/spanien/barcelona/forum/11226.aspx/spanien/barcelona/forum/11226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-02 21:09
2-0 Chile, så går det när man spelar med Realspelare i backlinjen.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-02 21:05
Vilket mål av Sverige!!!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-09-02 21:02
Hetfield Skojar du eller? Han har ju fan vart bäste svensk i förstahalvlek, och han har ju inte vart dålig i andra heller
Barcelona Blaugrana91
2011-09-02 20:59
Ojoj snyggt mål. Chile 1-0
Barcelona Gonzalez_Barca
Goooooooolazo!!!!
Barcelona Alvés - Por Que?
Vilket mål av Chile, fantastisk passning och vilket avslut... Backlinjen har blivit utspelad sen matchen börjat Ramos Albiol Javi martinez Arbeloa långt från ordinarie förutom Ramos
Barcelona Hetfield
2011-09-02 20:54
Den där Chippen måste fan ha bajs runt munnen efter varje gång han har slickat tränarens röv. Fyfan, hur kan han få starta?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-02 20:52
Engelsk stream Spanien - Chile.

VAMOS Chile!
Barcelona Barcadinho.
2011-09-02 20:49
Seriöst, vilken jäkla dålig fotboll vi får live från Ungern. Båda lagen spelar totalt kass. Även om det kommer att trilla in några mål hit och dit, så räcker det inte. Det kommer inte dölja den enorma bristen på teknik, passningsskicklighet och inte minst spelförståelse. Läs vad min fru sa efter typ 20 min - "all fotboll som inte är en spansk fotboll ser ut som en klasskamp fotboll".

Det finns massa med lag i la liga som kan rulla boll bättre än båda Sverige och Ungern.
Barcelona BarcaFan!
2011-09-02 20:48
comprende

Att fejka skottfint va ngt helt nytt för mig!
Barcelona comprende
2011-09-02 20:46
Hm hur fejkar man en skottfint ?
2011-09-02 20:43
Enda som var läckert i matchen var framspelningen... skottfint sen en fin passning...

Och Rambla kan inget än hålla med angående den där Wendt hur dålig kan man vara egentligen... Om Safari blev petad p.ga. ett dåligt inkast mot Holland så bör Wendt slängas ut från truppen

Comprende rättat nu hehe, var lite snabb så blev ett fel.. vi är ju trots allt mänskliga;)
Barcelona comprende
2011-09-02 20:42
Lagerbäck börjar mer och mer framstå som Sveriges Pep Guardiola.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-02 20:42
Xavi, Busquets och Villa ställs nu mot Alexis när Spanien möter Chile.

Stream i länktips.

PS... Ramos, Albiol och Arbeloa i backlinjen...
Barcelona ElTriplete
2011-09-02 20:40
FC Barcelona #10

Elmander hade ju ett ypperligt läge innan Ungern gjorde mål. Ett riktigt tamt skott avlossade han däremot när han hade både Zlatan och Larsson att passa till..
Tjong-VM på tv4 om ni är intresserade... Elmander bör ha passat Ibra i det sista anfallet sverige hade, aja screw that nu är det Spanien - Chile med Xavi Busi och Villa startar från barcelona lägret
Barcelona Rambla~
Oscar Wendt, seriöst hur dålig kan en vänsterback bli? Kan ni tänka er att svensk media fick för sig att Barca var intresserade av honom bara för att en gång i sin karriär råkade göra en duglig insats just mot Barca? Han slår ut enkla passningar till inkast, klarar inte av att täcka ytor och springer omkring som en yr höna.

Ungern saknar 4-5 viktiga spelare och ändå kan inte Sverige sätta press på dom. Lägg ner alla tankar på Em snälla, ni har inte där och göra. :P
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-02 20:38
Sverige spelar dåligt som fan och ligger under :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-02 20:19
Azerbaijan kvitterar i 86:e minuten. Det kunde man ge sig faan på...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-02 20:05
Abidal har som tidigare sagts inte direkt förkastat det kontraktsförslag han fått av klubben. Han har egentligen bara ett problem med innehållet, och det är att han vill ha kontraktet till 2014, och inte 2013 med option på ytterligare 1 som klubben föreslagit.
Optionen skulle falla ut om fransmannen spelade minimum X antal matcher under 2013.

Så, det handlar inte om pengar, och parterna kommer säkerligen överens inom kort.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-02 19:25
Azerbajdzjan - Belgien 0-1 (Pågår)
Simons gör mål på straff i den 55 minuten.

Finland vann med 4-1 mot Moldavien.
Grekland vann med 1-0 mot Israel.

Barcelona A.Gaudi
2011-09-02 19:16
töntigt argument. Bara för att barca har ett superlag behöver man inte pissa på mindre "kvalitativa" lag. vill du att alla lag i spanien, bortsett från real och barca åker ur?

Spec i tider där inte ens England, Frankrike, Italien har märkvärdiga lag internationellt.
Barcelona Mascherano
2011-09-02 18:27
Hoppas inte Sverige kommer med till Em jävla skit lag!
Grace/Wastelands
2011-09-02 18:17
Hade ju velat se Jonas Olsson spela. Han är ändå ordinare i Premier League. Jag har ingne större tillit till varken Mellberg eller Isaksson längre. Wiland och Olsson känns mycket hetare.

elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-02 18:16
- Wiland
Lustig - Majsan - Mellberg - Wendt
- Kim - Ekdal/Wembloom(?)
Larsson - Ibra - Olsson (martin)-
- Toivonen -

Denna elvan hade jag velat se. Tycker vi har dålig bredd på de defensiva mittfältspositionerna, Källström är ju egentligen offensiv mittfältare.
Wernbloom har växt ut till startspelare i AZ så han och Ekdal är spännande spelare på den positionen. Larsson är given tycker jag, likaså Ibra, sen kan man lira Elmander också. Han är duktig på att slita motståndarnas backlinje men han är allt för "trött". Olsson bidrar mer med speed och teknik.
Toivonen är given.

Patrik Sjögen är fan dum i huvudet. Mutor? Sen när blev en normal kontraktsklausul en muta?
Grace/Wastelands
2011-09-02 18:11
Aftonbladet strikes again...

Kallar assistbonus för spelare för "mutor".

Alltså, seriöst. Assistbonus i kontrakt har funnits i åtminstone 10 år antagligen längre än så. När fan ska dom sluta med allt jävla skitsnack och ha lite koll på saker och ting.
Grace/Wastelands
2011-09-02 17:57
Argentinas matcher passar bäst som sömnpiller till insomniac patienter i dagsläget. Herregud.

Någon som vet om Di Maria eller Higuain träffade målet nån gång i matchen?

Barcelona Frodo
2011-09-02 17:55
Jag kan till viss del förstå varför Di Maria och Higuain får starta. Med tanke på att Argentinas ytterbackar inte är offensivt kompetenta så behöver man en spelare likt Di Maria som slickar kanten. Higuain erbjuder tyngd centralt på topp och han jobbar rätt hårt för laget. Problemet med båda spelarna är att de sumpar otroligt många chanser då de alltid går på kraft när de avslutar. Dessutom har de inte särskilt bra fotbollshjärnor.

De offensiva spelarna är inte det största problemet trots den mediokra målutdelningen utan det är snarare att det går väldigt långsamt att transportera boll i de bakre leden. Det är alldeles för många som kladdar på bollen och slår bort enkla passningar. Argentina bör egentligen spela en rakare fotboll då de har rätt snabba spelare framåt.
Grace/Wastelands
2011-09-02 17:52
Bajrami hör ju inte ens hemma på läktaren. Han bör inte ens vara med i truppen. Inte Chippen heller. Mer mediokra spelare kommer jag inte på. Sverige har dessvärre inte ett bättre lag. Jag vill dock se Elm och Ekdal från start. Och Safari kan dom skicka hem från truppen också. Han vill jag aldrig se i landslaget igen efter vad han gjorde mot Holland om vi inte går vidare till EM på grund av det.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 17:49
Bajrami på läktaren ikväll och Chippen spelar ikväll. Jag hoppas att Sverige inte går till EM, den där tränaren måste bort.
Annons: