/spanien/barcelona/forum/11182.aspx/spanien/barcelona/forum/11182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MVP - 2011
2011-08-15 00:30
Det är intressant hur Messi, trots hur matchen ser ut, alltid gör mål mot Madrid haha. Förbannelse?
Barcelona Éluc
2011-08-15 00:28
"Herregud vilken jävla bredd vi har på mittfältet. Xavi-Iniesta-Cesc-Thiago-Masken-Keita- (Afellay)."

Busquets?!
Barcelonistas
2011-08-15 00:28
Välkommen Fabregas till Världens bästa klubblag Fc Barcelona.

Herregud vilken jävla bredd vi har på mittfältet. Xavi-Iniesta-Cesc-Thiago-Masken-Keita- (Afellay).
Barcelona Barca o Mort!
2011-08-15 00:27
FC Barcelona #10

Real var lite bättre idag ja, inte mycket. Dock gjorde domaren konstiga domslut, ett rött på Real så hade nog matchen varit vår.
Barcelona NoGo™
2011-08-15 00:25
Party hela natten på Sport.es redaktionen eller haha :P
Thiago en mi corazón!
2011-08-15 00:24
Vilken match Barca gör med det laget man ställer upp med i första halvlek. Båda bra & dåliga saker.

Extra Plus till Sanchez! Wow vad han tog för sig i sin första match. Cred till Valdes , Iniesta idag. Xavi gör även ett bra inhopp .Leo lite för osynlig? Även Thiago som är i vissa situationer bra. Men mest av allt är jag glad över Alexis insats. Ska fan köpa en tröja med Alexis på ryggen:)

Btw; någon som kan förklara för mig varför inte Pepe fick ett gult kort när han satsade vilt på Alves?

Läser lite nu på "Puertan" Dom snackar att vi hade bara flyt , dom hade HELA matchen o blablabla , ja det kanske vi hade och kanske dom hade men vi var mer ett bättre spelande lag , vi hade inte bråttom som Madrid i vissa lägen.
Menmen sådan är fotbollen! Vi ses på Onsdag på Camp Nou då dom flesta spelarna är fit for fight.

Men oj vad pressade vi var och hade lite tur med oss i vissa lägen.

Kul att Fabregas har signat nu för oss!
Bona nit!
Barcelona FC Barcelona #10
Barcelonistas

Vi hade inte ens något spel...
Real var klart bättre idag, sluta vara så jävla enögd.
Barcelona J.Guardiola- King
Alltså idag hade vi inte nåt spel överhuvudtaget så vet inte hur man kan säga att vi var bättre, riktigt kassa vad Barca idag.

Men det kan man förstå och jag förväntade mig inte heller nån vinst, dessutom 2-2 med detta spel, det ska man vara nöjd med!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-15 00:23
HAHAHAHAH SPORT.es första sida, dom måste ju ha sjukaste rave partyt med Ectasy
Barcelona II Barça II
Undra vad sport ska skriva om nu när Fabregas är klar?Jag är rädd att de går i konkurs :-).

Nej men fan va skönt att det äntligen är över, jag var emot köpet, men önskar han självklart all lycka i världen.
HAHAHAHAH SPORT.es första sida, dom måste ju ha sjukaste rave partyt med Ectasy
"Guardiola: "Will Cesc play on Wednesday? He'll be presented tomorrow, we'll see after that." #fcblive"

Fabregas kommer nog få speltid på onsdag, för annars tror jag att han hade sagt att Fabregas står över matchen :o
2011-08-15 00:21
Guardiola: "Madrid left a very good impression but we didn't give in. The result is good but we'll see on Wednesday.

Guardiola: "Will Cesc play on Wednesday? He'll be presented tomorrow, we'll see after that." #fcblive
Barcelonistas
Rambla''

Med all respekt, så tycker jag vi hade ett bättre spel än Madrid. Tycker deras spel var mycket på chans några få omställningar och distansskott är inte mycket att hänga i granen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
elbraco

Någon skrev att vi inte var det bättre laget, vi kontrollerade inte matchen och därav såg det ut som det gjorde, med det sagt så var Madrid det bättre laget.

Barcelonistas

Vad exakt var vi bättre på?
Inte ens bollinnehavet dominera vi, inte är du väl så enögd för att inse att Madrid var bättre än Barcelona ikväll, vad det sen beror på kan disskuteras men rätt ska vara rätt. Vi har ett bra resultat och det är jag glad för.

Välkommen Cesc, men tro inte att det blir någon walk in the park prestera eller finn dig på bänken för det finns en hungrig spanjor/brasse som vill mycket.

Godnatt på er.
Valencia rodo
Även jag vart imponerad av Alexis, tycker ändå han borde ta för sig lite mer men det kommer nog med tiden, var hans första match och inte mot vilket motstånd som helst, grymt jobbat. Hoppas nu ni vinner över Madrid på hemmaplan och tar hem cupen.
Real Madrid MADRID-GUTIII-14
Barcelona Gonzalez_Barca
Haha jag älskar SPORTs framsida förövrigt, som att Jesus har uppenbarat sig för redaktionen där. :P
Barcelona NoGo™
2011-08-15 00:20
Man måste säga att Real var det bättre laget, vi fick inte igång tiki taka liret o slog bort mer pass än man sett på flera år kändes det som.

Sen måste man säga att Abi gjorde ingen bra match idag. Men men man ska inte klaga med tanke på förutsättningarna.
elbraco

Det är ingenting att vara oroad över.
Bollinnehavet kommer vara normalt (Runt 60-70%) från och med nästa match tills säsongen är slut. Xavi är vår playmaker, och med han på bänken så tappar vi mycket av bollhållandet inom laget vilket gjorde att bollinnehavet minskade.
Barcelona Gonzalez_Barca
ElChilenito

Nja, jag hade en aning om att han skulle passa in i Barcelona utmärkt efter det man fått se av honom i la roja, River och Udinese. Jag är mycket nöjd med hans debut ikväll.
Barcelona hj87
2011-08-15 00:19
Tycker ni det kändes som att Barcelona gick för fullt den här matchen?

Jag tyckte inte det kändes så - åtminstone inte i första halvlek. Real Madrid ställde upp med ordinarie lag till skillnad från Barca och då ska det vara skillnad med tanke på att de också hade hemmaplan. Men jag tycker inte Barcaspelarna såg särskilt intresserade ut. Det var ungefär "äh shit samma, vi spelar runt bollen lite grann utan att försöka anfalla så får vi se vad som händer".

Att Piqué och Xavi inledde på bänken är ytterligare ett tecken på att det försökte spela av den här matchen för att kanske satsa på hemmamatchen ( de såg ju inte direkt skadade ut när de kom in). Men det kändes lite som när Ferguson bytte ut både Ferdinand och Vidic mot Manchester City i Community Shield-matchen förra helgen, för att på något sätt visa att matchen inte betyder så mycket (trots att den ändå gör det, liksom kvällens match).

Det var väl egentligen efter att Barcelona på något sätt tog ledningen i matchen, utan att egentligen FÖRSÖKT anfalla en enda gång som man började se vinnarinställningen från spelarna. 2-2 är ett riktigt bra resultat med tanke på förutsättningarna.

Barcelona Zamboza
2011-08-15 00:18
Förresten så har barca slagit nytt rekord i el clasico sammanhang. Man har 5 raka utan förlust mot real borta. Messi har med sitt mål idag gjort flest mål med sina sex strutar i spanska supercup sammanhang.
Barcelona BB
Måste säga att det känns som det måste inhandlas en mittback innan transferfönstret stänger. Visst Mascherano kan vara där men det är inte nåt säkert kort, vi behöver helt enkelt en riktig mittback som backup till Pique och Puyol för just nu har vi ingen riktigt värdig ersättare. Jag tycker Abidal va bättre än masken men Abidal ska vara vänsterback där han gör sig bäst. Fontas i all ära men att han inte startar i en supercupmatch med Puyol och Pique borta säger väl det mesta....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
Zizou#5

Det är verkligen illa. Det är bara Real Madrid som förlorar på hans beteende. Jag skulle inte bli förvånad om han får rött kort i returen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-15 00:17
Skrivet det igen för dom som missade det (det är trots all ganska talande för matchbilden): Idag var första gången någonsin under Peps era som vi inte hade mest bollinnehav i en match. 56% till Real tydligen.

Något man ska vara oroad över?

PS. Fan vilken trött matchrapport :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Pepe behöver få ett ligg, seriöst calm the f*** down människa.
Barcelona Rambla~
Zizou#5

Så länge Pepe kommer undan med det, inte ens en varning i kväll, så kommer han tyvärr fortsätta att spela på det här sättet. Jag fattar verkligen inte vad det är med honom? Det är ju knappast någon barcaspelare som varit dum mot honom under dessa år han varit i Spanien. Han är helt enkelt för övertänd. Mourinho har nog ett finger med här skulle jag gissa. Han eldar säkert upp honom. :P
Barcelona Xavi the king !
2011-08-15 00:16

Alves - Por Que ?

Stämmer faktiskt det du säger en stor del thiago gjorde några fina trix men förde aldrig spelet. Men tur att han är så ung och har mycket kvar att lära !
Barcelona ElChilenito
2011-08-15 00:16
Som Chilenare är man mycket stolt över att ha sett Alexis spela bra även på en sån här hög nivå, trodde ärligt talat att han inte var tillräckligt bra för Barca, trots att han alltid dominerade i Serie A
Annons: