/spanien/barcelona/forum/11239.aspx/spanien/barcelona/forum/11239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-08-11 00:46
Man måste ta mig fan älska Balotelli hahahah
Barcelona comprende
2011-08-11 00:46
Man måste ta mig fan älska Balotelli hahahah
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-11 00:44
och här är videon på Thiago och Balotelli :)
Barcelona ElRaval
2011-08-11 00:42
Helt sjukt vilket lyxproblem.

Hoppas Thiago får massa speltid ändå
Atlético addeh
2011-08-11 00:38
Aldrig att Pep tänker skola om Busquets till en mittback helt och hållet. På det sättet Sergio dominerade mittfältet förra säsongen vore det grovt tjänstefel att byta position på honom bara för att peta in Fábregas i startelvan samtidigt som man petar ut någon annan.

Nej, Busquets är så given som det går som pivoté. Det är ingenting att diskutera. Att Xavi, Cesc & Iniesta någon enstaka match spelar tillsammans som mittfältare ser jag dock inte som någon omöjlighet, då med Xavi som pivoté.

Med tanke på att vi bara har fem anfallare (jag räknar Afellay som det) i truppen lär Andrés få en del speltid även högre upp i plan, och då lämnas en plats ledig på mittfältet. Det är en annan möjlighet att få in alla tre i startelvan.

Hur man än vrider och vänder på det tror jag dock Cesc kommer få nöta en hel del bänk, i alla fall när det gäller viktiga matcher.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-11 00:36
här är bilden
2011-08-11 00:35
Hehe Balotelli vilken stjärna alltså, checka in länktips. Thiago intervjuades efter matchen och balotelli går fram och pekar på Thiago och säger att det här är den störste ;) rätt så skön den där balo
Barcelona Smogen
2011-08-11 00:34
Så efter en helt meningslös landskamp kanske vi har blivit av med både Pique och Busi inför söndagens clasico.
Känns ju bra, hoppas Pep känner sig trygg om han får starta med Fontas och Muniesa/bartra i backlinjen.
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 00:33
The reporter

Jag tror inte det är tänkt att Busquets ska bli mittback permanent för att ett ordinarie mittfält ska bestå av Iniesta-Xavi-Fabregas. Busquets är den perfekta pivoten och ska spela där så mycket det bara går.

Snarare så att Xavi blir någorlunda äldre och kan på så sätt roteras+ att Iniesta förmodligen kommer ta ett par extra matcher som ytter för att ge mer tid åt Thiago och Fabregas. Plus att Keita förmodligen skickas iväg då.

Grattis förresten!
Barcelona Milian_J
2011-08-11 00:32
Vi kommer nog att köra mycket med Busi som MB så Fab , Iniesta och Xavi ska kunna spela samtidigt. Men på vilka positioner dom kommer spela vet jag inte.
2011-08-11 00:29
Busi ska ha skadat sig i början av andra halvlek och spelat vidare, verkar vara en lättare skada(hoppas att piques också är det)ä
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2011-08-11 00:23
Jag fyller år idag, och det vore en j*ävla present med Cesc ! :)

Jag har funderat ett tag hurvida man gör om Cesc kommer, och dte verkar han nu göra. Jag tror inte att han kommer för att nöta bänk. Kan det inte ligga någonting bakom att Busquets tränat mittback under försäsongen? Vi har brist på mittbackar och han kanske tar klivet ner för att Cesc, Iniesta och Xavi ska kunna spela samtidigt?

Jag tror inte att det ligger någonting i detta, menmen :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-11 00:19
Helvete... Pique och Busquets har väl inte varit skadad en enda match sedan Guardiola tog över, förutom Piques blödningar lite här och där.. Men nu får de båda skada i samma match??? F*ck landslagen och FIFA!
Atlético addeh
2011-08-11 00:11
Larsson1333

Känns som vi resonerar helt lika kring den frågan. :-)

Official medical report: Busquets has an indirect traumatism at his right side (got hit in his ribs)

Landslagssamlingar är ta mig fan synonymt med att spelare skadar sig.
2011-08-11 00:09
Verkar som att busi har skadat revbenen
Barcelona MQUC
2011-08-11 00:07
Gud är störst!-Pep el rei!;

Tack för länken, jag kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag läste det här:

I sought Puyol out, I walked up to him and asked “Why aren’t you playing? Did you know he was going to leave you out?” He looked me in the eyes and said “I’m not important right now. You are what matters; don’t worry about me.”

MÉS QUE UN CLUB...........

Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-11 00:05
silly bollocks

förstår verkligen varför du valt silly och bollocks som ditt nick.

ja för Peps resonemang när han hämtade hem Cesc var ju verkligen, "vi hämtar hem Cesc, ingen garanti att han kan spela men iaf så förstör vi Thiagos karriär, underbart!"
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-10 23:59
Gud är störst - vilken KUNG han är! Vi kommer aldrig ha en kapten som puyi!
Barcelona Larsson1333
2011-08-10 23:57
Addeh

Precis, känns lite som Milito denna säsongen typ. En onödig löneutgift när de fåtal minuter han fick lika gärna kunde gått till Fontas. Blir ju samma med Keita kommande säsong isåfall, de fåtal minuter han får ( blir väl mer än vad man tror med Pep ), så kan lika gärna Thiago och Cesc ta dom. Därför vore det gött att skeppa iväg han, även om man bara får 8 miljoner eller liknande.

Bara för att ta ett exempel om vi skulle behöva spela utan Xavi, Iniesta, Busquets, Puyol och Pique en match typ kan vi ändå ställa upp med :

Alves-Mascherano-Abidal-Adriano
THiago-JDS-Fabregas

Eller sätta upp Mascherano på mitten och Fontas ibak.

Har aldrig varit för en värvning av Fabregas egentligen, men att det innebär en ganska härlig bredd i laget kan ingen neka. Men en back av Silva klass behövs absolut inte anser jag
Barcelona Denyo
2011-08-10 23:57
CESC klar vågar man tro på det?

HETFIELD lär ju får orgasmet iaf! :D
silly bollocks
2011-08-10 23:53
Hade Pep ansett att Cescs transfer hade förstört Thiago så hade han inte hämtat hem Cesc. Han måste anse att Thiago kan blomma fram i vilket fall som helst.

Haha, och det vet du? O.o
Atlético addeh
2011-08-10 23:51
Larsson1333

Exakt. Med Cesc & Thiago som komplement för Xavi & Iniesta behöver vi aldrig spela på något varierande sätt. Oavsett motstånd, oavsett arena. Även om en spelartyp som Keita alltid är bra att ha, tror jag inte vi skulle bli alls lidande utan honom. Snarare tvärtom.

Ser man till framtiden skulle vi bara förlora på att låta Keita stanna och roffa åt sig speltid från Thiago.

Å andra sidan är jag inte särskilt övertygad om att Fábregas kommer vara tredjealternativet som kreativ mittfältare. Han måste sannerligen prestera bra, det är inte vilken 20-åring som helst han konkurrerar med.
Barcelona Larsson1333
2011-08-10 23:47
Addeh Precis, ser också typ hellre att en sådan som JDS går in som pivote om Masken och Busquets är borta, han gör säkerligen mer nytta. Eller som du nämner, Xavi eller liknande, men Keita känns då bara överflödig då speltiden borde bli ganska begränsad med både Thiago och Fabregas i laget
Atlético addeh
2011-08-10 23:42
Om det nu blir så att Cesc slutligen blir klar hoppas jag man gör sig av med Keita illa kvickt. Även om Mascherano mer kommer användas som mittback ser jag ingen framtid för Keita som pivoté. Xavi, Fontás och säkerligen flera andra spelare klarar av att hantera den positionen om Busquets vid något tillfälle inte finns tillgänglig och Mascherano måste spela mittback.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-08-10 23:40
Jag får nästan tårar! Kanske den finaste intervjun jag har läst.

"An hour before the game against Manchester United started, he didn’t know yet he was going to play. “Guardiola showed us the last videos, gave some last-minute advice, read out loud the players’ shortlist. No one looked surprised. No one but me, obviously. I sought Puyol out, I walked up to him and asked “Why aren’t you playing? Did you know he was going to leave you out?” He looked me in the eyes and said “I’m not important right now. You are what matters; don’t worry about me.” Do you have any idea what a fucking badass we have as captain? Do you? Champions League final, they tell him he’ll be warming the bench, and he’s the one comforting me! This is Barcelona." Éric Abidal, vilken kung!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 23:38
silly bollocks

Att förstöra spelare, hmm ja det är väl ni Realfans vana vid. :)

Du ska nog se att det finns plats för både Cesc och Thiago.
Barcelona Larsson1333
2011-08-10 23:37
Decinho Håller helt med dig, dessutom har du inte nämnt Busquets eller någon av de andra yngre talangerna. Visst fel att kanske lita alltför mycket på de yngre, men tycker vi kan klara oss rätt bra ändå. Ska det värvas en mittback är det någon som Botia, ingen Silva eller liknande
Atlético addeh
2011-08-10 23:36
silly bollocks

Tack för den informationen.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-10 23:35
AndreD

Nejnej, det där är helt fel. Avundsjuka och paranoia är helt skilda saker.

silly

Du som Madridista har ju ingen rätt och snacka om att förstöra talanger. När var den senaste talangen ni tog upp? Javi Gracia? Haha give me a break.

Hade Pep ansett att Cescs transfer hade förstört Thiago så hade han inte hämtat hem Cesc. Han måste anse att Thiago kan blomma fram i vilket fall som helst.
silly bollocks
2011-08-10 23:34
Grattis till Cesc! Där förstörde ni Thiago...
Annons: