/spanien/barcelona/forum/11229.aspx/spanien/barcelona/forum/11229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-11 11:02
Official medical report: Busquets has an indirect traumatism at his right side (got hit in his ribs) För många skador just nu....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2011-08-11 10:32
En bra nyhet, Xavier Limerick (15), har skrivit på nytt kontrakt till 2015. Det skrivs att han har tackat nej till ett erbjudande som Wenger har gett honom med betydligt mer pengar än vad Barca erbjuder.

"Sv*net" Wenger fortsätter att försöka locka till sig unga talanger från Barcas ungdomsakademi.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-11 10:26
Någon som vet hur det är med Pique? Inget nytt om hans skada från igår?
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 10:01
Om Fabregas nu anländer tycker inte jag vi ska börja peta altlför mycket i startelvan. Vi har en fungerande startelva som har tagit oss till en mängd titlar, varför ska vi börja ändra på ett vinnande koncept. Fabregas och Sanchez ska inte glida in såpass lätt, de måste förtjäna sin plats.

Vi vet alla ändå att Xavi kommer vila ett par matcher och att Villa inte orkar fullt ut varje match, Fabregas och Sanchez kommer få sina minuter ändå och kunna visa att de hör hemma i startelvan.

Om nu Fabregas anländer då.

Zlaja82

Du kan inte ens stava hans namn rätt, säger hur mycket koll du har. Bartra är framförallt mittback, på högerbacken har vi Montoya, som nyss spelade hem ett u21 guld om du missade det? Plus att Adriano kan agera högerback och även Puyol
zlaja82
2011-08-11 10:01
att gå från Alves ( Bäst i världen på sin positin ?) till Batra är väl ett stort steg...
Barcelona el Maestro!
2011-08-11 09:29
zlaja82

Det finns "back-ups" till Alves i Barca B. Batra en av dessa. Jag är inte orolig alls. I värsta fall får man inhandla en erfaren back som även kan vikariera som högerback i januari.

Underbart om den förlorade sonen kommer hem redan innan El Clasico den 14 augusti. Han kanske till och med kan göra en insats i den matchen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-11 09:24
nu tror jag iofs inte pep skulle vara så angelägen om att få hit en spelare som orsakar mer problem än nyttal vårt mittfält blir rejält förstärkt och i viss mån backlinjen/anfalletefter som Mascherano/Iniesta lättare kan vikariera i respiktive lagdel.

Nej, jag har aldrig varit jättenoga med en cescvärvning, framförallt pga priset och thiago, men det går inte att förneka att laget blir starkare med honom.. Som jag brukar säga: är Pep nöjd e jag nöjd
zlaja82
2011-08-11 09:01
Jag är ganska övertygd att Pep komer att använda masken som back i 90 % av matchern han spelar ifall Busken inte får en långtidsskada ?

Vad händer med Keita ?

Hur bra ersättare har barca för D. Alves vad händer om han blir långtidsskadad ?

Det känns som en värvning av Fabbe stller fler frågor än vad den ger svar..
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-11 08:54
ja det verkar onekligen som att cesc spelar i blårött nästa år. Ska bli intressant att se hur pep formerar laget i supercopan om fabregas är redo samtidigt som Pique och Busi är indisponibla.. Trebackslinje?
Barcelona MQUC
2011-08-11 08:39
Gio Style; kunde inte hålla mig! perdon ;)

Barcelona Snok
2011-08-11 08:38
Är det bara jag som tror att drygt 25% av matcherna kommer att spelas med trebackslinje i år? Sergio och Masken spelar på sin vanliga plats och droppar ner i backlinjen vid behov
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-08-11 04:43
Siempre Barça

Den elvan på FM skulle vara mums!
Barcelona Siempre Barça
2011-08-11 04:21
vad tycker ni om den elvan,

---------------V,Valdez------------
---D,Alves--P3-----P5---Abidal--
-----------------Bus----------------
--------Xavi----------Iniesta------
---------------Cecs----------------
---------Messi------Villa

Eller

-------bus--------------
---xavi---cecs----iniesta

VAD TYCKER NI MIN ELVA??? OCH HUR SKULLE ERA ELVA SÄTT UT MED CECS F 4
Barcelona Gio Style
2011-08-11 03:35
MQUC
Onödigt...
Real Madrid One club, one love. All Real Madrid.
2011-08-11 03:17
Får gratulera till Fabregas om det nu är klart!

Kul för ligan att ännu en klasspelare anländer.

Hala Madrid!
Barcelona barca111
2011-08-11 03:08
Thiago - Next no.1

källa?
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-08-11 03:05
Arsenal ska tydligen ha presskonferens imorgon, intressant.
Barcelona Barca4eva
2011-08-11 02:44
Blaugrana91

Cesc längtar tillbaka till Arsenal, kanske? :p

Naj, här väntar man på officiella uttalanden.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 02:38
Om Cesc nu kommer vet jag allafall vilka som kommer bli gladast, Sport.es redaktionen såklart!

Dem kommer antagligen ordna en ordentlig fest på redaktionen och fira att deras favorit äntligen kommit hem. ;)

Den stora frågan är bara, vem ska dem skriva om nästa sommar?
Barcelona barca111
2011-08-11 02:18
Arsenal coach Wenger has given the green light for the transfer of midfielder Cesc Fabregas (24) to Barcelona. [telegraph]
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-11 02:08
Hoppas verkligen detta stämmer nu, och att Cesc 'ntligen kommer hem. Isåfall vill jag se startelvan såhär:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Busq (Roteras Masch)
Xavi Iniesta ( Roteras med Cesc samt Thiago)
Sanchez-Messi Villa (Pedro, Afellay)

Detta vore enligt mig helt perfekt, klasspelare att byta in och rotera med ¨på varenda position ¨på mittfältet. Underbart ! Hoppas att Sanchez gör braksucce och slår sig in framför Pedro !

Barcelona XAVI6
2011-08-11 02:03
Fabregas kommer, thiago utvecklas! Men men men det kommer aldrig finnas en spelare som Xavi! Sättet han rör sig, sättet han passar. Jag är så glad att jag fick växa upp och se xavi. En sann legendar i barca<3
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:59
Måste bara avsluta kvällen med ett citat som jag kommer tänka på livet ut;

"Do you have any idea what a fucking badass we have as captain? Do you? Champions League final, they tell him he’ll be warming the bench, and he’s the one comforting me! This is Barcelona."

Eric Abidal.
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:56
Larsson1333;

Sant; 400 rakt av hade väll varit lite overkill, Fabregas 50 egna miljoner ger lite sken av hur mycket han vill till världens bästa klubb! :)

Hursom skulle han komma och leva upp till förväntningarna så de här pengarna inget att tänka på, då lagmoral och förevig lojalitet till klubben lär ingå, hehe ;)

dags att sova, tack för pratstuden BarcaBröder, godnatt!
Barcelona Larsson1333
2011-08-11 01:49
MQUC

Tekniskt sett blir det ju inte 400, då Fabregas själv bidrar med 50, plus att 50 miljoner är olika bonusar och skit ;)

Ungefär som med Sanchez, en grundsumma på 250, med möjlighet att stiga till ca 360 beroende på prestationer
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:32
Ronaldinho Jr.

Sant, vi tänker rätt lika och jag håller med dig.

Det här med Fabregas är ju sjukt svårt, för det första känns det jobbigt att lägga ca 400 miljoner på någon som en gång va vår, samtidigt som jag förstår satsningen då Xavi inte blir yngre och Fabregas är bara 24, så om Fabregas i det långa loppet gör det (nåja, komma i närheten iaf) jobb som Xavi har gjort under många år så är det väll värt varenda krona.

Jag är inget superfan av Fabregas, tycker dock att det är en klassspelare som kanske får en nytändning i blaugrana, men som du säger så får det ju inte ske på Thiagos bekostnad.

En sak som är värt att nämna är ju också att Fabregas inte är vilken värvning som helst, utan en kille som är från Barcelona, talar språket, spelar i landslaget men framförallt har en väldigt nära relation till de spanska landslagsspelarna i Barca, de är ju som kusiner kan man tro och alla vill verkligen "ha hem" Fabregas vilket är förstårligt, jag har varit kluven länge över det här men om jag måste avgöra så borde vi köpa, just för att ha "den perfekta ersättaren" till Xavi senare, både på och utanför planen.

Hursom; Alexis, Pedro, Messi, Thiago, Fabregas(?) vår offensiva framtid är säkrad och klubben ska fan ha cred för framtidstänket, både när det gäller att satsa på egna talanger samt att värva unga bra spelare!

Barcelona nemo
2011-08-11 01:21
Ronaldinho Jr

Balotelli säger bara att Thiago är bäst :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:21
När det gäller Villa så är "att han inte satte sina chanser" nästan det minsta problemet för mig. Varför han i mina ögon gjorde dåligt ifrån sig var för att han inte rörde sig på ett korrekt sätt i den position han spelade som nr9 och på kanten tycker jag att han inte har något att göra, där är Pedro mycket mer lämpad.
Samtidigt kan ju detta, eller förmodligen är det ju så att det till väldigt stor del berodde på att han inte hade anpassat sig tillräckligt till vårt spelsystem vilken han förhoppnigsvis har gjort nu, för det är som du säger, han har inget på en bänk att göra :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-11 01:18
Jag är kluven till Fabregasfrågan och har varit det länge. För det första kan jag inte låta bli att tänka "varför gick du i första taget" men det är väl dags att förlåta honom för det :)

Sedan får man ju verkligen hoppas att Thiago får nog med utrymme om Fabregas kommer, vilket inte är helt självklart.

Å andra sidan är Fabregas en fantastisk spelare och jag är övertygad om att han skulle prestera riktigt bra och ge allt för att (för en gångs skull) vinna en stor klubbtitel..
Barcelona MQUC
2011-08-11 01:15
Ronaldinho Jr.

Villa gjorde inte sin starkaste säsong senast och jag led verkligen med han när inte avsluten satt där dom skulle, men han hör inte hemma på våran bänk då jag tror han är tillbaka helt till sitt gamla jag den här säsongen, och då är han top5 målfarligaste anfallarna i världen.

Så för mig personligen hoppas jag att Fabregas inte kommer (för vi har Thiago Alcantara!, för vi har Thiago Alcantara! :P ) utan att Villa startar på topp och Iniesta på mitten.
Annons: