/spanien/barcelona/forum/11240.aspx/spanien/barcelona/forum/11240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Gago = King of the World
2011-08-10 23:31
silly bollocks

D.v.s. det alla Madridistas har?
silly bollocks
2011-08-10 23:26
addeh //

Paranoia är ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet. Paranoida vanföreställningar förekommer inom många olika psykiska störningar och även vissa neurologiska störningar och tillstånd...
Atlético addeh
2011-08-10 23:17
Jag är knappast förvånad att Özil & Khedira får stanna hemma från landslagssamling eller att Ramos gjorde detsamma pga skada. Hur allvarligt det är år svårt att sia om men det förvånar mig om han inte spelat på söndag. Å andra sidan gör väl det varken till eller från.

Varför känns det gång på gång som att alla vill att Madrid ska spöa oss? Känns som alla är emot oss och gör allt i sin makt inför avspark för att Real skall kunna vinna.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 23:15
1.70-ligan

Jag tror inte du behöver vara orolig att Keita skulle vara 2a valet som pivote, det är ju självklart att Masken är det. Dock är det bara bra att Mascherano även kan spela som MB också, det gör ju att hans speltid ökar.

Alla vet att Busquets är nr 1 som pivote och det med all rätt och hur ofta är Busqutes skadad egentligen? Knappt något. Det betyder i sin tur att et blir väldigt snålt med speltid för Masken, då är det väl som sagt helt perfekt att han även kan spela som MB och även göra det riktigt bra. Det tycker allafall jag, Mascherano är för bra för att sitta konstant på bänken.

Alves-Pique-Puyol-Abidal

Alves-Pique-Abidal-Adriano

Alves-Pique-Mascherano-Abidal

Alves-Pique-Fontas-Abidal

Förstår inte riktigt varför alla är så galna efter en ny försvarare, visst jag hade inte sagt nej till en, men samtidigt tycker jag att försvaret ser riktigt bra ut, kolla själv ovan. Finns många olika uppställningar vi kan använda oss av.
Sen finns ju även Maxwell och även Bartra och Montoya.

Gällande Cesc,
Tidigare har det väl varit möten med Barca och Cesc agent, där står det att Arsenals styrelse ska träffas, antagligen för att slutföra affären.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 23:14
Arsenal's board will tomorrow at 10am meet to discuss the transfer of Cesc Fabregas to Barcelona. They can give the final ok. [rac1]

Skulle de inte snacka idag nyss? :P

--------------------

Smogen

Gå nu iväg och dröm om Verthongen
Barcelona Smogen
2011-08-10 23:14
Verkar som min dröm inatt om att Cesc skulle bli klar idag nästan blev sann. Får se om andra delen av drömmen också slår in, den där han inte klarar läkarkontrollen. :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 23:05
God is a five letter word - Messi

Nja nu var det ju som sagt inte TV4 som gick ut med det först, dem hänvisade till BBC. ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-10 23:03
När BBC sports skriver om det så kan man i alla fall börja "tro" på det betydligt mer än när det kommer till de spanska tidningarnas spammande dag in och dag ut.

Alves och Abidal spelade båda 90 minuter i kväll. Skönt att se att Abidal är fit för en hel match och att Alves får igång benen igen efter semestern.

Nu får man be till gudarna att Piqué inte får en negativ utveckling på muskelkänningen utan kan träna på fredag igen.
Vore riktigt tråkigt när man precis blivit glad över att Puyol kan bli spelklar tidigare än beräknat.

I övright fick de andra landslagsspelarna 45 minuter, vilket kan liknas vid ett vanligt träningspass i belastning. Förutom Pedro då, som fick nöta bänk. Trist, han behöver verkligen hitta tajmingen igen efter en trevande försäsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 23:01
Det bästa? Att Barca köper en back? ;)

Skämt å sido, Fabregas får gärna komma om det är vad Pep verkligen vill. Det är inte mitt förstaval, men det är en fantastisk spelare och jag kommer välkomna honom med öppna armar ifall han kommer hit. Jäklar vilket mittfält vi kommer att få.. :P

Det jag är mest rädd för är bara att Masche allt mer sällan kommer husera som pivote utan som backup till mittbacken, och Keita agerar pivote. Det hade man löst genom att köpa en mittback till, vilket jag fortfarande hoppas på... men när Puyol/Pique/Abidal finns tillgängliga måste väl Masche gå före Keita? Att rankingen borde vara den samma och Keita bara är en yttersta nödlösning när varken Busquets eller Mascherano finns allt tillgå. Vi får hoppas det.
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:57
Yes tv 4 nyheterna vid 22 sa det samt kolla på txt tv 1 an sidan 328 där stod d oxå orginal källan är BBC.
Vi betalar lite över 300miljoner nu sen 50 miljoner i variabler sen avstår Cesc 50miljoner som han egentligen skulle få från Arsenal vid eventuell flytt så totalt ca 400 miljoner SEK!!!
Barcelona el Maestro!
2011-08-10 22:56
Nu kan vi ändå konstatera att Cesc är på ingång tillbaka till Barca.

BBC är en ganska säker källa. De hänvisar till en källa till klubben "According to a senior source at the club"

Citat från artikel nedan. Se länken för att läsa hela artikeln.

"The BBC understands a fee of £30m, plus over £5m of additional performance-related payments, is close to being reached for Fabregas.

It is believed that, if he is sold, the Spaniard will be due £4m in compensation - £1m for each year of his contract he did not complete - but may be prepared to forego that payment in order to facilitate a deal.."

De sista styckena får gärna Rambla läsa noga =)!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-10 22:53
Blaugrana91

Haha lite komiskt att dem är först att gå ut med det, varken Barcelonas officiella hemsida eller någon annan sportsida har sagt att han är helt 100% klar :S Men vi får hoppas på det bästa!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-10 22:53
Tro endast på den officiella hemsidan, som sagt Silly season svänger snabbt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:51
God is a five letter word - Messi

Jag såg på TV4 nyheterna och där sa dem att Cesc är klar för Barca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-10 22:49
Barca 666:

Det du skrev nedan, vilka nyheter visade dem det på? :S Snack om Fábregas d.vs
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:37
OK vet det är lite tidigt men jag e så sugen på att fotbollen börjar snart så jag tänkte ha min start 11:a mot Madrid...kommentera gärna:

Utan Pique:
1. V.V
D.A, Abidal, Masken, Adriano
Xavi, Iniesta, Busi
Sanchez, Messi, Villa (dessa herrar på topp får gärna byta positioner undermatchen =)

Med Pique:
1. V.V
D.A, Abi, Pique, Adriano
Xavi, Iniesta, Busi
Sanchez, Messi, Villa

Hade varit kul start 11:a o testa så på en försäsong match mot kvalificerad motstånd...jag ser dessa 2 matcherna som tränings matcher inför säsonger så jag är avslappnad =)

Vad tycker ni?
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-08-10 22:35
Yes, Orellana in, spana in på honom hans dribblingar är nästan av samma kvalitet som Sanchez.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:34
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Skönt att höra.

1.70 ligan kan sova gott i natt. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:34
Mojito

Skönt, men han har fortfarande bekymmer och det oroar mig lite. Han var skadad stora delar av försäsongen, nu kände han något igen. Man får nog ta det lugnt med honom.

Blaugrana

Haha, det ska nog gå :D
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-10 22:32
Official medical report: Pique got subbed out of precaution after a muscle problem in his left thigh

Skönt!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:31
Barcelona barca111
2011-08-10 22:30
Sanchez spelar fram!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:30
Snyggt av Sanchez där!! :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:29
Sanchez är grym =)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:29
1.70-ligan

Vi vet ju inte om han missar första matchen mot Real, ska ju varit en säkerhetsåtgärd bara att han gick av.
Barcelona comprende
2011-08-10 22:28
Fan vilka sköna dragningar Sanchez har !
Barcelona Abbe.
2011-08-10 22:28
Flytmål.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-10 22:27
Kunde ge mig fan på att det var en ängel som gick in och avgjorde för Sverige! :)
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:26
Hoppas det de sa i nyheterna just nu om Cesc inte stämmer...jag vill ju ha Thiago Silva eller någon annan back...synd att vi köper cesc nu hade gärna låtit honom stanna 2-3 säsonger till sen köpt honom tillbaka billigare då hade han inte hanft mer än 1-2 säsonger kvar på kontrkatet o varit lite äldre!!!

Hur som helst ska jag inte älta detta utan tvekan är Cesc en a världens bästa mittfältare o vi får lita på att Guardiola vet vad han gör....även om jag har varit lite skeptiskt mot just hans värvningar tidigare (Zlatan & Chyg) men Alexis Sanchez ville jag ha redan i Januari =)

Grabbar va e detta för oroväckande ni skriver så mitt i natten om Pique skadad...stämmer detta?? Skit i Cesc o ge budet till Milan för Thiago Silva ASAP säger jag...snälla uppdatera om Pique jag läser ofta här !!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:24
Jo men Pique är ju ett avbräck. Hoppas åtminstone han kan spela hemmareturen, Och tänk, tänk, tänk om Pep öppnar för en mittbacksvärvning i och med detta :O
Annons: