/spanien/barcelona/forum/11181.aspx/spanien/barcelona/forum/11181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Zaragoza Nina (Red.)
2011-08-26 13:17
Jag tror alla sympatiserar med det.
Däremot krävs det med tanke på majoritet i LFP osv att de går ut och kräver förändringar också och det tror jag inte de kommer göra.
Och det kommer jag fortsätta tro tills de säger det.
Tills de säger:
- Spanska ligan behöver lönetak för alla.
- Vi måste omförhandla TV-avtalen.
Det är ju Barca och Madrid som framför allt bromsar omförhandlingen av dessa, lite hjälpta av Valencia och Atletico som tror att deras back up placerar dem på samma nivå som FCB och RM.

De tycker säkert att alla ska ha sina pengar, det tror jag inte annat än. Men de tycker det inte till den grad att de vill riva upp den egna tillvaron för att tvinga fram den nödvändiga förändringen.
För det hade de kunnat om de varit intresserade.

EDIT igen:
CRIFF
Om det nu enbart är jag som gör mig missförstådd och aldrig någon som faktiskt väljer att läsa in annat i vad jag säger (tex illvilja) är det konstigt att det bara är vissa som reagerar. De går väl i bräschen, antar jag?
Höhö.
Missförstånd (och viljan att missförstå) smittar (och det finns en viss återkommande krets som ALLTID verkar få saker om bakfoten och det kan jag ju tolka - eller MISSFÖRSTÅ som att man väljer att göra det)...det har vi märkt förr. Men ja, givetvis gör jag mig missförstådd jag med, det gör väl alla?

Aja, ska inte uppta er tid mer.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-26 13:13
Nina (Red.),
Ja men du skrev i inlägget efter, "Vad var det jag sa om att välja att missförstå nu igen?"
Inte för att starta en diskussion om vad som är vad, bara tänkte påpeka att det antagligen är du som gör dig missförstådd, än att någon väljer att missförstå.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-26 13:10
Så om dom inte är beredda att sänka sina löner så ska dom inte sympatisera med spelare som inte får ut sina löner? Ska dom istället gå ut och säga "håll käften och spela fotboll". Jag visste inte att för att kunna sympatisera med dessa spelare måste man själva vara beredda att gå ner i lön för att lösa problemet. Tycker det är lite väl långsökt och lite väl mycket krävt från spelare som spelar i rivaliserande klubbar. Men jag är inte direkt insatt.
Zaragoza Nina (Red.)
2011-08-26 13:08
Inte meningen att verka dryg och uppfattades det så ber jag om ursäkt. (Sitter lite illa till så stressen tog väl the best of me.)

Jag tycker bara att ger man sig in i någonting ska man kunna ta det till sin ytterlighet om det skulle krävas. Beyond publicitet.

Kan de sätta ner foten och prata om att lönerna är för höga, att TV-avtalen är orättvisa och att en förändring är nödvändig?
Tror inte de är så intresserade av det, utan de sitter hellre bara med, syns och "visar solidaritet".
Men det är min personliga uppfattning.
Sedan är AFEs strejk och G6 kamp för rättvisare TV-avtal fortfarande två skilda saker. Även om framför allt TV-avtalen såklart påverkar lagens förmåga att betala ut sina löner.

EDIT:
Fast Criff - jag sa ju det alldeles nyss till elbraco. Att jag antingen måste uttryckt mig väldigt illa, eller att han valde att missförstå.
Det öppnade för båda möjligheterna, inte sant?
Barcelona Criff -Llourinho
2011-08-26 13:06
Jag gillar ändå ditt argument Nina med att alla andra väljer att missförstå, och inte att det är du som uttrycker dig så att folk missförstår.
Kanske borde tänka på att bara för att det ser tydligt ut när du själv skriver det, så kanske det inte är lika tydligt för andra?
2011-08-26 12:58
Men att någon går ner i lön lösgör ju inte pengar någon annanstans som du får det att låta.

Sen att du väljer att vara dryg får väl stå för dig. Jag ställde en simpel fråga.
Zaragoza Nina (Red.)
2011-08-26 12:57
Vad var det jag sa om att välja att missförstå nu igen?

Okej, vi försöker göra det lite lättare.
Nej. En del av deras lön skulle inte komma att gå till de andra.
Det var hypotetiskt (=presumtiv, eventuell, låtom oss spekulera lite), om de verkligen ville göra den typen av skillnad. (Jämförde med Frankrikes rikaste.)
Vill de ha solidaritet till den grad att de RENT HYPOTETISKT skulle kunna tänka sig att gå ner i lön för att se till att det blev möjligt för andra att få sin? (Vi spekulerar fortfarande.)
I förlängningen skulle deras löner nämligen kunna komma att bli påverkade.
Eftersom många vill ha igenom ett lönetak. För samtliga. Där lönerna är lägre i hela ligan.
För att jämna ut det.
Det är de säkert inte så sugna på som de är på att framstå som solidariska.

Men tolka hur du vill.
2011-08-26 12:47
Hur skulle Casillas eller Puyols löner kunna påverka de andra klubbarnas? Ska en del av den lönen som sänks gå till andra spelares löner?...
Zaragoza Nina (Red.)
2011-08-26 12:44
elbraco - Bojan y Thiago

Jag måste ha uttryckt mig oerhört klumpigt eller så har du ansträngt dig för att missförstå vad jag menade.
Sedan är det liiiite skillnad.
Det ena (Fueran) handlar om löner och AFEs strejk. Det här (Batalla) handlar om fördelningen av TV-avtalen.
Det är bra att spelare som Puyol och Casillas visar solidaritet och det sa jag ingenting annat om även om vi båda förstår att det är en del PR med i det hela.
Vad jag sa är att de förmodligen ALDRIG skulle kunna tänka sig att gå ner i lön för att visa "solidaritet". (Jämför Frankrike där de allra rikaste propsar på att få betala mer skatt eftersom det hjälper alla.)

Strejken har inte någon omedelbar koppling med TV-avtalen att göra även om det givetvis blir lättare att betala ut lönerna (som är för höga, tycker jag) om man får in mer pengar.
Jag tror vi menar samma sak egentligen, men någonstans har vi missförstått varandra.
Och du får hemskt gärna ta det direkt med mig om du vill nästa gång.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-26 12:27
Alltså vafan. I förra Fuera de Juego så klagade Nina på att Barcelona och Real i princip inte ledde strejken utan att man bara sympatiserade och skickade dit två representanter (Puyol & Casillas) - som alla andra lag. Då skrev jag i kommentatorsfältet att det knappast är Real och Barcelona som bör gå i bräschen då vi drabbas minst av tv-avtalen och att problemet är för smålagen framförallt. I senaste Batalla de Aragon stoltserar hon med att det är Zaragoza som går i bräschen (ja, samma ord användes)....

fattar nada, det är väl klart att man ska slåss sina egna fighter. Om många smålag inte klarar sin ekonomi är det väl deras problem? Barca & Real lyckades förhandla om sina tv-intäkter individuellt och det är väl ganska orättvist men vi har inte brutit några regler eller lagar? Bara för att man är ett storlag betyder väl inte det automatiskt att man har skyldigheter till de mindre lagen?

Och ja, tv-avtalen borde förbättras men att peka finger på storlagen är enbart barnsligt.
2011-08-26 12:08
Skönt att Kviborg tar upp det där med Arsenal och skador. Nu går det inte att skylla på skador längre. Det är bara att lösa problemet, det måste ju finnas en orsak bortom otur. Går inte att ha så mycket skador varje jävla säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-26 11:55
håller med abbe, riktigt fin fotbollshelg! Två barcamatcher som de största höjdpunkterna. Hoppas spelarna håller bara..
Barcelona Abbe.
2011-08-26 11:30
Match idag, La Liga-omgång imorgon, likaså söndag och Barça-Villarreal måndag. Det blir en lång och underbar fotbollshelg!
Barcelona Smogen
2011-08-26 10:54
Barca4eva

just den! tackar
Barcelona Barca4eva
2011-08-26 10:27
Smogen, wiziwig.eu. Tror jag :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2011-08-26 10:22
Test!
Barcelona Smogen
2011-08-26 10:22
Tjenare!

Vad är det myp2p:s nya sida heter? Den där riktigt rötna låååångsamma sidan... :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-26 09:56
supercup i kväll igen! härligt att det börjar på riktigt nu. ska bli intressant att se hur Pep väljer att formera de olika lagdelarna. Porto ska inte underskattas, de har en hel del bra spelare, även om de tappat den bäste. Största frågan? kommer Puyol att bära kostym på läktaren i kväll? :p så jäkla skönt när någon gör något oväntat!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-26 09:47
Messi är unik. Han är en striker som petar in bollen, en 10:a som är playmaker, en mittfältare som alltid passar rätt, en anfallare som gör spektakulära mål.

När var det senast vi fick se en sådan mångsidig spelare?
Barcelona Deulofeu
2011-08-26 09:21
DaniAlves

Jag säger bara tack och åter tack har själv velat ta fram denna statte sedan länge.Han gör en hel del tapins alltså men visst man måste vara där.

Fantastiskt klipp tack igen.
Barcelona DaniAlves
2011-08-26 06:29
Bästa videon som gjorts på länge säger jag bara, verkligen värd o se !
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-08-26 02:27
Hur orkar man jämföra Messi och Christina var enda jävla dag ärligt talat?

Även om Messi skulle vinna VM, 5 CL titlar till skulle dessa idioter fortsätta hålla på, Därför ska jag fullt ignorera dessa idioter hädanefter.

2011-08-26 02:25
Men då var ju allt snack om saken slut. Messi är bäst i världen och Real Madrid och Portugal blir använda för fusk. Dom kan ju inte spela med en alien. Det känns fuskigt.

Känns dessutom bra att veta att jorden har bättre fotbollsspelare än andra planeter om det någonsin hade blivit en match mellan Tellus och någon annan random planet.

För att vara en glädjedödare och slå sönder den humor Mourinho försökte belysa. :)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-26 01:51
Världens bästa spelare är inte Ronaldo, Det är Lionel Messi, eftersom Ronaldo inte är från denna värld.

- José Mourinho

Hittade det här citatet. Fick inte Messi tyst på Mourinho efter spanska supercupen?
Barcelona Denyo ©
2011-08-26 00:58
Milan är alltid Milan inget man ska underskatta dem må inte ha dem bästa spelarna men dem vet hur man spelar CL
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-26 00:46
Denna hade el Flaco gillat. Var är du :(
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-26 00:11
Andreas

Å andra sidan är Barcelona ett storlag, mindre lag brukar steppa upp då. Och Pep lärde sig antagligen läxan den gången.

Det hade inte förvånat mig om Arsenal kryssade mot grekerna, iallafall borta. Marseille må inte vara världens bästa lag men dom är inte så dåliga, Fernando Gago är bara sur för att han torskade pengar på grund av dom hehe ;)
2011-08-26 00:05
Marseille är piss. Arsenal och Dortmund är helt givna så som jag ser det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-26 00:04

Så som Arsenal har spelat dom senaste matcherna så är det nog ingen skräll om dom inte går vidare från gruppen.

Arsenal (England)
Marseille (Frankrike)
Olympiakos (Grekland)
Borussia Dortmund (Tyskland)

Håller Borussia dortmund, Marseille och Arsenal som favoriter till att gå vidare.
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 23:57
elbraco //

Vi hade det liiite kämpigt med Köpenhamn på bortaplan, minns du det?
Plzen vann 1-3 borta i Köpenhamn.

Bara en liten ... notis sådär :P
Annons: