/spanien/barcelona/forum/11269.aspx/spanien/barcelona/forum/11269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi the king !
10/27/2011 23:39
vad händer med Atletico 7 matcher utan en vinst sjukt tråkigt är det !
Barcelona Alvés - Por Que?
10/27/2011 23:32
3-0! Om det är något lag som kan ta poäng mot Real samt Barca är det Bilbao som vanligt på hemmaplan, de fick ju 1-1 mot Real förra året tror jag.
Barcelona Blaugrana91
10/27/2011 23:32
3-0 Bilbao, dem spelar ritkigt bra!
10/27/2011 23:29
2-0 Bilbao, dom är på gång! Hoppas på dom i EL och hoppas de får en CL plats.
Barcelona Abbe.
10/27/2011 23:25
Vilket flaxmål av Llorente!
Barcelona 1.70-ligan
10/27/2011 23:14
Jobbigt att vi ska möta Bilbao borta snart alltså, med den formen vi har och i den formen de är. Redan i normala fall är San Mamez en av årets tuffaste bortamatcher :P
Barcelona Abbe.
10/27/2011 23:09
Det är tidigt på säsongen, men oj, vilka kliv Muniain har tagit i sin utveckling. Han är väldigt irrationell och orädd. Mycket intressant spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
10/27/2011 22:51
Tiki Taka

Det har inte kommit ut någon crack för spelet ännu= ospelbart.

Köp det istället, 260 kr bara, inte världens grej.

sry för ot.
Barcelona Golden Barca
10/27/2011 22:35
Vi minns hans nickmål i Champions League finalen mot Manchester United. En spelare som kan nicka in det målet vet hur man nickar. Det är ett evinerligt tjat om våra korta spelare. Det är inte utan att man skulle vilja ha statistik på hur många mål de görs på nick i det stora ligarna.
AndreD - Ànims Afellay
10/27/2011 22:16
Heywood

Han har bra nickteknik. Hade han varit längre hade han gjort fler nickmål.
Tiki Taka
10/27/2011 22:11
Är det ngn som har länk till FM 12 det fullständiga spelet, jag kanske upprepar det som tidigare har skrivits men vore tacksam om någon har en länk som man kan ladda ner via utorrent.
Barcelonistas
10/27/2011 21:35
Xavi and Iniesta the story so far.

Länktips.
Barcelona 1.70-ligan
10/27/2011 21:29
el Maestro

Skönt att läsa och få det bekräftat än en gång. Har ju faktiskt sagts förut också, innan detta rykten tog fart.
Känns fint att Alexis absolut ville till Barcelona och att Barca därmed kunde konkurrera mot sådana höga bud. Går inte att inte gilla honom efter det :)
Barcelona 1.70-ligan
10/27/2011 21:23
På tal om ingenting

Maxi Rolon, en talang från La Masia, kommer från samma ort som Messi. När Leo fick reda på det ska han ha sökt upp Maxi efter en dennes träning och snackat med honom. Bl.a erbjudit sig att ta med killen på en tur i staden någon dag.

Rätt kul ändå, hela grejen. Hoppas det går bra för Maxi!

EDIT: Videon har inget med historien att göra, den ger bara Maxi ett ansikte :P
Barcelona el Maestro!
10/27/2011 21:18
Här kommer äntligen nyheterna som säger emot tidigare rykten.
Alexis har inte kostat mer än vad Barca har uppgett.

Udinese owner Giampaolo Pozzo has revealed Alexis Sanchez turned down a move to Manchester City in favour of a transfer to Barcelona in the summer

"The final price was €26m plus another €11m in variables," Pozzo told Ona FM. He only wanted to sign for Barcelona and because of that the negotiations were not easy.There were offers from England that were higher, a €45m one from Manchester City to be precise."

Väldigt bra att det kommer fram i fall någon tvivlade på det.
10/27/2011 20:51
Aa jag har installationsfilen, dock från en privat sida. Ska dra upp den på någon sida, kan länka här inom en timme!
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
10/27/2011 20:39
Nån som har laddar ner fm 12 & har en hemsida så var snäll o skicka :D
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
10/27/2011 20:39
Nån som vill beställa skor ?

PM:a mig så berättar jag mer !
Barcelona 1.70-ligan
10/27/2011 20:37
Barcelona have started working on the renewal of Barcelona B winger Isaac Cuenca (20), whose contract expires in June. [catalunya radio]

Underbart! Fan vad jag börjar gilla den killen. Det är inte för sent för honom att lyckas i Barca. Pedro var ännu äldre när han slog igenom - och Bojan som var yngre, nådde inte ända fram.
Återstår att se hur långt han når men bra nog att stanna i klubben och få bra med speltid tror jag absolut han är (kan bli)l. Mycket hänger på hur han presterar nu under säsongen. På förhand känns det som att han utan tvekan har potential att bli en ny Pedro. Eller en gänglig sådan.

Rent fotbollsmässigt tror jag nästan Cuenca har mer talang än Pedrito. Sen är det inga garantier för att han ska kunna nå till hans höjder. Pedro har en arbetsmoral som är något helt enormt. Det är den som har tagit honom tid han är idag... som sagt, säsongen som går blir nog viktig för Cuencas framtid. För sen kommer Deulofeu och Rafinha flåsa honom i nacken snart. Dessa två herrar tror jag utan tvekan har en framtid i klubben. Om Isaac klarar av att fortsätta utvecklas trots deras konkurrens, tycker jag han är värd att göra dem sällskap.
Barcelona Siempre Barça
10/27/2011 20:32
finns det bra sida och ladda ner FM 12 ??????????????
Barcelonistas
10/27/2011 20:10
Messi har inte haft flytet vid frisparkarna. Mot Milan så träffade han stolpen, och mot victoria var även stolpen i vägen. Även om vi inte har gjort så där jätte många frisparks mål dom senaste säsongerna, så har vi många duktiga skyttar i laget.

Villa gjorde ett riktigt fint frisparks mål mot Milan i Cl, och nu senast Xavi, och Messi har som sakt träffat ramen 2-3. Alves är även han duktig, men jag saknar hans frisparkar som han hade i Sevilla där han allt som oftast gick mer på känsla än kraft.
Barcelona L.A.M Nr 10
10/27/2011 20:00
Haha, ett med bröstet och ett med handen. Snart kommer ett med kulorna också:)
Grace/Wastelands
10/27/2011 19:58
Bara 4 på frispark?

Barcelona CULEEEE- mrfaariis
10/27/2011 19:55
Barcelonistas

Du har så jävla rätt, håller med !!
Barcelona Frodo
10/27/2011 19:53
"Messi has scored 196 goals for barca. 130 with his left foot, 33 with his right, 16 penaltys, 8 headers, 4 free kicks, 1 with chest and 1 with hand."

8 nickmål får väl anses vara hyfsat? Och jag ser inte poängen med att göra nickmål om man inte behöver det. Vi slår ju inte ens inlägg och strävar knappast efter att vara Stoke (som är världens bästa lag). Vi slår alla våra hörnor kort vilket minskar sannolikheten för att våra spelare ska göra mål med huvudet.
Grace/Wastelands
10/27/2011 19:52
Barcelonistas

Är det inte du som brukar konstatera att marängerna alltid skriver om Barcelona? Du själv skriver ju i det närmast endast om jämförelser lagen emellan.
Barcelona L.A.M Nr 10
10/27/2011 19:44
När Messi väl får ett läge så gör han ofta väldigt bra nickar. Dock är det såklart svårt att ta sig fram till lägen pga längden.
Barcelonistas
10/27/2011 19:35
Pele måste ha missat Cl finalen 2009 :).
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
10/27/2011 19:35
Det diskuterades vilt i att skadorna i början av säsongen berodde på den begränsade och dåliga försäsongen som FC Barcelona hade. Jag hörde någonstans att Guardiola och läkarteamet har strukturerat om träningarna så att spelarna ska komma tillbaka till normal form och vi kan kalla det för en förlängd försäsong.

AndreD. Right on. Messi är faktiskt bra på huvudet, dock har han bara nickat 5-6 gånger i hela hans karriär. :P
AndreD - Ànims Afellay
10/27/2011 19:24
Ryo Miyaichi !

Messi är bra på huvudet. Det är bara hans längd och spänst som gör att folk tror motsaten.
Annons: