/spanien/barcelona/forum/11192.aspx/spanien/barcelona/forum/11192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-08-18 11:44
elbraco - Bojan y Thiago

Han gör det enda rätta. Han väljer att hylla Messi.;)
Barcelona Rodriiguees
2011-08-18 11:44
Någon som har highlights från matchen igår med goltv och ray hudson i spetsen? Hittar ej :/
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:40
Fernando Gago,

Tur? Det är främst skicklighet som lett till CL titlarna. Ditt påstående är för mig befängt och jag tycker att det är konstigt att bara Mourinho har denna "tur" med lag som Porto & ingen annan. Snacka om slumpvariabel.

Att kalla dessa titlar tur är för mig lika löjligt som att skylla Barcelonas titlar på att man alltid spelare med en man mer, vilket är ett pseudo-argument då Barcelona förra säsongen var i särklass bäst i världen. Att med simpel tur vinna Champions League är ju groteskt löjligt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-18 11:38
Undrar vad Ronaldo gör vid Messis första mål. Glider ner på knäna bakom Messi till synes helt utan anledning istället för att försöka bryta.
Barcelona GerardPiqué3
2011-08-18 11:36
Helt otroligt vad Mou har förstört Madrid. Innan han kom var alltid clasicon bra, ärliga matcher utan bråk men med prestige och respekt. Hans jävla sätt har smittar av sig på spelarna, Pepe och Ramos har ju aldrig haft alla hästar i hagen, men när även ärliga, unga spelare som Marcelo och Özil börjar ta efter är det fan illa. Hatet mot Madrid i allmänhet och Mou i synnerhet växer för varje match vi möter dom. Som tur förlorar vi sällan mot dom. Någon som håller med ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-18 11:33
Rivaliteten mellan United och Arsenal, för några år sedan, hade tendenser som El Clasico-matcherna har i dag. Bråk, tjafs, utspel i media. Framför allt två lag som dominerar i den inhemska ligan.

I dag är United på en egen nivå i Premier League. Folk säger att sånt här beteende aldrig skulle hända mellan två engelska lag och att spelarna har respekt för varandra. Ja, sätt två lag som slåss om en titel, en mentalsjuk tränare och fyra matcher på 18 dagar. Det blir infekterat ganska lätt.
Barcelona FCB_armin
2011-08-18 11:32
Då börjar det igen. Titta på inslaget från TVE där de framhäver att vår Tito Vilanova är den person som går fram och provocerar fram attacken. Men de riktiga bilderna på vad som verkligen hände, ja, ni vet själva...
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-18 11:31
Jag måste även ta och hylla Cesc (hehe, no s*it), men det kändes som att han har spelat i laget i flera år. Han hoppar in, slår bra passningar och är tillgänglig.

Dessutom såg jag flera smarta löpningar in i boxen. Jag måste även hylla Adriano, det är en spelare som få lägger märke till men han hoppade in igår och fick slå en assist.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-18 11:30
Mourinho har dock vunnit CL båda gångerna med extremt mycket tur och med domarbeslut som har gynnat honom något helt befängt mycket. Men ja, det är ju utan tvivel en bedrift att vinna CL med Porto. Men jag tycker han har tappat greppet helt och bara är fruktansvärt jävla osympatisk mot allt och alla.
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:28
Min hållning som objektiv (bryr mig inte om något av lagen) är att Mourinho är världens bästa tränare. Han har tagit Porto till sin första CL titel, han tog Inter till första trippeln i Italien (och lagets första CL titel på årtionden). Vidare har han förvandlat Real Madrid från ett lag som inte kunde ta sig förbi åttondelsfinal till en stark rival som faktiskt har chans på titeln.

Förstår vidare att man inte tycker om hans beteende vid sidan av plan, men att förneka Mourinhos storhet är ju bara löjligt.

Aja, ska bli kul att följa rivaliteten under säsongen!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-18 11:27
På tal om Messi, ärligt talat tycker jag han inte var lika dominant och magisk som han kan vara i någon av dom två matcherna. Och ändå lyckas han göra tre mål och två assist. Aftonbladet påstod sig ha en film där Messi spyr på plan, tittade aldrig på den dock. Kanske beror på hans hälsa?

Hade det inte varit för argentinarens statistik hade jag lätt utnämnt Valdés till man of the matches. I första matchen räddade han kvar oss flera gånger och även igår gjorde han några fina räddningar. Förhoppningsvis fick omvärlden se att han faktiskt inte har världens enklaste jobb och lever på Puyol och Pique, varav den sistnämnde såg lite svajig ut igår. Osäker med boll o.s.v.

Lustigt hur delade alla är om Alves insatser. Jag och Eluc tyckte att han gjorde två av sina bästa matcher defensivt sett. Hindrade Ronaldo på kanten med några fina tacklingar i första matchen och igår snappade han upp några instickare från Di Maria och Benzema m.m. Riktigt viktiga brytningar.

Andra tycker att han var usel, antagligen för att han inte var lika offensiv som han brukar vara.
Barcelona Qanii
2011-08-18 11:26
Vilken match det va igår! Man kan verkligen se att rivaliteten är stor mellan lagen, dock kan de bli för mycket ibland. Nu till matchen: Vi spela offensivt riktigt bra som alltid inget snack om saken, men deffensiven behöver bli mycket bättre för att de ska hålla i framtiden! Det tidigt och säsongen har inte börjat än men, det något pep måste styra upp (även om Carlos saknades).Tror 3 av det 4 målen real gjorde kom från fasta situationer samt att ramos kunde/borde ha gjort mål en hörna i andra matchen. Så fasta situationer vet vi ej är vår starka sida men de något som måste förbättras..

Vilket svin Marcelo är! Det är andra matchen i följd som han medvetet slår till med tjuvknep på messi. Någon som la märke till det? Så fort real inser att matchen är körd så känns det som om de försöker skada Barcelona spelare(Marcelo igår & Ramos 5-0 seger). Pepe och de andra ska vi inte ens nämna...

Real Madrid förlora inte igår på grunnd av bollkallarna Mourinho sa det bäst själv. "Jag tänkte framföra något nu som inte bör tas som någon kritik, jag poängterar bara ett faktum; det fanns inga bollkallar runt om planen i den andra halvleken, vilket är något typiskt för mindre lag som genomgår vissa specifika svårigheter"

Någon som la märke till vem det är som försöker stop messi vid 2-1 målet? 3.47 in i länken...
Hutch
2011-08-18 11:24
Giovanetti

Du skämtade väl med det inlägget? Det finns inget man inte kan kritisera Mourinho för, varför ska han ingå i bråket och börja attackera Vilanova utan att han själv blivit attackerad? Inte ett uns av moral i kroppen den där Mourinho.
Barcelona Jeffren
2011-08-18 11:23
Jag skiter i om jag blir spärrad blir trött på personer som hyllar bråk på en fotbollsplan
2011-08-18 11:22
Världens bästa fotbollstränare heter Ferguson (den bästa tränaren någonsin). Mourinho är inte ens värd att äta hans tånaglar.

Jag håller även Pep som en bättre tränare. Han lyckas vinna titlar genom att spela vacker och effektiv fotboll. Alla kan säga åt sitt lag att backa hem och satsa på kontringar, det är inte särskilt konstruktivt eller elegant. Lägg till att han är helt barnslig och omogen.
2011-08-18 11:21
Målen från igår i HD.
Barcelona Rambla~
2011-08-18 11:21
Hur man kan sitta och hylla en fotbollsmördare som Mourinho som världens bästa tränare är nog något jag aldrig kommer att förstå. Han klarar ju inte av att vinna något utan att först skapa en massa drama och kontroverser. Låt spelet tala istället för allt runtomkring hela tiden.
Barcelona Jeffren
2011-08-18 11:20
Giovanetti

Hur man inte kan kritisera Mourinho såg du vad han gjorde? eller är du helt jävla död i skallen föddes du igår eller,,,, fan vad arg jag blir
Barcelona Jeffren
2011-08-18 11:19
Hutch

Håller med både Marcelo & Jose är två personer som borde underökas väldigt noga,, tror läkarna hade hittat en del när dom öppnat skallen
Barcelona Rambla~
2011-08-18 11:18
Jaha, så nu ska vi börja slänga iväg spelare till los Pericos också? JDS till Espanyol? Det gillar jag inte. :(
Spanien Giovanetti
2011-08-18 11:16
Tycker att ni beter er löjligt. Var glada för den fantastiska utmaning Real Madrid kommer att bli under Mourinho, som faktiskt är världens bästa tränare. Det skapar en oerhörd PR som båda lagen tjänar på. Förstår inte riktigt hur man kan kritisera Mourinho.
Hutch
2011-08-18 11:15
Vilket svin den där Marcelo är alltså. Han går bara in för att skada, otroligt äcklig bensax. Jag är trött på den här jävla mediokra pajasen. Marcelo skulle jag vilja möta i en mörk gränd.....

Grym insats igår. Valdes är fantastisk , Iniesta ännu mer och Messi är tamigfan helt briljant. Onödigt bråk i slutet, men vad förväntar man sig.....
DivineNerd(Man utd fan)
2011-08-18 11:11
Angående rivaliteten. Givetvis har ni rätt, Manchester derbyt är inte infekterat på samma sätt. Men inte heller United - Chelsea, och inte heller United - Arsenal, och inte heller United - Liverpool. Jag ser rivaliteten mellan Real och Barca som en konsekvens av att de har varit de ända två lagen som har en uns av chans att vinna ligan under allt för lång tid. Ser man istället till PL, är rivaliteten helt klart större från motståndarnas sida.(Manchester united är englands mest hatade varumärke) Detta beror på att det är United som skall störtas, det är det vill Chelsea, Liverpool, Arsenal, City och även Tottenham.

Groteska bataljer har ägt rum mellan engelska storlag också. Dessa när ligan inte var så underhållande och sund som nu dock(På den tiden Arsenal, United och Liverpool var ohotade. Och dessa var underhållande, men det är för mycket av det i spanien. Föreställ er själva om det fanns 4 seriösa titelutmanare, hade då inte rivaliteten varit på en mer sund nivå?

Jag försöker inte provocera och jag anser absolut att den spanska fotbollen är lika underhållande som den engelska när den spelas bra och utan allt trams. Jag ville bara få eran syn på vad sund fotboll är. För i mina ögon har det börjat gå för långt.
2011-08-18 11:04
Bråket från igår. Kan Pinto sluta hoppa in i vartenda bråk? Sitt fan och njut av din check varje månad, skapar bara onödigt mycket dramatik.

Marcelo är bara äcklig. Vem tacklar sådär just där?
2011-08-18 10:55
DivineNerd

Du kan inte jämföra el clasico med derbyt i Manchester. Rivaliteten mellan de lagen är så infekterat, det går tillbaka till den tiden Franco massmördade katalaner.

Det är inte titeln man firar, det är att man har vunnit mot rivalen. Det finns en stor skillnad. Förövrigt så är Man U - Man C bland de tråkigaste derbyna som finns.
Barcelona DM1982
2011-08-18 10:54
DivineNerd(Man utd fan)

Nu är väl ManC inte er värsta antagonist, det är Liverpool. City är för er ungefär som Espanyol är för oss, ett lag från samma stad som inte har rönt samma framgångar och därmed ses som lillebror. Real är däremot Barcelonas absoluta antagonist, det råder det inget snack om. Hade vi mött något annat lag i Supercupen så hade det varit en rolig match att se men inte så väldigt mycket mer. Nu var det en viktig match, bara för att det var Real och så kommer det alltid vara.

Jag orkar inte börja en debatt om att ligan endast innehåller två intressant lag eller att endast två lag kan vinna ligan. Det samma kan man ju säga om PL, det har de senaste åren bara handlat om två lag som kan vinna ligan.

Nej, Supercupen är inte en stor titel men när man vinner över Real så känns det som en stor seger och en stor titel. Det är skillnaden.

Barcelona RocFacolab
2011-08-18 10:53
DivineNerd(Man utd fan)

Det finns tyvärr inte samma inarbetade rivalitet mellan klubbar i England som det finns mellan Barcelona och Real, därav betyder varje match så mycket mer. Både nu och förr har det funnits mer än fotboll som betytt något. Inte för att det inte finns rivalitet mellan klubbarna i england men inte på denna nivån, du måste tyvärr ta hänsyn till gamla politiska åsikter liknande. liknande celtic-rangers, lazio-roma....

Men visst håller med dej på många punkter och det är relevant det du säger.
2011-08-18 10:50
DivineNerd(Man utd fan)

OK. Bryr mig inte. Bla bla bla spansk fotboll suger. Goo England wooh.

Suck.

England är lika mycket av en tvålags liga fram tills den förträfflige shejken kom till byn och köpte City. Läs Robert Johanssons blogg inlägg för ett par dagar sen. Spanien har bäst statistik gällande "jämnhet" inom ligan. Men det skiter ju alla anglofiler i.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-08-18 10:44
Tänkte bara göra ett inlägg angående spansk fotboll för jag vill gärna höra vad ni har att säga, tycker denna matchen representerade den på bästa möjliga sätt. Till att börja med så har rivaliteten mellan barcelona och real madrid gått allt för långt. United och Man city mötte nyligen varandra i englands motsvarighet (Community shield). Där ingen av lagen ställde sitt bästa lag på planen och united bytte ut i stort sätt hela laget i halvlek. När united vann så var det dock, inte många som brydde sig nämnvärt trots en fantastisk upphämtning från 2-0 till 2-3. På detta forum så firar man dock som att det vore en stor titel. Detta bevisar för mig att det bara finns 2 lag i la liga och alla andra matcher förutom när dessa lag möts är relativt ointressanta och därmed sitter man och hypar upp matcher som denna. Detta måste man se som allt annat än ett sundhetstecken för spansk fotboll.

Real madrid och Barcelona är dock helt fantastiska lag, stundtals så får man se väldigt fin fotboll. En fotboll som man aldrig får se i PL, det existerar helt enkelt inte. Det är synd att detta dock faller i skymundan av allt skit som alltid ska hända. Personligen tycker jag det är synd att numera ser ner på både barcelona och real madrid. För likväl som pepe's spel har brutit mot alla gränser är det i mina ögon oförsvarbart att ständigt filma och klaga på domaren för att få fördelar. Så för min egen del har spansk fotboll sjunkigt drastiskt. Har ni några reflektioner får ni gärna svara, väl mött!
2011-08-18 10:42
Fan, Fabregas såg ju skitbra ut det lilla han spelade. Otroligt kul att se.

Messis facit på dessa två matcher trots att han inte ens är i form bådar rätt gott inför säsongen.
Märks att en del spelare fortfarande är lite ringrostiga. Busquets, Piqué och Xavi var inte direkt bländande idag. Villa var också relativt medioker.
Iniesta å andra sidan var sagolik.

Men men, Barcelona lyckas slå Real återigen när mer eller mindre 8/11 av ordinare spelare varit ur slag/skadade/på Copa America hela sommaren samtidigt som Real Madrid spelat med fullt lag.

Annons: