/spanien/barcelona/forum/11202.aspx/spanien/barcelona/forum/11202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-13 22:25
nemo

Gå dit till insläppet 1 1/2 timme före match??
Barcelona nemo
2011-08-13 22:16
Ungefär när presenteras spelarna innan Joan Gamper matchen? Ska se matchen på plats, så bra att veta när jag ska vara på Camp Nou för att inte missa presentationen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 22:14
El Kaiser de Michoacán

"Tröjnummer avgörs ofta av status"

Där har du visserligen en poäng men jag tycker ändå det vore en symbolisk vinst för canteran om Thiago hade fått behålla numret. Att Cesc glider in och tar det framför en ungdom som gjorde valet att gå igenom hela akademin känns lite väl billigt. Dock förstår jag resonemanget.
Barcelona Mujje
2011-08-13 22:09
I "F*ckin" Premier League ska väl det där inte vara rött ändå? The toughest league my ass.... Dock enligt mina lagar så ska Gervinho ha rött.
Fast det ska Barton också ha för den delen. Vem är han att dra i honom på det viset?
Det såg inte ut som en filmning mer än vad det såg ut som att Gervinho var besviken så han låg kvar.

Det är så drygt med spelare som när de väl bestämmer sig för att dra till någon så är det ett så "fjolligt" slag. Det är väl lika gärna att dela ut ett saftigt slag när man ändå är igång. Har för mig Big Z fick rött en gång för att ha slagit någon, därmed han svarade:

"Slaget? Jag slog honom inte. Hade jag gjort det hade han inte kunna resa sig sen."
Någon som minns detta?
Edit;stavfel+ tillägg
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-13 22:09
elbranco//

Att spela bra i U21 och i några träningsmatcher känns ju inte i min bok som årets genombrott precis. Tycker nog att Thiago måste prestera liknade fotboll i tävlingsmatcher mot bra motstånd innan jag kallar honom för årets genombrott. Potentialen finns ju dock där onekligen.

Om man tänker efter så har ju inte Thiago presterat mycket i jämförelse med Cesc (naturligt pga ålderskillnaden) så att Cesc får nummer 4 framför Thiago känns för mig ganska naturligt. Lite som när Eto'o lämnade nummer 9 efter sig och det numret gick till Zlatan istället för Bojan som säkert var sugen eftersom han tog numret året därpå. Tröjnummer avgörs ofta av status och där har inte Thiago mycket att hämta mot Cesc, inte än i alla fall.
Barcelona ElTriplete
2011-08-13 22:03
Matchtruppen inför imorgon:

1 - Valdes
13 - Pinto

2 - Alves
3 - Pique
5 - Puyol
19 - Maxwell
21 - Adriano
22 - Abidal
24 - Fontas
35 - Montoya

6 - Xavi
8 - Iniesta
11 - Thiago
14 - Mascherano
15 - Keita
16 - Busquets
28 - dos Santos

7 - Villa
9 - Alexis
10 - Messi
17 - Pedro
David Villa #7
2011-08-13 22:02
Wenger (Nasri, Fabregas’ situations): "We are, on both fronts, in no mans land. At the moment, they are players of Arsenal Football Club. ''
2011-08-13 21:59
elbraco //

Tror inte Thiago gråter floder över ett nummer..
#11 passar Thiago enligt mig. :)

Förresten, du har PM.
Hyder, du också.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 21:56
Hur mycket blev kostnaden för Cesc förresten? 34 + 6? 34 är ett bra pris för Fabregas. 40 är okej, det är väl vad man förväntades pröjsa.

För övrigt tycker jag det är respektlöst mot Thiago att man ger Fabregas nummer 4 när killen har fått årets genombrott och lirat med det hela försäsongen. Jag trodde faktiskt han skulle få behålla det oavsett om Cesc kom eller ej.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-13 21:56
barcetia - BENVINGUT ALEXIS! //
Lavett ? det var mer en knuff mot ansikte och jag anser inte att det är rött där
2011-08-13 21:55
They sat back in the first half of the first leg of the semifinals, and in the second half they pressurised us high up the pitch, extremt viktigt att guardiola är medveten om detta
Barcelona Hyder
2011-08-13 21:48
Jag är allergisk mot sådana där 3-4-3 uppställningar. Vi provade det under Rijkaard och det slutade med att vi blev mer defensiva än med en fyrbackslinje. Det är rent av logiskt att Alves, som en av 3 backar inte kan gå på offensiv. Istället för två offensiva ytterbackar slutar vi upp med en extra offensiv spelare. Det är enligt mig ingen bra idé.
Barcelona barca111
2011-08-13 21:39
Barca B spelar nu
2011-08-13 21:38
Lite från Guardiola inför matchen imorgon:

"Guardiola doesn’t want any excuses ahead of the Spanish Super Cup which starts this Sunday at the Bernabeu. "This is a final and whoever wins will be the best team" he said."

"We’ve only been two days all together and Madrid has had a flawless preseason. From what I've seen, they’re just like they were last year".

How are Real Madrid going to play? "It's very difficult to figure out how they’re going to play. They sat back in the first half of the first leg of the semifinals, and in the second half they pressurised us high up the pitch. They have a lot in their locker. We have to be cautious. Beating them is really tough" he stressed.

Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-13 21:36
Julinho

Den 3-4-3 uppställningen hade aldrig varit bra för oss. Alves är vårt vassaste vapen framåt, om han spelar back i trebackslinje betyder det att han inte kan ta sina offensiva löpningar. Då tappar vi en dimension av vårt spel. Nej tack.
Barcelona Decinho
2011-08-13 21:34
Andreas,

Tack för länken. :) Oj, det där var ju solklart rött! Varför påkallade inte Barton domarens uppmärksamhet?
Barcelona MC21
2011-08-13 21:30
westinho - Sergio #16

Det där såg jag inte, väldigt mycket bättre kvalité på 2.07. Ja, det var väl lite värre än jag trodde men jag står fast vid min åsikt. Barton överdrev och jag tror knappast att han "kände" slaget. Jaja, orkar inte diskutera det mer, man har olika åsikter som sagt. Det ska vara rött på båda som sagt.

Barton är iaf en typisk, engelsk överskattad mittfältare som tror sig vara en världsklassmittfältare.
Barcelona Julinho
2011-08-13 21:30
I sommras när en av de katalanska tidningarna skrev att Cesc var "klar" så skrev de även om att Pep planerade att gå över till en 3-4-3 uppställning. Skulle kunnat se ut något så här kanske:
------------Valdes---------------
Alves-Pique/Puyol---Abidal
--------Busquets--------------
Xavi----------------Fabregas
--------------Iniesta-----------
Villa------Messi------Pedro/Sanches

Då finns det helt plötsligt plats för att rotera med Masken, Thiago och även Keita. Dock så tar Maxwell och Adriano skada i speltid då du alltid kommer ha Puyol, Pique, Abidal eller Alves på bänken så vidare inte någon är skadad då.
2011-08-13 21:29
Decinho

Det var inte den situationen, tidigare i matchen så gjorde Song en fruktansvärt ful stämpling på Barton.

Se här:
http://www.youtube.com/watch?v=D6qCWEpyBQc

Dåliga vinklar men under matchen såg man att det var ganska avsiktligt gjort.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-13 21:29
Vamos Blaugrana

Sluta nu. Han rörde honom knappt? En lavett är att röra. Sen att Barton går ner som ett skott har INGENTING med vilket kort Gervinho får. När det gäller käftsmällar så har det inte med smärta och göra utan själva käftsmällen.

= rött kort.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-13 21:25
MC21

Kolla själv 2:07. Klart som fan det är ett slag. Han ger honom en lavett, så enkelt är det. Inget man ska trilla för men definitivt inget man ska göra på en fotbollsplan heller.

Inte lönt att försöka få mig att ändra åsikt, alla kan inte tycka lika.
Barcelona Decinho
2011-08-13 21:24
MC21,

Jaha det var en annan situation? Då var det inte konstigt jag inte sett det, då jag bara sett höjdpunkter från matchen i repris.
Barcelona MC21
2011-08-13 21:22
Decinho

Song skulle definitivt ha rött kort. Han stämplade Bartons vad med flit efter en närkamp (tror jag)
2011-08-13 21:20
barcetia - BENVINGUT ALEXIS! //
Jag tycker att gervinho ska få gult barton filmar bara, han rörde honom knappt det är bara pinsamt att gervinho får rött där
Barcelona Decinho
2011-08-13 21:19
Andreas,

Varför ska Song ha rött?
Jag har bara sett repriser och jag måste missat vad Song gjorde. Var det något allvarligt? Enligt mig ska både Gervinho och Barton ut.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-13 21:16
Andreas

Indeed. Song rött, Barton rött för att han börjar bråka på ett väldigt våldsamt sätt. Gervinho ska få rött för att han är en idiot + 2 matchers avstängning.
Barcelona MC21
2011-08-13 21:15
westinho - Sergio #16

Titta 1.41 så ser du hur slaget såg ut. Det var inte något slag, det var en smekning på kinden. Ok, ingen smekning men han la handen på hans huvud.

FCB_armin

Jag vet inte vad jag ska säga åt det du skiver. Jag skulle verkligen inte agera som honom för mitt lags fördel. Jag hoppas innerligt att du skämtar och att du inte förespråkar sådana som Barton och hans filmningar.
David Villa #7
2011-08-13 21:08
Barca4eva

Ska nog göra det..
Barcelona FCB_armin
2011-08-13 21:04
MC21

Hur mycket Barton än förstärker situationen har du inte som spelare rätt att med fysiskt "våld" använda det mot en annan spelare. Inget snack om saken, han ska ut. Och Barton "filmar" inte, han tar vara på situationen - precis som våra spelare gjorde under 'vissa matcher mot ett visst lag' förra året.

Ja, Barton agerar som en hund. Rena rama teatern, men skulle inte du göra det till ditt lags fördel?

EDIT: Barton ska vara jävligt nöjd med ett gult. Och jag har inget att säga om Song, du ser det själv.
2011-08-13 21:02
Gervinho ska ha rött, Barton ska ha rött och Song ska ha rött.

0-0 speglar matchen och därmed basta.
Annons: