/spanien/barcelona/forum/11249.aspx/spanien/barcelona/forum/11249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB
2011-08-08 18:44
Jag kan inte alls förstå varför det är så många som klankar ner på Keita. Okej han kanske inte har samma teknik som xavi och iniesta men han lägger alltid ner minst lika mycket jobb och hjärta. Jag kommer ihåg matchen mot Zaragoza förra säsongen, matchen innan Barca skulle möta Arsenal, spelet såg krampaktigt ut och Barca var illa ute flera gånger, ändå vinner man med 1-0 och Keita är målskytt han hade även en boll inne den matchen som blev bortdömt. Det visar att när Keita får spela även fast det var i en lite "mindre betydelsefull" match så ger han allt för att visa sin bästa sida. Personligen tycker jag om Keita för det jobb och den ödmjukhet han visar, inga. Divaleter där inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-08 18:44
Alla som älskar Thiago borde rent allmänt ogilla att Keita har fått/får så mycket speltid.

Keita är bra på det sättet att man vet vad man får.
Han har en jämn nivå, men det är inte ofta han kommer till sin rätt numera - beroende på att de han ersätter är så olik honom i spelstil och mil bättre i tiki-takaspelet.
Pep vet precis vad han får när han byter in Keita, sen kan man alltid ifrågasätta om det är det som laget behöver vid respektive tillfälle.

Anser inte heller att man effektivt använder Keitas styrkor när han byts in, utan upplever det mer som att han är förstavalet oavsett matchbild.

Håller dock med barcetia om att Keita representerar klubben på ett bra sätt, särskilt utanför planen.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-08 18:43
El Nino Maravilla

Hans personlighet speglar hans spelstil också. Tar oerhört många offrande löpningar för laget också.

Förstår du inte? Hålla resultatet nere kanske?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-08 18:39
Ivey

Onödigt. Låt killen få uttrycka sig som han vill.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-08-08 18:39
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Nej tyvärr förstår jag inte vad som är så viktigt med ett inhopp av Keita i 70:de minuten och resultatet är 4-0 för oss, snälla var snäll och förklara för mig. Medans du förklarar så kan du väl också berätta varför han förtjänar den speltiden och inte Thiago, Afellay, Jeffren m.m.

Syftade mer hur han är som spelare, inte som person. Keita är knappast spelare som utspeglar hur FC Barcelona är och spelar, enligt mig är Xavi/Iniesta en sådan person.
Barcelona Ivey
2011-08-08 18:37
Barcelona Mascherano
2011-08-08 18:35
Barca4eva
Det räcker väl att du skickar en gång och inte två?
Barcelona Barca4eva
2011-08-08 18:32
Själv tycker jag, precis som många andra, att Keita får överdrivet mycket speltid..men vad vet jag, Pep kanske har någon plan.
Barcelona Barca4eva
2011-08-08 18:32
Själv tycker jag, precis som många andra, att Keita får överdrivet mycket speltid..men vad vet jag, Pep kanske har någon plan.
2011-08-08 18:30
Har inte sagt att du är en mindre Barcafan för det? Varför skulle det påståendet vara på det sättet? Däremot kan du istället tolka det som att du inte förstår dig på Keita's importans för laget, för det är på det sättet jag menade det.

Jaså, och vad är din tolkning av Barcelona? Min är hårt arbete, givmildhet, lagarbete och ödmjukhet. Saker som Keita är exemplarisk på.
2011-08-08 18:26

''Leta runt på andra Barcelona forum så ska du se att de flesta Barca-fans älskar Keita''

Seriöst jag bryr mig inte vad andra ''Barca-fans'' tycker om Keita, jag har min egen åsikt. Det är ganska svårt att ta dig seriöst när du skriver något som jag tolkar som att man är mindre ''Barca-fan'' för att man inte är en Keita lover.

''Keita är Futbol Club de Barcelona. '' Hahahah jag kan bara skratta åt det där, det är ju precis motsatsen till Futbol Club de Barcelona Keita är..
,Sami
2011-08-08 18:22
Haha kolla in bilden. Riktig skön bild!
2011-08-08 18:20
El Nino Maravilla

Köper absolut inte allt som Pep gör, förstår inte varöfr han köpt Hleb, Keirrison, går efter Cesc, inte låtit Thiago spela oftare förra säsongen men att påstå något som att Maxwell presterar bättre än Keita är beyond me.

Att man häxjagar Keita är också beyond me. Leta runt på andra Barcelona forum så ska du se att de flesta Barca-fans älskar Keita. För allt det han står för. Keita är Futbol Club de Barcelona.

"å orgasm så fort en spelare slår en sidledspassning. Det är så man är en äkta fan. Tydligen. "

Kan jag tolka det där som ett påstående till att vi slår fö många sidledspassningar?
2011-08-08 18:19
El Nino Maravilla

Ja, tyvärr finns det en trend att den som hejar mest är den som är mest "culé". Man får inte kritisera laget eller en spelare, det är bara tabu.

Man ska avsluta varje mening med "Visca Barcelona" och få orgasm så fort en spelare slår en sidledspassning. Det är så man är en äkta fan. Tydligen.
2011-08-08 18:18
Hetfield - Sanchez is the next star

Visa har väl svårt att förstå en person utan att göra om det och tolka det som de själva vill. Sen finns det andra som inte har egen åsikt och köper allting Pep gör och gjort..
2011-08-08 18:12
Nino Maravilla
"Maxwell gör ju ett betydligt bättre jobb när han spelar än vad Keita gör."

Läste framtills slutet av denna mening. Slutade läsa efteråt.

Rambla

Typiskt Arsenal. De är verkligen som småbarn, från direktör till fans. De ska få göra allt sen när man gör samma sak tillbaks mot de så är det mord.
2011-08-08 18:10
"Håller med allting Hetfield säger om Keita, men bara för det behöver man ej hata spelaren utan man kan väl hata att han får så mycket speltid. "

Sammanfattar allt jag har sagt i 2 år.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 18:07
"Arsenal have signed Alex Oxlade-Chamberlain of Southampton for an initial fee of £7 million which could rise to £12 million depending on variables."

Vilka var det nu igen som gjorde sig lustiga över variabler? :P
2011-08-08 18:04

''Förstår de osm inte tycker om Milito, Maxwell och Hleb.. men resten har inte gjort sig förtjänta av haters alls. ''

Maxwell gör ju ett betydligt bättre jobb när han spelar än vad Keita gör. Dessutom får inte Maxwell onödig speltid som Keita får trots att han långt ifrån förtjänar det, och kom inte med grejer som ''Pep vet bättre än dig'' osv för om han visste så bra hade han inte sålt Eto'o och köpt Zlatan. Alla kan ha fel, ja även Pep.

Håller med allting Hetfield säger om Keita, men bara för det behöver man ej hata spelaren utan man kan väl hata att han får så mycket speltid. Vilket är en HEELLLT annan grej.
2011-08-08 18:01
addeh

Peps sätt att visa att "hard work and humility" ger resultat i form av matchtid. Även en kall dusch till de unga som får de att hålla sina fötter på jorden, en tendens Pep gärna visar. Kommer aldrig glömma sänkningen Pedro fick när han började ta Henrys startplats.

"Sure, Pedro is a very good player but he doesn't have a chance on Henry"
Atlético addeh
2011-08-08 17:57
Hetfield hatar inte Keita, det enda han hela tiden sagt, något som jag helt håller med om, är att han får oförtjänt mycket speltid. Vad är meningen med att slänga in Keita sista tjugo i en match som vi leder med 4-0?

Att spela honom i tuffare bortamatcher kan jag förstå, men att alltid ge honom speltid, oavsett motstånd, oavsett matchsituation, är för mig helt obegripligt.
2011-08-08 17:57
Rambla

Han är 95a, inte 16 än. Det är det första som kommer komma efter den 20:e september :D
Hetfield

"Truppspelare? Killen spelade flest matcher och roffar åt sig även under försäsongen när det är meningen att ungtupparna ska få visa sig."

Fel. En försäsong finns för att coacher ska få sina spelare redo för semestern alternativt att testa nya kombiationer. Inte för att "ungtupparna ska få visa sig". Då menar du också att Valdés, Iniesta och Villa "roffar" åt sig samma speltid?

Han ger ett helt annat alternativ, och det är därför han får spela helt enkelt.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:54
Förresten, är det inte lite konstigt att Wenger inte varit på Grimaldo, eller har man hållt honom gömd för fransmannens scouter?
2011-08-08 17:52
Truppspelare? Killen spelade flest matcher och roffar åt sig även under försäsongen när det är meningen att ungtupparna ska få visa sig.

Om Keita får spela lika mycket om Thiago och Cesc är i truppen så kommer jag att spy. Jag gillar Keita, men med små doser. Bra köttare, men han ska inte behöva hoppa in när det står 4-0. Jag har inte ett personligt agg mot honom, han har inte precis rånat mig.

Jag tycker bara att det är jävligt tröttsamt att han är förstaval i att hoppa in i matcher när det finns talanger i laget. Afellay, Thiago och Cesc är spelare som ska komma först, så är det bara.

Men man ska ju inte ogilla eller kritisera någon i Barcelona, det är ju tabu. Man ska älska alla och skriva att alla är "bäääzt". Det är vad riktiga fans gör! Visca Barcelona , Visca bla bla.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:51
Nu är ni bara för löjliga. Det är ingen som hatar någon här. Ni får acceptera att det finns personer med andra åsikter än era egna helt enkelt.
2011-08-08 17:50
Fernando Gago

Nejdå, men alla spelare som spelar bra lär man väl ändå tycka om? Förstår inte var alla "Keita sucks" banderoller kommer ifrån. En bra truppspelare som ger oss ett helt annat alternativ, ett mer fysiskt alternativ, måste väl ändå vara välkomnat..

Förstår de osm inte tycker om Milito, Maxwell och Hleb.. men resten har inte gjort sig förtjänta av haters alls.
Barcelona Mascherano
2011-08-08 17:50
Shanghai - Sagrada Família
Finns ingen som hatar Keita lika mycket som Hetfield gör.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-08 17:47
Så, man måste tycka alla spelare i laget är bra alltså? Sköna stasi-tongångar jag snappar upp.
2011-08-08 17:44
Shanghai

Världens mest underskattade spelare. Av sina egna fans också...
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-08 17:39
barcetia

Om Pep gillar honom så är det så. Vill inte säga några namn, men finns många som har hållit på med detta en längre tid. Jag är ingen vakt eller nån som spärrar, men nu räcker det helt enkelt, killen spelar för Barca precis som du skriver och ger alltid 99.9% i varje match. Vem minns inte matchen mot anatgonisterna på Bernabeu ? tror det var hans starkaste insats i Blaugrana tröjan.
Annons: