/spanien/barcelona/forum/11225.aspx/spanien/barcelona/forum/11225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-11 16:47
Greenwood

Först och främst tror jag att Wenger hade förhoppningar om att kunna övertala Cesc att stanna. Jag tror faktiskt det, och därför har han hållt fast benhårt vid sitt krav. Vår värdering är 40m pund, under det priset gör er inget besvär. Han vet också att Cesc inte kommer att lämna in någon transfer request. Därför har då Barca bidat sin tid och väntat ut Arsenal. Detta är ju förstås väldigt jobbigt och enerverande för Arsenal. Ful taktik kan tyckas, men alla klubbar gör likadant, även Arsenal. Alla vill värva för så billigt som det bara går.

Nu vet vi ju inte vad som har pågått bakom stängda dörrar men jag misstänker att Cesc har haft en större inverkan bakom kulisserna än tidigare, har varit mer bestämd typ och kanske tom pushat på lite. Nu spekulerar jag bara så klart.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-08-11 16:44
Det skall bli intressant att se om Barcelona och Arsenal kommer fram till en överenskommelse innan Supercup-finalen mot Real Madrid på söndag. Hur mycket spel har han i benen? Har inte varit så aktiv på sistone, men sist jag var det så hade han inte tränat så mycket med Arsenal.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-11 16:38
¡Barca! - Crèma Catalana

Då är definitivt inget klart ännu med Cesc
Barcelona BB
2011-08-11 16:33
Nu när cesc verkar närma sig på riktigt så kan man ju börja spekulera i olika tänkbara elvor den kommande säsongen. Kommer cesc att acceptera bänken om han inte skulle få plats, känns ju dock som att pep har nån plan för att ha med cesc eftersom han varit så angelägen att få hit han. Men här kommer jag med min personliga bästa elva: ----------------------V.V---------------------------------- ------Alves--------Pique-------Puyol---------Abidal -------------------------Busquets----------------------- -----------------------Xavi-------Iniesta------------- --------Villa--------Messi------------Pedro----------- För mig är det här i nuläget den bästa elvan, både sanchez och cesc kommer få bevisa att de ska spela. Jag tror dock att sanchez kommer att få spela i början istället för pedro då han säkert är väldigt tänd och laddad för att ha kommit till en ny klubb och för att Pedro haft det lite tungt efter semestern både i Barca och landslag men jag tycker ändå att Pedro är en bättre och nyttigare spelare när han är i form. Fabregas har ju extrem konkurrens men han kommer säkert få spela en del ändå då jag tror att xavi är påväg neråt och säkert kommer behöva vila sin sargade kropp en hel del. Alternativet finns ju som vi gjort tidigare att flytta upp Iniesta och in med cesc. Tidigare tycker jag att vi tappat kreativitet på mitten i och med det men med cesc där så behåller vi ju kreativiteten. Hur som helst så har ju Pep hur mycket "lyx problem" som helst i och med alla dessa stjärnor men vi får ju en bredd på truppen som det va länge sen vi hade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-11 16:27
Arsenal want to soften the conditions of the 6M variables, now Barcelona winning 2 Ligas and 1CL in 5 years and Cesc playing regularly [ser]
Barcelona Greenwood
2011-08-11 16:25
Rambla~

Det bästa vore såklart att affären hade blivit klar så tidig som möjligt, som du säger. Oavsett vems "fel" det är, går ju att argumentera för att Arsenal har försökt krama ur så mycket pengar som möjligt och att Barcelona vill betala så lite som möjligt och har behövt vänta p.g.a andra transfers, så är det ju olyckligt. Förmodligen så ligger svaret någonstans mittemellan.

Plånboken kanske mår bättre men det är ju inte bra för truppen, speciellt då för Arsenal's del som nu måste bygga om sitt lag till en ganska stor del och har tre veckor på sig att göra detta och match nu på lördag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-11 16:25
Arsenal's board held this morning a video-conference meeting to discuss Barcelona's 34M+6M bid for midfielder Cesc Fabregas (24). [ser]
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-11 16:16
Äh, 60 miljoner för Cesc och Nasri kan mycket väl ge Hazard och Mata.
Barcelona Rambla~
2011-08-11 16:13
Greenwood, en av de få arslen :) man faktiskt kan diskutera med och som aldrig uppträder arrogant, är hånfull eller nedlåtande här.

Jag förstår att det är jobbigt nu och sympatiserar med dig. Det är alltid jobbigt när viktiga spelare lämnar ens klubb. Dock så borde Wenger och Arsenal ha släppt honom tidigare under sommaren om det nu blir klart och det visar sig att han hela tiden har velat lämna. Visst, man kan hålla fast i det längsta och krama ur någon miljon eller två extra men är det verkligen värt det? Det bästa hade ju varit att ha färdigt truppen mycket tidigare under försäsongen.
Barcelona Greenwood
2011-08-11 16:10
FC Barcelona #10

@northbanklower
For those asking, Wenger's presser is tomorrow morning. #Arsenal

Det är det enda jag vet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-11 16:09
Är det någon som vet någon sida där man kan se alla värvningar under sommarens Silly season? Förut fanns det på FK men nu har de tagit bort det..
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-11 16:07
Greenwood

Du råkar inte veta när presskonferensen kommer vara? :P
Är tiden bestämd än?
Barcelona Greenwood
2011-08-11 16:05
Wenger ska ha presskonferens imorgon, har det inte kommit ut något officiellt innan dess så lär det ju göra det då. Vet ej vilken tid dock.

För mig känns det 99% säkert att Cesc flyttar till Barca, kanske 99,9% till och med. Som Siempre Barça säger så är det tunga tider för oss Arsenal-fans.
Barcelona Siempre Barça
2011-08-11 15:51
asså jag tycker synd om arsenal fan nu, de gråter nu i forumet, fet synd om de att tappa cecs 24 år och nasri 24 år
2011-08-11 15:48
En lite intressant text. Lillo säger t.ex: att Cesc är köpt som en försäkring. Om det visar sig att Thiago inte håller måttet eller att han behöver extra mycket tid på sig så finns Cesc där som garanti. Jag tycker att det är en fantastisk värvning, även om det kostar mycket så är han värd den summan.

Nu gäller det bara för läkarna och tränarna att få Cesc att bli skadefri så ska det gå bra.
Barcelona Smogen
2011-08-11 15:46
Om Cesc blir klar idag eller imorgon, vad fasen ska Sport göra sen? Lägger dom ned tidningen under nästa sillyseason då eller bantar dom bara antalet sidor i tidningen till hälften?
Stackarna kommer ju få panik när dom inte kan skriva att "Cesc är klar" varje dag!
Barcelona Smogen
2011-08-11 15:44
Om Cesc blir klar för oss borde det väl ganska snabbt komma ut att Arsenal plötsligt och med kort varselhåller en presskonferens.
Barcelona Rambla~
2011-08-11 15:41
Jag tror fortfarande inte på att det blir av. Allt är en enda stor bluff. Han är ju sen tidigare redan klar för Milan och är deras Mr. X. Det har vi ju fått "höra" sen ett bra tag från trovärdiga källor. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 15:33
Ojoj nu verkar det hända grejer...

Hittade en artikelkommentar i MD och personen skrev att RAC1 tydligen har gått ut och sagt att det är klart med Cesc nu och att det kommer presenteras kl. 19.00 ikväll!!! Hoppas det stämmer!

"Rac1 and Onda Cero said that the signing is closed and will become official on 19:00, we will watch the website of the club, which is the only credible means."

Där är kommentaren.

2011-08-11 15:14
Bojan hälsade på laget för första gången i Brunico. Lite awkward :P
Barcelona Rambla~
2011-08-11 15:13
Enligt MD så är Arsenal och Valencia överens om Mata. Allt hänger dock på Cesc-övergången innan det blir officiellt.
Barcelona Barca 666
2011-08-11 15:02
B-Guden kolla på länken det säger bara om vad du får osv men man måste köpa den i affärer kostar 39 sek sen plus tidning säg ca 50 SEK

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article13441181.ab
Barcelona Skippstripps
2011-08-11 15:02
Bokade precis en resa till Barcelona mån - fre.
Råkade av en händelse glida in på fcbarcelona.cat och lösa in två biljetter för onsdagens drabbning till mig och flickvännen =D
Hyfsat nöjd...
Barcelona Barca 666
2011-08-11 15:00
B-Guden

den köper med dagens Aftonbladet i affärer finns inte online tror jag...jag ska kolla lite på nätet o se omjag hittar men tror att man måste köpa den i butik efter att man köpt dagens tidning.

Jag köpte min imorse men kommer köpa en till imorgon...jag behöver ju ha en fotbollsbibel i toaletten med sjukt träkigt annars..köper alltid 2 =)

Ett tips om ni köper den...ändra om lagen när sillseaon e klar..brukar själv gå in o skriva vem som e klar för vilken lag.

T ex e Cesc Arsenal spelare i bibeln men blir han officiellt klar för Barca så ändrar jag d omgående =)
Barcelona B-Guden
2011-08-11 14:51
Barca 666

Kan du länka till dne där liga bibeln hittar den inte ;O
Barcelona Barca 666
2011-08-11 14:51
Heywood: Jag tror alltid på FCB!!!

eftersom vi har en grym men tunn trupp så får många talanger chansen...jag tror starkt på vår trupp o de största utmanarna som jag ser det i år i La Liga O CL e väl: ManU, Chelsea, Real Madrid sen kommer lag som BayernM, Villareal, Valencia, Milan etc

Jag ifrågesätter inte Pep han har redan bevisat vilken grym tränare han är...jag tror han ville ha Cesc eftersom det finns inte så många mittfältare som ka bara komma in i Barca mittfält...om vi tänker efter mittfältet är där vi vinner allt på vårt försvar o anfall lever bara på mittfältet...vi kan ha 65-70% boll i snitt per match i en säsong eftersom mittfältarna e sjukt grymma på hålla i bollen men det finns inte många som klara av d i europa!!!

Motståndarna har ca 30% av en match dvs 30min av 90 minatt göra nåt mot oss då gör d inte så mkt att vi värvar för många backar då de blir inte utstta på samma sätt som backarna i andra lag...personligen hade jag velat en back men:

In Pep we trust =)
Barcelona Barca4eva
2011-08-11 14:42
Hoppas verkligen att strejken inte stör resan i September..hade tänkt att se matchen mot Atletico och fy vad förbannad jag blir om jag inte får se en match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2011-08-11 14:40
Förstår inte varför vissa vill ha bort Keita....jag vill ha kvar honm då han e vatten bärare i klubben o riktig bra när han spelar i rätt postion....d gör dessutom inget att han gör en del mål samt bra på huvudspelet en dimension som Barca inte är så bra på!!!

Hetfield jag skulle inte övreraskad om Guardiola vaknade med Byonce o Rhianna brevid sig...Pique trodde inte många heller för ett år sen att han skulle vakna brevid Shakira...dock lite förbannad på Pique han borde ha lämnat Shakira till mig =)

Med Cesc så har 7 mittfältare: Keita, Xavi, Busi, Iniesta, T.A, Cesc, Masken så mittfältet är grymt nu exakt som jag ville 2 spelare på varje position samt en vatten bärare...där är vi mindre känsliga för skador o avstänigar.

Backlinjen tycker jag behöver förstärkning fortfarande...varför tog vi inte Meses när han lämnade Roma gratis hade varit bra o ha ahft honom som trupp spelare han e ju inte start spelare i Milna heller. Sen en anfallare till ville jag ha men detta får duga: Messi, Afellay, Alexis, Villa & Pedro =)

Btw angående Liga bibeln från AB: kolla sidan 80 där e Barca...fattar inte hur de har kvar Jefferen i truppen, Kiko Femenia är väl tänkt först o främst till B laget så han borde inte vara med A laget, sedan d största felet är titta på Thiago Alacantra bild det ta mig fan bild på Thiago Motta han lämnade väl för ett par säsonger sen om jag inte har fel =)

Hur fan får dessa personer jobb på AB vet jag inte då de verkar inte ha någon koll. sen hade jag gärna velat denna släppas efter silly season då kan allas trupper vara spikade =)

In & Out
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-11 14:40
När vi har en tunn trupp klagar vissa, nu när vi har en bred måste några säljas. När vi vinner är det fantastiskt, när vi förlorar är det Guardiola som får ta på sig förlusten.

Något jag avundar Madridsupportrarna är deras hängivenhet och deras tro på sitt lag. Kolla på de, de har har vunnit en av de senaste nio El Clasico-matcherna ändå är det dem som är mest säkra inför varje match att de ska vinna.

Om Pep är nöjd med truppen så ska vi också vara det.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 14:28
NoGo™

Inte så konstigt enligt mig, dem svarta bortatröjorna är galet snygga. :)
Annons: