/spanien/barcelona/forum/11196.aspx/spanien/barcelona/forum/11196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-09-06 20:18
Hutch

Ehh nu behöver du inte överskatta Milan snälla nån. Spelar vi ut vårat register så kommer vi krossa Milan, för vi är ett mycket bättre lag. Finns inte en chans att att dom kommer hinna med när Messi-Iniesta-Xavi sätter fart.
Barcelona Hyder
2011-09-06 20:12
FC Barcelona #10

Tack så mycket!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-06 20:10
Mycket bra skriven artikel av Robin :)
Barcelona Hyder
2011-09-06 20:06
L.A.M Nr 10

Precis, det är den där haken som jag inte heller gillar. Busi ska vara defensiv mittfältare i min bok. Keita håller inte för en permanent eller ens i närheten av en permanent plats där.
Hutch
2011-09-06 20:05
4 , 5 - 0 kommer det med all sannolikhet inte att sluta. Men kommer vi upp i vår vanliga standard så har Milan inte mycket att komma med, så enkelt är det. Jag har sett Milan och det brister mycket i både försvarsspelet och i anfallspelet. Vi har för mycket vapen i vårt arsenal. Men håller Milan en hög press i början av matchen kan det bli farligt. Valdes kommer att pressas när det är dags att tjonga iväg bollarna till ytterbackarna. Använder de fysiken till deras fördel och lyckas låsa Messi när han droppar ner för att hämta boll så kan det gå vägen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 19:58
Grym ny artikel om alla mittfältarna i startelvan mot Villarreal. De verkar onekligen som att Pep vill att mittbackar som är mycket spelskickliga vilket gör att Busquets och Mascherano kommer få spela mycket på den positionen i år. Det är också därför man försöker skola om Keita till defensiv mittfältare så att han kan klara av den platsen när backar är borta och kanske både Busquets och Mascherano måste flyttas ner.

Enda haken är väl att Keita inte imponerat så jättemycket spm pivote i början av säsongen men det är väl antagligen därför som han får spela där så mycket, så att han ska vara redo om han måste starta där i en viktigare match. Sen tycker jag faktiskt han har förbättrats där för varje match. Mot Villarreal var han t.ex mycket bra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 19:47
Hur dåliga än Milan känns och hur bra än Barca är så tycker jag inte man ska underskatta italienarna. Det är inte bra att innan matcher prata om 4-0 och 5-0 vinster, förutom om det är ett riktigt blåbärslag man möter. Det kan sluta med utklassning, men då måste vi göra en riktigt bra insats samtidigt som vi har marginalerna på vår sida. Man ska aldrig glömma att det är väldigt små marginaler som gäller i fotboll, till och med vid storvinster. Mot Villarreal hade matchen t.ex kunnat se helt annorlunda ut om inte Valdés gjort en av de snyggaste räddningarna någonsin.
Hutch
2011-09-06 19:38
En sak är ju säker. Milan kommer få det stentufft på Camp Nou. Jag ser verkligen inte hur de ska kunna vinna matchen, ett kryss känns ytterst tveksamt. Deras mittfält känns alldeles för långsamt och svagt, passar Xavi och Iniesta hur perfekt som helst. Overall har de en rätt skaplig startelva men jag ser inte hur vi inte tar det på hemmaborgen.
Barcelona Damido
2011-09-06 19:38
Såg precis målen från Argentina-Nigeria och vilken assist och räd av Messi.
Fattar inte riktigt hur han kan lura 3-4 professionella spelare så där.
Han liksom saktar ned så att motståndarna får en idé om hur de ska stoppa honom sen växlar han helt plötligt tempo så är han förbi dem. Helt sjukt! Någon borde lägga upp en video på Messis räder i slow motion. Rätt mäktigt det han gör.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 19:37
Messi tjänar väl runt 100 miljoner kronor i lön. Räcker inte det?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-06 19:33
Hetfield

Du hade också skrivet de meningarna för de pengarna om du bara hade fått chansen ;)
,Sami
2011-09-06 19:32
Canaletes
haha 5-0? Tro mig det kan bli det också. Men jag chansar på 4-0. Det är fan gubbar Barca möter. Pique kommer ta hand om Zlatan och Puyol tar hand om Pato.
Barcelona Canaletes
2011-09-06 19:24
,Sami

Varför inte 5-0? ;P
Nej men, vet inte. 3-0 iaf tror jag. Men spelar vi likadant som mot Villareal skulle det inte förvåna mig
,Sami
2011-09-06 19:20
Nu på Tisdag så möts ju Barca mot Milan. Jag hade tänkt tippa 4-0 till Barca. Vad tycker ni?
Barcelona Hetfield
2011-09-06 19:07
Det var ju inte precis poängen, själva grejen med att det står så är ju rätt så nasty.
Barcelona Essienesque
2011-09-06 19:05
Hetfield

Lol, tror du allvarligt det är Messi som sitter och skriver det där? Stjärnor hanterar väldigt sällan sina egna konton på social medier; med undantag för Twitter.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-06 18:53
AndreD

Länktips.
Länktips: myp2p.bz/
Barcelona Barca Barca
2011-09-06 18:51
Hetfield

Du menar alltså att ifall du vore Messi skulle du unvika o skriva 2 meningar på Facebook och skita i o få några extra miljoner på kontot ? Money talks så enkelt e det.
AndreD
2011-09-06 18:51
Vet någon vad den "nya" myp2p.eu heter? Zigzag nånting...
Barcelona Hetfield
2011-09-06 18:30
Nej, det finns inget som heter "måste". De gör det för pengar, inget annat. Tror du att Messi hade gjort reklam för Adidas helt gratis?
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-06 18:28
Aa, men att jämföra honom med Pele är ju lite överdrivet då den där mannen har levt på reklam senaste 20 åren. Alla spelare måste göra reklam för sina bolag, Xavi villa Messi Adidas, iniesta osv Nike. Alla spelare runt om i världen.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 18:27
Alves

Han skrev ju på spanska överst, sen så översätts det till spanska. Sen så måste ju Messi godkänna det som skrivs, inte så att det är helt random.

Det är ju HANS facebook.
2011-09-06 18:23
Hetfield

Det är inte han som skriver på sidan, killen kan inte ens ett enda ord på engelska... Det är folk som har den och han har väl gett aproval för sådana saker. Adidas säkert som styr
Barcelona Hetfield
2011-09-06 18:20
"Wore my new adidas f50's for the first time against Nigeria tonight. So much technology in a pair of boots, it's incredible!"

Seriöst Messi, kan du inte lugna ner med reklamerna. Han börjar bli som Pelé snart, bläh.
2011-09-06 18:04
Grabbar, någon som vet hur Messi skötte sig i matchen mot Nigeria? missade den tyvärr pga jobb.
Barcelona Frodo
2011-09-06 18:02
1.70-ligan & L.A.M Nr 10

Sampers och Grimaldos vägar känns just nu mest öppna. Jag såg Samper mot Celtic och det kändes som att han slog bort typ 2 passningar under hela matchen. Romeu hade aldrig på allvar kunnat konkurrera med Busquets (vilket inte ens Masch kan) men jag tror att Samper kan det då han är en liknande spelartyp vad gäller touch, teknik, intelligens, tempo och passningsspel. Det är tidigt att spekulera men sättet han ger sig själv tid på är av allra högsta klass.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-06 17:59
Abbe.

Hade velat se båda faktiskt, det är så tråkigt att se spelare som inte spelar på sina ordinare positioner av någon anledning (syftar på Busquets). Det är Liechtenstein dom möter, inte Tyskland - ge Dominguez och Botia chansen för faan.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:59
det är inte påhopp ja är tröt på att höra dag in och dag ut att Real skulle ha bättre spelare på sin posetion. Vilket inte stämmer, vilket vi kan se på våra matcher som har spelats mott varandra.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 17:58
Har ni inte klurat ut än att om man är Real Madrid spelare så har man fripass i laget? Det är ju så, huvudstaden särbehandlas.

Albiol och Arbeloa ska inte spela i ett landslag, de ska spela i isländska ligan.
Barcelona Abbe.
2011-09-06 17:56
elbraco

Albiol lever på en bluff. Vet inte hur han kan ha kommit så långt i sin fotbollskarriär med tanke på hur lite kvalitet han faktiskt besitter. Verkligen inget La Selección-material där.

Det är bara för VDB att slänga in Botía eller Dominguez. Jag menar, även om de är helt färska så möter man en blåbärsnation, så de skulle definitivt inte göra bort sig. Bara utvecklande för dem att få spela matcher av den här digniteten.

BarcaTroppes

Varför alla dessa jämförelser och påhopp? Onödigt då det förr eller senare kommer in en maräng som vill försvara sitt lag, och då vet vi alla hur det kommer att sluta.

Dessutom har Marcelo en grym säsong bakom sig, så att marängerna hyllar brassen är inte direkt fel.
Annons: