/spanien/barcelona/forum/11183.aspx/spanien/barcelona/forum/11183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2011-08-15 01:02
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Det är sjukt vad Sergio är underskattad, skulle inte byta han mot någon annan på hans position. Till o med ett Arsenal fan som jag kollade matchen med såg det idag hehe.

Fernando Gago - King Of Barcelona//

Alves-Masken-Abi- Adriano
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-15 01:01
Hurdan var Thiago idag? Skönt förövrigt att Villa fick sätta en strut. Det bådar gott.

2-2 känns riktigt bra som resultat. Med tanke på att Messi, Sanchez, Alves, Mascherano och Adriano har varit lediga fram tills 8:e augusti och Xavi, Pique och Puyol varit skadade hela sommaren känns ju 2-2 som ett sagolikt resultat mot Real Madrid som spelat med ett friskt lag stora delar av sommaren.

Vad var backlinjen från start?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-15 01:00
Jisses "bara" €29 Miljoner+€10 Miljoner i bonusar för Cesc? Rosell och den nya ledningen är grymma när det kommer till att förhandla, visst det tar längre tid, men när det väl är klart kan man inte gör annat än att lyfta på hatten för dem!

Cesc €29 Miljoner+€10 Miljoner i ev bonusar
Alexis €26 Miljoner+€11 Miljoner i ev. bonusar
Thiago
Fontas

Totalt: €55 Miljoner som minst, €76 Miljoner med bonusar inräknade.

Barcelona har helt klart varit den klubb som värvat bäst iår sett till kvalitén på spelarna samt totala summan man spenderat. Fantastiskt!!
daacun
2011-08-15 00:59
Messi gjorde en mål och en mål givande pass vad fan c Ronaldo?? Jag tror noll
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona älskabarcelona
2011-08-15 00:59
Ganska intressant match nu . Kvartfinal u 20 VM mellan Spanien och Brasilien.
Barcelona love the haters
2011-08-15 00:58
barcetia

Ja, det var verkligen en skitdomare idag, åt båda hållen. Men man ska inte glömma att "även domarna måste matchas in under försäsongen för att komma i form".
Jag är inte ironisk.
Barcelona Hyder
2011-08-15 00:56
Enligt mig var Alexis väldigt spännande att se idag. Man märker direkt att han är en klasspelare som kan göra saker på egen hand. Det jag blev mest glad över var att han rörde sig och sprang rätt i många situationer, det är inte många som gör det som nyförvärv för oss. Hans intensiva hemjobb var också en positiv sak att ta med till kommande matcher. Han började andra halvlek väldigt piggt och gjorde bort Marcelo ett par gånger men tröttnade ut på slutet, förståeligt nog.

Han fick ett par fina ord från både Pep och Villa efter matchen också.
,Sami
2011-08-15 00:55
Gonzalez_Barca
Haha nä skoja bara. Njut av matchen:)
Barcelona Sersari
2011-08-15 00:55
Mycket cred ska ges till Alexis Sanchez, vilken jävla spelare han är! I sin första match för laget och i den största av alla fotbollsmatcher så visar han en sån jävla vilja och kämparglöd att jag tror att jag blivit kär i vår nya 9.a. Som han tog för sig både offensivt och defensivt! Vilken värvning alltså.

Ska även avsluta med att säga några efterlängtade ord: Välkommen hem Cesc Fabregas!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-15 00:54
My takes on situationerna idag:

Pepe ska ha gult på Dani Alves.
Sami Khedira ska ha gult/rött för Abidal, beror på vilken domare det är. Men jag tycker det är rött.
Cristiano skulle ha straff.
Pedro skulle ha straff.

Sedan tycker jag även att Real var de bättre laget, 2-2är idag ett väldigt bra resultat. Vi ser ut som ett helt annat lag utan vår viktigaste spelare: Sergi Busquets.
Barcelona Gonzalez_Barca
,Sami

Hehe och riskera hela min sommarjobbslön? Nej tack :P

Barcelona comprende
Det ingen har påpekat är att självaste Sanches tycks redan nu rankas före Villa och Pedro. Inte illa det och en riktig bra debut med tanke på motståndet, vart i träning i en vecka och i ett annat lag. Grymt imponerande minst sagt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2011-08-15 00:53
Någon som har fått tag på statistik från matchen? Har en känsla av att vi kanske förlorade bollinnehavet, det måste fan vara första gången på evigheter isf :P
,Sami
2011-08-15 00:52
Gonzalez_Barca
Du får göra en Jimmy Jump.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-15 00:51
Tänk vilken fest det lär vara på Sport.es redaktion nu med tanke på att Cesc är klar. Haha
Nästan så man skulle vilja vara där. ;)
Barcelona XAVI6
2011-08-15 00:51
grabbar madrid borde vara mer oroliga än vad vi borde vara hahaha:D vilken jävla show av alexis, thiago och pedro haha :D

vi tar de nästa vecka på camp nou :D visca BARCA!!!!!!!! vill även att tilläga att barca spela lugnt och sansat de gav inte ens full GAS. ändå måla vi och pedro satte nästan sin chans.
Barcelona NoGo™
2011-08-15 00:48
Barca o Mort!

Jo sant att hela backlinjen var svajig, men är kanske lite bortskämd med Abi :P Dock kändes mycket stabilare när Pique kom in. Man tänker inte riktigt på att det var första riktiga matchen för de flesta också.
,Sami
Jag skulle vilja se Milans Boateng och Pepe i en fight. Tror Boateng hade ätit sönder Pepe.

Gonzalez_Barca
Wow så du ska så matchen live? Mäktigt! Kan inte du springa in på planen haha hade varit sjukt kul att se.

Barcelona Gonzalez_Barca
,Sami

Ojojoj om inte det gör mig ännu mer taggad så..!

Längtar så grovt mycket, ska göra mitt bästa för att hjälpa till med stämningen på plats. ;D
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-15 00:45
Jävla pepe han är fan galen han ser helt svart i visa situationer. Han lider av någon sorts aggressions problem haha
Barcelona Barca o Mort!
2011-08-15 00:44
Njao Abi var kanske inte på top idag, men tycker faktiskt det var han som städade efter de andra försvararnas misstag. Hela backlinjen var ju dålig, Abi var en av de bättre imo.
,Sami
2011-08-15 00:44
Guardiola: "I hope the Camp Nou will be sold out on Wednesday because it will be a very intense game." #fcblive #elclasico
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-15 00:43
Cesc för 29milj plus variabler är grymt bra. Vi kanske inte breddade truppen så mycket som jag hade hoppats på i sommar, men den är sannerligen förbättrad rent kvalitetsmässigt. Alexis känns klockren, han kommer bli oerhört nyttig. Cesc likaså såklart. Att det är en klasspelare råder det inga tvivel om och han kommer kunna dessutom spela på alla positioner i mittfältet. Av en artikel på hemsidan att döma även som pivote vid behov.
... klarar bara Bartra och co av att fylla det lilla tomrum som blir över i backlinjen är truppen i det närmsta optimal! Då har vi även bredden ovanpå all kvalitet

Ser fram emot säsongen. Bona nit!
Real Madrid mofasa!real!
Måste bara säga VALDEZ , han var galen idag verkligen :) vad har han ätit ? hehe
Atlético addeh
Tycker Rosell gjort en fruktansvärt bra affär. 29 miljoner euro fast pris, sedan kan det bli ytterligare 10 beroende på spelarens prestationer och lagets framgångar. Fantastiskt bra måste jag säga.
Barcelonistas
2011-08-15 00:42
älskabarcelona

Jag förstår vad du menar, men vi fick se samma skit i copa del rey finalen där domaren helt enkelt inte vågade vissa det röda kortet.
Barcelona NoGo™
Barca4eva

Ja Abi är en av mina favoriter men idag var han inte på topp det måste jag säga. Men som sagt det blir nog bättre nästa match skulle jag tro.
,Sami
Riiio!!
Jo håller med ska leta som en galning efter en sportbar.
Real Madrid mofasa!real!
2011-08-15 00:41
Tack för en god match, ni var effektiva idag :)
Barcelonistas
2011-08-15 00:39
29+5+5 är fan inget. Om detta stämmer så har vi gjort en otroligt bra affär, sen måste jag säga att jag börjar gilla den här Rosell allt mer.
Annons: