/spanien/barcelona/forum/11205.aspx/spanien/barcelona/forum/11205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cigge
2011-08-13 16:20
1.70-ligan

Du behöver inte vara spydig. Vi kommer att få se bortförklaringar både här och hos oss, beroende på vilket lag som tar hem Supercupen.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-13 16:19
DM1982

Per Zanders skrev ju för några veckor sen att Real Madrid tvingas till en el pasillo i supercup finalen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 16:19
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Men Toral är väl ingen forward? Och Bellerin är väl högerback? :P
Cigge
2011-08-13 16:18
Barca4eva

Jag ska inte sticka under stol med att det inte är världens viktigaste match, men att det finns prestige lagen emellan är det väl inget snack om, vilken match det än handlar om? Ska i vilket fall bli intressant och se vilka som sköter sig och att det drar igång nu...
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 16:18
Realfansen vill att vi ska tycka matchen imorgon är lika viktigt som el clasico i december, så att de ska kunna njuta av det vid en ev. vinst. De brukar ju sällan få uppleva det under de riktiga clasicona :P
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-13 16:15
1.70-ligan

Det är ingen förvånan att folk som sett Cadet A/Juvenil B spela förstår att Bellerin och Toral borde stuckit för sin egen del. Jag menar, i sin egen ålder fanns det

Dongou som är >>>>>>>>>>>>>>> Toral. Och Grimaldo som är >>>>>>>>>>>> Bellerin.

Cigge

Varje år är det andra tider för er. Tycker ni börjar likna Arsenal lite :-P
Barcelona Barca4eva
2011-08-13 16:14
Cigge En viktig försäsongsmatch, så känns det för mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Cigge
2011-08-13 16:11
Rambla~

En vanlig försäsongsmtach? Nej, det kommer jag aldrig i hela mitt liv tro att Real Madrid - Barcelona kommer att bli. Att varken ni eller vi ser 100% på matchen är en helt annan sak. Hade det varit en ren och skär försäsongsmatch tror i alla fall inte jag att Pique, Busquets, Xavi och Messi hade startat. Återstår att se om de gör det helt enkelt.

Sevilla går inte riktigt att jämföra med Real Madrid. Det är andra tider nu, samtidigt som den gamla sedvanliga hetsen kring våra matcher verkar vara tillbaka. Jag tror inte att lagen kommer ta det särskilt lugnt imorgon. Återstår dock att se som sagt.

elbraco - Bojan y Thiago

Blir det den startelvan är det endast Puyol som saknas. Ska bli intressant och se hur vi ställer upp och hur pass inställningen kommer vara hos spelarna. Jag tror inte att det kommer se ut som en träningsmatch om vi säger så.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-13 16:06
Premier Leagues första mål är gjort, Liverpool.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 16:06
För alla som är intresserade av Barcas yngre talanger rekommenderar jag detta länktips. En hel match för Cadete A mot Espanyol förra säsongen. Sergi Samper och Grimaldo spelar bl.a.. även Toral och Bellerin som gick till Arsenal.

Detta är del 1, sen är det bara att klicka vidare
2011-08-13 16:05
1.70-ligan

Med tanke på Muniesas skadebenägenhet tror jag absolut på det där mittbacksparet i B-laget, enda problemet är att båda gillar att spela högermittback. En får vika undan, tror nog det blir Sergi. Muniesa kan ju även spela vänsterback så Montoya - Bartra - Sergi Gomez - Muniesa hade varit det optimala. Är inte ett riktigt fan av Planas :-P¨

Kommer förmodligen börja säsongen med Montoya - Bartra - Muniesa - Planas
Barcelona DM1982
2011-08-13 16:04
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Jag tror att det redan har slagits fast att det inte kommer vara någon pasillo imorgon. Det finns heller ingen chans att Real kommer göra det frivilligt för att hedra vår vinst i CL-finalen.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-13 16:00
Är det imorgon Real blir tvungna att applådera in Barcelona?
Barcelona DM1982
2011-08-13 15:58
Äntligen sparkar PL igång, snart är det vår liga som börjar.

Det har pratats om Fabregas under tre sillyseasons och veckan han blir klar så befinner man sig på landet utan Internet eller 3G, sjukt ruttet.

Nåväl, kul att han kommer även om jag inte är hans största fan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 15:50

Jag har inte sett Sergi Gomez tillräckligt mycket men imponerades av honom mot Girona senast i Copa Cataluna. Väldigt stabil var han då. Blir han och Bartra förstavalet som mittbackar i Barca B denna säsongen tro?
2011-08-13 15:43
Alex.K

Jag ser den första som en försäsongsmatch. Inte returmötet. Kommer jag även göra på europeiska supercupen.

1.70-ligan

Gillar Sergi Goméz väldigt mycket. Otroligt komplett. Sen älskar jag Bartras sista minuten räddningar. Mycket Puyol style.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 15:41
Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) will on Sunday afternoon travel to Barcelona in a private plane. [el periodico]
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-13 15:31
Vi ska inte glömma av att Madrid är en vecka före oss i sin försäsong också.

Inget av lagen kommer att förlora - men vad som än händer så vet båda lagen att den här matchen egentligen bara är en obetydlig värdemätare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 15:29
Frodo

"Att Pep låter flera ungdomsspelare få träna med a-laget är positivt. Det sänder ut rätt signaler till ungdomarna som kommer jobba ännu hårdare för att även i fortsättningen få Peps uppmärksamhet. "

Jag hoppas verkligen att det blir så. Nu när det är klart att ingen back köps in känns det faktiskt inte så farligt - om Pep verkligen litar på de unga i år. Det är många där som bör, och måste vara redo snart om det ska bli någonting av dem. Fontas, Sergi Gomez, Muniesa och Montoya är alla högintressanta backar som mycket väl kan bli bättre än Fontas på sikt. Dessa måste också en en ärlig chans, vilket de nog inte hade fått om en back till hade köpts in.

Nu hoppas jag att Pep litar så pass mycket på dessa spelare att han vågar spela med dem i de enklare ligamatcherna (en i taget, tillsammans med rutinerad A-lagspelare). Jag är övertygad om att d flesta av dem hade klarat av det galant.
De som gör bäst ifrån sig bör kunna få precis så mycket speltid att de kan fylla det "tomrum" som finns i backlinjen efter att ingen back utifrån har köpts. Det är även precis så mycket speltid som behövs för att dessa spelare ska kunna gå vidare i sin utveckling och förhoppningsvis bli riktiga världsbackar på sikt. Jag tror inte det är helt orealistiskt att tro att åtminstone någon av dem blir det. Det tror jag inte Pep anser heller - annars hade han nog inte låtit bli att köpa en back i sommar.

Min favorit i Barca B bland backarna är Bartra. Flyttas ha upp nästa år är jag den förste som köper hans tröja. Gillar även Montoyas personlighet men tror inte han har samma potential riktigt. Vem är er favorit?

Edit: Nu pratade jag bara om backarna eftersom det, förutom Sergi Roberto då, inte finns särskilt många andra offensiva spelare som är i samma "fas" och så nära ett A-lagskontrakt. Men det gör det inte mindre intressant att följa dessa spelare som Rafinha, Deulofeu, Dongou, Samper m.fl. Hoppas att så många som möjligt av dessa åtminstone får känna på A-laget lite grann. I Sampers och Dongous fall kanske det bara blir ett par träningar i år, men det är alltid något
Hutch
2011-08-13 15:24
barcetia

Oavsett vad tror jag fortfarande att Pep ställer upp med den starkaste elvan. Alves är fit och startar troligtvis ute på högerflanken. Xavi har tydligen fått green flag av klubbläkarna och bör börja på plan. Spelar inte han ser jag jättegärna Thiago. Jag ser ingen Messi i din elva:.P
Real Madrid Alex.K
2011-08-13 15:21
Kommer ni ta Supercupen som träningsmatcher eller som ett vanligt El Clásico-möte? Själv tar jag matcherna på fullt allvar. Själva titeln betyder inte så mycket egentligen, men jag vill absolut inte se laget förlora mot värsta rivalen.

Jag tror inte heller spelarna kommer se detta som en försäsongsmatch. Båda lagens spelare kommer kämpa lika mycket som i ett vanligt möte. Själva spelet kommer såklart inte sitta till 100%.
2011-08-13 15:15
Rambla~

Preachhhhh!

Cigge

tror du kommer få se ett:
Valdés
JDS - Piqué - Abidal - Adriano
Busquets
Thiago Iniesta
Pedro Villa Alexis

ersätt Busi med Keita om Busi är skadad.
Barcelona Rambla~
2011-08-13 15:10
Cigge

Låt oss vara ärliga, prestige eller inte. Det är en försäsongsmatch. Inget av lagen kan vara 100% i detta skede och lär heller inte prestera till sin fullständiga kapacitet. Allt pekar på att Madrid har kommit en bit längre i förberedelserna och bör anses som favoriter. Visst, att Barca ligger efter är ju mestadels självförvållat och knappast något de kan skylla på vid en eventuell förlust.

Dock kvarstår faktum, att Barcelona kommer att bli bra mycket bättre än det vi lär få se under dessa två matcher. Framför allt den fysiska biten att orka spela 90 min. Självklart gäller detta även Madrid men det är ändå de som drar mest nytta av att Barca antagligen inte kommer att kunna spela med sitt sedvanliga "flow" i spelet som de vanligtvis brukar en bit längre in på säsongen.
Barcelona el Maestro!
2011-08-13 15:09
Cigge:
Man kan ju bara spekulera saken men jag tippar på att det blir kryss med 1-1 som resultat. Jag tippar också på att någon åker på ett rött kort. Spelarna kommer att vara rätt så tända och jag räknar därför med en utvisning.
Det kommer att bli hus i hel-vete, om en av Mourinhos man får rött kort nu igen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 15:08
Frodo

Jaha, det visste jag inte. Senast jag såg honom hoppade han in mot Italien så jag trodde han var fine. Ska bli spännande att se elvan mot Real isåfall? Iniesta - Keita - Thiago? Eller Xavi?
Hutch
2011-08-13 15:07
Cigge

Puyol är enligt Pep på bättringsvägen men spelar med all sannolikhet inte imorgon. Pique ådrog sig en skada mot Italien men rapporter säger att han är fit till matchen. Samma sak gäller Busquets. Xavi har undersökts av klubbläkarna och har flaggats grönt till spel mot Madrid.

Startelvan lär väl se ut som elbracos.
2011-08-13 15:07
Cigge

Supercupen har alltid tacklats som änun en match i försäsongen av Pep, varför skulle den inte göras det nu? Iallafall den första matchen. Förra året mot Sevilla ställde vi upp med två väldigt oprövade spelare, Ruben Mino och Sergi Gomez. Den senare gjorde sin debut i A-laget i den matchen. Varför skulle vi tackla ett lag som vunnit mindre titlar än Sevilla under dessa år på ett annorlunda sätt?
Barcelona Frodo
2011-08-13 15:03
elbraco

Busquets är väl skadad?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-13 15:03
Heywood

Den baren det snackades om var Tapa Tapa ner i Barcelona, inte i Göteborg.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 15:02
Cigge

Tippar på Valdés, Alves, Pique(?), Mascherano, Abidal,Busi,Xavi (?)Iniesta, Messi, Villa, Pedro.

Annars flyttar nog Abidal in på Piques plats och Adriano tar LB-positionen. Xavi ersätts nog tyvärr med Keita och inte Thiago. Men jag chansar bara.
Annons: