/spanien/barcelona/forum/1119.aspx/spanien/barcelona/forum/1119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-08-05 13:07
2014 kom Robben med i topp 3 listan. Han vann den inhemska dubbeln, vann inte någon Cl sen blev de semi i VM för honom. Om man nu inte räknar den inhemska dubbeln så borde ju Messi 2014 gått före Robben då Messi tog Argentina till VM final?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2016-08-05 12:57
Låter det vara osagt vem som förtjänar platsen men vill bara påpeka att bale och griezmann mäktades med 48 mål samt 16 assist tillsammans i både ligan och cl medan Suarez själv hade 48 mål 19 assist...... Men men
Barcelona Barcelonistas
2016-08-05 12:45
Enkos - jag förstår vrf Ronaldo är med där är det inga konstigheter men vad gör Bale på den listan? Nu kmr många säga att han vann Cl ja men bara för att du vinner Cl betyder de ju inte att du ska komma med i en topp 3 lista för bästa spelare? Vad gjorde Bale liksom? Han var inte en stor bidragande orsak till Reals Cl guld alls. När Chelsea vann Cl 2012 hade dom inte några spelare i topp 3. Inga konstigheter elr hur? För även om Chelsea vann Cl så hade dom inga spelare som stack ut den säsongen det var mer sjukt mycket tur att dom vann.
Barcelona Z_Z
2016-08-05 12:38
@Barcelonistas:

Man behöver inte överdriva, varken Griezmann eller Bale var sjukt dåliga förra säsongen. Griezmann var väldigt avgörande för Atletico när man slog ut både Barca och Bayern och var väldigt bra framförallt under våren för dem. Han var sedan väldigt bra för Frankrike också. Han sög i båda stora finalerna men utöver det så har han faktiskt haft en grym säsong.
Barcelona enkos
2016-08-05 12:32
Barcelonistas

Ett bevis också på hur litet ligasegern och cupen väger jämfört med CL. Sen får både Messi och Suarez betala priset för att de inte får vara med i EM.
Barcelona enkos
2016-08-05 12:31
Villareal lottades mot Monaco. City fick Steaua. Samtliga playoff-matcher: Ludogorets–Viktoria Plzen Celtic–Hapoel Beer-Sheva FC Köpenhamn–APOEL Dundalk–Legia Dinamo Zagreb–Salzburg Steaua Bukarest–Manchester City Porto–Roma Ajax–Rostov Young Boys–Mönchengladbach Villarreal–Monaco
Barcelona Barcelonistas
2016-08-05 12:27
Otroligt missvisande och orättvist om ni frågar mig. Varken Grizz elr Bale borde vara med i topp 3 då dom egentligen var sjukt dåliga föra säsongen. Jag kan köpa att Ronaldo är med men seriöst grizz och Bale före Messi och Suarez? Messi och Suarez tog sitt lag till ligaguld och CdR guld. Bale fick en Cl titel serverad på ett silverfat tack vare dom enkla lottningarna.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-05 11:49
Inget förvånar mig längre, snart får vi även se Ronaldo se lyfta Ballon D'or också. Handen på hjärtat så tror jag starkt att Ronaldo kommer vinna Ballon D'or för hela jävla FIFA är korrupt. Vilken sorglig dag för fotbollen. Uefa tog med Bale och Ronaldo hahahahhahahhahahahahahahhaha.
Barcelona enkos
2016-08-05 11:34
@II Barça II:

Bara bevis på att korrupta UEFA gick efter EM. Att Suarez som vann skytteligan inte är med är en av de största skandaler inom fotbollen. Messi är bäst någonsin så att han inte heller är med är vara skrattretande.
Barcelona enkos
2016-08-05 11:29
Lionel12

Ska jag vara ärlig så var det bara lite skoj .
Barcelona II Barça II
2016-08-05 11:26
Vilket jävla skämt! Suarez och Messi är inte med UEFA´s topp 3 i år!

Man måste vara ganska efterbliven om man på allvar tror att Greizmann och Bale är bättre fotbollsspelare än Messi och Suarez.
Barcelona Lionel12
2016-08-05 11:11
enkos du avsluta precis med ":)". Med det sagt så är du inte speciellt duktigt i det sammanhanget. Ska jag gräva lite i ditt stavande och uppbyggande av meningar så lär det bli en skamsen upplevelse för dig. Tror att frasen "Kasta inte sten i glashus" passar väldigt bra i just i detta fall. Chockad blev jag att just du enkos påpekar något sådant när det är uppenbart att din styrka i detta inte är ditt starka vapen. Men tack jag ska inte glömma punkt i framtiden. Förresten så stavas ett namn alltid med stor bokstav som första bokstav. enkos.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-05 11:00
Vi missade inte dem två bästa spelarna i världen.
Messi och Neymar.
Barcelona enkos
2016-08-05 10:57
@Lionel12:

Glöm inte att avsluta med punkt . :)
Barcelona Deulofeu
2016-08-05 10:04
Apropå Umtiti värvningen dags att vi gör en till innan han förmodligen hamnar i någon annan storklubb och är förlorad.

Issa Diop född 97 och mäter hela 194 cm i strumplästen dags för oss att göra en Varane värvning innan han går till Madrid.

Köp honom och låna ut honom ett år han gör sin första senior säsong detta året och har gjort 21 matcher och ett mål dessutom vann han nyss u-19 em där han bla målade i finalen.Juve intresserade också.

Marlon verkar vara en kanonback men en värvning av Diop kan inte misslyckas går att sälja honom för massor om något är bara då hela pl kommer dregla.

Skulle dessutom Marlon bli en flopp har vi honom på återväxt.

När man har möjligheter ska man gå för dom.Här snackar vi riktiga underbarn.

Vi missade Embolo
Vi missade M.Dembele
Vi missade G.Jesus
Vi missade R.Sanchez

Det finns ett par talanger vi verkligen bör hålla ett öga på! Köp och låna tillbaka något år för dessa spelare kommer vi aldrig ha råd att värva senare!

Men först bort med Vermaelen,Douglas och helst Bravo med för stämningens skull...
Barcelona funB
2016-08-05 08:38
@Skurhink:

klar för city
Barcelona Lionel12
2016-08-05 01:53
fiji - sydkorea herrar. ser ut bli en pibliksiffra på 1000 haha
Barcelona BARCA-més que un club
2016-08-05 01:17
2-2 sån otur där med straffen men 1 poäng är bra mot självaste Colombia
Barcelona BARCA-més que un club
2016-08-05 01:17
Detta Sverige i OS hästlängder bättre än detta skämmiga landslaget i EM haha
Barcelona Blaugrana91
2016-08-05 01:16
Ser man på ett svenskt landslag som spelar rolig fotboll och vågar gå fram. Lönar sig.
Barcelona Thierry Henry
2016-08-05 01:16
@Gabriel:
Dont hate the player hate the game;) Ajdarevic!!! Så gott!!!
Barcelona Thierry Henry
2016-08-05 01:11
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Inlednings matcher brukar aldrig vara bra i stora mästerskap. OS, Em eller vm spelar ingen roll. Lagen är inte varma i kläderna och oftast försiktiga i den första matchen i ett gruppspel. Med det sagt så kan det möjligtvis va början på en trist trend vi ser. Då Em såg ut på samma sätt. Parkera bussen. Långsamt tråkigt omständigt spel. Em 2016 måste va det sämsta em slutapetet någonsin. Iaf ett av. Vi får hoppas det tar fart till nästa omgång nu i OS. Det brukar va trevligt att kolla på.
Barcelona Thierry Henry
2016-08-05 01:05
@II Barça II:

Det verkar som dom yngre kullarna som kommer fram nu har rätt mentalitet och inställning iaf. De kommer man långt med. Jag ser ingen kommande superstjärna ala Zlatan. Men en drös spelare som nog kan hålla hög internationel nivå. Kopplar dom ihop det med vinnarmentalitet och spela som ett lag så ser det onekligen bra ut för svensk fotboll framöver håller jag med om. Hoppas Janne Andersson rensar ut a laget nu och satsar ungt i kommande vm kval. Granqvist, Larsson etc kan hänga med Zlatan och company ut genom dörren.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-05 01:04
Neymar's good performance didn't give Brazil victory in their debut in the Olympics | MD | #BlaugranaLive Neymar i Brasilien har blivit lite som Messi i Argentina. pisstränare o får inte mycket hjälp på plan.
Barcelona II Barça II
2016-08-05 00:31
Detta svenska landslag är flera nivåer bättre än det svenska landslag som deltog i EM. Det finns hopp för svensk fotboll!
Barcelona Z_Z
2016-08-05 00:20
@enkos:

De kan inte möta City.

Seedade:
Manchester City* (ENG) 99.256
Porto* (POR) 92.616
Villarreal* (ESP) 60.142
Ajax (NED) 58.112
Borussia Mönchengladbach* (GER) 42.035

Oseedade:
Roma* (ITA) 41.587
Steaua Bucure?ti (ROU) 36.576
Monaco (FRA) 36.549
Young Boys (SUI) 24.755
Rostov (RUS) 11.716
Barcelona enkos
2016-08-04 23:52
Är Villareal seedad imorgon och kan de möta City ?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-08-04 23:42
@Himne del Barcelona:

Jag brukar tycka att det är kul med Os- fotboll för att man bruka se hungriga talanger.

Stället får man se alla spela Mourinho parkera bussen fotboll av ynglingarna med. Tycker att damerna spelar bättre fotboll än dem.

Fast måste tillägga Honduras och två till lag är de enda har bjudit på nån form av underhållning hittills.

Barcelona Santiago Cazorla
2016-08-04 23:03
OT men Argentina har en ny förbundskapten som ska åka och snacka med Messi inom kort tid. Han kritiserade även Tata med det jag sa för några dagar sedan: "If you leave him (Messi) alone, we see what happened against Chile, where he had four players on top of him. The intention is that he is placed where he can change things, and for that he needs the participation of the team, we can not depend solely on Messi"

Blir intressant att se Messis beslut.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-04 23:00
Har varit några dagar i Barcelona, kom hem idag. Köpte nya hemmatröjan i butiken vid Camp Nou, måste bara säga att tröjan är sjukt snygg, speciellt med Fifa emblemet på. Dem säljs för övrigt fortfarande utan Qatar Airways. ;) Vet att några här brukar fråga om tips på hotell. Vi bodde på Hotel Arts och kan varmt rekommendera det, själva hotellet är fantastiskt. Ligger precis vid stranden, är dock en bit från Ramblan men gick utmärkt att promenera eller ta taxi. :)
Annons: