/spanien/barcelona/forum/11197.aspx/spanien/barcelona/forum/11197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-19 00:13
Barca4eva

Busquets(well, he did) filmar alltid. Men Alves filmade nästan inte alls under hela säsongen förrän vi mötte Real.
Barcelona Barca4eva
2011-08-19 00:12
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Det här med filmningar har inget med hur fult deras spel är.

Varken Alves eller Busquets lär ändra på sig, det är bara så de är.
Atlético addeh
2011-08-19 00:11
1.70

Ja Osvaldo & Falcao hade kunnat bli sjuhelsikes bra, individuellt sett rankar jag båda i topp 15 bland Europas bästa avslutare. Osvaldo är underskattad som få, lyckas han bara hålla sig skadefri en hel säsong smäller han i över 20 baljor, det är jag helt övertygad om. Flyttar han till Atlético får han bättre spelare omkring sig också.

Håller med dig fullständigt, kommer bli helt galet svårt att tippa Primera Division den här säsongen. Personligen väntar jag tills transferfönstret stänger, men har redan börjar spåna lite på det och det blir sannerligen inte rätt. Mycket man får ha i åtanke. Att Málaga enbart kan fokusera på ligan är en stor fördel för dem. Athletic har spetsen men inte bredden. Athletic & Villarreal har spets men stora frågetecken kring bredden. Valencia & Atlético däremot, har både spets och bredd, och jag tror båda klubbarna kommer nå långt i sina respektive Europa-turneringar samt den inhemska ligan.

Sevilla anser jag inte har den spets som krävs för att nå CL-plats.

---

Vackert klipp i länktips på Messi & Iniestas lekstuga igår. Don Andrés mål var för övrigt hans första mot Madrid, bara en sådan sak.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-19 00:06
5_Zizou

Är man nog att erkänna att jag håller med dig. Men grejen är denna, filmingarna fanns inte innan ert fula spel tillkom. Slutar ni med fult spel GARANTERAR jag att filmningarna kommer upphöra till stor del. Vi kan båda iaf hålla med om att El Clasico har blivit värre än innan.
Barcelona Barca4eva
2011-08-19 00:06
Barcelona!!

Enligt länktips säger Bartomeu att man ska försöka spela Gampern trots strejken.

Barcelona Barcelona!!
2011-08-18 23:59
Nu är ju första ligaomgången uppskjuten, men enligt Barcas hemsida ska man möta Napoli i Joan Gamper dagen efter Malaga-matchen, hur går det ihop??
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-18 23:57
Varför måste det vara två som bråkar? Det är en som beter sig som ett svin och den andra aktören gör typ ingenting. Men enligt er skeva logik så blir ju även Barcelonas alla spelare högst delaktiga i bråken för det krävs ju två för att bråka.

Förstår inte vad ni har att vara sura över, ni sparkar ner Fabregas, Mourinho petar Tita i ögat, Marcelo blir bortknuffad och Mourinho får en örfil. Är det konstigt? Vad skulle Barcelona gjort istället? Inte ett dyft? Är lovligt trött på ert jävla tugg om att ALLT Barcelona är fel oavsett vad. Hade Barcelona börjat spela lika brutalt hade väl vi varit en skam för fotbollen, när nu spelarna hellre vill påkalla domarna för att få ett stopp på det är det också en skam för fotbollen.

Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-18 23:52
Criff -Llourinho

Hahahha wtf sjukaste reklamen :P

Falcao klar för Atletico, ingen dum värvning ;)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-18 23:50
Fan vad jag HATAR att inte kunna spanska.

Skulle nån lite snabbt kunna sammanfatta vad som säg i de två länkarna nedan. Känns som att den ena länken är vinklad från "realhållet" och andra från barca. Eller?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-18 23:48
Mourinho sparkar inte Cesc. Jag undrar vad som hade hänt om inte Carlos Naval hade varit snabbt med att reagera och ställa sig emellan Mourinho och Barcelonas avbytarbänk. Tito var snabbt uppe, men Pep puttade bort honom.

Guardiola och Mourinho hade då hamnat ansikte mot ansikte.
Barcelona comprende
Nej han försöker sparka han i huvudet men misslyckas tydligen
Barcelona Hyder
Kul att ligan får in ännu en eftertraktad spelare som kan bli riktigt stor i framtiden: Falcao till Atl.Madrid. Det kan bli ytterst intressant även om Madrid-laget alltid har förväntningar på sig som aldrig infrias till fullo. Dem behöver nog ett par säsonger för att bygga vidare på det dem redan har om dem vill vara med däruppe. Den här säsongen blir tuff för dem med tanke på alla otroliga nyförvärv andra mitten/topplag har gjort.

Jag säger det bara igen: Valencia blir att räkna med i år, synd att dem tappade Isco bara. Piatti är en spelare som kan komma att explodera totalt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-18 23:42
Criff

Hahahahahahah så vrickad reklam att det finns inte :P
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-08-18 23:40
Han sparkar inte Cesc
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-18 23:39
Haha Getafes nya reklam ÄGER!!!

EDIT: Bara över 18 får se, nakenhet! ;)
5_Zizou
2011-08-18 23:39
Man måste vara två som bråkar.

Mourinho sparkar inte Cesc på huvudet. Isåfall hade Pep plus Alves(rätt person?) sett det och Barca hade anmält det. Sen någon som hittar på det där med Villa och Özil, handlar om något annat, se klipp. Villa säger något Özil struntar(eller?) och Villa blir förbannad knuffar till.

Men anledningen till klippet är se Ronaldo och Iniesta som tar avstånd från detta. Jag kollar sällan spansk fotboll men brukar nästan alltid se El Clasico hoppas på bättre relation mellan lagen. Det är båda lagen som håller på, sen positiva är det har blivit mer fotboll från båda lagen. Mindre fult spel och mindre filmningar, ser fram emot bättre el clasico.
Barcelona NoGo™
2011-08-18 23:37
Bättre video på svinet, spola till 2:30o framåt.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-18 23:36
Marcelo, Villa and Ozil won't be suspended for any Liga game. The red card suspension they will get only affects Super Cup. [via marca]
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-18 23:29
Arda turan kan också bli intressant nu i atl madrid
Barcelona comprende
2011-08-18 23:28
; smög fram till Guardiolas hjälpande hand, Tito Vilanova, och bakifrån stoppade ett finger i ögat på killen för att sedan spela offer när han fick en reaktionsmässig retur. Trodde jag. Men det var ännu mer surrealistiskt att tränaren nekade till händelsen på presskonferensen efteråt.

Någonstans hade jag annars en förhoppning om att det skulle vara slut på den värsta sörjan som kom med vårens klassiker. Nu vet jag inte längre vad jag ska tro. Förutom att det är fortsatt pajasvarning på klubben som hävdar att man vill vara den bästa och mest respekterade i världen. Det sista är uppenbarligen bara tomma ord

Zander om Madrid och mou
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-18 23:26
Barcelonistas

Han var ju en av de som spelade under försäsongen, så att han är i utmärkt fysik och briljerar är verkligen ögongodis.

Kung!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-18 23:25
addeh

Osvaldo! Åtminstone för framtiden. Tror Atleti kan bli att räkna med i år trots allt. De har gått igenom en välbehövlig omrustning som blir komplett ifall Forlan drar och Osvaldo ansluter. Svårt att tippa vilka som kommer gå bäst i år, men jag tror både Atleltico, Valencia, Villarreal och Bilbao blir starka. Samtliga bör kunna gå ännu bättre än föregående år som läget ser ut nu.

PS. Skönt att vi slipper Falcao i supercupen :)
Barcelonistas
2011-08-18 23:18
Båda matcherna mot Madrid så har Iniesta varit helt spektakulär. Kolla länktips helt fantastisk.

Zidwho?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-18 23:16
1.70-ligan

Polenta blir riktigt bra på FM iaf, kör med Udinese så jag försöker ha bra koll på italienska talanger haha ;) men hur trovärdigt FM brukar vara får man avgöra själv...
Atlético addeh
2011-08-18 23:11
Damn, både Falcao och Rúben till Atlético. Starka värvningar. Frågan är vad som är bäst för klubben nu, att ha kvar Forlán eller låta honom lämna för Inter och värva Osvaldo.

Galet kul för ligan i alla fall!
Barcelona nemo
2011-08-18 23:10
Är det någon här som bor i Barcelona eller är där över helgen? Skulle behöva en tjänst! PM
Barcelona Mujje
2011-08-18 23:06
Hej! Är det någon snäll själ som sitter på en bra länk/youtube-video till Carmonas härliga löpstil? Sjukt skön lirare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2011-08-18 23:03
...Och Atletico fortsätter rusta.. Falcao och Micael klar. Bra för ligan!
Barcelonistas
2011-08-18 22:57
För var Mourinho en tränare man hade stor respekt( även om han var lite provocerande i chelsea då och då) för nu idag hatar man honom något enormt.
Barcelona Trippeln
2011-08-18 22:32
Barca4eva

Ska ta till mig din konstruktiva kritik.
Annons: