/spanien/barcelona/forum/11232.aspx/spanien/barcelona/forum/11232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:58
Börja nu inte med dessa förbannade jämföra spelare, vi vet alla hur det slutar...
Barcelona Trippeln
2011-08-12 12:56
''Om ni skulle svara med ärlighet.

Vem tycker ni är bättre , Pepe eller Pique ?? ''

Vad är det för efterbliven fråga? Vem är bättre Xavi eller Svensson...
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-12 12:52
Om Pepe och Pique hamnar i bråk så skulle jag tippa på Pepe, han kan alltid sparka honom när han ligger ner :P

Men fotbollsmässigt? Inte ens samma nivå, Pique är före.

Rambla

Äh, vem bryr sig vad Arsenalsupportrarna tycker? De kommer ju gnälla på det ena eller det andra, lika bra att göra det som passar en. Återigen, om Cesc störde sig på uttalandena så hade han sagt det för längesen, han vet att det hjälper honom att komma hit.
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:52
el Maestro!

Visst, ska vi dra det till sin spets så gillar även jag när det är mer spontant och att spelarna visar öppenhet. Självklart, det är mycket trevligare så, men faktum kvarstår att det gillas inte av utomstående.

Hetfield

Jo, jag minns all den skit Raiol och Zlatan höll på med. Det lustiga är ju att detta hyllas av andra som genialt. Snacka om dubbelmoral när de sen kritiserar Barcelona i nästa veva. Borell är ju en sådant exempel.
Barcelona rico
2011-08-12 12:50
iMadridista hasta que me muero!

Inte för att vara taskigt eller elakt mot dig men är inte svaret ganska självklart här i barca forumet! Och för att svara på din fråga så är det Pique alla dagar i veckan för mig.
Barcelona älskabarcelona
Pique
Barcelona Mujje
Pique
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid iMadridista hasta que me muero!
2011-08-12 12:47
Om ni skulle svara med ärlighet.

Vem tycker ni är bättre , Pepe eller Pique ??
2011-08-12 12:46
Jag ser inte varför det är en sån big deal att Xavi eller Valdes säger sånt. Om Cesc tyckte att det var jobbigt eller irriterande så hade han bara ringt de eller sagt det till de i person att lägga ner med det. Kommer ni ihåg Zlatan och Raiola? Kommer ni ihåg hur Raiola öppnade käften och förolämpade allt och alla i klubben, främst Pep, tror du att Zlatan var emot det? Zlatan var medveten om orden och stod bakom de, det var bara Raiola som gjorde smutsarbetet.

Det är samma sak här, om Cesc fann det fel eller irriterande så hade han bara ringt de.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-12 12:45
kan inte valdes knipa, nu lär det inte vara en fråga om timmar längre..
Barcelona el Maestro!
2011-08-12 12:42
Rambla~//

Jag förstår vad du menar och håller med dig också i detta fall.
Men med medieträningen försvinner det genuina, spontana, ärliga svaren som präglar många av Barcaspelarna då. Som fans vill man helst ha klara konkreta besked hela tiden.
Jag gillar som det är med andra ord. Inte vill jag ha en spelare som är så slipad som herr Wenger att man undrar vad han håller på med varje gång när man hör honom prata.
Denna genuina spontanitet hade också Laporta och det var verkligen något som jag saknar idag hos Rosell.
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:33
el Maestro

Det är de troligtvis men det hör inte hit. Nu handlar det om professionell fotboll på högsta nivån, där finns det oskrivna regler och en etikett man förmodas följa, oavsett om man gillar det eller inte. Därför anser jag att de borde gå igenom någon form av mediaträning. Vilket de säkerligen har gjort redan. Då återstår det för klubben att se över denna mediaträning för den verkar skiljas sig från många andra klubbars.
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:29
100% AntiMadridista

Det kan nog vara så, inte alls uteslutet, men det gör inte det hela okej för det. Det tycker åtminstone inte jag.

Kolla på Sports rubrik tex:

Víctor Valdés: "En unas horas se anunciará el fichaje de Cesc"

Nu skulle jag iofs vilja höra presskonferensen för att bekräfta att han verkligen sa så. Jag tvivlar på det utan misstänker att Sport kryddar till det. För Valdes är verkligen inte rätt person att gå ut med att det bara är frågan om timmar innan det blir officiellt med Cescs övergång. Han får inte komma med sådana uttalanden.
Barcelona el Maestro!
2011-08-12 12:28
Rambla~//
Xavi och Valdes är två ärliga killar. När journalisterna ställer frågor om Cesc svarar dem ärligt utan att tänka till. Även om det kan uppfattas som respektlöst mot Arsenal så är jag säkert på att det inte är meningen. Vissa personer är helt enkelt för ärliga. Du vet sådana som aldrig skulle kunna bli politiker?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-08-12 12:26
Jag är helt säker på att de vill att spelarna ska kommentera. Fabregas vill att Barca spelarna ska säga annars hade han sagt till de att vara tyst. Han vill inte själv kommentera för att han respekterar Arsenal fansen..därför låter han Barca spelarna tala för honom
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:22
el Maestro!

Det är klart att han säkert vet något, men det hör fan inte hit. Det är faktiskt inte svårt att lära sig orden "no comments" på engelska.

Vi själva gnäller över hur brittisk press hittar på en massa citat från barcaspelare, och det gör de också, men allt är ju inte påhittat och därför blir det så mycket enklare för pressen att spinna vidare när det faktiskt finns uttalanden från spelarna som stämmer.

Varför måste de snacka om Cesc hela tiden? Tror de verkligen att det hjälper och underlättar en övergång? För i så fall är de naiva och korkade. Personligen tror jag att de ser det som väldigt naturligt. Cesc vill till Barcelona, de vet om det, och därför tror de själva att det är helt okej att snacka helt öppet om det.

Tyvärr så ser inte resten av världen saker och ting på det sättet. Därför får de nu skylla sig själva om de blir omtalade på ett negativt sätt av andra.
Barcelona el Maestro!
2011-08-12 12:17
Rambla~//

Hehe, då får väl Cesc sluta att skicka SMS till Valdes och Company. De verkar vara uppdaterade;-).

"It is good day for a friend"! Nothing wrong with that!
Barcelona Culliford
2011-08-12 12:16
Rambla: Håller med, tycker att vår sportchef borde lägga ut klara instruktioner om vad spelarna får och inte får säga.
Barcelona Jeffren
2011-08-12 12:15
AndreD - WWW = World Wide Winning

He,, jo

Men ahr fått många pikar att jag sagt det var klart förra sommaren så denna gång håller jag k... he
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:12
Seriöst, spelare i Barcelona borde fan tvingas gå igenom mediaträning. Varför måste de snacka om Cesc mitt under förhandlingarna? Det finns ingen anledning för Valdes att prata om att det nu är nära till det blir officiellt med Cesc. Sätt munkavle på fjanten, helt ärligt alltså håll bara käften. Hur korkad får man bli? En sån här grej kan få Arsenal, vi vet hur känsliga de är, att lacka ur och dra sig ur hela affären.

Det är inte hans uppgift att snacka om spelarvärvningar och förhandlingar. Det finns annat folk inom klubben som har de uppgifterna. Stå i ditt mål och knip igen bara.
David Villa #7
2011-08-12 12:09
Valdés säger att Cesc kommer bli klar för Barca om några timmar.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-08-12 12:07
Nån som har sett denna video. Thiago intervjuas och Balotelli avbryter honom genom att säga Thiago är bäst!
Barcelona Rambla~
2011-08-12 12:06
Jag tror fortfarande att hela affären kan skita sig. Varför? Tja, Wenger är som han är. Tjurskallig och grinig. Just nu sitter säkert Arsenals styrelse och försöker pressa ur mer pengar. Kom ihåg hur Pozzo ändrade sig i sista stund och ville ha mer betalt för Sanchez. Det här kan hålla på några dagar till är jag rädd för.

Vem vet, kanske har Arsenal i sista stund krävt att någon spelare ska ingå i dealen? Afellay tex eller Thiago, Deulofeu, fan vad som helst kan ske när Wenger är på det humöret.
2011-08-12 12:04
Jeffren

Haha, det sista var bara en liten pik till Messidinho_10 :P
Barcelona Jeffren
2011-08-12 11:51

Nix det var jag som skrev det hela,,, & JA JAG HAR FÅTT äta upp det hela en massa gånger
2011-08-12 11:49
Jeffren

Is i magen? Kommer ihåg förra sommaren när du skrev att Cesc var 100% klar, du hade beställt en Fabregas tröja och vi skulle "komma ihåg var vi hörde det först".

Eller har jag "blandat ihop dig med någon annan" ;)
Barcelona Jeffren
2011-08-12 11:48
chsa

KALAS BRA,,, vill du att vi ska ha någon borta mot Er? he he he
2011-08-12 11:48
False pretences, är inte det hela Wengers koncept :P?
Real Madrid chsa
2011-08-12 11:43
Hur ser det ut för er på skadefronten?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-12 11:35
Mjo, det är väl iofs sant. Men han måste ju ändå känna att kom dit under "false pretences" så att säga.
Annons: