/spanien/barcelona/forum/11178.aspx/spanien/barcelona/forum/11178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MC21
2011-08-15 17:36
B-Guden

Ursäkta men snacka inte bullsh*t. Aguero hade tagit en plats i startelvan hos Barcelona och Real Madrid. Innan Özils övergång till Real Madrid så var de intresserade av David Silva. Båda hade tagit plats i startelvan i både Real Madrid och Barcelona, så det du påstår är bara skit. Det handlar inte om att Barca "smekte" United och Arsenal, vad har det för relevans när det gäller spelartransfer? Du snackar bara goja.

Jag tänker inte diskutera vilken som är den bästa ligan, men ingen kan förneka att dessa två ligor är i topp. Jag ser själv hellre en match mellan Tottenham och Liverpool än Valencia och Sevilla, om man ska jämföra placeringar.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-15 17:35
Sitter och undrar, kommer det bli någon strejk eller kommer ligan at börja som planerat?
Barcelona B-Guden
2011-08-15 17:27
PL vs La liga

Spelarna som inte platsar i toppen i La liga går till engelska top lagen så enkelt är det. Snälla barca smekte united och arsenal dom hade inte ett piss och säga till om, Tottenham hade inget att sätta imot real-
och ni menar att mitten gängen ska spöa oss när inte ens Arsenal eller united klarar det ?
Barcelona Hyder
2011-08-15 17:26
addeh

Måste hålla med dig fullt ut. Det verkar som om det inte spelar någon som helst roll hur bra de andra lagen i La liga är. Så länge vi och Real Madrid är bra är det nästintill tabu att mena att något annat lag i ligan ens är bra. Det ena utesluter, enligt mig, inte det andra.

Om vi målar upp ett scenario där Barcelona och Real Madrid blir sämre medan resterande lagen under bibehåller samma kvalité och spelarmaterial. Helt plötsligt hade folk menat på att ligan är jämn, därav är lagen under de två giganterna bra. Det är egentligen helt sjukt.

Hur bra vi och marängerna är fungerar inte som ett måttband på hur bra/dåliga resten av lagen är. Sedan bor vi i ett land som dyrkar allt som har med England att göra men lite vett borde man ju kunna eftersöka. Har alltid haft svårt för inbitna anglofiler som har ett sådant otroligt tunnelseende.

Något som är minst lika jobbigt att höra är när folk börjar jämföra La liga med Serie A. Behöver inte gå in på det mer men det är också absurt.
Barcelona Siempre Barça
2011-08-15 17:25
är inte alla experter so säger att roma kanske kanske är favorit till scudetto och för en vecka sen så krossade valenc med hela 3-0,
Atlético addeh
Greenwood

Primera Division må vara min favoritliga och den jag följer mest aktivt, men det är ingen tillfällighet att man knappt tappar någon profilstark spelare (enbart Agüero) och värvar de allra största profilerna från andra ligorna. Fábregas, Sahin, Alexis, Arda, Coentrão, Toulalan, Rami, Zapata och även en ny stor tränare i form av Marcelo Bielsa. Listan lär förmodligen utökas med ytterligare ett stort namn i Radamel Falcao som ser ut att krita på för Atlético.

Det är en smaksak vilken lika man gillar bäst, men det finns inga tvivel i vilken de bästa spelarna håller till. Och det är inte bara i Barça & Madrid de spelar, säga vad du vill.

---

Rodri till Barça B, spännande värvning. Tror han kommer tillföra mycket. Känslan säger att Jonathan Soriano nu försvinner.
Barcelona Barca4eva
La Liga*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
Spanien och Bundesliga är de enda intressanta ligorna.
Postat via SvenskaFans-appen
Andreas-
Så fantastiskt med Cesc Fàbregas, äntligen är du hemma. Vågar man hoppas på ett inhopp på Onsdag?
Barcelona Frodo
2011-08-15 17:21
PL är som Britney Spears. Man kan marknadsföra henne hur mycket som helst men alla vet att hon inte sjunger bra. Fotbollen i PL är rätt dålig med långbollar där alla springer på samma boll. Den tekniska kvaliteten är inte mycket att hurra över (storlagen har självklart bra kvalitet dock).

Men hela PL-produkten är fantastisk. Titta på sändningarna från Skysports bland annat. TV-produktionen kan få en kass regnig match att framstå som det bästa som någonsin skådats. Ljudupptagningar och kameravinklarna är grymma. Dessutom har man tack vare den girige Rupert Murdoch lyckats marknadsföra ligan som fan. Frasen "best league in the world" går på repeat och människor är väldigt lättmottagliga för marknadsföring.

Vill man se direkt och fysiskt fotboll som många anglofiler älskar så är egentligen Bundesliga ett bättre val. Högre teknisk kompetens genomgående i ligan (inte toppen dock) med bättre organisation och taktiskt kunnande i lagen. Däremot är ligan kass på att marknadsföra sig men sett till atmosfär (fulla arenor), ekonomi (klubbarna går med vinst) och talangutveckling är ligan väldigt intressant att följa.

Nåja, man får ju följa vilken liga man vill men det är lustigt hur anglofilerna kommer med sitt mindervärdeskomplex och ska klaga över alla andra ligor. Vi förstår, de gillar "tuffingar" som slår bort passningar och bryter ben men låt alla andra följa la liga, serie a, bundeliga eller vad de nu vill följa.
Barcelona Canaletes
2011-08-15 17:15
Nice. Fan bra spelare Barca B värvar... får se om Keirrison stannar nu också
Barcelona Greenwood
2011-08-15 17:14
addeh

Det är ju ganska uppenbart att du bara är bitter för att din favoritliga inte får lika mycket tid i rampljuset som PL.

Enbart Vidic? Detta är ju subjektivt men jag hade nog slängt in Cech, Ashley Cole, Essien, Evra, Ferdinand och Rooney där också, utan att tänka alltför mycket på det.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-15 17:10
addeh

Det kommer ske, men det kommer nog inte ändra deras syn på spanska ligan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-15 17:07
Rodri klar för Barca B!
Atlético addeh
2011-08-15 17:06
Greenwood

Vill du se en jämn liga kan du kolla på Allsvenskan.

Vill inte låta spydig, men det jag irriterar mig på är hypen kring Premier League. Världens bästa liga? Say what. Det är bara kolla på spelarna, är det ens någon av de som rankas som världens bästa som håller till i den engelska ligan? Möjligen Vidic när det gäller mittbackar, annars ingenting. Nada. Zero.

Vet inte om det hörde till diskussionen men börjar bli riktigt less på att folk spyr på Prmiera Division enbart för att Barça och Madrid har galet slagkraftiga lag. Det är sannerligen ett hån mot lag som Valencia, Atlético, Athletic, Sevilla & Villarreal att det pratas så mycket om andra topplag i andra ligor, medan de alltid blir bortaglömda. Det är knappast deras fel att Barça & Madrid är så bra.

Jag ber att Valencia får möta ett engelskt topplag i Champions League.
2011-08-15 17:05
Greenwood

Saken är så här, spanska ligan har gått ner sig en aning under ett par år nu. Real och Barcelona blir starkare och de mindre blir svagare, ligan har dock blivit starkare och det blir nog det jämnaste året på länge kommande säsong. Flera lag har fått ekonomiska muskler och förstärkt. Något som eng top 5/10 inte haft några problem med, så visst jämnare liga men inte för länge.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-15 17:02
Jag är dock inte säker på att det är givet att Sanchez kommer sitta på bänken i alla stora matcher, även om MVP finns att tillgå. Beror nog på vem som har bäst form just då, Tror Pep kommer att ranka Pedro, Villa och Alexis ungefär lika högt. Men självklart måste Alexis bevisa en del först.

För övrigt ska det bli sjukt kul att se el Guaje denna säsong. Nu har han haft sin svåra första säsong. Tror han kommer vara (ännu) hetare i år! Han inledde målskyttet vacker igår..
Barcelona Canaletes
2011-08-15 17:01
Svenska folket verkar ha ändra sin syn på Barca och Madrid. Kolla bara hur många negativa kommentarer Madrid får. Dem har nu fått stämpeln att dem gråter ut efter varenda match. Skön-t!

Förväntade mig kommentarer att Barca köper domare, fuskare oavsett...
Atlético addeh
2011-08-15 17:01
Frank Sjöman i dagens Euro Talk: "Det är 20 lag i spanska ligan, hur många pratar vi om? 2."

Ja precis, ni pratar om 2 lag. Ni har inte en jävla susning om resten av lagen. Jag är helt övertygad om att lagen bakom Barcelona och Madrid, speciellt den här säsongen, skulle kunna spöa upp varenda topplag i samtliga andra stora ligor.

Detta börjar bli absurt.
Barcelona Greenwood
2011-08-15 17:00
addeh

Va? Vad har det för betydelse? Anledningen är ju uppenbarligen att PL är jämnare än La Liga, om en liga är "bättre" spelar ju ingen roll i denna diskussion.

Valencia har jag i princip ingen koll på så det vet jag inget om.
2011-08-15 16:57
Liten överhypning när de snackar om eng ligan, bara för att man värvar till sig bra spelare gör inte det dem till ett storlag, vad har city vunnit som ska göra de till ett storlag?

Newcastle spräcker transferbudgeten lite hur de vill inte ses de som ett storlag, skulle gärna vilja se på en statistik mellan newcastle och city, även en statistik med vunna titlar. Kan man kalla city för ett storlag kan man även göra det med newcastle. Som jag ser det är det mellan Chelsea,United,Arsenal när det snackas om storlag, för det är dem som har flest titlar inte sant?

Sen kan man jemföra de 3 största lagen i spanien och jemföra de, you do the math.
Barcelona Frodo
2011-08-15 16:56
Barca kommer ha Cesc, Sanchez, Masch, Thiago med flera på bänken. Real kommer ha Kaka, Higuain, Coentrao, Sahin med flera på bänken. Vi har de två starkaste trupperna i fotbollshistorien.

Det finns en anledning till varför vi är så mycket före poängmässigt än alla andra lag. Kungar från serie A som Zlatan och Kaka bedöms ej vara tillräckligt bra. Sahin blev Bundesligas bästa spelare och han lär vara en rotationsspelare. PL:s bästa mittfältare Cesc lär vara rotationsspelare i något år och PL:s bästa pivote Mascherano är rotationsspelare. Ni märker själva vilken klass båda trupperna har.
Barcelona barca111
2011-08-15 16:51
Official: Sevilla announce that forward Rodri (21) will undergo medical tests in Barcelona today, prior to possible transfer to Barcelona B
Barcelona Siempre Barça
2011-08-15 16:51
snälla va är för fucking ET det var sämst, det va inte värld att tippa på den och att bara prata om la ligan i12 min och 3 min om real och barca så jävla pinsam,

att prata om pl i 30 min och prata om de gea och livepool,arsenal sånt va fan är här, de har tröttnat på barca snack för att de är överlägstna mot alla lag så de palla inte prata om hur bra är barcelona och de inte pratar om fabregas och alexis så jävla pinsamt av ET
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-08-15 16:47
Jag tror Sevilla kan bli riktigt bra iår. De har en riktigt bra försäsong bakom sig...
Atlético addeh
2011-08-15 16:43
Greenwood

Och det handlar helt enkelt bara om att topplagen i England inte är i närheten lika bra som toppduon i Spanien. Jag tror Valencia har spöat varenda Premier League-lag i ett dubbelmöte. Vore kul att se dem möta exempelvis Chelsea eller City i CL.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-15 16:38
La liga är ju som att se två gamlingar ha sex. Det går över snabbt och ingen är särskilt intresserad över att veta resultatet.

Man måste säga att lagen under topp 2 är dock mycket intressantare än på många år, men som vanligt lär de inte hota.
Peshmerge - AS9
2011-08-15 16:36
haha herregud, någon som lekt så här mycket med Brasilien så som Alexis gjort?
Undrar hur Kleber mådde efter matchen:P (länk)
Barcelona Greenwood
2011-08-15 16:35
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det har varit lika "ointressant" med vinnarna av PL och La Liga de senaste åren ja, skillnaden är att en vanlig match är mycket mindre förutsägbar i PL än i La Liga. Jag vill minnas att det var ungefär 30 poängs skillnad emellan 2:an och 3:an i La Liga 09/10 och i PL var det samma skillnad emellan 2:an och 9:an, något i den stilen.

Sen med tanke på Hleb, man ska komma ihåg att han var en mycket god vän till Cesc under deras tid i Arsenal. Jag vet inte om det kommer påverka någonting med Hleb (antagligen inte) men det kanske ändrar saker och ting...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-15 16:26
addeh

Ganska tråkigt om Spanien i ET. Handlade mest om att dom var trötta på att prata Barcelona - Real och lite om Malaga. Inget intressant.
Annons: