/spanien/barcelona/forum/11256.aspx/spanien/barcelona/forum/11256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2011-08-09 21:26
Är Fabregas så jävla dum så han skriver på ett kontrakt till 2016 och sen kommer på "oj då, jag vill ju hellre spela i Barca och vinna titlar" får han skylla sig själv. Då har Arsenal all rätt att ta vilket pris dom vill för honom, även om det så är 1 miljard.
Om det är moraliskt rätt eller inte är skit samma, dom får göra som dom vill.

Däremot, om Fabregas skrev på, som det sägs, det där kontraktet under förutsättning att om han själv vill lämna och Barca kommer med ett vettigt bud så ska han också få göra det. Då är det som Arsenal och Wenger håller på med riktigt vidrigt.

Men det som stör mig mest när det gäller Arsenal och dess fans är att dom klagar som fan på Barcelona, Sen håller dom på med exakt samma sätt som Barcelona gör, fast mot mindre klubbar och framförallt mot andra klubbars ungdomsspelare, men då är det fan inga problem....då kan vi gråta ut i pressen, snacka direkt med spelare utan klubbars godkännande, skriva in klausuler för att kunna köpa spelare etc....
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-09 21:26
men enligt Chamakh är ju inte priset dilemmat, snarare att man inte hittar någon att investera pengarna i... fast han kommer säkert dementera allt i morgon.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-09 21:25
kung fabregas

Nu har du inte hängt med turena kring Barcelona och dens ledning, när vi hade Laporta så betaldes spelarna till överpris, nu har det varit president val och en ny preisdent har valts, en man som jobbat med Barcelona tidigare och han heter Sandro Rosell. Rosell och ledningen han har jobbar annorlunda, de vill inte betala överpris, en av serie a bästa spelare "Alexis sanchez" köptes in för en hyfsad summa, hade vi haft Laporta hade han väl köpts in för mycket mer än vad han köptes in under den nya lednigen, det är så de jobbat sig fram med samtliga spelare som har intresserat de. Sen så hade Fabregas kunnat sätta stopp för detta själv med att gå ut och säga att han vill stanna, han väljer istället sina landslags polare prata åt honom, för Xavi är den sista personen som yttrar så respektöst, jag hade helst velat att han inte sa något alls.

Varför riktar ni inte skarp kritik mot eran kapten istället?
Går han inte ut och säger sitt om situationen betyder det väl något så ta er en tänkare eller två.

Väl mött.
Athletic kung fabregas
2011-08-09 21:22
värdet ligger väl hos betraktaren antar jag?
Pastore är väl ett bra exempel på det.
Fabregas är ändå kapten och nyckel i Arsenals lag, tror dem känner sig rånade vid 40. men är ändå villiga att gå med på det i och med att Cesc vill till barcelona. så är i alla fall min uppfattning.
Thiago en mi corazón!
2011-08-09 21:19
Kung Fabregas

Barca bjöd också €37 för Cesc + Att Cesc gav €5 från sin egna lön , Arsenal tackade nej. Han är knappt värd €45-50 som Arsenal vill ha.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-09 21:18
Eller så får Arsenal skylla sig själva och behålla honom och sälja honom för 20 nästa år eller något.
Athletic kung fabregas
2011-08-09 21:16
Jo men om dem nu vill ha honom så mycket borde det ju inte va så svårt att matcha arsenals minimum som påstås vara 40?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-09 21:14
Hetfield - Sanchez is the next star

Haha ja verkar ju nästan vara lite så. :P

Ja L'equipe tv är från Frankrike men Arsenalfansen kan säkert intala sig själva att det är Sport och MD som ligger bakom det hela. ;)

kung fabregas

Barca har som högst erbjduit €37 Miljoner för Cesc, ett sånt bud borde Arsenal ha accepterat, Cesc vill lämna och desto längre Arsenal väntar med att sälja honom desto mindre kommer ni få.
Jag menar säg att Cesc stannar ännu en säsong, tror du Barca bjuder några €37 Miljoner nästa år? Knappast.
Om ni vill ha "bra" betalt för honom så sälj honom denna sommar, annars blir det mindre som sagt.

Barcelona Abbe.
2011-08-09 21:13
Kul med Grimaldo från start. Grabben är enbart 15 år.
Fernando Gago - King Of Barcelona
Väldigt sällan en tränare tvingar kvar sin spelare i 3-4 säsonger.
Barcelona linkanbarca
Stream till matchen.
Athletic kung fabregas
2011-08-09 21:12
i fotbollsvärlden ser det inte riktigt ut så min vän.
Barcelona Canaletes
2011-08-09 21:11
FC Barcelona: Oier, Rosell, Sergi Gómez, Lozano, Grimaldo, Gustavo, Espinosa, Rafinha, Gerard, Saúl y Cuenca.

RCD Espanyol: K. Casilla, Luis García, Galán, Javi López, Clerc, Canal, Thievy, Zou, Cristian Alfonso, C. Gómez i Pirulo.

Grimaldo är 15 år!
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-08-09 21:11
kung fabregas

Så om du anställd är det inte då du som bestämmer om du vill fortsätta jobba där eller inte?
Samma med Fabregas.
Athletic kung fabregas
2011-08-09 21:09

"men om chefen bestämmer då ska man stanna."
vet inte hur det är vanligtvis. men brukar inte en Chef bestämma?
Athletic kung fabregas
2011-08-09 21:05
man kanske ska betala det han är värd ? barca har ju inte snålat någon annan gång varför ska dem göra det när det gäller Fabregas?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-09 21:04
Blaugrana91

Arsenal är ju lite som ett fängelse. Det spelar ingen roll vad man vill, men om chefen bestämmer då ska man stanna! :P

L'equipe tv är väl från Frankrike. Nu kan de inte skylla på spanska tidningarna :P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-09 21:01

Arsenalfansen kommer såklart inte tro att Chamakh sagt något sånt, det är såklart påhittat av Sport och MD, inte kan det väl vara så att Cesc vill lämna Arsenal...

kung fabregas

Ja för att han vill lämna kanske? Eller ska Arsenal tvinga honom att vara kvar mot sin vilja?

Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 21:00
En sak jag ser fram emot om Barca köper Cesc är vad Barca Toons hittar på för ankomstfilm. Själv hade jag gillat något Robin-Hood inspirerat:

"Puyol och Pique får loss Cesc ur Wengers fasta grepp medan denne ligger och sover"

Men det finns många varianter :)

Barcelona Viva Barcelona <3
2011-08-09 20:58
Ser ut som att Galatasarays Arda Turan lämnar och går till Atletico Madrid, roligt att se honom i La Liga! Själv är jag Besiktas fan :D
Barcelona Klint
2011-08-09 20:57
Grimaldo, endast 15 år gammal, kommer spela från start i kvällens match!
Athletic kung fabregas
2011-08-09 20:56
blaugrana91

varför skulle arsenal "bara låta Cesc gå"?
Barcelona Kingleo
2011-08-09 20:55
stream till dagens match?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-09 20:54
Haha ser man på, när Xavi säger det självklara så är han elak. Hur ska de säga när till och med deras egna spelare säger att Cesc vill bort?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-09 20:46
Chamakh (Arsenal): "Cesc and Nasri are about to leave. It's not a money issue but the coach can't find substitutes. It's a bit embarassing."

Chamakh (Arsenal): "The right thing would be to let only one go - Cesc - because he already wants to join Barcelona for years" [l'equipe tv]

Kan Arsenal bara låta Cesc få gå...Det är ju så uppenbart att han vill lämna.
Barcelona Ivey
2011-08-09 20:34
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-09 20:25
Xavi#6

Behöver inte be om ursäkt, blir lättare för andra att läsa ens inlägg.
Ha det gött.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-09 20:23
Thank U!

Bara jag som tycker redaktionen här på svenskafans varit riktigt usla med att redovisa försäsongens spelschema samt tider för avsparkar osv? jag kanske missat det totalt men har alltid fått gå via barcastuff(twitter)/totalbarca.com
Barcelona Xavi#6
2011-08-09 20:21
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Ber om ursäkt blir lätt så när jag sitter på jobbet och stress skriver för att chefen inte ska hinna se :).
Ska försöka ta det lugnare framöver.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-09 20:19
Rivaldo

21.45 kör matchen igång.
Annons: