/spanien/barcelona/forum/11252.aspx/spanien/barcelona/forum/11252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2011-08-10 02:54
NI SOM ORKAR LÄSA LÄÄÄÄÄÄÄS

För ett fotbollsfan finns det alltid ögonblick du inte kommer att glömma. Det får oss att minnas hur fantastisk fotbollsspelaren eller laget är. Xavi är på alla vis en fantastisk spelare. Han kan showa med pression som Da Vinci och kreativ som Picasso. När han sedan kysser fotbollens canvas med lädret på sin sko och smeker gräset på Camp Nou. Hans spel är uppenbart men går inte genomskåda ens i ett mikroskop. Han är drivande bakom var Spansk och Catalandsk fotboll så totalt dominerar Europa.

Jag har studerat Xavi så nära som jag kan och har möjlighet. Att följa hans rörelser intensivt kräver mycket fokus. Pass, rörelse, pass, rörelse, pass och rörelse. Det kom att få namnet “”tiki-taka”" FC Barcelona - Real Madrid 5-0 var pånyttfödelsen av tiki-taka.

Att bära FC Barcelonas färger och klubbmärke är stolthet och efter 5-0 kom till och med Wayne Rooney ut och sa att han hade applåderat FC Barcelonas spel framför TV. Xavi är en orkester ledare utan motstycke i världen. Han drar i rätt trådar och det fullbordade stycket spelas. Han är spelare som helt solo gör livet så mycket enklare för hans 10 lagkamrater som det bara är möjligt. Det var mästarklass på allt han gjorde under den matchen och så många andra matcher.

Under säsongen som gick så blev hans statistik bara allt mera imponerande. Han hade mest passningar av alla i både Champions League och i de stora ligorna som Tyskland, England, Frankrike och Italien. Han noterade 122 pass i snitt och var hutlöst långt före näst bäste passare vilket var Bayern Munchen spelaren Schweinsteiger som hade 88.

Xavi spelade säsongen som gick 4,076 minuter i alla tävlingarna. Och drog på sig summa 7 frisparkar. Det är häpnadsväckande noteringar. Snittet för spelare på Xavi position är 2 frisparkar per match.

Det finns en mycket berömd omtalad match nyligen. Segern på Wembley där Xavi sprang 1 mil 1 kilometer och 87 meter där till. Kroppen hans fungerar synnerligen väl och orken är det inget fel på.

Det finns flera remarkabla noteringar runt spelaren Xavi. Under hela året 2010 noterade 24 tillfällen som en spelare slog mer än 100 rätta pass under en match och detta gällande över hela jorden. Av dessa 24 tillfäller svara Xavi Hernandez för 12. Det råder ingen tvekan om vem vi kommer se i topp nästa gång det är dags för uppföljning av dessa de senaste siffrorna.

Xavi Hernandez presenterar siffror och statistik som så att säga bara inte finns. Vi minns matchen säsongen som gick hemma mot Levante. Xavi slog 175 pass jodå du läste rätt nästan 2 pass i minuten. Och det var 2 pass mer än vad hela Levante klarade på hela matchen. Det blir ännu mera unikt när vi noterar att han ger oss fantastiska siffror varje vecka under en hel säsong det kommer inga svackor.

Vi återgår till i ljuvt minne bevarad 5-0 demolering från säsongen som gick. Xavi utmärkte sig ordentligt riktigt ordentligt. Under detta här El Classico slog Xavi 117 passningar var av 114 gick till rätt adress en träffprocent på 97.4 det är en notering makalös och dessutom i ett El Classico. De första 20 minuterna hade Xavi inte ett felpass. Han la grunden helt solo till 5-0 segern han ensam lägger grunden för världens bästa lag.

Detta är första gången på 4 år som Xavi fått vila en hel sommar. Något vi hoppas naturligtvis gjort honom mycket gott. Och någon vi hoppas komma se resultat av ju längre säsongen går.

Han binder ihop effektivitet med pression . Det är lätt att få slut på superlativ när du skriver om Xavier Hernandez. Det är riktigt orättvist att han inte fått en guldboll men hans chans finns fortsatt. Det är mycket möjligt att det kommer pratas om Messi och Ronaldo i tiotals år framöver. Men får jag göra mitt val så blir det Xavi Hernandez
Barcelona Barca4eva
2011-08-10 02:16
Cocco

Du måste ha nappat på det en kille skrev härinne.

Själv kan jag tyvärr inte svara på din fråga.
Barcelona Cocco
2011-08-10 01:48
Hej grabbar jag tänkte köpa en signerad barca tröja, den har cert från harrisonautograph.com o ser fin ut, Undrar om de verkligen är Äkta?

Tacksam för snabbt svar
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-10 01:08
Lavezzi till atletico? Kul om han kom till ligan, synd om han väljer fel lag ;) gillar han skarpt! Speedkula och krigare, två favoritattributer i en spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-10 00:45
Det jag sagt ett tag, Deulofeu behöver minst 1 säsong i segundan för att förbättra hans sämsta egenskap(inte hans fel egentligen) vilken är hans beslutstagande. Tidigare, i alla ungdomsled han spelat i har han varit så överlägsen att han kunnat dribbla förbi vem han vill men även när han vill.

I Barca B måste han lära sig att värdera sina lägen, annars kommer hans karriär vara kort och hans ben vara ihjälkörda. Försök dribbla förbi en back där och du får en armbåge rakt på näsan :-P
Barcelona II Barça II
2011-08-10 00:30
Criff:

Ja kan hålla med dig att det är tråkigt att världens bästa 9:a verkar försvinna ur de stora ligorna. Jag trodde på fullt allvar att han skulle spela hos oss tills han blev 33 för att senare avsluta i Mallorca. Kommer aldrig acceptera att han blev såld. Sättet han blev såld på var respektlöst. Det gör ont än idag.
Barcelona Qerz
2011-08-10 00:29
Skulle han inte avsluta sin karriär i Mallorca? Kommer ihåg att han sagt de förut?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-10 00:22
Tycker bara det är sorgligt, spelare som Eto ska spela i topplagen & aspirera på de största titlarna. Han går ju enbart till Ryssland för det enorma lönebudet. Skulle jag gissa på iaf.
Barcelona II Barça II
2011-08-10 00:22
Varför skulle Eto'o bry sig om titlar? Han har vunnit allt som går och vinna. Önskar han all lycka oavsett vad han gör.
Barcelona Cataloniaboy
2011-08-10 00:20
Är i Katalonien nu, men det hindrar mig inte från att skriva lite. :-)

Tyvärr känns det som att det inte kommer bli en lika bra säsong i år som förra för B-laget. Dels har man tappat två viktiga kuggar i Nolito och Romeu. Sen har ju Fontás och Thiago blivit permanent uppflyttade, och det kanske blir fler under säsongens gång(Montoya, Bartra, Sergi, Soriano mf). Även många unga killar från Juvenil A. har ju blivit uppflyttade Jag tror dock att det bara är bra att man flyttar upp killar som Deulofeu, Espinosa, Cuenca mf, då de får mycket bättre motstånd i segundan än med Juvenil A. Bara för att ta Deulofeu som ett exempel. Visst, han är en enorm talang men han har sååå mycket kvar att lära sig(vilket dock är normalt med tanke på åldern). Därför känns det bättre att han får flytta upp ett steg så att det blir tuffare och tuffare, för vad jag förstår var han lite för bra för att harva runt nere i ungdomslagen...
Barcelona Qerz
2011-08-10 00:18
FcB - I Motgång Och Framgång!

Beror ju på vad som handlas in mer för dom verkar inte vara klara så kan de kanske bli en Europa League titel om 2 år. Inter verkar ju vara ett sjunkade skepp och CIty har redan fullt med anfallare så varför inte ta chansen? Plus att han får en riktigt fet löneförhöjning :)
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-08-10 00:12
Qerz

Hellre stannar man eller går till nån toppklubb.. För ryska titlar är väl typ ingenting att komma med. För CL eller något lär dom inte ta.
Barcelona Qerz
2011-08-10 00:09
Criff -Llourinho

Dom ser dock ut att bygga ett riktigt bra lag. Samma klubb ville ha Neymar men fick nobben. Dom har redan värvat den gamle Real legenden R.Carlos och PSVs trixsstjärna Dzsudzsák och dessutom för några dagar sen Zhirkov från Chelsea..Så det kan ju innebära ännu fler titlar också..
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-10 00:03
addeh

Läs den, De Laurentiis (Napoli) vill ha Rossi och Balotelli.
Atlético addeh
2011-08-10 00:01
Gamle hjälten Guily har gått tillbaka till Monaco, som åkte ur Ligue 1 i våras. Tänka sig vad saker och ting ändras. När vi värvade honom från klubben 2004 hade de precis spelat CL-final mot Porto.

Atlético verkar förresten vara nära att värva även Lavezzi nu. Fasen, det skulle kunna bli riktigt bra faktiskt. Kan tänka mig att Hetfield vore lite sur om den inträffade.
2011-08-09 23:52
Undra vad Eto håller på med? känner han att han är klar med fotbollen redan bara vill håva in cash eller vad händer liksom?
Gå till ett ryskt lag? Han hade ju lätt kunnat gå var som helst annars & fortfarande prestera toppfotboll!
Barcelona Rambla~
2011-08-09 23:49
NoGo™

Förväntar mig inte annat av aset. En av ligans värsta spelare, en av de som filmar mest och även en av de som spelar fulast med sina tjuvknep och efterslängningar.
Atlético addeh
2011-08-09 23:45
Kul att Ardan Turan kritat på för Atlético för övrigt. Ser ut som det är åtta riktigt starka lag den här säsongen i Primera Division. Oförutsägbart minst sagt!
Barcelona NoGo™
Rambla~

Han körde en armbåge rakt i ansiktet på balliu, solklart rött! Riktigt fult var det.
Garcia armbågade högerbacken med flit.
Men hade själv fått sig en kyss av backen innan, där han började blöda från ögonbrynet.
Man kan dock tycka att en av dem äldsta spelarna på planen ska agera bättre.
,Sami
2011-08-09 23:44
Vad gjorde Luis Garcia?
Barcelona Rambla~
2011-08-09 23:42
Haha, dagens Futbolitis. :D
Barcelona Mujje
2011-08-09 23:38
@janne88

Bra att vi kom överens då!

@Smogen

Ja, Samper är 95:a och Thievy är 92:a:)

För övrigt, Arda Turan klar för Atletico, tror det kan bli en riktigt giftig värvning.
Barcelona Rambla~
2011-08-09 23:37
Ser målen nu i ett sammandrag. Herregud vad billiga mål. Varje gång är det Armando som säljer sig/går bort sig. Vilken usel insats av honom på målen.

Haha, Luis Garcia har väl alltid varit en retard. Vad gjorde han nu, jag måste ha missat det?
Barcelona Valentin
2011-08-09 23:34
Los pericos förnekar sig inte. Luis Garcia beter sig som den idiot han är. Att han inte blir skickad av planen är pinsamt.
Barcelona Rambla~
2011-08-09 23:34
Får Barca B en dålig start i Segundan, gudarna ska veta att de inte haft de bästa förberedelserna denna sommar tillsammans med Eusebio även om vissa av spelarna varit med Pep, så undrar jag om Eusebio är kvar efter vinteruppehållet. Han ser ju helt lost ut utmed sidlinjen.
Espanyol janne88
2011-08-09 23:33
Det är en annan femma Criff!

Godnatt.
2011-08-09 23:32
Ska bli riktigt skönt att tvåla dit dem med vårt A-lag framöver :)
Barcelona NoGo™
2011-08-09 23:28
Luis Garcia vilket svin!
Espanyol janne88
2011-08-09 23:28
Nej vårt lag skall vinna de är äldre, mer rutinerade och framförallt som jag sa tyngre pga ålder. De där kilona spelar roll i respektive straffområde därför leder vi. Så barcakillarna får se det som en bra träningsmatch något har de säkert lärt sig, det är sådana här matcher som är nyttiga för yngre spelare i utveckling.
Annons: