/spanien/barcelona/forum/11160.aspx/spanien/barcelona/forum/11160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-16 16:41
Tevez kommer gå till Inter, skrivs ju en hel del om det enligt de ital sidorna.
Barcelonistas
2011-08-16 16:38
Villas fantastiska mål mot Real Madrid.
Real Madrid Hala Pepe
2011-08-16 16:32
Nu har city ändå Aguero och Tevez att bolla med och snart även Nasri så det är inga dussinlirare i city han kommer få spela med heller
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-16 16:32
Det sägs att detta är tröjan Pep gav till Cesc när han var ledsen över att hans föräldrar hans skiljts som liten. "En dag är det du som kommer bära nr 4 i Barca", eller något sådant stod det. Nån som kan historien bättre än jag?
Barcelona Blaugrana91
2011-08-16 16:28
Frodo

"Han har presterat mot de så inte fan behöver han prestera mot Stoke som någon sa."

Haha Stoke...
Ja Stoke är laget som visar om du "klarar av" att spela i PL enligt alla anglofiler....Patetiskt.

Minns att Rooney kom med någon idiotisk kommentar efter CL-finalen, han sa typ att Messi inte hade dominerat i PL eftersom hade inte skulle klarat av att möta Stoke. Hehe...

Stoke är med andra ord PL bästa lag...:)
Barcelona Frodo
2011-08-16 16:18
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Silva var nog snäppet bättre i Valencia. Där kunde han kombinera med Villa och flera andra intelligenta spelare. Han försöker en hel del kombinationer i City också men idioterna vägrar passa tillbaka utan de börjar springa in i blinda korridorer och slå slumpmässiga inlägg mot boxen istället. Trots det är han överlägsen i City. Han och Kun kommer däremot passa bra ihop.
Barcelona Riiio!!
2011-08-16 16:17
Har en fråga till er..

Va förra året och såg Barca-Valencia och någon hade tipsat om www.barcelonagruppen.se (boende) vilket va riktigt sjysst och lyckat (förutom att man hörde grannen ha sex varje kväll o helvete vad dem skriker).

Tänkte om någon nu vet ett annat lite billigare sätt att övernatta i Barcelona, mindre lyxigt hotell eller något annat förslag??

Uppskattas =)
Barcelona Överläkare Helmer 2.0
2011-08-16 16:14
barcetia

Menar du begränsad? Död åt de onödiga anglicismerna.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-16 16:07
Frodo

Bara jag som tycker att David Silva var bättre i Valencia? Han är ju otroligt restrikterad av spelare som Dzeko och Barry..
Barcelona Frodo
2011-08-16 16:00
addeh

Jag gillar din senaste artikel på Spaniensidan. Bra att någon säger ifrån.

För att spinna vidare på hur lite koll folk i Sverige har gällande fotboll så är det bara att läsa kommentarer om Kun på diverse engelska forum på SF. Han gjorde 2 mål och 1 assist på 30 min igår. Vad säger anglofilerna? Att det bara var Swansea och att han inte presterat mot bättre lag. Jaha, är inte Barcelona och Real Madrid bra lag? Han har presterat mot de så inte fan behöver han prestera mot Stoke som någon sa. Inne på Liverpools forum hävdade någon bestämt att Carroll var bättre och detta utan att vara ironisk.

Vissa andra idioter hävdar att David Silva blommat ut i City. Vad snackar de om? Är de helt intelligensbefriade som tror att spelare som Silva och Kun börjat prestera nu eller? Spelare som Silva, Kun, Xabi Alonso, Torres, Reina, Arteta med flera som kommer från andra lag än Barca och Real går över till PL och gör lite som de vill men ändå finns det inte kvalitet i la liga? Nej, låt oss kolla på Scott Parker och grabbarna visa sin fantastiska förmågor...
Barcelona Barca4eva
2011-08-16 15:57
addeh Pedro är väl ändå inte en La Masia produkt..eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-08-16 15:29
addeh

Med tanke på att Del Bosque tog endast med 5 backar till förra landslagstruppen så är det konstigt att pressen inte ifrågasätter hans val mer. Som du säger, Monreal borde fått chansen och nu även Enrique. Andra lag har 7-8 backar i truppen, och då tvingas de inte slänga in defensiva mittfältare (Busi) som mittback mitt i matchen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-16 15:29
addeh//

Läste nyss den artikeln på hemsidan, jävligt imponerande! Dessutom skulle det vara en riktigt slagkraftig elva, framförallt mittfältet och anfallet är ju direkt skrämmande bra.
2011-08-16 15:26
Andreas V.V - J.Lo

Här har du alla sjukhus och ett par psykvård ifall ifall...

Skojar bara :) De tränar på Camp Nou på matchdagarna, omkring kl 10-11.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-16 15:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag springer ut i trafiken och stoppar dom när dom anländer till träningsanläggningen, det är inte så svårt.. gjort det förr så att säga.
Atlético addeh
2011-08-16 15:17
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Monreal & Dídac borde fått chansen på allvar för längesedan, i alla fall den förstnämnda. Kul att Nacho äntligen blev uttagen nu senast då Ramos lämnade återbud.
Atlético addeh
2011-08-16 15:16
För första gången är det totalt elva La Masía-produkter i A-lagstruppen. Den officiella hemsidan nämner att man skulle kunna forma en hel La Masía-startelvan den här säsongen med Valdés i mål, Puyol & Fontás som ytterbackar, Piqué & Busquets centralt, Xavi, Thiago & Fábregas som mittfältstrio och Pedro, Messi & Iniesta i anfallet.

Det vore faktiskt jävligt coolt. Å andra sidan hade Puyol lika gärna kunnat gå in centralt och lämnat plats för Montoya ute till höger. Finns flera alternativ.
2011-08-16 15:13
Till nästa landslagsmatch är det kanske dags att ta med Jose Enrique i truppen? Arbeloa gör ingen nytta, Capdevilla är nu gammal och bytt ner sig, Angel är för ung och inte tillräckligt bra.

Spelar man vänsterback i Liverpool och är spansk så borde man vara ganska given. Det växer inga ytterbackar på träd i Spanien precis. Vad jag har sett med honom i både Newcastle och nu i sin debut för Pool så är hans hästlängder bättre än sina konkurrenter.

Kanske värt att nämna Antonio Puerta som hade säkrat den kanten för långt tid framöver...
2011-08-16 15:04
träningstiderna för imorgon?

Imorgon är det match och du har ingen chans att närma dig laget när de tränar på morgonen.
Barcelona NoGo™
2011-08-16 15:03
Rodri klar! Bra värvning till Barca B.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-16 15:02
Alvés - Por Que?

Har du träningstiderna för imorgon? Funderar på att gå dit.
Annars slår jag en signal till dom imorgon men om du har dom så dela gärna med dig.

Barcelona Éluc
2011-08-16 14:51
Tycker absolut att den idén om en ny 4-3-3-uppställning är möjlig, OM nu Busquets skulle kunna förbättra sina mittbacksegenskaper en del, för i nuläget är han inte tillräckligt bra på den positionen mot storlag. Det skulle hursomhelst bli otroligt intressant att få se det mittfältet spela tillsammans, vilken jävla offensiv vi skulle få.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-16 14:49
Official: Barcelona pay 1.5M for Rodri. Buy-out clause 10M. Buy-back clause Sevilla next 2 year. Barcelona can buy-out that clause

Rodri klar för Barcelona B
Barcelona B-Guden
2011-08-16 14:13
om Busquet petas till förmån för nån annan i laget om han inte är skadad så kommer jag bli besviken på pep.
Barcelona el Maestro!
2011-08-16 14:08
"Cesc, el 'soci' número 77.126"

Elmundodeportivo har tagit bild på Cescs medlemskort, "Carnet". Det är året 2010.
Barcelona Deulofeu
2011-08-16 14:08
Hoppas domarna börjar kolla noggrannare på Pepe och även Arbeloa i Madrid nu spelade han inte sist men kolla in dem på match får ni se.I varje närkamp går de in med full kraft de siktar på bollen oftast men de tar nästan alltid spelaren också.Arbeloa är en spelare jag stör mig otroligt mycket på han gör interferance hela tiden och knuffar/slår ned spelare hela tiden speciellt när de inte har bollen fattar de inte att många ser matcherna och att de spelas in.Varför får de inte straff efteråt?

Nu till min lilla teori som jag har haft ett tag och spelar enligt den modellen i pes ; ) Det verkar som fler tror på den läste precis en artikel på goal.Jag tillhör dem som tror att Cesc kommer spela längst ned i vår mittfältsdiamant.Jag tror dessutom nästan att vi kommer använda ett sorts libero system med Busquets mellan mittfält och backlinge.Ungefär som artikeln illustrerar detta eftersom att Puyul försvinner så småningom vill säga.Finns han tillgänglig kommer han att spela.Han blir dock inte yngre eller bättre och med Busquets i backlinjen eller mellan tappar vi en del fart med tanke på kontringar osv.Vi får däremot in mer teknik och mer bollinnehav.Det kommer endast vara farligt mot oss när det kontras samt hörnor.

Thiago skulle i detta fallet vara första reserv och det saknas plötsligt ingen back längre.Det vi tappar är Busquets grymma one touch spel och fina defensiva spel täcka ytor osv.Det vi vinner är om möjligt mer teknik och lite triangelspel mellan Xavi,Iniesta samt Cesc samt hans underbara långbollar som vi förmodligen aldrig kommer behöva eftersom vi inte kommer tappa bollen någonsin.

Eller varför ändra något som funkar...
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-16 14:05
Tror inte det, tror det bara skulle vara kl 7 idag, imorgon blir det dubbla har jag för mig, en på morgonen och ett lätt före matchen då den börjar 23.00
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-16 14:01
Rivaldo - The Greatest

Kommer aldrig hända, först och främst om Busquets är frisk så kommer han spela Pivote då han betyder mycket för vårat bolltrillande, så det är mer troligt att de ser ut så här

Valdes - Alves Pique Abidal Adriano - Xavi Busi Iniesta - Villa Messi Pedro/alexis.
Barcelona barca111
2011-08-16 14:01
Alvés - Por Que?

Brukar dem inte träna två gånger om dagen?
Barcelona NoGo™
2011-08-16 14:00
Picture: Number 4, sold out http://t.co/l4Cs3dr (camp nou shop this morning) [via @dmontesinos75] #fcblive #cescfcb

Den går åt :P
Annons: