/spanien/barcelona/forum/11268.aspx/spanien/barcelona/forum/11268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-06 10:56
1.70

Instämmer helt. Málaga har imponerat i varje försäsongsmatch, och att spöa ett lag som Sporting så pass komfortabelt är verkligen inte dåligt. Málaga kommer bli att räkna med den här säsongen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-06 10:54
Malaga ser oerhört starka ut och laget har kunnat spela ihop sig ordentligt nu, till skillnad från vårat. Är rädd inför premiären.
Barcelona el Maestro!
2011-08-06 09:22
Man blir verkligen trött på Cesc-sagan. När ska detta ta slut?
Arsenalfansen lider, Barcafansen vill få detta att ta slut.

Cesc har bestämt sig och har klargjort tydligt internt att han vill lämna Arsenal men Wenger är inte villig att låta honom gå om Barça inte betalar 40 miljoner pund.
Enligt citatet nedan verkar det som att Wenger är bered på att ha Cesc sittande på läktaren en bra bit in i säsongen, om det så krävs det.

Wenger:
“I don’t think Fabregas will be ready to start the season because he has been out for a long time and has had no games,” said Wenger. “He is just coming back from injury and is not ready to play in a game. But he is not injured.”

Nej, nu kanske är det dags för Cesc att öppna munnen och säga det offentligt om att han vill hem eller att han vill stanna i Arsenal. Jag får en känsla av att det inte alls är otroligt att vi får se Cesc uttala sig ganska snart, möjligen i nästa vecka.
Redaktionen
2011-08-06 09:06
Ännu en natt med pajkastning. Visserligen var Davvidsilva utomordentligt provokativ, men det ursäktar inte att man endast bemöter med personliga påhopp. Davvidsilva får en veckas spärr för att ha startat allt. Oleguer Presas-King of Barcelona och Raul Bravo- True Legend! får en veckas spärr för upprepade personliga påhopp.
Barcelona Pique<3
2011-08-06 08:54
Tycker att det varit en bra silly så här långt men tycker också att två nyförvärv är ett måste!

Då resonerar jag såhär.

Ut: Jeffren, Bojan, Milito (2 Anfallare, 1 Back)
In: Alexis, Thiago, Fontas (1 Anfallare, 1 mittfältare, 1 back)

Två anfallare går men känns ändå som den bredaste lagdelen med 5 världsklasspelare.

Mittfältet håller hög kvallite och med Thiago går vi en ljus framtid till mötes.

Backlinjen är det största frågetecknet!
En halvskadad Puyol som passerat bäst före och abidal som knappast blir yngre och snabbare men som båda två fortfarande håller hög klass!
Men bakom dem är det ganska tunt, Vill inte kasta in Fontas eller någon annan reserv i ett el clasico mot Ronaldo, özil och Co. Känns inte stabilt alls.

En back + Cesc vore det ultimata även fast vi nog skulle kunna hitta billigare alternativ.

Jag som många andra undrar nog varför inte Botia köptes in för min veckopeng. Han och Pique lär bilda mittbackspar för Spanien i framtiden. Andra alternativ som T.Silva, Hummels och Sakho känns betydligt orimligare och skulle kosta mycket mer! En spelare som Maxwell är väl okej men han köptes nog mest till oss för att hålla en viss Zvensk glad och nöjd. Sälj honom och låt Montoya (U.21 vm back) se och lära bakom Alves medans Adriano ger Abidal en ordentlig match om vänsterbacken.

summering då det perfekta silly´t:

Ut. Bojan, Jeffren, Milito, Maxwell

In: Alexis, Thiago, Fontas, (T.Silva- Ny mb), Cesc, Montoya.

Bredare trupp med mycket hög nivå rakt igenom!

Mv. Valdes, Pinto
Hb. Alves, Montoya
Mb. Pique, Fontas
Mb. Puyoul, (Ny)
Vb. Abidal, Adriano
Dm. Busquets, Mascherano
Im. Xavi, Cesc
Im. Iniesta, Thiago, Keita
Hy. Pedro, Afellay
9a. MESSI
Vy. Alexis, Villa

Tycker det är roligt att spekulera, ha de bra culés <3

Barcelona XAVI6
2011-08-06 05:40
Sport.es och goal.com
Postat via SvenskaFans-appen
Davvidsilva
2011-08-06 05:16
xavi6:

Länk?
Barcelona XAVI6
2011-08-06 04:56
Chelsea's Oriol Romeu hopes for Barcelona return in the future!!!!! :D :D Ny här på forumet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-06 04:19
Davvidsilva

Mycket hat inom Frodo? Driver du nu eller? Det är du som sitter inne på Chelskis forum, Barcas, Arsenals och sprider hat 24/7. Har du inget bättre för dig?

Sen tror jag knappast någon här inne bryr sig när du länkar några random talanger från Chelski.
Davvidsilva
2011-08-06 04:14
Vet inte hur man ändrar länktips: Så postar igen.
Davvidsilva
2011-08-06 03:51
Frodo// Ta en titt på länken jag postade förut. Mycket hat inom dig...

Och nej, jag är inte anglofil, jag gillar valencia och landslag så gillar jag brasilien och tur det att vi börjar få många brassar, Ramires, D.Luiz, Piazon, alex osv. Och David Silva är en personlig favorit därav namnet och tur det att chelsea har hittat den nya david silva. Egen produkt också^^
Barcelona Frodo
2011-08-06 03:24
Davvidsilva

Det var snarare ni som hade tur med domaren till en början. Henrys neddragning resulterade inte i någon straff i första mötet. I andra mötet tog Ashley Cole bollen med handen i början av matchen. Ytterligare en straff. Sen blir Abidal felaktigt utvisad. Därefter börjar ni kontra och få vissa domslut emot er. Hade domaren dömt korrekt från början så hade ni inte haft mycket att säga.

Anglofil som du är kan du ju läsa olika engelska liverapporteringar från matchen. Både BBC och Guardian tyckte att Barcelona missgynnades med besluten innan Iniestas mål kom.

Terrys mål 2005 får man inte heller glömma bort. Carvalho håller fast Valdes och Terry gör segermålet. Men jag antar att du sitter hemma med foliehatten på och tror att alla konspirerar mot Chelsea.

Chelsea en bättre klubb än oss? Give me a fucking break.
Spanien Osito
2011-08-06 03:18
Tror ni att Jonathan Dos Santos får speltid mot Club America? I så fall, vilken position tror ni att Pep sätter honom på?
2011-08-06 03:16
Davvidsilva

Stick härifrån bittra anglofil. Jag verkligen avskyr dig.
Thiago en mi corazón!
2011-08-06 03:13
Davvidsilva

Kolla länktips som jag la upp förra inlägget.

Lucio drar sönder Zlatans tröja domarn står max 4 meter ifrån och gör ingenting. Ingen straff.
Maicon eller vem det nu är håller i Aleves och domarn står bara 5-6 meter ifrån , han gör inget. Ingen straff
Bollen går på Yaya Toures hand men handen är intill kroppen , enligt fotbollens lag så ska man inte blåsa där för hands , bojan får ett bra läge det blir mål men domarn har redan blåst för hands. Där har du 2 solklara straffar och ett godkänt mål.

Ja jag erkänner , Chelsea borde ha fått ett par straffar men det borde vi fan också få. Fotbollen är inte alltid rättvis.

Godnatt!
Davvidsilva
2011-08-06 03:11
Barcetia_

Bra att du erkänner, det är första steget. Små pyttesmå steg i taget. Vi vill ju inte överbelasta din hjärna.

Ni hade ett skott på mål under HELA matchen och det är vi som backar hem?
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-06 03:09
Davvidsilva

Ja, det var skandal. Men ännu mer skandal att Chelsea backar hem som kvinnor. Nu, hejdå.
Davvidsilva
2011-08-06 03:08
Thiago en mi corazón!// Ballacks skott på någon random Barca-spelare som tog i handen stod domaren brevid och vad gjorde han? Han sprang iväg från sitautionen. Jag kan köpa att domaren gör misstag och sånt, men den matchen är skandal och det är bättre att erkänna det och då kan folk börja ta er seriöst igen.

Barcetia och R. Bravo// Ryggdunka varandra och snacka skit om mina föräldrar men om mina föräldrar inte hade uppfostrat mig väl så hade jag också snackat om era föräldrar. Addera istället lite hjärnsubtans.
2011-08-06 03:02
Raul Bravo

addera sparkad i ansiktet/slängd i vägg/använd som tennisboll också.
Thiago en mi corazón!
2011-08-06 03:01
Davvidsilva

Men det spelar ju ingen roll om han missade dom 4 uppenbara straffarna , han såg dom inte. Thats the shit .Han kan ju inte blåsa straff om han inte ser klart och tydligt.Det är som att blåsa straff vid mittlinjen. Han såg dom inte , vad mer kan du begära av domaren ? Kalla inte oss cheaters för att domarn gör fel. Alla fotbollslag kommer någon gång få tur med sig , sådan är fotbollen.

Btw : Gå in på Inters forum och kalla dom för "fuskare" när dom fick ett offside mål med sig och när vi blev bortdömda på ett mål.

Men kom fan inte hit och håll på med oss och göra folk arga här inne.

Här har du bevis om du inte tror på mig: http://www.youtube.com/watch?v=7KtHjSn0zQw
Davvidsilva
2011-08-06 02:59
Eftersom flera människor har bett mig att sluta skriva här så lyssnar jag, dock vet jag och ni och hela världen innerst inne att chelsea var bättre den kvällen och bättre klubb. Hala Chelsea :P Väl mött i framtiden.
Raul Bravo- True Legend!
2011-08-06 02:58
Hahah inte nog med att du är inavlad, du har uppenbarligen blivit antastad av dina föräldrar också
2011-08-06 02:54
Davvidsilva

Stick bara härifrån och sluta ge David Silva/Valencia ett dåligt namn. Vill kräkas så jävla störig du är.
Davvidsilva
2011-08-06 02:52
Thiago en mi corazón!// Äntligen en med hjärna och kan diskutera. Jag håller med dig att domaren inte kan vara överallt hela tiden. Men nu missade han 4 ganska uppenbara sitautioner som skulle lett till straff.

Raul Bravo- True Legend!// Det är natt nu, vadå "idag" ? Kom igen va? Vad gör din hjärna?
Thiago en mi corazón!
2011-08-06 02:49
Davvidsilva

Angående klippet , vissa borde vara straff ja , men vadfan tror du domarn ser verkligen allt ? Det går ju otroligt fort så att man inte hänger med. Vi som tittar matchen får repriser , får domaren det ? NEJ. Tror du han går in på youtube under matchen och kollar om det verkligen var offside? Snacka fan inte om att vi är chetaters när det finns massor av klubbar som har fått med sig mål med hjälp av domarn. Så fort det händer Barca är det bara dom som håller på med sånt skit. Herregud vilken människa..
Raul Bravo- True Legend!
2011-08-06 02:46
Du är uppenbarligen inavlad och utvecklingstörd, det är det enda uppenbara faktum som har tagits upp idag
Davvidsilva
comprende// Jag känner tyvärr inte till dig, är du månne en anhängare av fusk du med? Är besviken minst sagt.
Barcelona comprende
Davvidsilva

Bra vi fuskar, nu kan du gå och satsa alla småmynt du har sparade i grisen på att vi vinner CL igen =)
2011-08-06 02:45
Davvidsilva

Vad gullig du är. Jävlar vad bitter du måste vara för att din klubb inte råkar vara #1. Måste svida som fan att Barcelona dominerar va?
Davvidsilva
2011-08-06 02:44
Oleguer Presas-King of Barcelona// Jag är smickrad över att ni vill diskutera mig som person, men det här handlar om era framgångar, både på gott och ont. NI fuskar uppenbarlig, men ignorera det om du vill.
Annons: