/spanien/barcelona/forum/11170.aspx/spanien/barcelona/forum/11170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
11/23/2011 17:23
Är det Zlatan Ibrahimovic VS FC Barcelona eller AC Milan VS FC Barcelona ikväll ????
jag hoppas vi krossar milan och han pajas spelare ibra så att vi får tyst på han.

Om han har nått o säga till barceloan elr PEP ? så kan han vissa det på plan inte snacka skit bakom stängda dörrar.
VISCA EL BARCA
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
11/23/2011 17:22
En trebackslinje hade jag spelat med ikväll. Ett perfekt läge att testa trebackslinjen. Barcelona måste få Milans mittfält att springa och jaga ikväll det går med fyra mittfältare i Thiago-Busquets-Xavi-Cesc.

Man måste chansa i fotboll. Vad än Guardiola väljer att spela med i kväll har han min tillit. Han är ändå den mannen som har gett oss snart fyra år av konstant lycka.
Atlético addeh
11/23/2011 17:15
1.70

Jag hade inte heller varit extremt orolig ifall Bartra startade som högerback, men jag ser inte riktigt syftet. Hade Montoya fått chansen, som är högerback, vore det en sak. Nu är det en helt annan. Blir det en fyrbackslinje ikväll kan ja sätta en stor påse pengar på att Puyol tar platsen till höger.
Barcelona Capitan Puyi
11/23/2011 17:13
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Nu missar väl Boateng matchen men håller helt och hållet med dig.
Coach pep-
11/23/2011 17:12
addeh

Fast med det sagt vill jag ändå se det gamla hederliga 4-3-3 ikväll. Pique och Puyol är för en gångs skull skadefria samtidigt och man vill då givetvis ha dem på plan samtidigt i en sådan här stor match, vilket jag tvekar på att vi får se om det blir 3-4-3. Då tror jag Puyol petas till förmån för Mascherano, helt enkelt för att Mascherano är en skickligare passningsspelare. Men vi vet alla att när Puyol och Pique finns i elvan så förlorar inte Barca.

Svårt att gissa hur det blir. Bara Pep vet hur han ska ställa upp och man kan bara försöka gissa vad som försigår i hans huvud.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
11/23/2011 17:09
Lite naivt o tro att bara för att Milan har centrerat lag så kan vi spela med trebackslinje. Milan kanske inte har världens vassaste kantspel men det är inte det enda som avgör ifall Barca ska ha tre- eller fyrbackslinje.

Lag som har en stor target, bra bollmottagare och bra djupledsspelare bredvid är minst lika giftiga för en ovan trebackslinje. Zlatan tar emot bollar, får en eller två backar på sig, då finns det massvis med ytor för spelare som Pato och Boateng som är riktigt skickliga i djupled.

Stabilitet är viktigare än en ovan backlinje med nytt system. Tror aldrig att Pep chansar med det ikväll. Man åker inte till San Siro och testar ny backlinje med nytt system. Så mycket tror jag Pep förstår.
Barcelona Unicef
11/23/2011 17:03
Ok vet inte varför jag trodde han hade fått grönt av läkarna för?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
11/23/2011 16:57
Jag kanske är lite enögd då jag älskar den killen men jag hade faktiskt inte haft nåt emot om Bartra spelade HB ikväll, tillsammans med ordinarie backlinje. Tror han hade klarat det, i det sällskapet. Bartra må bara ung och oprövad, men är klass i grund och bottten! Dessutom får vi en snabb spelare till som är bra på huvudet
Atlético addeh
11/23/2011 16:56
Coach pep-

Precis, och Abate lär inte bli större problem än vanligt då Abidal ändå går ut på sin kant när vi försvarar oss.

Ride_The_Big_One

Vad är egentligen ordinarie backlinje? Som jag ser det har Mascherano tagit en ordinarie plats bredvid Piqué.

Håller för övrigt med dig att det känns fel att inte ha med Puyol i sådana här matcher. Det är då han kliver fram, när det som mest gäller. Hans insats mot Zaragoza senast bådade väldigt gott inför framtiden också. El capitá är inte slut än.
Barcelona Zmaj od Bosne
11/23/2011 16:53
Kom igen Barca, vi vinner idag!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
11/23/2011 16:50
Addeh/1.70

Fasiken jag som ville ha Puyol i mittlås bredvid Pique, antar att Tarzan spelar åt höger och Masken flyttar in till försvaret. Väldigt få matcher vi spelar med en ordinarie backlinje. :/
Barcelona Capitan Puyi
11/23/2011 16:48
Förstår inte behovet att starta med en trebackslinje. Varför riskera ett baklängesmål så tidigt? Vi ska kunna greja det ändå men om det krisar sig så ta ut en back och in med en mittfälltare eller anfallare. Känns bara vårdslöst och taktiskt fel att spela ut hela sin hand direkt. Vi ska kunna ha offensivare alternativ på bänken och defensivare för att ändra matchbilden till vår favör. Milan kommer tröttna och behövs det så kan vi sätta in en extra växel.
Coach pep-
addeh

Spelet har sett ut att hamna i viss obalans med 3-4-3 men mot Milan tycker jag som dig att formationen passar bra. Enda gången Milan anfaller från kanten är när Abate fyller på med inlägg, så honom får vi se upp för. Annars spelar de väldigt centrerat och vi blir därmed inte beroende av yterrbackar på samma sätt i defensiv mening.

Vårt största övertag mot Milan är givetvis mittfältet och med 3-4-3 blir vi bara mer överlägsna där. Cesc är en av de som bör starta enligt mig. Han har visat sig passa in bra i 3-4-3 systemet och är enligt mig given ikväll med tanke på hans målfarlighet, även om han itne varit speciellt bra spelmässigt. Jag tror vi kommer behöva en slug djupledslöpare som kan nosa upp chanser mot Milan då italiernarnas förvarsspel är väldigt diciplinerat. Det var itne lätt att passa fram målchanser mot dem på Camp Nou.
Atlético addeh
Unicef

Tyvärr är Adriano skadad och finns inte tillgänglig. Annars hade det inte varit något att snacka om.
Barcelona 1.70-ligan
11/23/2011 16:47
Adriano är skadad. Montoya är inte med i truppen
Barcelona Unicef
11/23/2011 16:46
Adriano bör Vell kanske lira höger back? Hellre Montoya än Puyol där oxå! Både Alexis o Villa vill jag se ikväll, behövs spelare som kan löpa o trycka ner Milans backlinje.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
11/23/2011 16:39
Kittlande var ordet. Hade gjort mig onödigt nervös haha, men nu är jag redan lite nervös. Vet inte varför men har helt plötsligt fetaste krysskänslan i magen. Gör vi första målet kommer jag andas ut så hårt.
Hoppas verkligen att thiago får chansen att briljera idag, om han får spela mycket.
Barcelona 1.70-ligan
11/23/2011 16:37
addeh

Nu när alves saknas tycker jag också man borde ge det en chans. Sett till de spelarna man har tillgängliga kan man få in mest spelare av klass via den uppställningen, även fast Iniesta saknas...och som du säger, det kan nog funka mot Milans centrerade spel.
Atlético addeh
11/23/2011 16:30
Måste ändå säga att det är en kittlande tanke att äntra San Siro med en trebackslinje. Hur kaxigt vore inte det? Det straffade sig på Mestalla, men Valencia är kända för sitt duktiga kantspel. Milan spelar mycket mer centrerat och har en start centrallinje. Jag tror en trebackslinje hade funkat ikväll.

Vad anser ni?
11/23/2011 16:26
addeh

Seedorf dominerade mittfältet senast och då är det väldigt illa. Våra mittfältare var inte riktigt i bra fysisk form sist och Van Bommel, Boateng och Seedorf smäller på. Busquets och Thiago är inte spelare som kommer skydda Xavi och Messi.

Keita kommer balansera styrkan och vår backlinje, Man ska inte underskatta Milans kraftfulla mittfält bara för att de är mindre bollskickliga än våra.
Barcelona 1.70-ligan
11/23/2011 16:25
addeh

Håller med dig. Därför är Iniesta extra saknad. Thiago borde få chansen i hans ställe!
Atlético addeh
11/23/2011 16:17
Jag tycker snarare man i sådana här matcher bör utnyttja att man har ett så mycket kreativare mittfält.

Blir dock inte förvånad alls om Keita startar matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
11/23/2011 16:16
Real Madrid och Bayern Munchen är de största hoten i år för mig. Manchester United och Chelsea ska man såklart inte räkna bort men jag tror vi slår båda om vi skulle möta dem. Bayern Munchen är svårt att veta då vi mött dem en gång på många,08-09 och då vann vi med många mål men då var inte Bayern alls lika bra som nu. Så det blir oförutsägbart, men med tanke på tyskarnas högstanivå så blir det nog riktigt svårt om de toppar formen tills/om vi möts. Real Madrid kommer bli tufft. Vad som än händer den här säsongen så kommer det vara en tuff, troligtvis jämn match mot marängerna.
Barcelona 1.70-ligan
11/23/2011 16:16
Känns inte jättebra inför ikväll faktiskt. Hade så gärna velat ha åtminstone av Iniesta och Alves tillgängliga. Allra mest Iniesta då han hade behövts om vi ska spela 3-4-3... nåja, vi får hoppa det går vägen ändå :)
11/23/2011 16:11
Puyol - Mascherano - Pique - Abidal
Xavi - Busquets - Keita
Sanchez - Messi - Villa

Jag hoppas och tror startelvan ser ut såhär. Låt Keita smälla till och springa på mittfältet och ge Villa en chans att göra det han är bäst på, göra mål i stormatcher.

Cesc och Thiago är två underbara spelare, men ikväll vill jag se Keita.
Barcelona Barca4eva
11/23/2011 15:53
Haha, fan vad skön publik när Roxette spelar hymnen!
Atlético addeh
11/23/2011 15:51
Barcadinho

United med en orutinerad (och inte särskilt bra, än) de Gea i målet och ett ganska mediokert mittfält ser jag inte som ett särskilt stort hot. Detsamma gäller Chelsea, som i grund och botten inte har speciellt stark trupp. Man har spetskompetens, men namnen på mittfältet är inga ögonbrynshöjare direkt.

Naturligtvis kan inte ett lag som United, med deras vinnarmentalitet och deras spetskompetens, räknas ut, men jag tror inte de håller hela vägen eller kommer vara det största hotet denna säsong.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
11/23/2011 15:42
L.A.M Nr 10

Chilla vi vinner..1-0 messi minut 11, 2-0 thiago min 67 3-0 Sanchez min 89.
Barcelona L.A.M Nr 10
11/23/2011 15:39
Jag har en lite lusitg känsla att det blir oavgjort. Det är på något sätt uppöagt för det. Jag tror båda lagen är ganska nöjda med kryss, Barca kommer såklart försöka vinna men den där extra procenten till vinst kanske kommer saknas. Milan kommer naturligtvis vara nöjda med att ha klarat av att inte förlora mot Barcelona på två matcher, även om det inte leder till gruppseger. Nu är det här bara en känsla jag har. Jag tror Barcelona kommer vara närmast vinst men jag blir absolut inte förvånad om det slutar lika.
Atlético addeh
11/23/2011 15:39
Ser att bland annat el periodica förutspår en trebackslinje ikväll för att peta in ytterligare en mittfältare från start utan att det skadar ytteranfallarna. Med tanke på Milans svaga kantspel är det inte helt omöjligt att det blir så ändå. Någon av mittfältarna, samt ytteranfallaren, lär i sådana fall få dra ett tungt lass defensivt på högerkanten.
Annons: