/spanien/barcelona/forum/11233.aspx/spanien/barcelona/forum/11233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2011-08-10 23:14
Verkar som min dröm inatt om att Cesc skulle bli klar idag nästan blev sann. Får se om andra delen av drömmen också slår in, den där han inte klarar läkarkontrollen. :)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 23:05
God is a five letter word - Messi

Nja nu var det ju som sagt inte TV4 som gick ut med det först, dem hänvisade till BBC. ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-10 23:03
När BBC sports skriver om det så kan man i alla fall börja "tro" på det betydligt mer än när det kommer till de spanska tidningarnas spammande dag in och dag ut.

Alves och Abidal spelade båda 90 minuter i kväll. Skönt att se att Abidal är fit för en hel match och att Alves får igång benen igen efter semestern.

Nu får man be till gudarna att Piqué inte får en negativ utveckling på muskelkänningen utan kan träna på fredag igen.
Vore riktigt tråkigt när man precis blivit glad över att Puyol kan bli spelklar tidigare än beräknat.

I övright fick de andra landslagsspelarna 45 minuter, vilket kan liknas vid ett vanligt träningspass i belastning. Förutom Pedro då, som fick nöta bänk. Trist, han behöver verkligen hitta tajmingen igen efter en trevande försäsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 23:01
Det bästa? Att Barca köper en back? ;)

Skämt å sido, Fabregas får gärna komma om det är vad Pep verkligen vill. Det är inte mitt förstaval, men det är en fantastisk spelare och jag kommer välkomna honom med öppna armar ifall han kommer hit. Jäklar vilket mittfält vi kommer att få.. :P

Det jag är mest rädd för är bara att Masche allt mer sällan kommer husera som pivote utan som backup till mittbacken, och Keita agerar pivote. Det hade man löst genom att köpa en mittback till, vilket jag fortfarande hoppas på... men när Puyol/Pique/Abidal finns tillgängliga måste väl Masche gå före Keita? Att rankingen borde vara den samma och Keita bara är en yttersta nödlösning när varken Busquets eller Mascherano finns allt tillgå. Vi får hoppas det.
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:57
Yes tv 4 nyheterna vid 22 sa det samt kolla på txt tv 1 an sidan 328 där stod d oxå orginal källan är BBC.
Vi betalar lite över 300miljoner nu sen 50 miljoner i variabler sen avstår Cesc 50miljoner som han egentligen skulle få från Arsenal vid eventuell flytt så totalt ca 400 miljoner SEK!!!
Barcelona el Maestro!
2011-08-10 22:56
Nu kan vi ändå konstatera att Cesc är på ingång tillbaka till Barca.

BBC är en ganska säker källa. De hänvisar till en källa till klubben "According to a senior source at the club"

Citat från artikel nedan. Se länken för att läsa hela artikeln.

"The BBC understands a fee of £30m, plus over £5m of additional performance-related payments, is close to being reached for Fabregas.

It is believed that, if he is sold, the Spaniard will be due £4m in compensation - £1m for each year of his contract he did not complete - but may be prepared to forego that payment in order to facilitate a deal.."

De sista styckena får gärna Rambla läsa noga =)!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-10 22:53
Blaugrana91

Haha lite komiskt att dem är först att gå ut med det, varken Barcelonas officiella hemsida eller någon annan sportsida har sagt att han är helt 100% klar :S Men vi får hoppas på det bästa!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-10 22:53
Tro endast på den officiella hemsidan, som sagt Silly season svänger snabbt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:51
God is a five letter word - Messi

Jag såg på TV4 nyheterna och där sa dem att Cesc är klar för Barca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-10 22:49
Barca 666:

Det du skrev nedan, vilka nyheter visade dem det på? :S Snack om Fábregas d.vs
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:37
OK vet det är lite tidigt men jag e så sugen på att fotbollen börjar snart så jag tänkte ha min start 11:a mot Madrid...kommentera gärna:

Utan Pique:
1. V.V
D.A, Abidal, Masken, Adriano
Xavi, Iniesta, Busi
Sanchez, Messi, Villa (dessa herrar på topp får gärna byta positioner undermatchen =)

Med Pique:
1. V.V
D.A, Abi, Pique, Adriano
Xavi, Iniesta, Busi
Sanchez, Messi, Villa

Hade varit kul start 11:a o testa så på en försäsong match mot kvalificerad motstånd...jag ser dessa 2 matcherna som tränings matcher inför säsonger så jag är avslappnad =)

Vad tycker ni?
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-08-10 22:35
Yes, Orellana in, spana in på honom hans dribblingar är nästan av samma kvalitet som Sanchez.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:34
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Skönt att höra.

1.70 ligan kan sova gott i natt. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:34
Mojito

Skönt, men han har fortfarande bekymmer och det oroar mig lite. Han var skadad stora delar av försäsongen, nu kände han något igen. Man får nog ta det lugnt med honom.

Blaugrana

Haha, det ska nog gå :D
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-10 22:32
Official medical report: Pique got subbed out of precaution after a muscle problem in his left thigh

Skönt!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:31
Barcelona barca111
2011-08-10 22:30
Sanchez spelar fram!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:30
Snyggt av Sanchez där!! :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:29
Sanchez är grym =)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-10 22:29
1.70-ligan

Vi vet ju inte om han missar första matchen mot Real, ska ju varit en säkerhetsåtgärd bara att han gick av.
Barcelona comprende
2011-08-10 22:28
Fan vilka sköna dragningar Sanchez har !
Barcelona Abbe.
2011-08-10 22:28
Flytmål.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-10 22:27
Kunde ge mig fan på att det var en ängel som gick in och avgjorde för Sverige! :)
Barcelona Barca 666
2011-08-10 22:26
Hoppas det de sa i nyheterna just nu om Cesc inte stämmer...jag vill ju ha Thiago Silva eller någon annan back...synd att vi köper cesc nu hade gärna låtit honom stanna 2-3 säsonger till sen köpt honom tillbaka billigare då hade han inte hanft mer än 1-2 säsonger kvar på kontrkatet o varit lite äldre!!!

Hur som helst ska jag inte älta detta utan tvekan är Cesc en a världens bästa mittfältare o vi får lita på att Guardiola vet vad han gör....även om jag har varit lite skeptiskt mot just hans värvningar tidigare (Zlatan & Chyg) men Alexis Sanchez ville jag ha redan i Januari =)

Grabbar va e detta för oroväckande ni skriver så mitt i natten om Pique skadad...stämmer detta?? Skit i Cesc o ge budet till Milan för Thiago Silva ASAP säger jag...snälla uppdatera om Pique jag läser ofta här !!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:24
Jo men Pique är ju ett avbräck. Hoppas åtminstone han kan spela hemmareturen, Och tänk, tänk, tänk om Pep öppnar för en mittbacksvärvning i och med detta :O
Barcelona Riiio!!
2011-08-10 22:19
Låter på något sätt helt ok med Abidal och Masch som mittbackpar men frågan är hur samspelta dem är, troligen inte alls men snabbhet har vi som fan i alla fall då =)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-10 22:14
Barcadinho

Frågan är ju hur dumma man är om man inte följer en spelare som klubben trots allt äger? Men det skulle inte förvåna mig..

För övrigt skulle Pique bytas ut i halvtid var det tänkt. Väldigt bra tajming att skada sig med en minut kvar då. Jävla skit är vad det är.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-10 22:10
1.70 ligan.

Jag är inte ens säker på att någon från vår klubb följt honom ordentligt.

I en sån stor klubb bör det finnas många medarbetare som gör olika arbetsuppgifter. T ex några som följer upp utlånade spelare.

När Barca värvar en spelare måste det finns något hopp om att spelaren har en viss kvalitet. Annars skulle man inte köpa honom överhuvudtaget.
Sedan kommer spelaren i frågan och misslyckas under en försäsong eller en debut säsong. Ok, det kan hända.
Men alla spelare har upp och ner utveckling och formkurva. Därför måste man se till att de utlånade följs upp.
Det är trots allt dyra investeringar alla dessa spelare. Vad kan det kosta att skicka någon fotbollskunnig att följa Henrique under typ 20 matcher, små pengar.
Samma sak med Botia. Är det någon som har följt honom i Gijon? Jag undrar. Han hade en bra säsong därborta enligt de gångerna jag har sett.

Men igen, jag vet inte hur man jobbar med sånt inom klubben.
David Villa #7
2011-08-10 22:07
1.70-ligan

Om Pique's '' precaution. '' ?

Läste det hos twitter profilen @BarcaTheOffside :)
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-08-10 22:06
1.70-ligan// här får du.
Annons: