/spanien/barcelona/forum/11244.aspx/spanien/barcelona/forum/11244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-09 15:22
Hetfield

Syftade mest på att du dreglar efter nya spelare varje vecka. Om du hade fått bestämma hade vi väl värvat 4-5 spelare, eller?

"Tror addeh inte syftar på att du vill ha många spelare utan snarare att du föreslår extremt många spelare som skulle kunna lira i Barca bara för att dom har talang osv.
Det är det jag menar iaf."

Citerat elbraco. Boom, full pott. Precis så menar jag.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 15:19
Förstår inte vad vi ska med en ung spelare med mycket potential när vi har Thiago som kommer dra nytta av den speltid han får, Afellay som antagligen kommer spela mer mittfältare denna säsongen och när Cesc ändå kommer om 1-2 år.

Bara för att en spelare är bra behöver man inte vilja ha han i laget :P Hetfield, du borde börja lira Fifa eller FM för att få ut alla dina värvningskåta begär...gäller för många andra också!

edit: Tror addeh inte syftar på att du vill ha många spelare utan snarare att du föreslår extremt många spelare som skulle kunna lira i Barca bara för att dom har talang osv.
Det är det jag menar iaf.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-09 15:19
addeh

Hur är jag värvningskåt? Vi har bara värvat en spelare. Jag säger det igen: EN spelare. Är det för mycket begärt att man breddar till mittfältet med en till spelare?

Nej, jag hade bara värvat 3 spelare. En ytter (som vi fick), en mittfältare och en mittback. Är det för mycket? Notera att jag skriver "eller" bredvid varje namn, det betyder att det är en av de.

elbraco

Jag vill inte ens ha Cesc om han inte kommer den här säsongen, enough is enough. Då ska man satsa på en annan mittfältare som kan bredda truppen. Götze eller Eriksen har det där lilla extra som Cesc har, därför är en av de bra att ha i laget.

Folk verkar tro att Thigo är en guldbollenvinnaren redan nu.
Atlético addeh
2011-08-09 15:16
Hetfield

Du är nog den mest värvningskåta person jag vet. Värvas inte Cesc så tror jag det inte blir någon mer, har mycket svårt att se det i alla fall.

Måste dock medge att tanken av Götze i Barça är ganska lockande. Maken till spelare!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-09 15:16
För att det är årets tröjor kanske... Vad ska dom annars spela i? Gamla tröjor?
Atlético addeh
2011-08-09 15:13
ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE

Varför skulle de inte spela i årets tröjor?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 15:13
Enligt insidefutbol vill Real knyta åt sig Adebayor permanent genom att erbjuda City Gago plus pengar. Tänk om spanska ligan förlorar en så profilstark och genuin spelare. Kan dom inte nöja sig med Kun? Vi vägrar att förlora en av ligans bästa mittfältare. Jag är redo att skriva på en petition för att hålla Gago kvar i Liga BBVA!

VISCA GAGO.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 15:09
Men vafan, så har dom tagit bort kommentatorsfältet på Valenciakrönikan.

Greenwood

Synd att Nasri är avstängd, hade varit spännande att se om han var ute eller inne med.
2011-08-09 15:08
Om Cesc spelar i kvalet så kan man stryka bort honom för den här säsongen. Om Cesc inte går så tycker jag att man ska gå efter Götze eller Eriksen.

Härliga spelare som har potential.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-09 15:07
varför spelade barca-b med för årets tröja i copa catalunya
Real Madrid RONALDO THE MAGIC 7
2011-08-09 14:58
Spärrad på grund av ständigt återkommande, och dessutom meningslösa, oneliners /Red
Barcelona Greenwood
2011-08-09 14:55
Arsenal ska offentliggöra sin trupp till CL-kvalet idag, blir intressant att se om Cesc är med eller ej.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-09 14:53
Hahahahaha asså vad är det för folk Valenciaredaktionen tillåter skriva för dem? Herregud..
Barcelona barca111
2011-08-09 14:27
varför skriver du här?
Real Madrid RONALDO THE MAGIC 7
2011-08-09 14:25
Varför snackar ni så mycket om arsenal ? :O
Atlético addeh
2011-08-09 14:24
El Kaiser de Michoacán

Visst vore det ändå ganska kul om Arsenal tappar Clichy, Nasri och Fábregas samma sommar. Ändå skulle fansen tro på både PL- och CL-seger.

Försvinner Nasri till City tror jag dock Wenger kommer göra precis allt i sin makt för att behålla Cesc.
Barcelona Unicef
2011-08-09 14:16
cesc4official Cesc Fàbregas Soler
Enhorabuena a la seleccion sub19 x ser compeones de europa sub19. Se lo merecen. Grandes Ignasi Miquel y Sergi Gomez
2011-08-09 14:09
El Kaiser

De flesta vet att Wenger är en envis jävel, om det inte sker på hans sätt så föredrar han att förlora än att ge vika. Det mest klara exemplet är ju att han vägrar att köpa in en bra målvakt och fixa upp backlinjen. Alla experter och fotbollsälskare påpekar det, men han väljer att köra som han vill.

Det jag vill ha sagt är att han är nog villig att tjura sig till att behålla Cesc än att ta pengarna och bygga upp sitt lag.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-09 14:06
Skön krönika Valencia skriver upp. Visste inte att felpassningar och individuella misstag tyder på kreativitet och fin känsla för fotboll.

Men vi alla har väl olika definitioner av saker och ting.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-09 13:56
Uppgifter säger att Samir Nasri är mer eller mindre klar för spel i Man City. Om detta är sant eller ej låter jag vara osagt men om vi för diskussionens skull säger att detta är korrekt, hur tror ni då att Cesc eventuella övergång till Barça påverkas?

Å ena sidan finns scenariot att Wenger håller ett ännu hårdare grepp och Cesc då han absolut inte vill tappa ytterligare en nyckelspelare. Men å andra sidan lär ju antagligen inte Nasris övergång göra Cesc mer sugen på att stanna i London då man kan argumentera för att Arsenals titelchanser knappast ökar.
Barcelona el Maestro!
2011-08-09 13:34
Barcelona Rambla~
2011-08-09 13:20
Thiago landslagsdebuterar i sin födelsestad. Hur häftigt är inte det?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-09 12:28
nemo

Gampermatchen är spikad.
Räkna med att Pep kommer använda avbytarna från Malagamatchen samt avbytarna från Barca B (de har också match, borta mot Huesca) mot Napoli.
Barcelona el Maestro!
2011-08-09 12:17
nemo//
Jag ska också se Gampermatchen. Jag tror inte att de flyttar matchen. Det ska spelas en match tre dagar efter Gamper, mot Porto, om jag inte minns fel. Gampermatchen är därför spikat tror jag . Däremot tror jag att Pep kommer att rotera spelare i den matchen. Vi får räkna med han ger chans till många hungriga yngre spelare istället.
Barcelona nemo
2011-08-09 12:09
Nu är det tydligen spikat att vi möter Malaga den 21 aug. Samtidigt har jag köpt matcher till matchen mot Napoli den 22 aug. Kommer de flytta fram Joan Gamper matchen? Känns inte bra om de gör det.
Barcelona II Barça II
2011-08-09 12:00
Haha, den här va rolig. Låten Stan, fast det handlar om Arsenal.

Edit: Fel länk i länktips, denna är den rätt.
http://www.youtube.com/watch?v=hDBLSUKJiDY
Barcelona el Maestro!
2011-08-09 11:42
Är det bara jag som är imponerad av Carmona? Någon annan?

Visserligen är han 23 år( ?) och erfaren men man såg att han spelade moget. Mycket självsäker och mogen än de yngre.
Jag är säker på att han hade gått rakt in i startelvan hos många lag. Ja, till och med Arsenal. Han är en centralmittfältare men även otroligt bra ytter. Han är förresten lik "förloraren" Fran Mérida fast mycket bättre.

Carmona kommer att få chanser i säsongen, det är jag säker på. I Copa del Ray och även kanske i ligan. Presterar man så får man belöning av Pep. Han kommer sen att vilja gå vidare i nästa sommar och det har han rätt att göra det.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-09 11:39
Från "Falkens funderingar: 9 Augusti - Inte en talang till..." på Arsenals SF:

"När det gäller Fàbregas så borde väl Wenger sagt ifrån i början. "Fàb har kontrakt. Han stannar. I år också.Nog med diskussioner.". "

I min värld så är ju just detta det ultimata beviset på hur gärna Cesc vill flytta till Barça; just att Wenger inte gått ut och sagt detta eller liknade. För hur ska man kunna säga en sådan grej om man vet spelaren i fråga absolut vill lämna.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-08-09 11:19
Thiago som (väldigt) ung! :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 10:39
" jag tillhör barca och vill triumfera här"- keirrison

Måste säga att jag gillar den grabben. Läste intervjun med sport och han verkar både ödmjuk och jordnära. Han hyllar klubbens spelare, bla soriano, och vet att han måste jobba hårt för att lyckas här. Men han vill försöka. Ledningen, ge han en chans! Kommer han igång blir han viktig för barca b
Annons: