/spanien/barcelona/forum/11246.aspx/spanien/barcelona/forum/11246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2011-09-26 21:55
Varför har ingen nämnt Kun ännu? Jag har väntat mig honom ända sen Hetfield droppade frågan!
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-26 21:53
Han hade ju kunnat bidra med ett och annat, den där Rooney. Tror liksom många andra att hans arbetskapacitet hade passat perfekt i Barcelona. Dessutom är han ju effektiv och gör mål på den första eller andra chansen han får på en match (till skillnad från Villa som behöver 35 lägen för att ens träffa mål). Det enda frågetecknet jag kan se för Rooney är väl hur en engelsman acklimatiserar sig i Spanien, det är ju lite skillnad. Om man skulle göra en sådan investering lär det ju bli rätt dyrt och då är det fan inte läge för chansningar..
Barcelona Katalano
2011-09-26 21:52
barcetia - Asexis7

Som Hetfield gissar menar jag Rooney. Flera av mina närmaste vänner är United fans och de kallar honom Rontan. Antar att jag snappat upp det där :)
Barcelona Hetfield
2011-09-26 21:45
Jag tror att "Katalano" menar Rooney. Rätt så kul att de flesta säger Rooney när det gäller drömvärvning :P
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-26 21:41
Riiio!!

Tror absolut att vi kan lira med två oerhört offensiva ytterbackar, bara de är beredda att ta jobbet hem. Tricket är att Pivoten droppar ner och bildar en trebackslinje samtidigt som ytterbackarna skjuter upp när vi har bollen för att sedan ge allt hemåt när man förlorar den. Då backarna löpt hem flyttar pivoten upp igen och pressar som sig bör.

Abidal är inte slut än, även om han har blandat och gett lite under säsongsinledningen. Jag tror inte att han kommer att spela alla matcher i framtiden. Läge att rotera lite mer med honom och Adriano på den platsen kan jag tycka..
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-26 21:40
Rondon menar du?
Barcelona Katalano
2011-09-26 21:36
Hetfield

Jag är också väldigt inte på Rontan. Fantastisk spelare som har utvecklat sitt spel från att vara en köttande Striker till att verkligen höja medspelarna samtidigt som han trycker in mål här och där.

Han har visat att han har en otrolig spelintelligens den senaste säsongen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 21:01
Frodo

sorry, glömmer alltid bort vem av thiago motta och thiago silva det är som är från la masia :p

Essienesque

31 är visst gammal? tillräckligt för att man ska börja fundera på en ersättare iaf.
jag har inte sagt att han är ostabil heller...
Barcelona Riiio!!
2011-09-26 20:56
Så länge Alves är i klubben kommer vi aldrig ha en super offensiv vänsterback då det blir obalans om båda ytterbackarna skall gå upp.

Personligen vill man ta tillbaka Jordi Alba från Valencia, speciellt om några år då kanske Alves inte spelar kvar och vi istället har en duktig defensiv högerback och sen Alba som den offensiva ytterbacken...
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-26 20:56
Ja, jag tror inte heller Abidal är slut än. Inte på långa vägar. Man kan fortfarande se vilken klass han håller emellanåt, och det behövs nog bara lite tid för att komma tillbaka i sin extremt höga och jämna nivå han hade före sjukdomen: Men jag tror också, precis som Frodo är inne på, att det skulle gå betydligt fortare för honom om han slapp byta position och system hela tiden...
Barcelona Essienesque
2011-09-26 20:53
elbraco - Bojan y Thiago

Högst ironisk. 31 år är inte "gammal" och Abidal är verkligen inte ostabil. Han fick onödigt mycket skit efter Valencia matchen p.g.a. att Puyol var darrigare än någonsin och lämnade Abidal ensam med 2 spelar vid ett flertal tillfällen.
Barcelona Frodo
2011-09-26 20:42
Man får tänka på att Abidal har fått spela på flera olika positioner. Dels som vänsterback och mittback i 4-3-3 samt vänster mittback i 3-4-3. Många gånger har han utelämnats helt och hållet pga bristfällande hemjobb och press från övriga spelare. Därför har han varit med om ett par olyckliga incidenter. Enligt mig är han vår mest säkra back.

elbraco

Thiago Silva är inte fostrad i la masia. Men han är en ruggig lirare.:P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 20:35
Essienesque

ironisk?

oavsett om han är bra eller ej så kommer det inte fortsätta för evigt eftersom han är 31 år. Armero är inte bara jävligt bra, han kommer antagligen vara rätt billig och har utöver en bra defensiv som abidal även en grym offensiv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 20:24
Abidal behöver bara träna upp sin fysik efter sjukdomen. Tycker han var mycket bättre innan men samtidigt tycker jag inte han varit dålig den här säsongen. Mot Real i supercupen på Camp Nou var han en av våra bästa spelare. Mot Vale´ncia var det inte riktigt hans dag med ett självmål och en misslyckad rensning. Mot Osasuna slog han dock två fina passningar som ledde till mål och mot Atlético var han stabil. Man får heller inte glömma att han i våras gör sin första match från start efter en cancersjukdom och dessutom i en CL-final men är helt felfri.
Barcelona Essienesque
2011-09-26 20:12
elbraco - Bojan y Thiago

Ja, Abidal har både blivit gammal och ostabil på 5 månader...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 20:04
jävlar vad dom hoppade över Spaniendelen snabbt idag. Nämnde inte ens Athletics kräftgång...

nu kom jag på en spelare jag hade velat se i barca; pablo armero. Abidal är gammal och känns inte lika stabil som i våras då han var sjukt bra, en av europas bästa backar.
bakom honom - som renodlad vänsterback - har vi grimaldo som är typ 15-16.

vem hade kunnat vara bättre att ta hand om vänsterbackspositionen tills grimaldos övergångsfas till a-laget är komplett än armero?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 20:01
Jag skulle vilja ha Pepe. Vill ha en mördare i backlinjen som sparkar ner folk och sen sparkar dem igen när de ligger. För lite av den varan i dagens Barca.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-09-26 19:57
Rooney förblir nog endast en dröm, finns inte en chans att han lämnar PL och tror inte heller han lämnar United för nåt att annat lag i England. Han är som gjord för United trots det som hände under sommaren...
Hutch
2011-09-26 19:54
Det skadar heller inte att Rooney superdiggar Barça :P Han har ett flertal gånger visat att han verkligen beundrar Barcelona som fotbollslag. Han är en grovjobbare, lagspelare, framspelare, och målskytt i ett. Duktig kille.
Barcelona JohnGalt
2011-09-26 19:42
Bojan där istället för Villa och Messi hade gjort mål på sitt solo. Åtminstone kommit till avslut.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 19:03
Gago är ju en dröm annars. Hade petat Busquets rakt av.
Barcelona Éluc
2011-09-26 19:00
Hetfield

Håller fullständigt med. Hans arbetsförmåga och spelintelligens gör att han förmodligen skulle anpassa sig till vårt spel ganska snabbt och effektivt. Det enda negativa med Rooney är egentligen hans heta temperament, samt det han gjorde mot United i fjol. Dessa aspekter är dock något jag tror han med tiden lägger åt sidan och blir mognare både på och utanför plan.

Han är 25 år gammal just nu, och kanske kan han om 2-3 säsonger köpas in hit, även om jag finner det väldigt osannolikt, i alla fall i nuläget.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 18:58
isåfall är det givetvis BOJAN! ;)

ska fundera på saken :P
Barcelona Hetfield
2011-09-26 18:57
elbraco

Du får bara välja EN ;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-26 18:50
Final squad against BATE Borisov: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Sergio Busquets, Pedro, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs, Cuenca and Dos Santos. #fcblive

där har du hela truppen.

Angående Ronaldo-diskussionen så är han en jävligt bra atlet och poängspelare men en av världens bästa FOTBOLLSspelare kommer han aldrig att bli. han har inte i närheten av samma spelintelligens som de allra största har/hade. dessutom - som någon annan skrev - så har han blivit sämre sen tiden i Man Utd.
visst, han kanske har bättre statistik och är mer effektiv men han kan fan inte ta sig förbi en spelare stillastående om hans hårvax liv hängde på det.

vilka talar man om som dom tre största fotbollsspelarna? Messi, maradona och pelé. Vad var alla tre gemensamt? fotbollsmagiker men sjuk känsla och bollkontroll blandat med en spelintelligens och förmågan att göra det där lilla extra. Något som Ronaldo inte är i närheten av att ha.

Å andra sidan tror jag varenda tränare skulle vilja ha Ronaldo i sitt lag (undantag man u och barca i min åsikt) och det säger väl rätt mycket om hur jävla bra han är också. men störst är han långt ifrån att bli.

Hetfield

vi har två världsklassbackar, puyol och pique, och eftersom puyol börjar komma till åren (även om jag hoppas att han får lira tills han är 45) så hade jag nog valt en världsklassback, och det hade nog fått bli antingen följsamma la masia-fostrade Silva eller en motsvarighet till krigaren Puyol (man vill ju helst inte ha två likadana backtyper och Pique och T.Silva känns ju rätt similiar...), typ...en yngre Lucio/Terry/vidic.
David Luiz kanske?

alternativt som du säger, en ung klassanfallare som kan ersätta Villa. Har inga namn dock.
edit: i dagsläget hade man ju inte bangat att byta Villa mot Falcao rakt av.
Barcelona Hetfield
2011-09-26 18:48
En lite kul fråga, om ni kunde ta in en spelare i laget, vemsomhelst, även om det är orealistiskt, vem skulle ni ta in?

Jag hade valt Rooney. Jag har tyckt i flera år att han är den ultimata Barcelonaspelare, inte nog med att han är komplett så har han faktiskt en fotbollshjärna.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-26 18:48
Shanghai - Pepe vs John Cena

Herregud jag hoppas du skämtar med den kommentaren...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 18:36
BB Barceloneta

Kan du skriva hela truppen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-26 18:33
Jag tror vi har glömt Iniesta. Fyfan vilken spelare. Enligt mig tvåa i världen. Xavi är världens absolut bästa spelmotor och otroligt viktig för Barcelona men Iniesta skapar magi på planen. Han gör det Messi gör och han gör det Xavi gör. Han är ett passningssgeni medan han kan dribbla av vem som helst på små ytor. Och i stora matcher kliver han fram och fullständigt dominerar. Xavi tycker jag är trea, sen är det jämnt, Ronaldo tar nog fjärde eller femteplatsen

Btw, kommer ni ihåg i vintras när folk tyckte Sneijder var världens bästa spelare? Sjukt, han hade en bra säsong och ett bra VM men var fortfarande inte i närheten av de absolut bästa. Nu är han väl knappt topp 30 med tanke på Inters form.
Barcelona Messidinho_10
2011-09-26 18:20
Älskar PES de är utklassar Fifa
Annons: