/spanien/barcelona/forum/11262.aspx/spanien/barcelona/forum/11262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-07 11:59
Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) added on Friday another 1M pay-cut to Barcelona's bid but that didn't change Arsenal's rejection. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 11:52
Vilken mörk sida förresten? Trodde vi alla höll på samma lag
Atlético addeh
2011-08-07 11:48
barcatia

Jag har inte joinat någon mörk sida, bara skrev av mig lite att det rent moraliskt för truppen vore bra om Cesc anlände. Kanske räcker det med att Alexis och de övriga Copa América-spelarna ansluter till truppen för att motivationen skall höjas, i sådana fall är jag nöjd.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 11:09
Jag tycker fortfarande det är rätt onödigt att betala så pass stora pengar, men jag skulle ändå välkomna värvningen om det blir av. Det är inte värvningen i sig jag är emot för truppen mår nog bra av ett till ansikte, det är bara det att vi inte har råd med en back som gör mig lite kluven.
Real Madrid Sherko
2011-08-07 11:07
Jag tror supercupen kommer spela en viktig roll inför säsongen, det psykologiska övertaget kan betyda mycket i ligamötena. Det är alltid kul att vinna mot sin största rival oavsett turnering, även om supercupen är den minst ärofyllda.
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 10:59
Blaugrana91//

jag är mer optimistisk nu än tidigare, om att Cesc kommer att komma ganska snart.

Det skrivs om att Cesc ger upp sin "Sign on" bonus som är 4 miljoner pund. Om du lägger till att han sänker sin lön också med en 1 miljon per år så underlättar det att affären går igenom. Där har ju Barca redan cirka 8 miljoner pund. Jag tror att affären kan gå igenom under nästa vecka.

Se min länk.
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-07 10:48
Skriver igen det känns som att Barca spelarna slappnar av (Pedro, Villa, Keita) och Real går som en j*vla maskin och vinner med 5-1, till 7-1 och 6-0 medans vårt lag vinner med nöd och näppe.

Det jag vill komma fram till är, el clasico spelas snart och våra spelare njuter liksom bryr sig inte att vi fans kommer lida om vi förlorar (gud förbjude). Ska ta ett exempel. Alla har sett Rocky filmerna ? i 3:an när han ska möta Clubber Lang så är den sistnämnde i form och radar upp segrar medan Rocky njuter av det han har och bryr sig inte. Fattar ni vart jag vill komma fram till ?

Är verkligen orolig, vill fan inte se dom vita vinna över oss.
Barcelona Barca<3
2011-08-07 09:38
Senaste "Med bara en vecka kvar till starten av Premier League 11/12 så försöker Fabregas skynda på sin önskade transfer till Barcelona. I alla fall om vi ska tro Daily Mail. Enligt tidningen så ska Arsenal-mittfältaren ha sagt att han är beredd att ge upp summan motsvarande de bonusar som han skulle fått för de fyra år kvar han har på kontraktet. Alltså drygt 40 miljoner kronor. Barça fick som bekant sitt senaste bud nekat – men 24-åringen verkar göra allt i sin makt för att hjälpa till så att Arsenal ska bli nöjda och skaka hand med katalanerna."[aftonblaskan]
Barcelona II Barça II
2011-08-07 05:14
Rivaldo - The Greatest

Vem Keita är? Ja han är spelare med rutin som har vunnit flera titlar med Barcelona. Frågan är snarare vem DU är som ska ifrågesätta honom?

Fan lägg ner eran häxjakt av honom, okej han är ingen Xavi men det är en okej spelare.

Nämn en spelare vi skulle kunna ersätta honom med, någon skulle acceptera bänken och göra det bra när han fick chansen.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-07 03:51
addeh

Men då hade vi inte värvat Sanchez! :-)
What?! Har du joinat the dark side? Besviken..
Barcelona Frodo
2011-08-07 02:03
Glömde bort det. Men vi får hoppas att Cesc vägrar spela precis som det ryktats att han gjort hittills. Arsenal åker ut i kvalet och som salt på såren lämnar Cesc klubben i kalabalik någon dag innan transferfönstret stänger. Winning!:D
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-07 01:55
Helst inte så sent som möjligt, Arsenal har CL-playoff om några dagar ocv vi vill ju inte ha hit en cup-tied Cesc =)
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-07 01:54
Man kan ju inte vänta alltför länge heller, om Cesc spelar CL-kvalet så får han inte spela i CL.
Barcelona Frodo
2011-08-07 01:51
addeh & Hetfield

Ska en affär bli klar hoppas jag att det blir så sent som möjligt i sommar. Jag vill att det ska störa Arsenals säsongsuppladdning så mycket som möjligt.:P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-07 01:49
Har inte varit hemma idag, varit på grönan. ;) Så missade matchen, men såg att vi vann med 2-0, härligt att avsluta försäsongen med en vinst.

Gällande Cesc så hittade jag ett par artikelkommentarer i MD, där flera personer hört på RAC1 att Barca förbereder ett bud på €40 Miljoner+€6 Miljoner i bonusar. Dvs totalt €46 Miljoner.

Iof sa ju Arsenals ordförande att man inte är intresserade av dessa bonusar, men samtidigt har jag svårt att se dem neka ett bud på €40 Miljoner+€6 Miljoner.

Återstår väl att se om det stämmer, RAC1 brukar vara trovärdiga.

Atlético addeh
2011-08-07 01:30
Hetfield

Fábregas är en helt fantastisk spelare, det vet du att jag tycker, men du vet även anledningen till varför jag egentligen hellre sett honom stanna i Arsenal. Men med tanke på hur spelet sett ut i träningsmatcherna och hur sega många spelare sett ut kanske Cesc är den injektion laget behöver för att återfå harmonin och den allra högsta motivationen.

Om det sedan är det bästa för framtiden går inte sia om, jag har dock svårt att se Thiago få den speltid han enligt mig både förtjänar och behöver den kommande säsongen om Fábregas värvas. Å andra sidan kanske Iniesta skulle få spela mer ytteranfallare vilket på så vis skulle ge mer utrymme för både Fábregas & Thiago på mittfältet.

Tiden får utvisa hur det bli. Ska en affär bli klar hoppas jag i alla fall det löser sig väldigt, väldigt snart. Jag skulle verkligen inte gråta om Cesc blev klar, jag skulle nog bara se fördelarna i det och hoppas på det bästa.
2011-08-07 01:24
Arsenal midfielder Cesc Fabregas has offered his club to give up 4.5M loyalty bonuses to make a transfer to Barcelona possible. [mail]

Addeh, nog måste även du digga det.
2011-08-07 01:15
Det är dags att öppna champagneflaskan, addeh har äntligen fattat Cesc betydelse i laget nu :P
Atlético addeh
2011-08-07 01:09
Smogen

Jag har suttit och bönat för att Fábregas ska stannar i Arsenal men jag håller faktiskt med dig. Även om jag hellre hade sett att man satsade fullt ut på Thiago, något man inte kommer kunna göra med Cesc i laget, säga vad man vill, så är jag övertygad om att Fábregas hade gett en nytändning till många i laget.

Just nu känns allting väldigt segt. Å andra sidan har inte Alexis & resten av Copa América-spelarna återgått till träning, de kan nog höja motivationen hos övriga också.
2011-08-07 01:00
Villa och Keita.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-07 00:55
Vem gjorde målet för Barca
Barcelona Smogen
2011-08-07 00:30
1.70-ligan

Co sign...

SKulle säga att jag förutom Busquets o Masken hellre ser både Pique o Xavi som pivotes, dom har ju båda spelat där innan och vet exakt vad det handlar om. Visst riskerar man att tappa lite lägnd med Xavi, men man vinner ju en hel del i fart på spelet istället.

Förövrigt börjar jag hoppas mer o mer på Fabregas, inte för att jag tycker han behövs spelmässigt utan för att jag tror han kan ge en bra nytändning i laget. Känns som det behövs något sådant...
2011-08-07 00:27
Tyvärr får vi dras med Keita. Det är priset man får betala för att ha Pep som tränare, jag tycker att det är värt det :)

Kung Keita.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-07 00:26
Håller med angående Keita, jag är verkligen inget fan av honom, men accepterar honom och respekterar honom för hans personlighet och att han alltid är vänlig, men vem är han att peka runt o vifta runt mot b-spelarna? speciellt efter han själv passat fel, grovt fel kan tilläggas också, ne in med fabbe och sälj keita, behöver vi en femte har vi ju JDS, blir väl hatad av alla keita-lovers nu men de tar jag=)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-08-07 00:25
5-1 canales, på straff.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 00:25
Smogen

Det är lite det jag är rädd för också. Hoppas vi köper en back! Är som många andra sugen på Verthongen, men det förblir nog bara en dröm... men köps ingen back ser jag hellre Fontas spela än att Keita blir pivote i det exemplet du drog.

En anfallare till tycker jag inte behövs, trots att två har lämnat och Soriano verkligen borde få flyttas upp... Sanchez och Afellay är grymma och duger mer än väl, med tanke på att det finns spelare som Cuenca, Deulofeu och Kiko m.m från Barca B. Den förstnämnde har bevisa att han duger som sjätteval i, och Deuolofeu är ju bara allmänt hyperintressant :D Sriano får dock gärna flyttas upp, men det det kommer ju aldrig hända.

Kort och gott, en back och truppen är komplett! Men det blir nog Cesc istället och då får vi bara hoppas att Fontas kommer in i det och Pep vågar lita på honom. Då är truppen ganska komplett ändå.

För andra gången, godnatt :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-08-07 00:22
bulut kvitterar för australien.
Barcelona Abbe.
2011-08-07 00:21
För övrigt avgjorde Nolito för sitt Benfica mot Arsenal tidigare idag. Kul att det går bra för spanjoren :-).

"* Jag gillar inte att Keita och Villa hojtar med armarna mot b-lagsspelarna. Chilla, det höjer ju knappast deras självförtroende"

Håller med. Satt också och störde mig på det. Färskast i minnet är Keitas grova felpass när han börjar vifta mot Cuenca. Det ser inte bra ut och det får bara negativ effekt.
Barcelona LeoMessi10
2011-08-07 00:21
Snyggt mål! Kul för honom, han har sett jävligt lack ut..
Barcelona Smogen
2011-08-07 00:19
Det jag oroar mig för är frågan, vad händer om tex. tre defensiva spelare saknas samtidigt, är ju intet ovanligt i ett topplag som Barcelona att sådant händer. Säg att Puyol, Abidal o Busquets saknas samtidigt någon match.

Då blir ju alternativen att köra med Masken som mittback och Keite som pivote,

eller

att man låter Fontas gå in som mittback brevid Pique.

Inget av alternativen känns ju särskilt lockande men personligen ser jag hellre att Fontas spelar och att vi har en riktig pivote. Tror bara inte att Pep håller med mig.
Annons: