/spanien/barcelona/forum/11254.aspx/spanien/barcelona/forum/11254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2011-08-07 18:28
vilka lag tror ni vinner: PL, Bundisliga, seriea A, ligan, och CL
jag tror det kommer bli
MAN city
Bayern
Napoli om de behåller de tre anfallare
Barca <3
och CL finalen mellan Man u VS barcelona är vinnaren är FC BARCELONA före tredje gången vinner vi alex F
Barcelona Mujje
2011-08-07 18:28
Frodo Det vore inte första gången...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mujje
2011-08-07 18:27
Jag fattar verkligen inte grejen med "FC Mordor". "Uefalåna" osv förstår då man tex syftar på att vi skulle UEFA med oss. Men vad vill FC Mordor säga? Eller överanalyserar jag kanske...
Barcelona Frodo
2011-08-07 18:26
addeh

Madrid verkar dra en fuling med Ramos. Han sägs vara skadad men det skulle inte förvåna mig om han "mirakulöst" återhämtar sig inför första matchen.
Atlético addeh
2011-08-07 18:21
Dessa träningslandskamper irriterar mig någon fruktansvärt. Att elva spelare ska iväg och spela en helt betydelselös landskamp bara dagar innan supercupen mot Madrid är förjävligt. Usch.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 18:14
Varför kommer det alltid randoms och frågar om det när något nytt med Cesc.
Läs en aftonbladet eller något..?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-07 18:13
Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger

Visst, alla får ha sina åsikter men när du säger att Milan kommer vinna CL får mig bara att tro att du är hög på nåt..

Snälla, det finns lag som Chelsea, Manchester United, Barcelona, Real Madrid och du tror att Milan ska ha någon chans?

Ha ha ...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-07 18:10
Barca löver

"Wenger (coach Arsenal): "The situation is not sorted out with Cesc but, as I said on Friday, there is nothing to add." [via arsenal.com]"
Barcelona Frodo
2011-08-07 18:03
Rambla~

City brukar i och för sig ha mer possession mot övriga lag i ligan och då dominerar Silva trots sina idioter till lagkamrater. Det är mot bättre lag som sätter aggressiv press som han inte får bollen ofta pga sina lagkamrater. Kun har en bra fotbollshjärna så de kommer att passa bra ihop.

När man ser honom i landslaget med Iniesta, Xavi med flera så märker man att han är på samma nivå tankemässigt som de.
Berglio
2011-08-07 18:02
United spelade faktiskt riktigt kul fotboll när de fick in ungdomarna. man måste ändå imponeras lite av återväxten där.
barca löver
2011-08-07 17:59
Någnåt nytt om cesc ?
Barcelona MC21
2011-08-07 17:57
Shanghai

Yaya var knappast bra. Silva, Richards och Kompany (trots misstaget) var bra. Hart gjorde inte någonting speciellt för att bli godkänd. Jag kommer inte ihåg någon räddning han gjorde.
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-07 17:51
Frodo

Du glömde De Jong, kan inte ens slå en 5 meters passning. Balotelli ser helt ointresserad ut och gestukilerar varje gång han inte får en pass av Silva eller Dzeko, och på tal om den sistnämnde så var han helt värdelös. Den ända som höll måttet var Silva naturligtvis sen kommer Toure, Richards och Hart.
2011-08-07 17:51
Barcelona Rambla~
2011-08-07 17:46
Frodo

Jag förstår Silva. Tänk dig själv om Iniesta eller Xavi spelade där helt själva. Det är inte lätt att spela den typen av fotboll om du inte har en tvillingpartner som tänker fotboll på ungefär samma sätt som du själv.
Atlético addeh
2011-08-07 17:43
Rambla

Jag vet, Nani är inte lika bra försvarsmässigt som exempelvis Park, men han är den bästa spelaren individuellt sett offensivt för United och bör enligt mig vara självskriven när det väl kommer till kritan.

Aja, jag bryr mig inte nämnvärt, det är Fergusons problem.

Tack för länktipset förresten, Messis reaktion efter Villas mål är helt oslagbart.
Barcelona Frodo
2011-08-07 17:42
Varje gång Silva hade bollen såg man hans uppenbara klass. Men det är inte lätt att spela med lagkamrater som ger bort bollen efter 3 sekunder. United rullade boll medan City skickade iväg den på måfå precis som bottenlag brukar göra. Om City ska fortsätta spela med medelmåttor som Milner och Barry kommer det inte se vackert ut kommande säsong.

Vad gäller vår säsong är jag lite oroad över våra insatser mot sämre lag. Man ser att spelarna ser helt ointresserade ut när man inte möter kvalificerat motstånd och vi kan tappa onödiga poäng där. Real å andra sidan är sjukt taggade mot smålagen. Kolla på spelare som Ronaldo, Özil och Higuain som gör allt för att förbättra statistiken men mot de här smålagen samtidigt som de är värdelösa mot oss.
Barcelona Rambla~
2011-08-07 17:40
addeh

Där har du nog anledningen till varför Nani inte bör spela viktiga matcher. :P
2011-08-07 17:38
Spelar ingen roll om United ligger under med 0-4 så tror jag stenhårt på att dom vänder matchen. Det har hänt många gånger, vilken jäkla vinnarmentalitet, och Ferguson ska få all cred som byter ut Ferdinand, Vidic och tar in Jones, Evans.
Barcelona Rambla~
2011-08-07 17:37
¡Barca! - Crèma Catalana

Ett av språken som talas i Belgien är ju franska, det är huvudspråket. Hans namn vittnar dessutom om att han talar franska.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-07 17:36
MC21 //
jag vet att de brukar vända men de brukar göra mål sent mot city tror det är 3:dje gången nu. Och alla har resulterat i vinster
Barcelona MC21
2011-08-07 17:32
Vamos Blaugrana

Det är inte särskilt ovanligt när United spelar, de vänder alltid underlägen. Dock är det ovanligt att City släpper tre mål på en halvlek, med tanke på vilken stark defensiv City har och Mancinis defensiva spel.
2011-08-07 17:32
Det är extra synd om city fansen speciellt efter den mini dokumentären som visades innan matchen, den klubbe verkar ha en sorts överttids försbannelse
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-07 17:31
Synd för laget att han gjorde så, absolut men verkligen inte synd om honom.. Han utsattes ju inte för nåt, det var han själv som gjorde ett misstag man bara inte ska göra
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-07 17:30
Tycker det är Clichy som gör fel. Hans kroppspråk tvekar som tusan och det är i sista sekund som han backar ur. Sen så låter man inte den sista backen gå i en duell sådär. Alla fel av Clichy, otur för Kompany att han får skulden.

Rambla

Var det inte Kompany? Han är ju belgare.
Atlético addeh
2011-08-07 17:30
Bra fotboll för att vara två engelska lag, kul match. Undra om Sir Alex ska börja våga använda Nani även i viktiga matcher den här säsongen.
Hutch
2011-08-07 17:29
Nani är hur långt borta som helst när bollen först studsar och det är fan Pedro-klass på hur han pressar sönder Kompany. Kudos till Nani och Utd.
2011-08-07 17:29
fyfan vilken sjuk match ovanligt för pl, enligt mig !
Barcelona Rambla~
2011-08-07 17:28
¡Barca! - Crèma Catalana

Han blev nog lite lurad av Clichy, som till slut backade bort från situationen. Dålig kommunikation där. Lite konstigt kan tyckas, då båda bör ha franska som sitt modersmål. :P
Barcelona MC21
2011-08-07 17:27
Barca - Crema Catalana

Det är synd om Kompany, spelar ingen roll hur rutinerad man är. Det är synd att han gjorde så, och det är synd att han utsattes för det. Man gör misstag, det är synd.
Annons: