget snack om att det är en stor Messi era vi ser. Vi snackar om historiens bästa spelare klart det är han som då också ska få det mesta av berömmelsen. Messi var utan tvekan den största bidragande faktorn till att Barca var så bra som man var under åren 08-12. Iniesta och Xavi tröttade ut dig Messi avslutade dig.

Pep Guardiola, viktigt att komma ihåg att han hade inte bara historiens bästa spelare men i mina ögon också historiens bästa mittfältare i Xavi. Även Iniesta tillhör en av historiens bästa mittfältare och alla dessa spelare var i sin absoluta prime. Så Pep var också lyckligt lottad.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 20:58
[QUOTE=The Octopus of Badia]Liunil Masse Det har inte med att de inte orkar eller saknar viljan till det, för det ser vi i toppmatcherna när de sätter in maxlöpningar för att täcka ytor på egen planhalva. Saken är dock att de inte kan spela så i varenda match under säsongens gång eftersom det med största sannolikhet resulterat i att de helt kört ut sig när vi står där i CL-slutspelet. Problemet är att vi inte har några gedigna ersättare i dessa matcher, som kan avlasta vår stjärntrio och samtidigt även slita på plan när dessa chanser ges, något som definitvt måste fixas till sommaren, med en VY/HY och en rutinerad striker. [/QUOTE] Ja du rätt. Bredden där framme är för dålig. Lösningen blir väl Denis Suarez och Nolito i sommar. Striker tror jag inte vi värvar då fokus kommer läggas på en mittback.
2016-02-20 20:54
Barcelonistas /// Att folk skriver när det går dåligt är ganska normalt eftersom man vill skriva av sig sin frustration typ hehe. Men allting är relativt.. Som tur är så hann jag bara se en liten del av matchen. Har faktist haft turen att missa dem här skit matcherna !!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-20 20:52
LennyRomario - då har du inte förstått dig på Lucho om du inte vet vad du får. Att vi skulle spela poop idag var rätt så givet då vi ska möta Arsenal på tisdag.

Vi spelar så otroligt mycket matcher just nu att det är klart att spelet ser lite sämre ut? Vissa gömmer sig när laget spelar bra men som små kackerlackor kryper ni ut när ni ser att laget spelat dåligt. Nu menar jag inte dig utan det finns ett par andra skribenter som jag aldrig ser skriva här inne när laget spelar propaganda fotboll men när sådana här matcher som idag dyker upp ja då är man snabba med att sätta sig vid sin laptop och skriva sörja.

"Det är som att det inte finns någon grund till husbygget"

Jag håller med att det är lite skumt att laget inte kontrollerar matchen när man ser att man inte har en bra dag. Luchos Barca kan samt ska kunna hålla bollen inom laget utan problem. Idag saknade laget Busquets och jag tror folk här inne underskattar Busquets betydelse för laget. Minns ni när Xavi missade en match hur dåligt det blev för laget att kontrollera sina matcher? Samma sak ser vi nu när Busi missar en match vi klarar inte av att kontrollera matcherna lika bra.

Clasicot föra säsongen på Camp Nou är ett bra exempel där vi hade det jobbigt mot Real första 45 och vi spelade då utan Busquets. Men sen i andra så fort Busi kom in så fick vi kontroll och vi dominerade halvleken då också.
Barcelona Reymar
2016-02-20 20:51
@Barcelonistas:

Där misstar du dig, Pep har redan en legendarisk status världsfotbollen. Det var han som tog oss från skuggan till rampljuset, han revolutionerade fotbollen. Fotbollens Einstein som Alves så härligt påpekade och till skillnad från Lucho kunde Pep ändra på en matchbild när laget inte presterade.

Som vissa härinne har sagt, varför håll vi inte bollen för att vila istället för att jaga? Mittfältet utan Busquets var en öppen gata, varför då inte ta ut en av MSN och stoppa in en fjärde mittfältare för att täppa till och ha övertag i mitten?

Nej Lucho har grova brister i sitt coachande och saknar 'cojones' för att ta ut en av MSN. Bra tränare men inte i närheten av Pep.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-20 20:50
@Liunil Masse:

Man såg de idag genom hela matchen. Det hände att Neymar och Suarez tog hemjobbet då och då. Men 95% av matchen stod alla 3 däruppe och lät de andra springa ihjäl sig. Inte snällt om du frågar mig. Hade jag varit Iniesta skulle jag säga till dem att gå och byt om ni är så trötta eller hjälp till.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-02-20 20:49
Liunil Masse

Det har inte med att de inte orkar eller saknar viljan till det, för det ser vi i toppmatcherna när de sätter in maxlöpningar för att täcka ytor på egen planhalva. Saken är dock att de inte kan spela så i varenda match under säsongens gång eftersom det med största sannolikhet resulterat i att de helt kört ut sig när vi står där i CL-slutspelet. Problemet är att vi inte har några gedigna ersättare i dessa matcher, som kan avlasta vår stjärntrio och samtidigt även slita på plan när dessa chanser ges, något som definitvt måste fixas till sommaren, med en VY/HY och en rutinerad striker.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-20 20:47
Usch!

Vilken jobbig match att titta på idag med Barca. Nu när jag har lugnat ner mina nerver tar de 3 poängen och stället fundera på när den dagen kommer.

Den dagen då Messi säger till tränaren byt ut mig eller jag vilar den här matchen och låt någon annan spela så att den personen kan hjälpa laget på hela planen. Vi vet alla att det har varit en väldigt intensivt schema för Barca. Men hej, så var det föra säsongen med.

Men jag vet inte om det är bara jag eller känns det som att vi har haft oerhört jobbiga matcher senaste 2 veckor. Lagen vi möter spelar ju för liv och död. Det kanske är inte så konstigt då Barca vann ligan föra säsongen ändå.

Jag måste berömma Mathiue's som var på tårna genom hela matchen.
Han må ha passat fel här och där men det är för att alla spelare gömde sig när han kom med bollen på mitt plan. Det var som att ingen ville ha bollen.

Skönt iallafall att Lagen tog med sig de 3 poängen. Det tråkiga blir att Wengar kommer att studera den här matchen och parkera bussen och pressa stenhårt i emellanåt.

Hur som helst så måste samtliga höja sig på Tisdag.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-20 20:42
7v9. Barca had to defend with 7( 1) men the last 20 minutes because #MSN wants to play every minute. Där har ni problemet i dagens match. Lucho MÅSTE våga byta ut Messi o Neymar om de inte orkar eller har vilja att försvara i en sån här match.
Barcelona LennyRomario
2016-02-20 20:40
Det är ju inte snyggt, men jag gör det ändå. Citerar mig själv, från tidigare i veckan. "Det finns ett visst mått av osäkerhet gällande Lucho, man vet inte riktigt vad man får. Det gäller så väl i långa loppet som i nästa match." Och idag så ser vi det igen. Man har inte en aning om vad man ska få se. Och det beror ju på att vi inte har ett kontrollerat grundspel vi kan luta oss tillbaka emot och vila i. Det är som att det inte finns någon grund till husbygget. Men vi har fantastiska inredningsarkitekter i MSN som med blommor, vaser, tapeter, tricks och mål lyckas täcka över det mesta. Oftast. Men när de inte har den orken då ser man hur mycket glipor och sprickor det är i detta husbygge. Det är absolut inte så här man spelar en match när "tre poäng är det enda viktiga". Då ser man istället till att kontrollera saker och ting. För övrigt så anser jag att tre poäng i stort sett aldrig är det enda viktiga.
Annons: