/spanien/barcelona/forum/11238.aspx/spanien/barcelona/forum/11238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2011-08-11 03:35
MQUC
Onödigt...
Real Madrid One club, one love. All Real Madrid.
2011-08-11 03:17
Får gratulera till Fabregas om det nu är klart!

Kul för ligan att ännu en klasspelare anländer.

Hala Madrid!
Barcelona barca111
2011-08-11 03:08
Thiago - Next no.1

källa?
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-08-11 03:05
Arsenal ska tydligen ha presskonferens imorgon, intressant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-08-11 02:44
Blaugrana91

Cesc längtar tillbaka till Arsenal, kanske? :p

Naj, här väntar man på officiella uttalanden.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 02:38
Om Cesc nu kommer vet jag allafall vilka som kommer bli gladast, Sport.es redaktionen såklart!

Dem kommer antagligen ordna en ordentlig fest på redaktionen och fira att deras favorit äntligen kommit hem. ;)

Den stora frågan är bara, vem ska dem skriva om nästa sommar?
Barcelona barca111
2011-08-11 02:18
Arsenal coach Wenger has given the green light for the transfer of midfielder Cesc Fabregas (24) to Barcelona. [telegraph]
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-11 02:08
Hoppas verkligen detta stämmer nu, och att Cesc 'ntligen kommer hem. Isåfall vill jag se startelvan såhär:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Busq (Roteras Masch)
Xavi Iniesta ( Roteras med Cesc samt Thiago)
Sanchez-Messi Villa (Pedro, Afellay)

Detta vore enligt mig helt perfekt, klasspelare att byta in och rotera med ¨på varenda position ¨på mittfältet. Underbart ! Hoppas att Sanchez gör braksucce och slår sig in framför Pedro !

Barcelona XAVI6
2011-08-11 02:03
Fabregas kommer, thiago utvecklas! Men men men det kommer aldrig finnas en spelare som Xavi! Sättet han rör sig, sättet han passar. Jag är så glad att jag fick växa upp och se xavi. En sann legendar i barca<3
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:59
Måste bara avsluta kvällen med ett citat som jag kommer tänka på livet ut;

"Do you have any idea what a fucking badass we have as captain? Do you? Champions League final, they tell him he’ll be warming the bench, and he’s the one comforting me! This is Barcelona."

Eric Abidal.
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:56
Larsson1333;

Sant; 400 rakt av hade väll varit lite overkill, Fabregas 50 egna miljoner ger lite sken av hur mycket han vill till världens bästa klubb! :)

Hursom skulle han komma och leva upp till förväntningarna så de här pengarna inget att tänka på, då lagmoral och förevig lojalitet till klubben lär ingå, hehe ;)

dags att sova, tack för pratstuden BarcaBröder, godnatt!
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 01:49
MQUC

Tekniskt sett blir det ju inte 400, då Fabregas själv bidrar med 50, plus att 50 miljoner är olika bonusar och skit ;)

Ungefär som med Sanchez, en grundsumma på 250, med möjlighet att stiga till ca 360 beroende på prestationer
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:32
Ronaldinho Jr.

Sant, vi tänker rätt lika och jag håller med dig.

Det här med Fabregas är ju sjukt svårt, för det första känns det jobbigt att lägga ca 400 miljoner på någon som en gång va vår, samtidigt som jag förstår satsningen då Xavi inte blir yngre och Fabregas är bara 24, så om Fabregas i det långa loppet gör det (nåja, komma i närheten iaf) jobb som Xavi har gjort under många år så är det väll värt varenda krona.

Jag är inget superfan av Fabregas, tycker dock att det är en klassspelare som kanske får en nytändning i blaugrana, men som du säger så får det ju inte ske på Thiagos bekostnad.

En sak som är värt att nämna är ju också att Fabregas inte är vilken värvning som helst, utan en kille som är från Barcelona, talar språket, spelar i landslaget men framförallt har en väldigt nära relation till de spanska landslagsspelarna i Barca, de är ju som kusiner kan man tro och alla vill verkligen "ha hem" Fabregas vilket är förstårligt, jag har varit kluven länge över det här men om jag måste avgöra så borde vi köpa, just för att ha "den perfekta ersättaren" till Xavi senare, både på och utanför planen.

Hursom; Alexis, Pedro, Messi, Thiago, Fabregas(?) vår offensiva framtid är säkrad och klubben ska fan ha cred för framtidstänket, både när det gäller att satsa på egna talanger samt att värva unga bra spelare!

Barcelona nemo
2011-08-11 01:21
Ronaldinho Jr

Balotelli säger bara att Thiago är bäst :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:21
När det gäller Villa så är "att han inte satte sina chanser" nästan det minsta problemet för mig. Varför han i mina ögon gjorde dåligt ifrån sig var för att han inte rörde sig på ett korrekt sätt i den position han spelade som nr9 och på kanten tycker jag att han inte har något att göra, där är Pedro mycket mer lämpad.
Samtidigt kan ju detta, eller förmodligen är det ju så att det till väldigt stor del berodde på att han inte hade anpassat sig tillräckligt till vårt spelsystem vilken han förhoppnigsvis har gjort nu, för det är som du säger, han har inget på en bänk att göra :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:18
Jag är kluven till Fabregasfrågan och har varit det länge. För det första kan jag inte låta bli att tänka "varför gick du i första taget" men det är väl dags att förlåta honom för det :)

Sedan får man ju verkligen hoppas att Thiago får nog med utrymme om Fabregas kommer, vilket inte är helt självklart.

Å andra sidan är Fabregas en fantastisk spelare och jag är övertygad om att han skulle prestera riktigt bra och ge allt för att (för en gångs skull) vinna en stor klubbtitel..
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:15
Ronaldinho Jr.

Villa gjorde inte sin starkaste säsong senast och jag led verkligen med han när inte avsluten satt där dom skulle, men han hör inte hemma på våran bänk då jag tror han är tillbaka helt till sitt gamla jag den här säsongen, och då är han top5 målfarligaste anfallarna i världen.

Så för mig personligen hoppas jag att Fabregas inte kommer (för vi har Thiago Alcantara!, för vi har Thiago Alcantara! :P ) utan att Villa startar på topp och Iniesta på mitten.
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:09
Larsson1333;

Då är vi överens faktiskt då Pedrito är en av mina favoriter, bara älskar killen!
Så för mig är han givet, att jag skrev sådär är för att jag tyvär inte tar ut startelvan, samt att det lades rätt mycket pengar på sanchez, men som någon skrev här förut så är detta ett lyxproblem :) och det känns tryggt med bredd när det är så många matcher som ska spelas samt att det finns risk för skador, en sak som är rätt unikt i vårat fina blaugrana är ju dessutom lagmoralen, egoismen är så låg som den kan bli så öven klass spelare finner sig med att få sitta på bänken vilket tycker jag är så underbart att se, kan ta ett t.ex keita som inte är min favorit direkt, inte är någon spektakulär spelare men han är duktig och oj vilken lagmoral han har! Brukar tänka på det, gör alltid sitt bästa och gnäller inte även fast han får sitta på bänken en längre tid, sånna spelare behövs liksom också i ett lag för att kamma hem troferna!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:09
Jag tror, speciellt om fabregas kommer in att vi inte kommer ha någon direkt given startelva. Allt kommer handla om att spela med de spelare som är i form, helt skadefria, passar bäst mot motståndet. Därför tror jag att det är svårt att uttala sig om en startelva, men om vi nu tänker att vi har en CL-final framför oss och alla spelare är helt skadefria så skulle JAG ställa upp med följande:

Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busi-Fabregas
Iniesta-Messi-Pedro

Det gör ont att behöva lämna Villa utanför elvan men så skulle jag gjort iaf..Sen ska jag ärligt säga att jag inte har någon jättekoll på Sanchez, och att även bänka Masken är ju tråkigt...
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:03
läste igenom mitt inlägg nu, ber om ursäkt för slarvigt inlägg, är dödstrött.

Ballt att se ballotelli hylla thiago sådär! :D
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 01:03
MQUC

Jag håller med dig fullt ut, förutom på en position, jag ser Pedro som den givne och snarare att sanchez konkurrerar med Villa om den sista ytterplatsen

Och även om Fabregas anländer, anser jag att han borde börja på bänken så Iniesta är kvar på innermitten
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:02
comrende

Comprendar du vad Balotelli säger i klippet? Översätt gärna isf ;)
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:01
2 Fråger till mina blåröda vänner!

Vilka ser ni helst i startelvan?! självklart kommer det roteras friskt, men om vi säger vilken 11a vill ni se till ligapremiären t.ex om vi räknar med att alla är friska.

För mig är alla platser spikade utan en, till vänster i anfallet, kommer pedro eller sanchez få starta? (resten av elvan ser jag som spikad med valdes, abidal, pique, puyi, dani, sergio, iniesta, xavi, villa , messi.

Sen kan det hända mycket fram tills dess, om fabregas köps in kommer han då kliva direkt in på mitten från start så att Iniesta tar vänsterflanken och sätter både pedro och sanchez på bänken?! jag har ingen aning hur pep kommer få till det, vet bara att det ser ljust ut och att det behövs en sån här bredd sett till spelschemat, ska jag va ärlig har jag en känsla av att vi för förska gången kommer se regerande cl mästarne ta hem samma turnering 2 gånger irad :)

en sak till, oavsätt hur det blir med startelvan osv så hoppas jag att Affelay och Thiago får rikligt med speltid, 2 lovande spelare i dagsläget som jag tror kan blomma ut till några av de bästa spelarna i världen.

FORCA!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:00
Gud är störst!-Pep el rei!;

Jag tackar också för länken! Kung Abi gör det igen, fantastisk människa!

Lika fantastisk som allas vår Puyol, har det någonsin någonstans funnits en person mer lämpad som kapten för ett lag? Förmodligen inte, synd att han inte får vara kapten i landslaget också men det ska väl mycket till för att en katalan ska bli det?
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 00:57
Okej tog bara infon direkt från artikeln.

Tack för svaret!
Barcelona barca111
2011-08-11 00:56
Miguel Angel Sainz(född 93) är inte köpt för 6 miljoner euro och han ska inte spela för b laget utan för juvenil a
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 00:53
Läste nyss inför Segunda Division artikeln om vårt kära b-lag

Någon som vet vem denna Miguel Angel Sainz är från Santander? 6 miljoner euro är en ganska saftig peng för en sådan spelare anser jag, men någon som har mer info?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 00:49
Både Pique och Busquets skador ska ju ha varit av den lättare sorten som tur var, så jag tror nog att båda kommer spela mot Real på söndag.
Barcelona comprende
2011-08-11 00:46
Man måste ta mig fan älska Balotelli hahahah
Barcelona comprende
2011-08-11 00:46
Man måste ta mig fan älska Balotelli hahahah
Annons: