/spanien/barcelona/forum/11200.aspx/spanien/barcelona/forum/11200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 21:31
Jose Enrique är hypad. Kyle Walker lekte bort honom hur lätt som helst i helgens möte mellan Spurs och Pool. Hellre Monreal eller någon annan.

jag använder google chrome men inte någon adblocker och jag har aldrig sett eller hört Crawford? :S
21S
2011-09-20 21:30
1.70-ligan

Självklart, men det blir svårt att tränga ihop Fabregas, Iniesta och Xavi i mitten. Silva spelar lika bra som ytter som i mitten i en släpande roll. Det är egentligen bara positioner, likt Iniesta och Fabregas så rör han sig fritt över planen.

Silva, Xavi, Fabregas, Iniesta
Villa

Vet inte riktigt hur detta skulle fungera, ingen av spelarna skulle få ut sin fulla kapacitet, främst Iniesta. Det behövs nog en "Pedro" i laget.

Hutch
2011-09-20 21:29
Haha hur funkar Inters trebackslinje? Gasperini, du behöver ett mirakel. Vänder inte Inter detta så ryker han.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-20 21:27
HAHAHA Novara leder mot Inter!!
Hutch
2011-09-20 21:26
Hetfield

Fy fan vad jag ROFL:a åt din kommentar. Hon är djävligt störande i denna sida ja, Det går som föregående användare nämnde, att undvika sådan skit. Fixa Adblock Plus.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-20 21:25
Lika mycket som Silva förtjänar att spela gör ju t.ex Cesc det
21S
2011-09-20 21:17
Såg nu att Silva kritiserat Del Bosque. Blev förvånad då Silva verkar vara en tillbakalutad person som inte vill skapa kontroverser.

Dock har han rätt i sitt påstående, han skulle aldrig ha bänkats om han hade spelat i Barcelona/Real Madrid. Nu gjorde tränaren rätt val då Spanien vann VM men det var inte rättvist att bänka Silva efter att de förlorat öppningsmatchen. Torres var inte ens i form efter att ha varit skadad i flera månader och spelade dessutom uselt mot Schweiz, men han var alldeles för stor för att bänka, så Silva fick ta skiten.

Anyhow, nu är det nya tider och Silva ska inte bänkas längre. Han är alldeles för begåvad för att sitta på stjärten under 70 minuter, han ska gå före Villa och Pedro i laget om DB överväger mellan dessa (tycker dock att alla tre ska starta). Dessutom så är det dags för Del Bosque att dumpa en av Busquets/Xabi och ha enbart en av dem i "Senna-rollen" och ha samma spelsystem som finallaget 2008.

Casillas
Ramos, Pique, X, Jose Enrique
Busquets
Silva, Iniesta, Xavi, Pedro
Villa

Och ja, Jose Enrique måste få spela. Stark, snabb, teknisk och bra inlägg, han har allt.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-20 21:17
Hetfield

Fixa adblocker bara. Om du har google chrome eller firefox så finns det tillgängligt. Du slipper all onödig reklam på sidan som på svenskafans och inför videoklipp på Youtube, aftonbladet osv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-20 21:16
nytt avsnitt av Crackovia. Jävlar vid lik Cesc blev!
Barcelona Hetfield
2011-09-20 21:13
Seriöst, kan inte den där Josefin Crawford göra Sverige en tjänst och drunkna. Fyfan, att man ska behöva höra henne varje gång man uppdaterar sidan.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-20 21:09
Grace

Hemma med. Tror fansen börjar bli rätt så missnöjda nu
Grace/Wastelands
2011-09-20 21:04
Shrewsbury leder med 1-0. Herregud Arsenal. Dom åker typ ur i år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-20 20:53
Det ska tilläggas att jag hoppas att Thiago startar sin fjärde ligamatch, tycker han är värd det då han spelat riktigt bra hittils. Tror dock Pep vill ha Keita på planen och jag kan förstå honom till viss del, men jag hade nog spelat med Thiago.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-09-20 20:49
stream till arsenal - shrewsbury ???
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-20 20:41
Keita startar imorgon. Mot Osasuna trodde jag också det men nu är det en tuff bortamatch där Iniesta är borta och vi fortfarande har mittbacksproblem. Den här gången tror jag det är större chans att maliern spelar längre upp på mitten, vilket i alla fall är bättre än när han spelarpivote
Den här elvan tror jag på om Puyol är spelklar:

Valdés;
Alves, Mascherano, Puyol, Abidal
Xavi, Busquets, Keita
Fabregàs, Messi
Villa

Eller hur man nu ska skriva ut den nu när vi har två falska nior. Villa kommer nog dra sig mot vänsterkanten och Alves på högerkanten där Messi och Cesc turas om att fylla på i mitten.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-20 20:35
,Sami

Beror på Puyol. Startar han gör inte Keita det, sitter han på bänken gör han det nog.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 20:31
Pique är inte med i truppen mot Valencia.
,Sami
2011-09-20 20:27
Kanske en dum fråga? Men vad tror ni. Kommer Keita starta imorgon eller kommer han sitta på bänken?
Hutch
2011-09-20 19:30
Denyo

I och för sig, denna säsong har han bättrat sig ett snäpp på den fronten. Men jag anser fortfarande att han ibland kan agera alldeles för nonchalant. Han följer gärna med i offensiva ruscher men har fortsatta problem defensivt. Har Nani en dålig dag kan det brista rejält. Jag vet inte, han känns inte som en spelare för Barcelona.
Barcelona Denyo ©
2011-09-20 19:10
Hutch

om du kollar på hans matcher i united tröjan i år så kan du faktiskt se att killen har börjat ta ett "litet defensivt ansvar" till skillnad från förr då han sket i att kämpa så fort han tappat bollen. Det är något jag tror han kan utveckla under Gurdiola.
Barcelona Denyo ©
2011-09-20 19:10
Hutch

om du kollar på hans matcher i united tröjan i år så kan du faktiskt se att killen har börjat ta ett "litet defensivt ansvar" till skillnad från förr då han sket i att kämpa så fort han tappat bollen. Det är något jag tror han kan utveckla under Gurdiola.
Atlético addeh
2011-09-20 18:50
Läste att Thiago var den som återtog flest bollar mot Osasuna. Han har verkligen utvecklat sina defensiva taktiska kunskaper. Fantastiskt att se. Vill verkligen se honom från start imorgon.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-20 18:35
Jag tycker Real Madrid är på ungefär samma nivå som med Pellegrini. I ligan har det gått sämre poängmässigt men man tog sig till semifinal i CL och vann mot Barca för första gången sen Pasillot. Tror dock inte han kan ta Real så mycket längre, inte så länge vi fortsätter vara såhär bra i alla fall.

Sen har jag en känsla av att vårt grymma lag kan hålla längre än Reals grymma lag. Får vi bara in en tränare som kan mycket inom Barcelona så kan vi bygga vidare med La Masía och tiki taka, även när Xavi och Puyol har slutat. Real Madrid har inte riktigt något projekt i klubben utan köper många spelare och tar in en bra tränare, när Mourinho lämnat så är det stor risk att det blir kaos i klubben då jag inte ser någon tränare just nu komma in och få ordning på allt.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-09-20 18:32
koon

Har själv bokat platser till lördagens match mot atletico
Tyckte också det var sjukt svårt att hitta platser bredvid varandra, men till slut hittade jag efter att ha loggat in nästa dag. Det har o göra med att de säsongskorts-innehavare som inte ska gå på just den matchen "säljer tillbaka" sin biljett som är reserverad, som då blir tillgänglig till oss andra. Det är därför det är enskilda platser lite här och där :P
Barcelona Blaugrana91
2011-09-20 18:10
el Maestro!

Sport har helt rätt! Jag tycker Real blivit sämre sen Mourinho tog över, dessutom skämmer han ut klubben ständigt. Allt det där är med andra ord bra för Barcas del.

Men för Reals del så vore det bästa att slänga ut honom.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 18:01
resultatmässigt har Mou gjort det bra men det vore ändå sunt för själva klubben och Mourinho lämnade.

att han skyllde på khedira efter förlusten mot levante kan jag fortfarande inte förstå. vad tycker fansen om att tränaren pekar ut en enskild spelare?
Hutch
2011-09-20 17:53
Denyo

Problemet med Nani är att han verkligen inte är fulländad defensivt. Offensivt är han sylvass, men när det gäller att jobba hem så sviker han oftast, han kan bli en börda för laget ibland. I Barça passar han således inte.

el Maestro!

Det vore i och för sig inget dumt drag av R.Madrid.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-20 17:43
el Maestro!

Tror dom syftar på förra säsongen också.
Barcelona koon
2011-09-20 17:41
Jag ska ta med tjejen och gå på match på Camp Nou under hösten/vintern.
Men när jag kollar biljetter på arenan finns det så vitt jag kan se inte en match där det finns två platser bredvid varandra.
Det finns två eller fler platser i samma sektion men inte bredvid varandra.
Så min fråga till er som varit där: Är platserna numrerade eller släpper de in i en sektion så man får sätta sig vart man vill?
Om så inte är fallet, hur ska vi garantera att kunna sitta tillsammans?
Barcelona el Maestro!
2011-09-20 17:35
Hehe, den katalaniska tidningen Sport, skämmer ut sig.

De skriver:

"DON’T EVER LEAVE [Real Madrid], MOU!
Since his arrival, Madrid has lost titles, image and class"

Sakta i backarna skulle jag vilja säga. Mou har bara tappat 3 poäng än så länge. Bit er inte i tungan. Det är bara början av säsongen.

Annons: