/spanien/barcelona/forum/11257.aspx/spanien/barcelona/forum/11257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 14:15
verkligen, 35 år är han.

blackburn har faktiskt några riktigt spännande spelare, tyvärr är det inget man får se nu. hoilett - som kan jämföras med griezmann, deras unga talang som redan är riktigt bra och har tunga tekniska skills. snabb, kreativ, duktig med fötterna. onekligen en påläggskalv som dom kommer unna sälja dyrt i framtiden.
n'zonzi, tung DM som har känsliga fötter och är riktigt stark. också ung.
rochina, inte någon speciellt men ändå en bra striker.
samba, deras CB som för övrigt ryktades väldigt mycket till arsenal under silly.

blandat med gamla PL-profiler som portsmouths förra striker yakubu och duktiga frisparksskytten pedersen.

Tror att dom hade klarat sig riktigt bra i la liga. Tungt, starkt försvar med kvicka anfallare. Och dom är alla lags mardröm att möta på bortaplan.
Dom hade en sjuk statistik förra säsongen om man kollar på borta och hemma vinster.

yakubu gjorde just 1-1.
Barcelona Sano97
2011-09-17 14:12
Yakubu gggggoooooooaaaaLlllll de blackburn!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 14:04
elbraco

Haha, han kanske borde sluta, kroppen håller inte:)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 14:03
hehe, han är faktiskt på väg ut nu för skada.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 14:00
Jag visste inte att Salgado fortfarande spelade fotboll. Han måste väl vara typ 40 år snart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 13:53
elbraco

Ja, han är skadad. Blev det i någon av försäsongsmatcherna med A-laget. När han kommer tillbaks blir det grym konkurrens i Barca B.

Jag tror det blev svårt att sälja honom för att han var skadad. Hade nog varit bra för honom att flytta till ett La Liga-lag, han hade ántagligen kunnat ta plats i ett lag som krigar om EL. Han är 27 år och spelar fortfarande i ett B-lag, det är bra för oss för vi får en fantastisk spelare men det är nog inte bästa alternativet för hans egen utveckling.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 13:52
random fråga men jonathan soriano, vad har hänt med honom?
han är väl kvar i barca b antar jag, men varför flyttade han inte? det var väl han som gjorde typ 29 mål i segundan?
förväntas han få testa vingarna i a-laget snart?
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-17 13:44
Napao

Tråkiga besked, dom sänder den inte i England vilket gör att vi blir utan streams.
För mig blir det lite radio på sidan om bara, tror BBC skulle ha någon sändning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 13:39
Frodo

Just det, kommer knappt ihåg när han lämnade då han inte fick spela så mycket ändå.
Barcelona Frodo
2011-09-17 13:29
L.A.M Nr 10

Han lämnade i januari och då spelade Barca B i Segunda A.;)
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2011-09-17 13:25
Abbe

Du menar givetvis att han startar för Blackburn och inte för Bolton. Men visst är det imponerande att Ruben Rochina får starta såna här matcher, i sin nya klubb relativt snabbt. Det säger en hel del om våran klass i B - laget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 13:14
Abbe.

Det är roligt att en spelare som inte ens platsade i vårat B-lag och knappast var en av de större talangerna nu startar för en PL-klubb. Säger en del om klassen på Barca B, och när han lämnade spelade man inte ens i Segunda A, utan tredjedivisionen.
Barcelona Abbe.
2011-09-17 13:11
Ruben Rochina startar för Blackburn mot Arsenal. Kul för den gamla La Masía-spelaren. Han gjorde ett hyfsat mål för någon vecka sedan då han stänkte in bollen via ribban, om jag miss rätt. Snyggt var det hursomhelst.

Edit: Slarvfel, tack Mr Andrés-Iniesta.
Barcelona Bosna 4 Life
2011-09-17 12:52
Idag vinner vi!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-17 12:44
Hoppas Pep ställer upp med exakt samma lag idag som ska spela mot Valencia på onsdag alltså

Vv - Alves Puyi Masken Abidal - Xavi Busi Cesc - MVP
Barcelona Napao
2011-09-17 12:38
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas! >vart ska man se den då?
Barcelona Hetfield
2011-09-17 12:05
Grace/Wastelands

Du har rätt, men tyvärr lär inte mupparna förstå och läsa det du skriver för att de är för dumma. Jag fattar inte hur man kan sitta och skriva en massa dynga om Real Madrid dag in och dag ut, dra in Franco i vartenda grej när man inte ens var född då och då man inte ens kan prata katalanska. Det verkar vara populärt att hata.

Folk som är mer intresserade av att hata motståndaren än att älska sitt lag så är oftast de som vänder kappan efter vinden och börjar heja på det mest populära laget vid det tillfället. En väldigt äcklig trend att folk använder Barcelonas och dess framgångar som en sköld för att förolämpa andra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 11:43
elbraco

Om läkarna tycker Puyol kan spela så ska han naturligtvis starta. Gillar backlinjen och mittfältet men tycker nog Fábregas och Pedro bör spela trots allt. Thiago kan hoppa in i andra halvlek men jag vill att Cesc börjar.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 11:35
förresten Grace/Wastelands, du märkte att jag kommenterade den va? ;)
hade varit bra om några av de gamla forumrävarna också hade gett den thumbs up så att alla p12:iga svennebananer som målat sig i röd&gul krigsmålning alá Katalonien fattar att det är ett slöseri med tid att randomly börja hata på Franco, maränger och fan och hans moster.

elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-17 11:27
Sport har siat om en elva som ser ut som följande (en blandning av L.A.M nr10s och 1.70-ligans elva):

Alves Mascherano Puyol Adriano
-----------Busquets
---Xavi---------------Thiago--
Afellay-----Messi------Villa

Gillar den starkt. Puyi från start, Busquets som DM (finally) och thiago och afellay får lira.

jag hoppas på en matchbild där vi inte spelar den tråkiga systematiska bollrullningen som är alldeles för disciplinerad utan att spelare som thiago och afellay får mer frihet, framförallt afellay. i PSV var han riktigt bra där han fick använda sin speed och teknik hela tiden men i barcelona tycker jag att han har hämmats av det konstanta passningsspelet och att han får alldeles för lite frihet.

alves-xavi-afellay på högerkanten och adriano - thiago - villa på vänsterkanten. och i mitten messi som styr och ställer. dödligt!
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-17 11:23
Jag tror att vi får se Puyol tillbaka från start idag, känns som det. Såhär tror jag elvan blir: Valdes Alves-Puyol-Abidal-Adriano Xavi-Busquets-Cesc Affelay-Messi-Villa Det här är vad jag tror men jag skulle vilja få in Thiago på affelays bekostnad trots att han behöver ordentligt med speltid. Men då vill jag dra ber Thiago på mittfältet och ge cesc en fri roll tillsammans med Messi men då gäller de att deras samarbete är perfekt så de inte opererar på samma ytor.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-17 11:21
DM1982

Var lite ironisk angående "fest". ; )
Som sagt, istället för att tippa som vanligt, typ 1x2, antal hörnor osv så borde man kunna tippa följande:

::Vilken minut sker plananstormningen?
::Hur många dödsoffer?
::Hur många liter blod spills?

:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 11:20
Förresten, vad har hänr med inflrrapporten? Brukar väl komma typ ett dygn innan matchstart. Har Red helt glömt eller håller de på?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 11:15
1.70-ligan

Hoppas det blir den backlinjen du skrev. Men tror fortfarande Keita spelar som pivote. Sen tycker jag inte man vilar Xavi, den här matchen ska vinnas och det oredntligt. Man ska spela bästa laget och vara grymt taggade. Ingen underskattning.

Fan vad jag är rädd att det blir poängtapp ikväll. Vi är verkligen inte i bra form, och det skulle inte förvåna mig om Osasuna kontrar in en eller två bollar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 11:08
LAM nr 10

Adriano spelade inte i veckan så jag tror han startar idag. Det är en spelare Pep har förtroende för. Så pass mycket att han hellre spelar honom som VB än Abidal om båda är friska och det krisar i mittlåset. Men mot Milan var han just tillbaka mot skada och vilades således.

Alves-Mascherano-Abidal-Adriano
--------------Busquets-----------------
-------Thiago------------Cesc---------
-Villa---------Messi-----------Afellay-

Denna elvan tror och framförallt hoppas jag på. Tror Keita och Pedro vilas eftersom båda har spelat mycket på sistone och vi har två spelare tillbaka i Afellay och Adriano.
Barcelona DM1982
2011-09-17 11:04
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!

Fest och fest. Visst brukar det bli tuffa matcher mellan lagen men det som det oftast handlar om är respektive lags huliganer som hatar varandra. De är fortfarande på 80-talets dräggnivå.

Skönt med match ikväll. Nu får vi se om spelet mot Sociedad och Milan var en tillfällighet eller en trend. Mot Sociedad spelade vi som krattor under stora delar av andra halvlek, det var läskigt att se. Mot Milan spelade vi jäkligt bra men var inte effektiva och slarvade rätt fint vid båda målen.

Hoppas rullet kommer igång ikväll, fint spel. Fabregas måste spela lite offensivare och enklare. Backlinjen måste vara på tårna. Busquets måste spela pivote. Sen är väl Puyol helt fit for fight, eller? Då borde han vara på planen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 10:53
Vad tror ni om startelvan ikväll då? Hoppas verkligen Pep återgår till det normala med Busquets som pivote men har en känsla av att han ännu en gång startar med Keita där, samt Masken och Busi som mittbackar. Resten av mittfältet och anfallet känns rätt givet.

Trolig startelva:
Valdés;
Alves, Mascherano, Busquets, Abidal;
Xavi, Keita, Fábregas
Villa, Messi, Pedro

Det där känns alltså som den mest troliga. Om jag får bestämma går dock Adriano in och ersätter Keita medan Busquets flyttar upp ett steg och Abidal blir mittback. Det känns dock inte längre som ett alternativ för Pep.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-17 10:53
1.70-ligan

Jävlar, 2-1 målet var snyggt som fan :)
2011-09-17 10:41
Idag får ni inte missa dagens fotbollsfest, Millwall - West Ham.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 10:39
Lite lovord från en engelsk åskådare i matchen mot City. Första stycket är om Miguel Angel, andra om Grimaldo som synes:

"Yes i was there last night. He looked very good. Calm, relaxed, confident, goals with both feet. Can run at defenders, nice intricate interchanges. He kind of reminded me of a Zidane or Diego Perotti (Sevilla) with his height and the way he moves and plays. Very impressed with him.

But the player I was most impressed with was Alejandro Grimaldo, he was superb, I'd be surprised if he wasn't Barca's first choice LB one day. He looks like he will be a star."
Annons: