/spanien/barcelona/forum/11220.aspx/spanien/barcelona/forum/11220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-10-23 00:49
Äntligen får vi straff och så...

Äsch, detta får bli en läxa.
Barcelona Mascherano
2011-10-23 00:48
Det här ordet ska Fabregas ha sagt till Kanoute. Moro de mierda. Vet ej om det stämmer.
Barcelona Abbe.
2011-10-23 00:47
Nu börjar konspirationsteorierna om vad Fàbregas ska ha sagt till Kanoute. Det är väl bara en tidsfråga innan det urartar.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-23 00:45
Det blir några sådana här matcher per säsong, ibland lyckas vi få in ett mål på slutet, ibland inte. Nu känns det dock så jävla segt. Men segrarna kommer. Det här var den första matchen på länge som jag såg när Messi inte var i närheten av normal standard. Det är fullt naturligt. Problemet idag var att spelarna runt omkring honom inte heller gjorde det. Det var en dålig match, och sådana kommer. Det är naivt att tro att vi ska vinna med 5-0 varje match, såklart. Alla tappar poäng, mig veterligen har inget lag gått genom en säsong utan att tappa ett poäng. Nya tag på tisdag. Inga konstigheter. Glöm inte att Real har haft ett betydligt enklare spelschema nu i säsongsinledningen.

Såg att någon sett på puertan att Messi inte levererar under press. Fan vad fort folk glömmer. 3 mål på 2 CL-finaler, 2 mål i semin mot Real på Bernabeu och dessutom straffmål mot dem i ligan i våras. Men som sagt, man glömmer det man vill glömma.
Barcelona S91
2011-10-23 00:44
El Soap:

Enkelt, det är just för att Real kör kontringsfotboll allt som oftast. Detta "lockar" givetvis lagen till att lyfta upp sina positioner, och vips så är det ett insläppt mål. Att Barca kör med en 3-4-3-uppställning anser jag uppmuntra "köttmurs"-taktiken än mer. 4-3-3 mot defensivt stabila lag tack!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-23 00:41
Fyfan vad jag är arg och besviken just nu. Jävla avslutning! Vi skulle ha tre poäng idag... åt H*vete med Kanoute också. Sorry för mitt inlägg men jag är så jävla less just nu. Tappade lusten för fotboll för ett ögonblick. Äcklas av att se tabellfanskapet. Godnatt på er och visca el Barca
Barcelona El Soap
2011-10-23 00:41
Hehe, såg någon kommentar som var lite skön.

"Varför ställer alla upp med köttmur mot oss medan de kör med öppna spjäll mot Real?"

Känns ju lite så ändå. Mot oss så ställer man upp med 9 man i försvaret, medan mot Real så är lagen ibland hopplöst naiva och blir överkörda.

Aja, är ju inte mycket att göra åt. Bara ta nya tag på tisdag!
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 00:33
Känns ju inte så kul just nu om man säger så...

Jag började mot slutet av matchen att ställa in mig på att det skulle bli 0-0, men så fick vi ju straff, struntar för övrigt i om det inte var rätt dömt, vi har blivit blåsta på massor med straffar hittils så det var bara rätt att vi fick det, dock hade jag liksom flera andra en obehaglig känsla av att Messi skulle missa...

Vi var väldigt ineffektiva idag vilket tyvärr straffade oss, lägg även till att Javi Varas gjorde en fantastisk match. Men det hela känns så otroligt surt iom Messis straffmiss.

Men men det är sånt här som händer i fotboll, även dem bästa kan ha en dålig dag.
Sen kan Realfansen få fira hur mycket dem vill, vi är liksom bara 1 poäng bakom dem.
Barcelona Barca-nist
2011-10-23 00:32
S91

Jag påstår inte att Pep gjorde rätt taktiskt sätt ikväll och det va en del konstigheter men jag finner det inte roligt och uppskattar inte forumet heller när folk börjar svära åt personer som har vunnit alla dessa titlar åt barca på så kort tid, folk verkar glömma otroligt lätt.

En del verkar inte uppskatta den goda "tårtan" som de får varje helg. Låt de vara utan ett par kvällar, då lär de inse vad de går mista om.
Culé - Messi y Alexis
2011-10-23 00:26
Eltriplete

5 € tippar jag på.
Culé - Messi y Alexis
2011-10-23 00:26
Eltriplete

5 € tippar jag på.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-10-23 00:25
S91

Håller med dig, varför ska man byta ett system som funkar utmärkt? Och ja Busquets måste spela för att få spelet och flyta bättre, funkar inte med Keita.
Barcelona S91
2011-10-23 00:21
Barca-nist:
Håller med dig och ändå inte. Håller med om att man inte skall få utbrott för matchens utgång, men ändå så tycker jag faktiskt att man skall bli förbannad på Pep. Såg inte de första 30, men har fått höra att de körde med 3-4-3. VARFÖR? Varför ändra på något som har funkat i flera säsonger?? I min mening så leder denna uppställning till ett mer kompakt mittförsvar hos motståndarna, och då förpassas man till kanterna, som mynnar ut i ingenting. Ett 4-3-3 bör man köra mot lag med bra defensiv, och om man möter lite sämre lag så kan det väl gå med 3-4-3. Spelar Barca så här mot Real så blir det pisk. Storpisk om det vill sig illa.

E: Såg nu att du skrivit ett inlägg till. Jag kan bara tala för mig själv, men jag kommer att klaga, och det är inte så för att jag är bortskämd och vill att Barca skall vinna med minst 5-0 alla matcher, det är inte därför. Sant, misstag görs, men är det verkligen tillfälligheter att det går helt att h-e när Pep spelar 3-4-3 mot bättre lag, som speciellt har en mer defensiv inställning?
Barcelona Frodo
2011-10-23 00:20
Jag hade en olustig känsla att Messi skulle missa. Med allt rabalder runt omkring blev det inte lättare.

Vi var väldigt mediokra. Ibland kan jag tycka att vi ska spela på kontringar mot lag som ligger djupt. Det låter kanske konstigt men vad jag menar är att vi borde passat på i omställningarna då det var de enda gångerna vi hade lite mer yta att jobba på.

Jag vill inte peka ut någon som syndabock men jag har spelarkritik som är baserad på ett längre perspektiv. Den första är Pedro som jag tycker borde bänkas 3-4 matcher. Han har inte presterat alls den här säsongen. Han misslyckas med enkla mottagningar och missar enkla mål. Kanske behöver han en väckarklocka?

Den andra är Keita som inte fungerar alls som pivote. Och nej, jag ogillar inte Keita men faktum är att han får alldeles för mycket speltid. Han har väl starta 8 eller 9 matcher den här säsongen och deltagit i flest? Pivotepositionen handlar inte enbart om att vara defensiv. Busquets får spelet att flyta på samtidigt som han frigör Xavi och Iniesta på ett perfekt sätt.

Slutligen kan jag förstå att folk är frustrerade över resultatet men det känns smaklöst att smutsa ner forumet med könsord och liknande. Det ser ut som i vissa andra forum då.
Barcelona Port Olímpic.
2011-10-23 00:17
En spelare som man saknat ända sedan han blev ivägskeppad eller hur man ska uttrycka sig är Samuel Eto'o!
Barcelona Abbe.
Barcadinho.

Möjligt att det var därför Pep plockade ut den ena av dem, Xavi.
Barcelona ElTriplete
Vad tror ni Kanoute får för straff då? Två eventuella Spanska SuperCup-matcher ifall Sevilla vinner ligan eller cupen tippar jag på.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-23 00:15
När jag såg kanoute ta tag i cescs huvud hoppade jag ur soffan, va sur jag blev ville ba dit o slå sönder honom. Ingen rör cesc INGEN!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2011-10-23 00:15
för mcyket bortskämd publik här. Jag hoppas att barca inte tappar mer för då kommer de halveras av besökare här.

Det är nu ni ska heja på Barca. slut gnäll lägg det bakom er punkt slut.

Sevilla spelade en bra taktiskt match. deras målvakt räddade de och en del av Sevilla spelare skämde ut sig oavsett straff eller inte.

Messi kan inte vinna varje match och kan inte vara på topp alltid. Pep kan göra misstag han också. lägg ner med era krav.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-23 00:14
Ibland blir jag trött på de där boll kära Iniesta o Xavi. De måste behandla bollen i evighet innan de släpper den vidare. Och jag klagar på just de två (och inte på andra som var usla) eftersom det är de två som bestämmer tempot. Deras spelstil gör vårt spel långsammare än vad det skulle behöva vara. För mycket drillo.
Och jag klagar på de två eftersom det är de två som ska visa upp sig när Messi är i en svacka. Matchen idag samt mot Viktoria Plzen och Gijon visar att laget är så jäkla totalt beroende av Messi. Inga utklassningar om inte Messi är på topp, glöm det.
2011-10-23 00:14
Håller också med Eluc! Ta det lugnt cules, vinsterna kommer! :)
Barcelona Abbe.
2011-10-23 00:13
Ryo Miyaichi !

0-0 hemma mot Deportivo, 15 maj.
Ryo Miyaichi !
2011-10-23 00:13
Frågan är när ni spelade på Nou Camp utan att göra mål senast? Grymt mycket oflax idag. Tror dock ni tar ligan ändå, det är väl som förra säsongen, Real hade övertaget på ligan tills ni piskade på dom ^^

Barcelona J.Guardiola- King
2011-10-23 00:10
Nej Villa är inte en bättre straffskytt än Messi och nej ingen annan i Barca är bättre straffskytt än Messi och JA självklart ska Messi ta straffen. Att han missar kan man inte göra något åt det händer alla plus att han fick stå i 3-4 minuter och vänta på att slå straffen då är det absolut inte lätt att sätta den!
Thiago en mi corazón!
2011-10-23 00:10
Dom 2 som är godkända idag är Iniesta och Thiago , resten kan mycket mycket bättre.
Barcelona MVP - 2011
2011-10-23 00:09
Man kan ju alltid hålla tummarna för Levante imorn!:) vinner de mot villarreal så leder dom ligan.

Messis miss resulterade i en mobil + vägg kollision. Tråkigt men sant.
Nya tag!
Barcelona El Soap
2011-10-23 00:08
Éluc: Håller helt med dig, folk klagar på puertan men ser exakt likadant ut här.
Barcelona Zamboza
2011-10-23 00:07
Även om vi hade många chanser så var det ingen bra match från vår sida. Det var så många felpass av flera spelare. Messi misslyckades med flera dribblingar och passningar bl a. Iniesta var den som jag tyckte bidrog med nåt bra. Pedro däremot är ju helt värdelös. Det enda han kan ju är att springa. I en sån här match hade man gärna velat se A.Sanchez. Han hade kunnat luckra upp Sevillas försvar ordentligt. Sen tycker jag att det var straff. Iniesta tappar balansen efter att han blivit fälld av Sevilla spelaren. Tyvärr hade man känslan av att Messi skulle missa efter all turbulens och en blek insats.
2011-10-23 00:07
Visste att messi skulle missa, kände det på mig, men sett till lägena vi fick borde vi ha målat långt innan straffen.
bobokram
2011-10-23 00:06
Lider med Messi, herregud han är trots allt inte en maskin, han är en människa.
Annons: