/spanien/barcelona/forum/11245.aspx/spanien/barcelona/forum/11245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 17:14
rågi

Det är ju inte alls taget ur sammanhanget. Skribenten skriver att Barca vinner genom att hålla i bollen och inte ha någon kreativitet och karaktär alls. Han skriver också att våra spelare inte har några som helst egna viljor (vad baserar han det på egentligen? Att vi har ett speciellt spelsystem som alla följer?)

Att Zlatan inte pallade lyfta benen i slutet av säsongen tolkar skribenten som att han har för mycket fantasi? "Hans kreativa förmåga överbelastade Barcelonas spelsystem" är en meningen som är rent skrattretande. Det är sånt dimmigt snack som kanske låter bra med som inte speglar verkligheten någonstans.
Försökte Zlatan för mycket själv med bollen eller vad menas egentligen?
Han var så stillastående att när han hade bollen och insåg att han inte kunde göra något med 3 försvarare omkring sig så passade han besviket bollen vidare till någon som faktiskt kunde löpa 7 meter med bollen och göra sin gubbe.

" Tänk efter, hur många moment av ren inspiration hittar man i en match med Barcelona?"

Moment av ren inspiration verkar i detta fallet betyda felpass och inget bollinnehav då det skribenten uppenbarligen ogillar med Barca just är bollinnehavet och passningspelet.

Men som någon skrev innan, felpass och stillastående spelare kanske är synonymt med kreativitet och inspiration i Valencia.

edit: Såg att Fernando Gago redan skrivit ett liknande inlägg.
Barcelona Rambla~
2011-08-09 17:07
Greenwood

Det är ju självklart att Cesc kommer att registreras till Uefa för CL-spel. Annars vore ju Arsenal korkade. Själva registreringen binder ju inte honom till någon klubb (eller bindande är det ju så klart men det går att ändra innan sista datum, du fattar vad jag menar), fast det är du så klart medveten om själv. Jag menar bara, det är ju inte på långa vägar säkert att han lämnar vilket innebär att de måste registrera honom. Det går ju inte att chansa. Tänk om man låter bli och han nu stannar. Öh, vi trodde han skulle lämna, går det ju inte att försvara sig med. :)

Vad gäller Chamakh och vad han tror ska ske. Han har inte en susning om vad som sägs vid förhandlingsbordet mellan klubbarna. Han vet tex inte hur Arsenal ställer sig till ett nytt bud från Barcelona. Rätt så pålitliga källor har tidigare hävdat att i morgon minsann så ska Cesc göra sin medical i Barcelona. Jo men visst gjorde han det. :P
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-09 17:07
rågi - Kung M.Llorente!

Det är ju inte alls taget ur sitt kontext. Hela artikeln påstod ju att Barcelona var finesslösa, att de saknade kreativa och endast var en maskin. Förstår inte vad som gör Valencia till ett mer kreativt och finessrikt lag? att ni förlorar mot skitlag och bara är ett sämre lag på alla punkter?

Roligt att den här spelstilen blivit hatad och nu börjar kallas både fusk (maränger) och tråkig och okreativ är ju ett tecken på att avundsjukan är enorm. Tvivlar ju på att los Che hade tackat nej till att spela som Barcelona och dessutom kunna vinna på det. Men när kunskapen uteblir får man ta till att man inte ens gillar det man uppenbarligen avundas.

Men Barcelona har ju blivit slagpåsen för alla andra klubbars tillkortakommanden och alla patetiska fans som ser sina klubbar bli misskötta och inte lyckas nå samma framgångar.

Det är vid framgång man märker vilka som har ödmjukhet och vid motgång som man märker vilka som har självinsikt och vilka som saknar det.

Att man ens orkar lägga ner så mycket tid på att smutskasta något man ogillar säger ju mig att den här personen verkligen prioriterar väldigt fel i sitt liv.
Barcelona Riiio!!
2011-08-09 17:05
FC Barcelona är barnet som alltid får MVG som alla vill trycka ner..

La Liga har ett problem skrev han och menade på hur lag spelar sin fotboll. Tror La Liga skiter i om lagen spelar kortpassningspel och tröttar ut sina motståndare som Barca, spelar rakt och ta sig fram till en målchans så fort som möjligt som Real Madrid som genererar både många mål framåt men även bakåt... eller som stackars Valencia och alla andra lag som kan slå alla lag när dem har en bra dag samtidigt som dem kan förlora mot vilket lag som helst på en dålig dag (som händer väldigt ofta).

Så onödig krönika.. herregud killen kunde bara ha skrivit hur kul han tycker det är när Valencia spelar fotboll och sitta på deras branta läktare osv osv så hade vi hajjat vinkeln... amatör
Barcelona Frodo
2011-08-09 16:50
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Många på SF gillar skribenter som smutskastar andra. Så vi kan förvänta oss att skribenten får jobbet.

"Unicef-vad töntigt" och liknande artiklar går hem hos haters. Istället för att ta fram det bästa i sina egna lag väljer många att smutskasta andra. Just nu är det populärt att gå hårt på Barcelona för de flesta vet att man har vinden i ryggen.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-08-09 16:49
Barca4eva//

Ganska missvisande och intetsägande tagen ur sitt sammanhang men vill du reta upp dig själv så varsågod. Det kommer finnas fler texter där du kan göra liknande.
Barcelona papillon
2011-08-09 16:39
Zlatan var väl tvungen att gå eftersom som han inte kunde acceptera att bli bänkad under våren när han inte gjorde någon glad på plan? Istället gjorde han bort sig via sin agent och dessutom tyckte jag inte att han behärskade det snabba passningsspelet som Barca hade/har.
Barcelona Barca4eva
2011-08-09 16:36
"Zlatan var tvungen att gå eftersom han hade fantasi. Hans kreativa förmåga överbelastade Barcelonas spelsystem."

Från krönikan. Vad ska man seijjää?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-09 16:28
Puyol's recovery is going well. He could return earlier than the three months he was expected to be out after the surgery on 1 June. [sport]

Sköna nyheter! Puyol behövs verkligen i gammalt gott slag!

Angående Valenciakrönikan.
Deras redaktion söker nya skribenter... man förstår verkligen varför.
I stället för att hylla sitt eget lag och fokusera på den biten blir det till ett skrattretande försök att smutskasta Barcelona.

Angående Cesc;
Blir han cuptied så är han för mig ett avslutat kapitel, nu och i framtiden.
Då får man satsa fullt ut på Thiago och Barca B, för det är tveksamt att man kommer gå efter en annan mittfältare så här sent på säsongen.
Jag menar, med den fart Roell och Zubi visat när det gäller värvningar skulle väl sagda mittfältare vara klar först lagom till nästa sommar...

Ser inte så många andra mittfältare som hade kunnat ge oss den bredd som Cesc kan bidra med. Skulle i så fall vara Moutinho i Porto, men där är det ändå en markant skillnad på kvalitet.
Barcelona Greenwood
2011-08-09 16:16
Chamakh säger tydligen i fransk tv att han tror både Fabregas och Nasri kommer att lämna Arsenal. Översatt av https://twitter.com/#!/ASCFR
Atlético addeh
2011-08-09 16:13
För övrigt är Rafinha ganska lik Götze både när det häller position och spelstil. Passningsskickliga, tekniska och målfarliga spelare som håller till strax bakom anfallet. Nu är det naturligtvis skillnad på hur långt de nått i sin respektive utveckling, men som Hyder är inne på vill jag inte ens tänka på vilka signaler en värvning av Götze eller Eriksen hade sänt till våra ungdomar.

Det finns en hel uppsjö av spännande mittfältstalanger på väg fram. Utöver Thiago finns Sergi Roberto, Jonathan dos Santos & Martí Riverola närmast till hands. Därefter Javi Espinosa & även Sergi Samper som är ännu yngre.
Barcelona Frodo
2011-08-09 16:07
Hetfield

Du vet att Götze är en klassisk 10:a som även kan spela false winger? Han är ingen CM och har aldrig spelat där. I vårt system skulle han ses som en winger eller en ersättare till Messi. Precis som Özil som många ville ha förra säsongen. Götze spelar mellan linjerna och inte i mitten.

Ingen förnekar att killen är en megatalang men han är inte material för vår klubb än och jag tror inte ens att han vill lämna. Förresten, varför drar du alltid upp massa random namn som klubben inte ens är ute efter?
Barcelona Hyder
2011-08-09 16:00
Hetfield - Sanchez is the next star

Så du vill på allvar slänga iväg en jävligt saftig summa pengar på en mittfältare som är otroligt offensivt lagd och inte medför några garantier om att han kommer klara av att spela på ett tremannamittfält i Barcelona?

När Xavi var ung så var han inte alls en lika stor talang som varken Thiago eller Götze. Du får tänka efter lite nu, är det verkligen värt? Speciellt när andra spelare i Barcelona bevisat att en ren och skär talang inte behöver betyda jack shit i förhållande till arbetskapacitet, anpassbarhet och vetskapen om spelet. Titta på Pedro och Busquets, jag hoppas att du förstår poängen, för den är ganska viktig.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-09 15:55
Hyder

Jag håller Götze och Eriksen (särskilt Götze) betydligt högre än JDS, som jag varken gillar eller tror på. Så där har du ditt svar. Sergi Roberto är väl mer av en tvåvägsspelare och Rafinha lär bli mer av en Rivaldo typ. Ingen av de är samma spelartyp som Götze. Jag kan räkna bort Eriksen, men du kan inte räkna bort Götze.

Ingen kan förneka att Götze är kanske den största mittfältstalangen utifrån erfarenheten och talangen.
Barcelona Hyder
2011-08-09 15:51

Jag bryr mig inte om du vill värva Götze eller Eriksen istället för Cesc. Jag bryr mig att du vill värva dem överhuvudtaget. Två spelare som inte har bevisat mer än vad dem har gjort under en säsong nu. Thiago är den som skall ges mest speltid av de unga mittfältarna om någon ens ska värvas in på samma position så krävs det att den spelaren är äldre. Tror du inte att Sergi Roberto, Espinosa, Rafinha (om han inte övergår helt till att vara en falsk 9:a) eller Dos Santos hade stått där, förundrade om vad som händer, om klubben helt plötsligt skulle värva en spelare som Eriksen? En dansk som inte kan spelet i Barcelona och inte helle är han anpassad till någonting annat i staden och miljön. Sedan ska klubben kasta pengar på honom samtidigt, bara som en bonus. Det låter väldigt dumt i mina och tydligen många andras öron också.
Atlético addeh
2011-08-09 15:41
Hetfield

En mittback har vi fått i form av Fontás. En mittfältare har vi fått i form av Thiago. En ytteranfallare har vi fått i form av Alexis. Jag förstod att du menade utöver Fontás & Thiago, men ibland är det märkligt att folk förbiser våra egna produkter.

Jag tycker inte det finns någon mittfältare som har samma potential som Thiago. Möjligen Götze, men han är mer offensivt lagt och jag tror inte han skulle passa in som central mittfältare á la Xavi. Hans roll är högre upp i banan. Dessutom skulle han, liksom Cesc, kosta skjortan.

En fråga till dig. Varför vill du ha en spelare som Götze eller Eriksen när vi redan har Thiago? Jag trodde anledningen att du ville värva Cesc var att fylla en plats i gapet mellan åldern 20-27, dvs mellan Thiago och Iniesta.

Argumentet att Götze och Eriksen skulle ha mer erfarenhet än Thiago köper jag inte. Båda blev ordinarie i sina respektive klubblag ifjol och dansken spelar till och med i en liga som inte ens tål att jämföras med den spanska. Eriksen har inte alls bevisat någonting på den stora scenen än.
2011-08-09 15:41
Hyder

Återigen, Götze eller Eriksen ISTÄLLET för Cesc, dvs. att vi skiter i Cesc om han inte kommer. Vrid och vänd det hur du vill, men Götze och Eriksen har större potential och talang än de flesta i B-laget (mittfältarna).

Det måste väl gå för Thiago och t.ex: Götze att spela med varandra. Ska vi sluta värva mittfältare bara för Thiagos skull? Jag köper inte det där alls, det är bara äckligt enligt mig.

addeh

Pique och Abidal håller inte i en hel säsong, jag tror att Puyol kommer att vara borta ganska mycket under nästa säsong. Fontas är så grön, man behöver väl en till som kan göra arbetet.

Var det inte du som alla tjatade om att Thiago är Xavis ersättare, värst vad du ändrar åsikt. Om Thiago kan axla Xavis roll enligt dig, då kan väl Götze axla Iniestas roll. Funkar väl bra.

På vilket sätt har Thiago spelat på en högre nivå? Hur är B-laget mer än att vinna ligan i Holland? Eller att vinna bundesligan som är den tredje största ligan nu? Kom igen, ta av dig Thiago glasögonen, jorden cirkulerar inte kring Thiago.
Barcelona Hyder
2011-08-09 15:35

Om vissa redan tror att Thiago är en guldbollenvinnare verkar du tro detsamma om Götze och Eriksen. Du får gärna bemöta argumetet som har att göra med den överbefolkade mittfältsdelen i vår ungdomsakademi.

Att vinna ligan i Holland och Tyskland betyder inte ett jävla smack när Thiago redan är den som känner till exakt hur man ska spela som mittfältare i Barcelona. Han vet vad som gäller, det är värt mer än allla talanger i världen. Varför tror du att Pep förlitar sig så pass mycket på akademin? Självklart för att de spelarna redan kan spelet och vet vad som gäller.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 15:34
Hetfield

Jaha, det var inte självklart att du menade att du inte vill ha Cesc någonsin om han inte kommer denna säsongen.

Förresten handlar det inte bara om Thiago, tycker det är korkat rent generellt att handla in fler talanger än man kan fostra på samma gång.

edit: Valenciatröjan är för att jag bad dom öppna kommentatorsfältet på deras krönika. Inväntar svar och orkar ej byta tröja ;P
Barcelona Denyo
2011-08-09 15:33
Läst svenska och utländska tidningar tror ni det ligger någon sanningshalt i att Barca och Arsenal ska ha ett sista möte idag angående cesc gate?

vilken tid annonseras Arsenals CL trupp?
Barcelona Abbe #10
2011-08-09 15:29
Nagon vanlig sjal som kan lanka CL finalen 2011...
addeh

Läs min förklaring så ser du.

Hyder

Eriksen och Götze vann ligan med respektive lag och har mer erfarenhet än Thiago. Jag vet att det är tabu att på något sätt förringa Thiago innan hans fanboys äter upp en, men det är bara fakta.

Jag syftar mer på att man ska köpa Götze eller Eriksen ISTÄLLET för Cesc.
Barcelona Hyder

Eriksen hade aldrig klarat av att ta en plats på mitten i vårt lag. Han är alldeles för ung och oslipad defensivt. Götze har förvisso bevisat en hel del den gångna säsongen men att han skulle kunna ta speltid från Thiago är enligt mig väldigt orealistiskt.

Varför köpa in unga talanger till mittfältare när vi har en hel drös i B-laget och i Juvenil A? Det är ju ändå den positionen vi har bäst bredd på. En eventuell värvning av de två ungtupparna du gärna skulle vilja se skulle förmodligen betyda att ett par unga mittfältare skulle välja att hitta lyckan i någon annan klubb.
Barcelona Shanghai - Sagrada Família
2011-08-09 15:24
elbraco

Håller fullständigt med dig.
Atlético addeh
2011-08-09 15:22
Hetfield

Syftade mest på att du dreglar efter nya spelare varje vecka. Om du hade fått bestämma hade vi väl värvat 4-5 spelare, eller?

"Tror addeh inte syftar på att du vill ha många spelare utan snarare att du föreslår extremt många spelare som skulle kunna lira i Barca bara för att dom har talang osv.
Det är det jag menar iaf."

Citerat elbraco. Boom, full pott. Precis så menar jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 15:19
Förstår inte vad vi ska med en ung spelare med mycket potential när vi har Thiago som kommer dra nytta av den speltid han får, Afellay som antagligen kommer spela mer mittfältare denna säsongen och när Cesc ändå kommer om 1-2 år.

Bara för att en spelare är bra behöver man inte vilja ha han i laget :P Hetfield, du borde börja lira Fifa eller FM för att få ut alla dina värvningskåta begär...gäller för många andra också!

edit: Tror addeh inte syftar på att du vill ha många spelare utan snarare att du föreslår extremt många spelare som skulle kunna lira i Barca bara för att dom har talang osv.
Det är det jag menar iaf.
2011-08-09 15:19
addeh

Hur är jag värvningskåt? Vi har bara värvat en spelare. Jag säger det igen: EN spelare. Är det för mycket begärt att man breddar till mittfältet med en till spelare?

Nej, jag hade bara värvat 3 spelare. En ytter (som vi fick), en mittfältare och en mittback. Är det för mycket? Notera att jag skriver "eller" bredvid varje namn, det betyder att det är en av de.

elbraco

Jag vill inte ens ha Cesc om han inte kommer den här säsongen, enough is enough. Då ska man satsa på en annan mittfältare som kan bredda truppen. Götze eller Eriksen har det där lilla extra som Cesc har, därför är en av de bra att ha i laget.

Folk verkar tro att Thigo är en guldbollenvinnaren redan nu.
Atlético addeh
2011-08-09 15:16
Hetfield

Du är nog den mest värvningskåta person jag vet. Värvas inte Cesc så tror jag det inte blir någon mer, har mycket svårt att se det i alla fall.

Måste dock medge att tanken av Götze i Barça är ganska lockande. Maken till spelare!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-09 15:16
För att det är årets tröjor kanske... Vad ska dom annars spela i? Gamla tröjor?
Atlético addeh
2011-08-09 15:13
ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE

Varför skulle de inte spela i årets tröjor?
Annons: