/spanien/barcelona/forum/11184.aspx/spanien/barcelona/forum/11184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-08-14 01:16
Finns ingen chans i världen att någon kan tippa elvan med hundra procents säkerhet dagen innan. Speciellt inte i detta fall då vi har ett par halvskadade spelare.

Vore kul att se Thiago från start faktiskt. Ett perfekt tillfälle att ge honom en stor match för att visa vad han går för. Men det kanske blir lite mycket så här direkt. Spelar Piqué känner jag mig ganska säker på att vi åtminstone kan få med oss ett respektabelt kryss. Försvaret bli nyckeln på Bernabeu, det är vad jag tror.
Barcelona Barca4eva
2011-08-14 01:10
Tror mer på Westinho's elva...

;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-14 01:07
Engelska klubben Forest Green Rovers som huserar i femte engelskadivisionen bytte just sin klubblogo. Skillnaden enligt dom själva var att den inte var distinkt nog men med tanke på hur lik den är handlar det snarare om varumärkesintrång.
Kolla själva...löjligt lik Azulgranas logo.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-14 01:07
ändå har de alltid fel.. Tror verkligen inte Pep bestämt startelvan redan. Brukar bestämmas nån timme innan match. Det är enbart spekulationer.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-14 01:03
westinho

Skillnaden är att de har folk som läcker startelvan till dem..
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-14 00:59
Possible line-up (vs Real Madrid): Valdés - Alves Piqué Abidal Adriano - Thiago Mascherano Iniesta - Pedro Messi Villa [westinho - Sergio #16]

Lika trovärdigt..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-14 00:53
Possible line-up (vs Real Madrid): Valdes - Alves Pique Abidal Adriano - Xavi Mascherano Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [rac1]
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-14 00:18
MC21

Jag tycker om Barton faktiskt. Hade jag varit supporter för något engelskt lag hade jag säkert ogillat honom med men nu är jag culé och då tycker jag om honom.

Det är lite hyckleri av diverse PL-fans att ogilla Barton. Första dagen skryter om sin tuffa, hårda liga och hur alla är good ol' lads, som Frodo (?) bra beskrev det, som bryter benen på varandra varje omgång och hyllar ankelknäckare som Shawcrosst och Parker till skyarna. Vem symboliserar detta mest om inte Barton?

Andra dagen lipar dom över Bartons hårda spel och hur han är en grinig, ful spelare på planen. What the fuck?
Barcelona MC21
2011-08-14 00:09
Edit: dubbel..
Barcelona MC21
2011-08-14 00:09
elbraco - Bojan y Thiago

Haha, fan vilka sköna kommentarer från Piers. Han har helt rätt (såg hela konversationen). Jag undrar bara, börjar Joey inte själv tänka varför han hamnar i bråk hela tiden? Han ifrågasätter Gervinho och försvarar sig själv. Herregud, titta på dig själv och se vad du håller på med. En överskattad engelsman med ett hett temperament som tror att han är Steven Gerrad...suck.

Edit: Detta var inte första gången de bråkar förresten. Titta vad Piers skrev till Bartons inlägg i maj, haha :

joey7barton: no sending offs last season my new acquaintance
piersmorgan: Is that because you were in prison?
Barcelona Chilexis
2011-08-13 23:59
Heywood Jag tror abidal spelar mittback, han gjorde en skitbra match som mittback mot Chile senast. :) Pep lär ju ha fått sett matchen, live eller eftersänd i och med sanchez spelade :)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-08-13 23:25
Just nu känner jag mig ganska lugn inför morgondagen. Troligtvis för att säsongen inte dragit igång på allvar och att man inte är "inne i det" än, men nerverna lär väl krypa sig på ju närmare avspark vi kommer.

Piqué och Busquets kommer spela imorgon, det är jag helt övertygad om. Xavis vara från start känns däremot lite tveksam. Om geniet inte kan lira från avspark tycker jag det vore logiskt att Thiago tog hans plats. Någonstans måste ändå form väga mer än rutin.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 23:24
Måste bara avsluta min Puyol/Pique-dag med den här artikeln. Bona nit!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 23:22
OT, men efter Gervinhos utvisning blev det Twitterkrig mellan just Barton, Piers Morgan (killen i Britains got Talent juryn, tydligen gooner) och delvis Wilshere.

Skönaste kommentarerna var Bartons svar på Morgans anklagelse om varför Barton var på Gervinho när han låg ner:

"@piersmorgan I was merely helping him regain his obviously dodgy balance #cheatingbarsteward"

Eller Morgans sammanfattning om huruvida Song skulle blivit utvisad innan eller om Barton borde blivit utvisad han med:

"@Joey7Barton you and Song should have been sent off for those haircuts alone..."

Haha, skönaste kommentaren :P ett riktigt bittert Arsenalfan, något han medgav själv.
,Sami
2011-08-13 23:10
Blir det ingen Pasillo för Real imorgon?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-13 23:04
1.70-ligan

"Rafinha, som är nyrakad spelar."

Haha, det fick mig att skratta :P.

Tack för streamen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 22:45
Girona vs Barca B just nu. Deulofeu, Grimaldo och Rafinha, som är nyrakad spelar.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-13 22:42
Fan alltså. Nu börjar El Clasico-nerverna dyka upp. Hur dåliga Barcelona än är eller hur dåliga Real Madrid än är så vet spelarna vad det här betyder. Oavsett om det är en meningslös titel kommer de att spela som om det vore något viktigare på spel.

Något jag måste hylla Mourinho för är väl att han har väckt "hatet" hos klubbarna, spelarna och fansen som låg i en dvala i några säsonger.
Barcelona Barca-4-life
2011-08-13 22:39
senast vi mötte real på Bernabeu så hade dem inte klippt gräset på 2-3 veckor och gräset va uppe i 27-35 mm. dem har nog förberett ännu mer denna gången. vad kan det vara uppe i tro? hela sommaren utan att klippa gräset? 50-60 mm? aa man vet aldrig med Mourinho
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 22:38
Puyol kommer garanterat inte spela. Möjligt att Pique gör det, men vill inte att man tar några risker. Så viktig är inte matchen imorgon.
2011-08-13 22:35
Pique kommer att spela i morgon. Däremot är jag lite osäker på Puyol. Jag tror inte Guardiola vill riskera att han går sönder. Alves-Piqué-Abidal-Adriano blir det väl. Adriano med sin snabbhet är viktig för oss eller om man flyttar ut Abidal och låter Mascherano spela mittback. Funkar också.

Jag är grymt intresserad av att se Madrid spela. De kan spela på flera olika sätt med tanke på den truppen. Hoppas Barcelona är förberedda bara.
Barcelona Cuule
2011-08-13 22:31
Hur tror ni att startelvan kmr se ut imorn om pique o busquets& xavi nt ska spela?

Och slutresultat?

:D

tror de blir 1-1
------------Valdes------------
Alves - Fontas - Abidal - Adriano
-----------Masken------
Thiago ---------------Iniesta

-Pedro ------Messi------- Villa
2011-08-13 22:31
En låt för alla Madridsupportrar :-)
Barcelona nemo
2011-08-13 22:30
Andreas

Jo, får väl göra så. Planerat dagarna in till timmarna, så får planera om =)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-13 22:27
Wenger (coach Arsenal): "Nasri, Fabregas? We are on both fronts in no mans land. At the moment, they are Arsenal players." [via arsenal.com]

Seriöst! Kan det inte bara ta slut nån jävla gång.. :P
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-13 22:25
nemo

Gå dit till insläppet 1 1/2 timme före match??
Barcelona nemo
2011-08-13 22:16
Ungefär när presenteras spelarna innan Joan Gamper matchen? Ska se matchen på plats, så bra att veta när jag ska vara på Camp Nou för att inte missa presentationen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-13 22:14
El Kaiser de Michoacán

"Tröjnummer avgörs ofta av status"

Där har du visserligen en poäng men jag tycker ändå det vore en symbolisk vinst för canteran om Thiago hade fått behålla numret. Att Cesc glider in och tar det framför en ungdom som gjorde valet att gå igenom hela akademin känns lite väl billigt. Dock förstår jag resonemanget.
Barcelona Mujje
2011-08-13 22:09
I "F*ckin" Premier League ska väl det där inte vara rött ändå? The toughest league my ass.... Dock enligt mina lagar så ska Gervinho ha rött.
Fast det ska Barton också ha för den delen. Vem är han att dra i honom på det viset?
Det såg inte ut som en filmning mer än vad det såg ut som att Gervinho var besviken så han låg kvar.

Det är så drygt med spelare som när de väl bestämmer sig för att dra till någon så är det ett så "fjolligt" slag. Det är väl lika gärna att dela ut ett saftigt slag när man ändå är igång. Har för mig Big Z fick rött en gång för att ha slagit någon, därmed han svarade:

"Slaget? Jag slog honom inte. Hade jag gjort det hade han inte kunna resa sig sen."
Någon som minns detta?
Edit;stavfel+ tillägg
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-13 22:09
elbranco//

Att spela bra i U21 och i några träningsmatcher känns ju inte i min bok som årets genombrott precis. Tycker nog att Thiago måste prestera liknade fotboll i tävlingsmatcher mot bra motstånd innan jag kallar honom för årets genombrott. Potentialen finns ju dock där onekligen.

Om man tänker efter så har ju inte Thiago presterat mycket i jämförelse med Cesc (naturligt pga ålderskillnaden) så att Cesc får nummer 4 framför Thiago känns för mig ganska naturligt. Lite som när Eto'o lämnade nummer 9 efter sig och det numret gick till Zlatan istället för Bojan som säkert var sugen eftersom han tog numret året därpå. Tröjnummer avgörs ofta av status och där har inte Thiago mycket att hämta mot Cesc, inte än i alla fall.
Annons: