/spanien/barcelona/forum/11261.aspx/spanien/barcelona/forum/11261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-07 13:49
Napoli kommer att ta ligan. Cavani, Hamsik, Lavezzi och Inler.

Enough said.
Barcelona MC21
2011-08-07 13:48
Milan vinner CL? Lugn i stormen. Tottenham, som kom 5:a i Premier League i år, vann över Milan i åttondelsfinalen. Det går att skylla på otur och annat, men det bevisar ändå hur svag Serie A är för tillfället. Jag rankar Arsenal, United, Chelsea, City, Barcelona och Real före Milan. Taiwo och Mexes är bra spelare men Mexes tar plats vid bänken om Thiago Silva och Nesta är friska (eller?). För att Milan överhuvudtaget ska ha en liten chans så behöver Mr.X vara en spelare i klass med Schweinsteiger och inte Montolivo.
Atlético addeh
2011-08-07 13:47
Milan kommer inte ha en suck i Champions League, precis som övriga Serie A-lag. Italiensk fotboll håller på att rasa samman, Napoli kan bli deras räddning om de får behålla sina stjärnspelare och bita sig fast i toppen.

När en spelare som Pastore till och med väljer Ligue 1 före Serie A inser man att något är på väg att hända.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 13:42
Och Barca är en liten klubb som inte vet när man ska prestera..? Om vi underskattar vårt lag så gör du nog motsatsen med ditt. Med all respekt, Milan har gjort en fräsch satsning, men känns fortfarande långt bakom Barca, Real, United m.fl.
Barcelona Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger
2011-08-07 13:37
Ärligt talat tycker jag ni underskattar ert eget lag. Det är samma visa varje år, Real har blivit mer samspelta bla bla bla. Barcelona är redan samspelta och har vart det i 3 år, dessutom så utvecklas laget varje år. En försäsong är en förberedelsefas, och när har Barca varit bra i början av säsongen? Jag säger Barca i ligan och Milan i Chapions League. Visst, Serie A är svagt, men Milan är en storklubb som vet när man ska prestera.
Barcelona B-Guden
2011-08-07 13:35
Ja men konstigt att real vinner med 5-0 när dom möter losser gäng och spelare med stjärnor på varje position medans vi tar in våra b och till och med c-lags spelarna

det som oroar mig är att deras lag har kommit igång det har inte vårat A-lagspelare gjort
Atlético addeh
2011-08-07 13:35
el Maestro!

Än så länge är vi fortfarande bättre på varenda position än Madrid och har ett mer samspelt lag. Bara för att deras coach råkar heta José Mourinho tycker jag inte oddsen att de vinner ligan blir lägre.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 13:31
Fin bild på Deulofeu och Abidal :) Den sistnämnde kändes faktiskt riktigt stabil igår och räddade försvaret många gånger när de andra gick bort sig.Bådar gott! En Abidal i toppform är guld värt.
Och Gerards inhopp gav mersmak. Ska bli oerhört intressant att följa honom i Barca B i år och kanske även några få matcher i A-laget. Att han en dag spelar där känns mer och mer givet, bara allt går som det ska.

Edit: För övrigt, värst vad Deulofeu verkar ha skjutit iväg på längden i sommar?! Snart får han väl skolas om till centertank ;)
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 13:29
"Champions League: Barcelona efter en dramatisk final mot Real."

Gud bevara mig väl.
Jag vill helst inte möta Mourinho i final. Han kommer att hitta på saker att skylla på om han förlorar finalen. Tycker hela Real Madridklubben har fått en "förlorarmentalitet" sen han kom till klubben. Fansen, ledningen, alla, skyller ifrån sig när de inte vinner.
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 13:25
1.70-ligan; addeh//

Hehe, den delen var nog mer än en dröm. Real Madrid blir starkare än någonsin i den kommande säsongen. De kommer att spela mer som ett lag och de har lärt sig att ligatiteln hänger på att slå Barca. Mourinho kommer att göra vad som helst för att vinna ligan. Sen tror jag inte att Barca kommer att ha ett lika gynnsamt flyt med skador som tidigare. Därför tippar jag att Real Madrid ska vinna ligan.

Dröm menade jag mer med att Barca vinner Champions. Det är en dröm att försvara Champions i sig. Det har inte hänt förut.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 13:16
el Maestro

Att tippa Real som ligavinnare skulle inte jag kalla att drömma i alla fall :P
Barcelona MC21
2011-08-07 13:15
La Liga: Väldigt svårt, hoppas på Barcelona men Reals trupp har spelat ihop sig med Mourinho som tränare, så det kan sluta hur som helst. En skada på en nyckelspelare kan förändra allt.

Serie A: Milan

Premier League: Svårt här också, det är jämnare än någonsin. Arsenal måste behålla sina två stjärnor som ryktats bort för att ha en chans. På förhand skulle jag säga City eller Chelsea. Chelsea ser starka ut med AVB under försäsongen (jag vet, försäsong). Alla lag har förstärkt utom United, de har visserligen köpt Young, De Gea och Jones men de har förlorat nyckelspelare och de behöver fortfarande en playmaker i mitten. United är dock United så jag skulle inte bli förvånad om de hamnar i topp. United, City och Chelsea är Englands nya topp tre.

Frankrike: PSG. Många nya, unga spelare. Lille har förlorat Gervinho och Lyon rensar sin trupp.

Tyskland: Bayern

Champions League: Barcelona efter en dramatisk final mot Real.
Atlético addeh
2011-08-07 13:12
el Maestro!

Ska vi drömma så slutar Madrid femma i ligan den här säsongen. Athletic, Valencia & Villarreal blir för starka och vi vinner ligatiteln. :-)

I Champions League slår vi Valencia i finalen.
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 13:01
Vilket lag tror ni vinner ligan säsongen 11/12? Vilken klubb tror ni vinner Champions League?

Mitt tip: Ligan vinner Real Madrid.
Champions League vinner Barca.

Barca vinner sitt femte 11/12 och Pep Guardiola helgonförklaras. Han får en staty utanför Camp Nou när han slutar som tränare efter säsongen 12/13 när han återerövrar ligan.

Man får drömma lite grann här i brist på annat diskussionsämne.
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 12:28
Hetfield - Sanchez is the next star//

"Ingen rök utan eld".

Förhandlingar pågår. Det är väl inte någon hemlighet. Han vill lämna Arsenal, och Arsenal vill ha 40 miljoner pund. I slutändan så vet dock Arsenal att det inte går att behålla en spelare i klubben som vill lämna klubben.
Wenger ber om gud och hoppas fortfarande på att Rosell ska plötsligt deklarera att han inte behöver Cesc längre. Detta kommer aldrig att hända då Pep och spelarna vill ha hem Cesc nu och inte senare.

Wenger fick en fråga efter Benficamatchen:

on the Cesc Fabregas situation…

The situation is not sorted out with Cesc but, as I said yesterday in the press conference, there is nothing to add.
2011-08-07 12:16
Nej, den här är även från daily mail:
Arsenal midfielder Cesc Fabregas has offered his club to give up 4.5M loyalty bonuses to make a transfer to Barcelona possible. [mail]

Ingen rök utan eld.
Barcelona Barca4eva
2011-08-07 12:15
Hetfield Och det du skrev grundar du på MDs skriverier? Nt nt nt.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-08-07 12:10
1.70

True that. Alla vi här har en kärlek för FC Barcelona, att vi tycker och resonerar olika är däremot en helt annan sak, vilket i sin tur gör ett sånt här forum fungerar.
2011-08-07 12:08
Seriöst, vad är det för koncentrationsläger i Arsenal? Släpp killen, om han är villig att gå ner i lön så visar det bara hur mycket han vill bort.

Inte så konstigt att Arsenal inte vinner något, de har bara en bunt legoknektar som siktar högre upp än Arsenal när de slår igenom. Usch. Jag är så trött på väntan, både Arsenal och Barcelona har viktigare saker än den här katt och mus leken. Varje sommar är det samma sak.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-07 11:59
Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) added on Friday another 1M pay-cut to Barcelona's bid but that didn't change Arsenal's rejection. [md]
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 11:52
Vilken mörk sida förresten? Trodde vi alla höll på samma lag
Atlético addeh
2011-08-07 11:48
barcatia

Jag har inte joinat någon mörk sida, bara skrev av mig lite att det rent moraliskt för truppen vore bra om Cesc anlände. Kanske räcker det med att Alexis och de övriga Copa América-spelarna ansluter till truppen för att motivationen skall höjas, i sådana fall är jag nöjd.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-07 11:09
Jag tycker fortfarande det är rätt onödigt att betala så pass stora pengar, men jag skulle ändå välkomna värvningen om det blir av. Det är inte värvningen i sig jag är emot för truppen mår nog bra av ett till ansikte, det är bara det att vi inte har råd med en back som gör mig lite kluven.
Real Madrid Sherko
2011-08-07 11:07
Jag tror supercupen kommer spela en viktig roll inför säsongen, det psykologiska övertaget kan betyda mycket i ligamötena. Det är alltid kul att vinna mot sin största rival oavsett turnering, även om supercupen är den minst ärofyllda.
Barcelona el Maestro!
2011-08-07 10:59
Blaugrana91//

jag är mer optimistisk nu än tidigare, om att Cesc kommer att komma ganska snart.

Det skrivs om att Cesc ger upp sin "Sign on" bonus som är 4 miljoner pund. Om du lägger till att han sänker sin lön också med en 1 miljon per år så underlättar det att affären går igenom. Där har ju Barca redan cirka 8 miljoner pund. Jag tror att affären kan gå igenom under nästa vecka.

Se min länk.
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-07 10:48
Skriver igen det känns som att Barca spelarna slappnar av (Pedro, Villa, Keita) och Real går som en j*vla maskin och vinner med 5-1, till 7-1 och 6-0 medans vårt lag vinner med nöd och näppe.

Det jag vill komma fram till är, el clasico spelas snart och våra spelare njuter liksom bryr sig inte att vi fans kommer lida om vi förlorar (gud förbjude). Ska ta ett exempel. Alla har sett Rocky filmerna ? i 3:an när han ska möta Clubber Lang så är den sistnämnde i form och radar upp segrar medan Rocky njuter av det han har och bryr sig inte. Fattar ni vart jag vill komma fram till ?

Är verkligen orolig, vill fan inte se dom vita vinna över oss.
Barcelona Barca<3
2011-08-07 09:38
Senaste "Med bara en vecka kvar till starten av Premier League 11/12 så försöker Fabregas skynda på sin önskade transfer till Barcelona. I alla fall om vi ska tro Daily Mail. Enligt tidningen så ska Arsenal-mittfältaren ha sagt att han är beredd att ge upp summan motsvarande de bonusar som han skulle fått för de fyra år kvar han har på kontraktet. Alltså drygt 40 miljoner kronor. Barça fick som bekant sitt senaste bud nekat – men 24-åringen verkar göra allt i sin makt för att hjälpa till så att Arsenal ska bli nöjda och skaka hand med katalanerna."[aftonblaskan]
Barcelona II Barça II
2011-08-07 05:14
Rivaldo - The Greatest

Vem Keita är? Ja han är spelare med rutin som har vunnit flera titlar med Barcelona. Frågan är snarare vem DU är som ska ifrågesätta honom?

Fan lägg ner eran häxjakt av honom, okej han är ingen Xavi men det är en okej spelare.

Nämn en spelare vi skulle kunna ersätta honom med, någon skulle acceptera bänken och göra det bra när han fick chansen.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-07 03:51
addeh

Men då hade vi inte värvat Sanchez! :-)
What?! Har du joinat the dark side? Besviken..
Barcelona Frodo
2011-08-07 02:03
Glömde bort det. Men vi får hoppas att Cesc vägrar spela precis som det ryktats att han gjort hittills. Arsenal åker ut i kvalet och som salt på såren lämnar Cesc klubben i kalabalik någon dag innan transferfönstret stänger. Winning!:D
Annons: